abonnement Unibet Coolblue
pi_194963643
Meestal gewoon een glitch in de matrix/radar/gps.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 08:05:54 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194965174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Idealiter komt er een directe treinverbinding zodat er naar Bremen en Hamburg niet meer geboren gevlogen hoeft worden. Vooralsnog ontbreekt er wel een redelijk belangrijk stukje infrastructuur, een brug over de Eems bij Weener :+
En het spoor vanuit Groningen zou dan gelectrificeerd moeten worden, kortom, het duurt nog wel 10 jaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:58:20 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971406
Is dit een filmpje uit 2012?
Zo'n low pass is dat gepland of noodzakelijk omdat het landingsgestel niet uit wou klappen?
Ziet er wel bruut uit :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194971542
Lol, daar lijkt me geen andere reden voor dan puur 'showboaten'. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2020 @ 15:10:55 #82
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194971638
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_194972035
Vorige week op vakantie stond de hele village facebook group vol vanwege 2 laag overvliegende B52's. :o. Die had ik wel willen zien.
Schijnbaar onderweg naar RAF Fairford, waar ook een U2 staat, en op google maps zie je er ook B2's staan.
pi_194982906
-nvm-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194985178
Covid vaccine: '8,000 jumbo jets needed' to deliver doses around world

Industry body IATA warns of capacity shortage for ‘biggest aviation challenge ever’

Julia Kollewe

Thu 10 Sep 2020 09.48 BSTFirst published on Thu 10 Sep 2020 09.15 BST

Shipping a coronavirus vaccine around the world will be the airline industry’s biggest ever challenge, requiring the equivalent of 8,000 jumbo jet planes to get a single dose to 7.8 billion people, according to the aviation industry.

The International Air Transport Association warned of severe capacity constraints that could hamper efforts to get a vaccine out quickly around the globe. While drugmakers are racing to develop a vaccine and get it approved by regulators, the international aviation group is working with airlines, airports, health bodies and pharmaceutical firms to draft an airlift plan.

IATA’s director general, Alexandre de Juniac, said: “Safely delivering Covid-19 vaccines will be the mission of the century for the global air cargo industry. But it won’t happen without careful advance planning. And the time for that is now. We urge governments to take the lead in facilitating cooperation across the logistics chain so that the facilities, security arrangements and border processes are ready for the mammoth and complex task ahead.”

Although just providing a single dose to 7.8 billion people would fill 8,000 Boeing 747 cargo aircraft, IATA said, any vaccine may require several doses. Vaccines also have to be stored at a certain temperature, which means not all planes are suitable.

Vaccines can be shipped by land, especially in developed economies with local manufacturing capacity, but will have to be flown to other countries.

IATA warned that, with the severe downturn in passenger traffic, airlines had scaled back their fleets and put many aircraft into long-term storage.

Sign up to the daily Business Today email or follow Guardian Business on Twitter at @BusinessDesk
On Wednesday, AstraZeneca and the University of Oxford said they had halted trials of their Covid-19 vaccine to investigate the “potentially unexpected illness” of one volunteer. GSK and France’s Sanofi are also working on a coronavirus vaccine, and other vaccines are in development around the world, in China, Russia and the US. Around two dozen are being tested on humans.

“Even if we assume that half the needed vaccines can be transported by land, the air cargo industry will still face its largest single transport challenge ever. In planning their vaccine programmes, particularly in the developing world, governments must take very careful consideration of the limited air cargo capacity that is available at the moment,” said De Juniac.

“If borders remain closed, travel curtailed, fleets grounded and employees furloughed, the capacity to deliver life-saving vaccines will be very much compromised.”

bron https://www.theguardian.c(...)warns-aviation-group

Tsja....?
pi_194985275
Die vent heeft wel een punt. Iedereen wil dat vaccin natuurlijk hebben zodra het er is. En dat gaat niet zo 1,2,3
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:07:22 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194985330
Er zijn natuurlijk nog wel meer transportvliegtuigen anders dan 747's... Dit lijkt me ook wel iets waar overheden hun transportvliegtuigen van de luchtmacht in gaan zetten.

