abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:03:17 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194199361
OP van @Janssen_S

Bijna 10% is de voorsprong van de Democratische presidentskandidaat Joe Biden ten opzichte van de Amerikaanse president Donald Trump en dat is bijna onoverbrugbaar. Het is zowel op nationaal niveau gepeild, als in bijna alle staten waarbij de twee eerder gelijk opgingen, en zelfs onder bookmakers, die tot voor kort de huidige baas van het Witte Huis verkozen. Waarom gebeurt dit?

Het coronavirus is slechts een deel van het probleem. Het bereikte de VS met hernieuwde kracht – in het afgelopen weekend werd een dagelijks record van 42 duizend patiënten vastgesteld en het vorige record was de dag ervoor. De raciale rellen, die de Democraten ook actief gebruiken om Trump aan te vallen, maken daar slechts een deel van uit.

De Hillary Clinton E-mails – wie heeft die onthouden? In 2016 was dit een van de meest populaire onderwerpen in de discussie over de oud-minister van buitenlandse zaken Clinton, waaruit het beeld van een demonische en niet erg gezonde oudere vrouw werd gevormd door inspanningen van de Republikeinen.

Een soortgelijke taak heeft nu het kader van Donald Trump: ze moeten Joe Biden afbeelden als een oude libertijn, aangetast door het corruptieschandaal in Oekraïne. En maak van de verkiezingsrace uiteindelijk een wedstrijd tussen Trump en Biden, niet van de Democratische en Republikeinse partijen.

Het land wordt overspoeld door nieuwe golven van het virus, het economisch herstel loopt vast, rellen en pogroms gaan door. Van de successen van de afgelopen jaren, zoals de economische cijfers lieten zien, is geen spoor meer over.

Aan de ene kant probeert de president de protesten het hoofd te bieden – het recente besluit om ongeoorloofde sloop van monumenten te bestraffen is een van de stappen – en aan de andere kant lijkt hij de snelle verslechtering van de situatie met het coronavirus te negeren. Met dit alles gaat hij de strijd aan met Joe Biden en hoopt hem op de een of andere manier te verslaan. De 78-jarige politicus Biden heeft echter genoeg eigen problemen die hem kwetsbaar maken.

Blijkbaar is het Trump tot nu toe niet erg goed gelukt om zijn winsten naar voren te brengen en Biden aan te vallen op zijn zwakke punten.
Huilen dan.
pi_194199400
Het domste wat Biden kan doen nu is, spotlight van Trump overnemen. Trump verliest straks van zich zelf.
pi_194199438
Dat er nog vele topics moge volgen over waarom Trump zo snel zijn rating verliest. B:)B

Ik vermoed dat hij richting de verkiezing in ieder geval weer wat terugklimt, omdat niet meer kiezers zeggen op Biden te stemmen, maar wel minder zeggen op Trump te stemmen... en die groep blijft waarschijnlijk of thuis of gaat alsnog Trump stemmen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:07:32 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194199453
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Inderdaad veel voorbeelden, Biden en Obama hebben in 8 jaar niks gedaan aan de omstreden Three Strike Law waar vooral zwarte amerikanen de dupe van werden. Terwijl Trump in 2018 met de First Step Act kwam.

De politici die nu van Trump willen winnen geven Trump de schuld waar ze zelf de afgelopen 40 jaar niks aan hebben gedaan. Schumer, Pelosi, Biden zitten samen wel meer dan 100jaar in het huis daar.
Die First Step Act is inderdaad een beginnetje, maar je moet niet vergeten dat er onder Trump eerst ongeveer 23 hervormingen van het justitieel apparaat ongedaan zijn gemaakt die onder Obama/Biden ingevoerd waren :') .
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 21 juli 2020 @ 23:07:43 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194199456
Omdat het een incapabel figuur is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_194199661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Letterlijk het enige positieve wat uit zijn regering kwam. :')
Zijn nog veel meer dingen, maar die laat media niet zien. Vrede met Noord Korea, verdiende hij ook wel een Nobelprijs voor. Elke andere president had dat gekregen.

Hillary wilde een speciale taskforce oprichten om te "communiceren" met het enge Noord Korea, je zou bijna zeggen dat hillary stond op het punt een nucleaire oorlog te beginnen met Kim Jong Un, terwijl Trump gewoon ff via Twitter vrede stichtte.

Ik lees nu nog terug: Hillary wil een ring maken van afweergeschut in China om iedereen te beveiligen tegen Noord Korea. "To prevent the North from developing nukes, “we’re going to ring China with missile defense,” Clinton said."

Met Hillary zaten wij nu echt in een 3de wereld oorlog.

Ook de Cuba deal kan ik mij nog zo voor de geest halen. Maar ook voor de corona crisis ging het van een leien dakje met economie en werkgelegenheid.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_194199758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Zijn nog veel meer dingen, maar die laat media niet zien. Vrede met Noord Korea, verdiende hij ook wel een Nobelprijs voor. Elke andere president had dat gekregen.

Hillary wilde een speciale taskforce oprichten om te "communiceren" met het enge Noord Korea, je zou bijna zeggen dat hillary stond op het punt een nucleaire oorlog te beginnen met Kim Jong Un, terwijl Trump gewoon ff via Twitter vrede stichtte.

Ik lees nu nog terug: Hillary wil een ring maken van afweergeschut in China om iedereen te beveiligen tegen Noord Korea. "To prevent the North from developing nukes, “we’re going to ring China with missile defense,” Clinton said."

Ook de Cuba deal kan ik mij nog zo voor de geest halen. Maar ook voor de corona crisis ging het van een leien dakje met economie en werkgelegenheid.
Hillary? Dit topic gaat over Trump versus Biden. Of moeten we zeggen Donald versus Joe?

Er is nog steeds geen vrede met Noord Korea, waarom denk je dat er vrede is ondertekend?

Je wordt keihard geplayed. Zie hier:

Maar heb je nog andere daadwerkelijke verdienste van Trump?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194200029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hillary? Dit topic gaat over Trump versus Biden. Of moeten we zeggen Donald versus Joe?

Er is nog steeds geen vrede met Noord Korea, waarom denk je dat er vrede is ondertekend?

Je wordt keihard geplayed. Zie hier:

Maar heb je nog andere daadwerkelijke verdienste van Trump?
Op het moment van verkiezingen was Noord Korea best een dingetje, en Hillary was daar best standvastig in. Het was daarbij alles of niets. Net zoals Libië onder Obama wilde zij dat overdoen maar dan in Noord Korea.

En we hadden het over Trump zijn verdiensten, geen nucleaire oorlog met NK is een verdienste is van Trump. Er werd hier specifiek om gevraagd. Dit is in mijn ogen ook relevant over voor de algemene herverkiezingen.

Over het filmpje, daarom is alle media tegenwoordig niet te vertrouwen. Deze bias zie je tegenwoordig ook in Nederland terug maar dan omgekeerd als bij FOX. Alles wat Trump doet is slecht en zijn tegenstanders zullen het velen malen beter doen en weten.

Trump kreeg zelfs nog backlash voor het uitschakelen van Abu Bakr al-Baghdadi, die de hemel werd ingeprezen door NYtimes.
Er werd continue gebashed op dat hij in Syrie bezig was met het leger, laat hij de troepen terug trekken, is het weer niet goed want hij laat YPG in de steek en de Turkse grens onbewaakt.

Iedereen haat Trump zo erg dat alles bij voorbaat al slecht is. Als hij "good morning America" zou twitteren maakt iemand er van dat dit een racistische tweet is.

Sluit hij het luchtruim van/naar China voordat er ook maar enige landen acties ondernemen. Hij is racistisch en een xenofoob! Nu "Trump heeft te weinig gedaan!" Het zal nooit goed zijn wat hij ook doet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_194200260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Op het moment van verkiezingen was Noord Korea best een dingetje, en Hillary was daar best standvastig in. Het was daarbij alles of niets. Net zoals Libië onder Obama wilde zij dat overdoen maar dan in Noord Korea.

Noord Korea is denk altijd wel een dingetje, niet alleen tijdens 1 verkiezing. Je bracht het zelfs nu op, dus klaarblijkelijk vind je het belangrijk.

Je post een filmpje van haar uit 2009 toen ze minister van Buitenlandse Zaken was in de Obama regering. Dat zegt niet zoveel over haar campagne denk ik al moet ik toegeven dat ik haar specieke beleid omtrent Noord Korea niet ken, maar ik denk jij ook niet en ik vermoed dat je dat ook van Trump niet wist (net als ik overigens, omdat Trump dat zelf ook niet wist), afgezien van dat hij best wilde praten.

quote:
En we hadden het over Trump zijn verdiensten, geen nucleaire oorlog met NK is een verdienste is van Trump. Er werd hier specifiek om gevraagd. Dit is in mijn ogen ook relevant over voor de algemene herverkiezingen.
Dit zie je serieus een verdienste? Ik had dit van elke president als minimum vereiste gehad.

quote:
Over het filmpje, daarom is alle media tegenwoordig niet te vertrouwen. Deze bias zie je tegenwoordig ook in Nederland terug maar dan omgekeerd als bij FOX. Alles wat Trump doet is slecht en zijn tegenstanders zullen het velen malen beter doen en weten.
Vooropgesteld dat je nooit wat blind moet vertrouwen is dit denk ik geen juiste weergave. Media als de NY Times, WaPo, etcetera zijn veel betrouwbaarder dan Fox News (of CNN of MSNBC). Vergeet ook niet dat er een universum rondom Fox News is gebouwd, waarbij, wat zij zeggen ineens wet is en herhaald wordt op de betreffende sites, lokale radio, lokale tv ... het is echt daadwerkelijk een hersenspoeling wat ze proberen te bereiken.

quote:
Trump kreeg zelfs nog backlash voor het uitschakelen van Abu Bakr al-Baghdadi, die de hemel werd ingeprezen door NYtimes.
Er werd continue gebashed op dat hij in Syrie bezig was met het leger, laat hij de troepen terug trekken, is het weer niet goed want hij laat YPG in de steek en de Turkse grens onbewaakt.
Het feit dat de man dood is leidde niet tot backlash, maar wel het feit dat Trump internationale regels aan zijn laars lapt om dat te bereiken. Ik zie verder niet zo in waar je op doelt met dat hij geprezen werd door de NYTimes, dus die mag je toelichten.

quote:
Iedereen haat Trump zo erg dat alles bij voorbaat al slecht is. Als hij "good morning America" zou twitteren maakt iemand er van dat dit een racistische tweet is.
Wat? Nee, ik "haat" hem omdat hij de rechtsstaat om zeep helpt, continue liegt, geen samenwerking wil en denkt dat klimaatverandering een Chinese hoax is.

quote:
Sluit hij het luchtruim van/naar China voordat er ook maar enige landen acties ondernemen. Hij is racistisch en een xenofoob! Nu "Trump heeft te weinig gedaan!" Het zal nooit goed zijn wat hij ook doet.
Je verwart hier tijdelijke politieke kritiek met terechte daadwerkelijke kritiek.Omtrent Corona heeft hij domweg bizar veel beleidsmatig fout gedaan. Als je wil kan ik daar wel meer over zeggen, maar dat verlangt wel dat je eerst redelijk reageert op het voorgaande.
pi_194200268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Mark Rutte vs Jan-Peter Balkenede was ook best een strijd /care dat is geschiedenis
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:23:37 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_194200386
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:07 schreef Straatcommando. het volgende:
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_194200512
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat was hij ook al in 2016. Hoe is dat anders in 2020?
pi_194201036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Vrede met Noord Korea? Dan ben je slecht op de hoogte, vriend, er is tot op de dag van vandaag geen vrede met NK. Trump heeft zichzelf als een kleuter laten bespelen door Kim die gewoon doorgegaan is met rakettesten en de ontwikkeling van kernwapens.

Er is geen vredesverdrag met NK.

quote:
In February 2019 in Hanoi, a second summit between Kim and Trump broke down without an agreement.[132] On June 30, 2019, President Trump met with Kim Jong-un along with Moon Jae-in at the DMZ, making him the first sitting US President to enter North Korea.[133] Talks in Stockholm began on 5 October 2019 between US and North Korean negotiating teams, but broke down after one day.[134]

In June 2020, North Korea under Supreme Leader Kim Jong Un's orders attacked and destroyed an inter-Korean joint liaison office with missiles in the North Korean city of Kaesong and Jong un also acted on his repeated admonition that he was steering relations on the divided Korean Peninsula to a new phase, treating South Korea not as a partner for reconciliation but as an enemy. Moon Jae-in's South Korean government reacted with an uncharacteristically strong statement that recalled the worst days of North-South confrontation. [135]
Je lulverhaal over Clinton gaat nergens over.

Trump heeft de banden met Cuba verbroken en de relatie met Cuba is alleen maar verslechterd. En ver voordat de corona crisis er was had Trump al een record tekort op de begroting van een triljard weten te bereiken en dreef de economie op een kurk van het niet betalen van belastingen. Op de pof leven dus zoals zijn bedrijven dat doen.

Overigens, als Trump verantwoordelijk is voor de economie voor corona dan is hij ook verantwoordelijk voor de economie nu en een absoluut record ooit aan werkelozen..
  woensdag 22 juli 2020 @ 01:59:01 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_194201046
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat was hij ook al in 2016. Hoe is dat anders in 2020?
Doet dat ertoe?
pi_194201094
Cuba, serieus, het meest treurige land ooit. Een groot treurig zootje sinds che navarra.
pi_194201160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:07 schreef Duveldrinker het volgende:
Cuba, serieus, het meest treurige land ooit. Een groot treurig zootje sinds che navarra.
Ongetwijfeld maar Cuba heeft corona wel redelijk onder controle, heeft maar 2400 gevallen en 87 doden te betreuren op 12 miljoen inwoners. Ter vergelijking, Georgia, USA, heeft ongeveer hetzelfde inwonertal en heeft 133.000 gevallen en 3113 doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2020 02:22:02 ]
pi_194201168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ongetwijfeld maar Cuba heeft corona wel redelijk onder controle, heeft maar 2400 gevallen en 87 doden te betreuren op 12 miljoen inwoners. Ter vergelijking, Georgia, USA, heeft ongeveer hetzelfde inwonertal en heeft 133.000 gevallen en 3113 doden.
Sorry nee. Geloof jij dit?
pi_194201359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 01:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Doet dat ertoe?
Ja, gezien het topic er over gaat dat zijn rating dalende is wat impliceert dat er wat verandert. Iets wat niet veranderd is lijkt me dan niet zomaar de beste verklaring.
  woensdag 22 juli 2020 @ 03:27:06 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_194201468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 03:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, gezien het topic er over gaat dat zijn rating dalende is wat impliceert dat er wat verandert. Iets wat niet veranderd is lijkt me dan niet zomaar de beste verklaring.
Daar heb je wel gelijk in ja.
pi_194204345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 03:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer de persoon maar de omstandigheden die zijn veranderd. Als er verder geen grote crises zijn blijven de gevolgen van een niet bijster capabele president nog wel beperkt. Nu met de Coronapandemie en de bijbehorende economische crisis treft het veel meer mensen persoonlijk en dat werkt dan weer door in de peilingen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:46:40 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194207874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom zou je dit niet moeten geloven dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194216519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja, ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen maar als jij betere bronnen hebt, geef ze maar.

Maar zelfs als zou Cuba liegen en stel dat de cijfers in Cuba 10x zo hoog zijn als ze nu gegeven worden dan zou Cuba er 24.000 gevallen hebben tegen Georgia 133.000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')