Nee, heeft simpelweg te maken met logisch nadenken en maatregelen doorvoeren en in stand houden.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 08:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heeft dat misschien niet te maken met immuniteit? In heel Europa leeft corona ook weer op behalve in Italië. Wel lijkt de dagelijkse nieuwe gevallen een dalende trend te vertonen in de US.
Cijfers met betrekking tot besmettingsgraad zijn in de meeste gevallen hooguit 2-20%.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 08:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heeft dat misschien niet te maken met immuniteit? In heel Europa leeft corona ook weer op behalve in Italië. Wel lijkt de dagelijkse nieuwe gevallen een dalende trend te vertonen in de US.
Nou is in new york waarschijnlijk 25% besmet geweest.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, heeft simpelweg te maken met logisch nadenken en maatregelen doorvoeren en in stand houden.
Daling in besmettingen heeft denk ik meer te maken de orkaan momenteel.. nog altijd dagelijks +1000 doden.
Thanks! En wel extreme andere ideeen ook hoor. Hoe zou je een discussie aangaan met iemand die beweert dat WOII de schuld is van oorlogsmisdadiger Churchill?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef Monolith het volgende:
Ah Amerikaanse relimalloten als schoonfamilie, sterkte!
Daar geloof ik eigenlijk geen zak van..quote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou is in new york waarschijnlijk 25% besmet geweest.
https://www.cnbc.com/2020(...)t-gottlieb-says.html
Overzichtje patroon van besmettingen in Europa. Italie is inderdaad wel een outlier, maar het virus heeft ook niet overal in Italie zo hard toegeslagen. Misschien houden ze zich daar nog beter aan maatregelen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 08:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt me niet een heel absurde aanname gezien in New York (State) de sterfte in iedere 10 jaars band van 40 tot 70 tussen de 8 en 30 keer hoger is dan in Nederland. Onder de 40 zijn er niet veel doden in Nederland, boven de 70 zijn de data onbetrouwbaar. In de groep 50-60 jaar is de factor ongeveer 16. En daar had in Nederland meer dan 5% van de bloeddonoren antilichamen. De zorg in New York is niet vergelijkbaar met die in Nederland, maar 25% lijkt niet absurd.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik eigenlijk geen zak van..
Goed artikel van TheAtlantic, maar ben je wel bijna een lunchpauze mee bezig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:56 schreef Salina het volgende:
Aardig artikel in The Atlantic gelezen gisteren.
How the Pandemic Defeated America
A virus has brought the world’s most powerful country to its knees.
En bij een meeting waar Ron DeathSentence (pardon, DeSantis) aanwezig was vorige week, zijn 5 mensen aanwezig geweest die besmet zijn geraakt (onduidelijk waar dat is gebeurd).
https://www.tampabay.com/(...)ive-for-coronavirus/
En over cases per capita:
Mississippi staat schijnbaar op het punt om number one te worden en Florida van de troon te slaan qua cases per capita.
https://www.npr.org/secti(...)oronavirus-per-capit
Ik vind die artikelen van TA vaak wel erg lang inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Goed artikel van TheAtlantic, maar ben je wel bijna een lunchpauze mee bezig.
Als een significante hoeveelheid van New York het virus al heeft gehad en dus wellicht immuun is, dan heeft het sowieso een vertragende werking. Ik denk dat dat ook aan de hand is in Italië. In Bergamo schijnt meer dan 50% anti bodies te hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Cijfers met betrekking tot besmettingsgraad zijn in de meeste gevallen hooguit 2-20%.
Voor immuniteit van de bevolking is veel hoger nodig.
Nog bedankt voor de info Paganitzu, en succes daar uiteraard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:30 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Alle horeca binnen dicht, alle restaurants/bars hebben nu of een patio buiten gemaakt of lijken permanent gesloten. Enkel buiten drinken is niet toegestaan, je moet iets eten al zijn het chips met salsa. Mondkapjes worden veel gedragen, bussen zijn gratis geworden. Huur lijkt ook flink gedaald te zijn.
Sfeer is prima, het is goed onder controle. Er wordt meer buiten geleefd en terras cultuur vind ik zelf ook heel erg prettig, dat was er eigenlijk niet voor COVID.