Daarnaast zullen niet alle vaccins tegelijkertijd klaar zijn. Oftewel meer tijd om transport te spreiden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 september 2020 @ 15:35:17 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194987304
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 15:43:46 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194987432
Uhu, een eerlijk gezegd lijkt me ook niet dat daar de grootste uitdaging ligt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194991324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:35 schreef flipsen het volgende:
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Inderdaad, Serum Institute India heeft een licentie voor een miljard doses, die ze voor het eind van het jaar klaar willen hebben, vooral voor India en ontwikkelingslanden.
Maar ook het glas moet naar de producent vervoerd worden, de dopjes, de adjuvants etc. Grote logistieke operatie, en die is er niet goedkoper op geworden met de gestegen prijzen van vrachtvervoer door de lucht.

Die 2 B52's kwamen net tijdens een rondje hardlopen in de verte voorbij. Hangt een behoorlijke streep uitlaatgassen achter die dingen.
pi_195007299
IATA is het fenomeen "boot" vergeten?

En dan maken ze al de aanname dat iedereen dat vaccin wíl hebben.

En de aanname dat het überhaupt gaat werken...
So we just called him Fred too
pi_195007850
Nou, kans is groot dat de 6 Boeing 747-400's van Lufthansa Twente nooit meer zullen verlaten; geruchten gaan rond dat Lufthansa alle 747-400's, alle A380's en alle A340-300's zal uitfaseren.
Een handvol A340-600's en de 747-8i's lijken te blijven.

Lufthansa to Shed Biggest Planes in Deepening Fleet Shakeup
quote:
Deutsche Lufthansa AG plans to eliminate its biggest passenger jets as it deepens fleet cuts, creating a knock-on in additional job losses, people with knowledge of the proposals said.

Lufthansa is looking at retiring remaining Airbus SE A380 double-deckers, the bulk of smaller A340s, and all of its older Boeing Co. 747-400 jumbos, according to the people, who asked not to be named discussing a confidential matter. There would also be a cull of narrow-body planes that feed longer routes, they said.

The fleet cuts would surpass the 100-aircraft reduction so far disclosed by Lufthansa, net of new deliveries, with job losses exceeding the 22,000 that the carrier had said such a contraction would entail, said the people. No final decision has been made on the measures, they said.
pi_195008468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:15 schreef Fred2 het volgende:
IATA is het fenomeen "boot" vergeten?

En dan maken ze al de aanname dat iedereen dat vaccin wíl hebben.

En de aanname dat het überhaupt gaat werken...
Boot is lastig als het maar kort houdbaar is. Zeker met de potentiele mRNA vaccins die op -80 bewaard moeten blijven.
Maar moet IATA dan lekker achterover gaan leunen tot iemand zegt: "Hey, ik komende twee een vrachtlading voor 5000 vliegtuigen die gekoeld de hele wereld over moet, kun je dat ff regelen". Of moeten ze misschien toch iets meer voorbereid zijn?
pi_195008887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar moet IATA dan lekker achterover gaan leunen tot iemand zegt: "Hey, ik komende twee een vrachtlading voor 5000 vliegtuigen die gekoeld de hele wereld over moet, kun je dat ff regelen". Of moeten ze misschien toch iets meer voorbereid zijn?
Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.

Daarnaast vraag ik me sterk af of er nog wel een wereldwijde behoefte is voor dat vaccin nu het virus dagelijks minder dodelijk wordt.
So we just called him Fred too
pi_195010027
Dat het een flinke uitdaging gaat worden is zeker. Dat de IATA overdrijft is op basis van mijn ervaring met die gasten ook redelijk zeker ;)

Onderschat niet dat boten erg langzaam zijn & lastig om het zo goed gekoeld te houden (zoals hier boven al benoemd). Dat koud houden is in een vliegtuig overigens ook een uitdaging op zichzelf. Ben heel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien, maar zoals je met de mondkapjes/handschoenen etc zag is dat het uiteindelijk toch wel geregeld wordt.
pi_195048520
De keren dat ik met een Airbus heb gevlogen, hoorde ik voor de start en na de landing een raar geluid. Sommigen noemen het een blafgeluid, ik vond het tussen zagen en Pacman in zitten.
Op YouTube vond ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat het te maken heeft met een bepaald apparaat dat draait als hulpmotor. Ik begreep het nog niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?
  zondag 13 september 2020 @ 22:55:54 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195049084
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:
De keren dat ik met een Airbus heb gevlogen, hoorde ik voor de start en na de landing een raar geluid. Sommigen noemen het een blafgeluid, ik vond het tussen zagen en Pacman in zitten.
Op YouTube vond ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat het te maken heeft met een bepaald apparaat dat draait als hulpmotor. Ik begreep het nog niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?
Dit is wellicht een duidelijkere uitleg, maar het blijft een vrij technisch verhaal: https://www.pilotgeorge.c(...)r-transfer-unit-ptu/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195054919
Greenpeace wil via rechter einde steunpakket KLM afdwingen
quote:
Milieuorganisatie Greenpeace stapt naar de rechter om het steunpakket van de Nederlandse overheid aan KLM teruggedraaid te krijgen. Reden hiervoor is dat er naar mening van Greenpeace niet genoeg klimaatvoorwaarden aan worden gesteld

Rechtszaak
“Wij willen dat het kabinet de crisismiljarden wel inzet voor een groene en eerlijke toekomst. Het steunpakket voor KLM moet in deze vorm van tafel. Doet de overheid dat niet deze maand, dan stappen we naar de rechter”, zo staat op de website van de milieuorganisatie te lezen.

Steunpakket
Het staatssteunpakket van de overheid bestaat uit een bedrag van 3,4 miljard euro, opgebouwd uit een directe lening van 1 miljard euro en kredietgaranties van 2,4 miljard euro. Aan deze steun is wel een aantal voorwaarden gekoppeld, zoals een reorganisatie om kosten te besparen en een verdere verduurzaming van het bedrijf. Juist op dit laatste punt is Greenpeace van mening dat dit niet ver genoeg gaat en stelt zelfs dat KLM geen serieus klimaatplan heeft.

Verduurzaming
De claim dat KLM geen klimaatplan heeft gaat enigszins voorbij aan de maatregelen die de luchtvaartmaatschappij al genomen heeft. Zo worden er (steeds meer) zuinigere vliegtuigen ingezet, wordt er gevlogen met biobrandstof en wordt op de grond elektrisch vervoer ingezet. Ook lanceerde KLM tijdens het 100-jarig bestaan de Fly Responsibly-campagne. Onderdeel hiervan is het CO2Zero-programma voor CO2 compensatie. Daarnaast worden de vluchten naar Brussel steeds meer verruilt voor de trein.
pi_195055128
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.

Daarnaast vraag ik me sterk af of er nog wel een wereldwijde behoefte is voor dat vaccin nu het virus dagelijks minder dodelijk wordt.
Het virus is niet minder dodelijker. Als het virus zo zou muteren dat er een variant ontstaat die minder dodelijk is, dan moet die variant zich gaan verspreiden. Dat gaat dan vanuit die ene persoon, waarin die mutatie heeft plaatstgevonden. En dan moet die ene persoon net iemand anders besmetten (de gemiddelde R is misschien >1, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen iemand anders besmet).
Het wordt wel minder dodelijk doordat de behandelingen beter worden, maar behandelen van virussen is lastig. Zo zijn er geen goede medicijnen voor polio, mazelen, bof, gele koorts, hondsdolheid etc.
In maart/april werd er gewoon nauwelijks getest, waarschijnlijk werden toen 10-20x meer mensen per dag besmet dan nu, en de kwetsbare groepen worden nu beter beschermd, dus onder die groepen is het aantal besmettingen nu nog een stuk lager.
De herfst staat voor de deur, mensen gaan meer tijd binnen doorbrengen. Nu zou de tijd moeten zijn om te zorgen dat het virus zo veel mogelijk onder controle is, zodat het niet teveel oplaait in de winter.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:25:56 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195088282
quote:
Het is geen vliegtuig, dus hoort eigenlijk niet hier. Maar we zien het door de vingers. 8-)
Wel een van de gaafste apparaten die de Russen ooit gebouwd hebben. Moet je het gesprek van de chief engineer met de testcrew voorstellen:

Crew: 300knots 13 feet above the water?
Engineer: Sure. Is no problem.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')