Bibliotheken, museas en dergelijke zijn ook dicht.
Heb je een betere bron? Voor NY.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 12:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als een significante hoeveelheid van New York het virus al heeft gehad en dus wellicht immuun is, dan heeft het sowieso een vertragende werking. Ik denk dat dat ook aan de hand is in Italië. In Bergamo schijnt meer dan 50% anti bodies te hebben.
https://www.foxnews.com/w(...)ronavirus-antibodies
https://www.nytimes.com/2(...)ibodies-test-ny.htmlquote:Op woensdag 5 augustus 2020 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je een betere bron? Voor NY.
Mij staat iets van 20 a 25% bij voor NY-city.
Maar in bepaalde gemeenschappen (Bronx bijv) is het hoger.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-5-augustus-a4007905quote:New York plaatst controlepunten rondom stad
Reizigers die de stad New York in willen, zullen de komende tijd bij speciale checkpoints worden gecontroleerd. Dat schrijft persbureau Reuters op basis van een verklaring van burgemeester Bill de Blasio. Zij worden bij die controlepunten tevens opgedragen om verplicht veertien dagen in quarantaine te gaan als ze New York in willen. De maatregel geldt voor inwoners uit 35 Amerikaanse staten.
Twitter avatar
NYCMayor Mayor Bill de Blasio
Today we’re announcing check points at key points of entry into New York City. We’ll educate travelers on the state’s mandatory 14 day quarantine and help them follow the rules safely.
4 uur geleden
Volgen
Reizigers van buiten New York kunnen, eenmaal in de stad, telefoontjes en sms'jes verwachten van een zogenoemd Test & Trace Corps waarbij wordt gecontroleerd of er inderdaad sprake is van thuisisolatie, zeggen de autoriteiten tegen nieuwszender CNBC. Wie die maatregel niet naleeft, kan een boete krijgen die kan oplopen tot tienduizend dollar.
Er worden controleposten neergezet bij onder andere tunnels en bruggen richting New York. De stad, en overkoepelende staat, waren in april het epicentrum van de coronavirusuitbraak in de Verenigde Staten. Er kwamen op het hoogtepunt meer dan tienduizend nieuwe gevallen per dag bij. Inmiddels is de uitbraak in de regio onder controle. In de afgelopen drie dagen kwamen er geen nieuwe sterfgevallen door Covid-19 bij.
Dat de stad alsnog controleposten opzet, is volgens de autoriteiten nodig omdat een vijfde van de nieuwe besmettingen in New York reizigers uit andere staten betreft. De afgelopen dagen zijn met name het aantal besmettingen in zuidelijke staten als Louisiana, Mississippi en Alabama gestegen. Volgens de laatste cijfers van de Johns Hopkins University zijn er in de Verenigde Staten meer dan 4.9 miljoen besmettingen en meer dan 160.000 doden door de gevolgen van het virus.
Boris van der Spek
Dank je.quote:
Mensen van 1 meter 60, mensen van 1 meter 80, mensen van 10, mensen van 80, vrouwen, mannen, dat soort soorten?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:38 schreef Bocaj het volgende:
Is het niet zo dat in New York zoveel soorten mensen wonen en werken dat die heus niet alle richtlijnen volgen op tv en luisteren naar de burgermeester?
Je kunt die mensen gewoonweg niet bereiken!
Ik mis in dit plaatje de kolomtitels, de datum en de bron van het plaatje. Beide vind ik wel handig om te kunnen beoordelen of dit hele of halve informatie is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 00:32 schreef Eindbaas_ het volgende:
De eerste 9 en mogelijke 10 (met Spanje) landen die de lijst aanvoeren met coronagevallen en -doden zijn allemaal derde wereld of daar in de buurt van. Juist dát moet wat ogen doen openen.
[ afbeelding ]
Zo te zien is het deze site en is het een momentopname van het tijdstip van de postquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik mis in dit plaatje de kolomtitels, de datum en de bron van het plaatje. Beide vind ik wel handig om te kunnen beoordelen of dit hele of halve informatie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |