Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullenquote:Op maandag 20 juli 2020 14:00 schreef AgentS het volgende:
Mijn andere huisgenoot krijgt nu al 2 maanden post van de deurwaarder. Hij is ook steeds opgefokt dus hij zal wel schulden hebben. Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Mogen die lui gewoon een gedeelde woning binnenbreken? Gaat dat schriftelijk? Ik ken werkelijk niemand die er ooit te maken heeft gehad, maar ik ben dan ook geen tokkie. De enige deurwaarder die ik ken is de repoman uit de Sims.🤣 Ze mogen toch niet zomaar gedeelde spullen in beslag leggen?
Subklacht: hij heeft blijkbaar wel geld voor wiet, sigaretten en een dure gamecomputer.
Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.
Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....quote:Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef AgentS het volgende:
[..]
Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullen
nee je mag andermans post niet openmaken.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:
[..]
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.
Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijfquote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:
[..]
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.
Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....
De huisbaas zal met aankoopbonnetjes moeten aantonen dat het witgoed van hem is.
Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijf
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.
Precies dat, en dat jij niet in de problemen wil komen door wat je huisgenoot allemaal uitspookt, dat je ze alvast op de hoogte wil stellen dat het een gedeeld (studenten?) huis betreft.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef AgentS het volgende:
[..]
Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?
Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.
Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Legaal?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.
praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.
De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.
dan hangt het blijkbaar per geval af... ooit in het verleden heb ik dit meegemaakt bij mijn buren... alles ging zo weg en de huidige eigenaar kon later zijn spulle nemt bewijs weer ophalen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
je moet trouwens niet willen helpen, want die mensen zijn niet te helpen.
Je zorgt er dan ook voor dat het hele schuldenapparaat ontlopen wordt, wat alleen maar problemen kan geven later.
Het kan een betwiste rekening zijn en dat je huisgenoot wacht op de dagvaarding om zijn verhaal uit te leggen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:25 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?
Mijn spullen zitten op slot, op wat grdeelde kopjes en pannen na.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb al meerdere malen zelf een deurwaarder ingeschakeld, met succes. Heb echter nooit aan de andere kant gestaan. Ik weet wel dat een deurwaarder niets kan uithalen zonder gerechtelijk bevel.
maar dit is nooit goed natuurlijk. kan hij zijn huur wel betalen vraag je je dan af en zijn jouw spullen nog wel veilig daar. als iemand zo afglijd kan je beter voorzorgsmaatregelen nemen.
Sollicitatie lopen, vragen voor een onderzoekspaper, afhandeling voor een familielid overgenomen, tja. Misschien werkt z’n vriendin er wel en maakt ze af en toe stiekem gebruik van de enveloppequote:Op maandag 20 juli 2020 14:25 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?
Ja, bij een huisbaas. Sta ook ingeschreven. Ook alleen omdat particulier huren nu niet te doen is qua prijs. Zodra die zakken ben ik weg.quote:
Neuh,hij werkt in de horeca, hij studeert niet. We zijn 30ers.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Sollicitatie lopen, vragen voor een onderzoekspaper, afhandeling voor een familielid overgenomen, tja. Misschien werkt z’n vriendin er wel en maakt ze af en toe stiekem gebruik van de enveloppe
Dat is in ieder geval al iets... het wordt echt gevaarlijk zogauw er een uitspraak van een rechter komt....quote:Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ja, bij een huisbaas. Sta ook ingeschreven. Ook alleen omdat particulier huren nu niet te doen is qua prijs. Zodra die zakken ben ik weg.
Ik heb geen idee wanneer ze dagvaarden. Of hoe iemand die fulltime werkt schulden kan hebben.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al iets... het wordt echt gevaarlijk zogauw er een uitspraak van een rechter komt....
Een dagvaarding is niet zo'n probleem, want als je als beschuldigde het goed kan uitleggen en de rechter gaat erin mee, dan is er niks aan de hand.
Alleen brieven van deurwaarders is ook niet zo erg. Alleen brieven van deurwaarders zijn vaak het begin van dagvaardingen.
Tsja, ik vind wel dat de huisbaas dit hoort te weten, maar dat is niet aan mij.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
een verslaving wellicht.
overigens verwacht ik niet dat er meteen een deurwaarder op de stoep staat.
een ideetje is de confrontatie aangaan en erop aandringen dat 'ie 't oplost of hulp zoekt.
altijd nog beter dan dat de huisbaan in kennis gesteld wordt en dat 'ie daardoor verder in de problemen komt.
kan ook wel gewoon als anonieme tip. huisbaas opbellen met een zakdoek over de telefoon.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef AgentS het volgende:
[..]
Tsja, ik vind wel dat de huisbaas dit hoort te weten, maar dat is niet aan mij.
Tja, dan zal het wel over geld gaanquote:Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef AgentS het volgende:
[..]
Neuh,hij werkt in de horeca, hij studeert niet. We zijn 30ers.
Ik vind het gek dat ze niet gelijk contact opnemen met de huisbaas.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
kan ook wel gewoon als anonieme tip. huisbaas opbellen met een zakdoek over de telefoon.
Als ze langskomen en er is niemand thuis (of er doet niemand open) laten ze vaak een briefje achter. Dat kan je als post beschouwen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:19 schreef Marsenal het volgende:
post van een deurwaarder? Die komen toch gewoon meteen langs?
Als mensen meer (blijven) uitgeven dan ze binnenkrijgen ontstaan er vanzelf schulden. Ook bij mensen die werken. Of wellicht is het geld niet een issue, maar de betaalmoraal. Of de prioriteiten. Of struisvogel-gedrag,quote:Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wanneer ze dagvaarden. Of hoe iemand die fulltime werkt schulden kan hebben.
Kan je je niet verzekeren hiertegen? Ik wil niet in andermans shit terechtkomen.
Wat is daar gek aan? De verhuurder is toch geen partij (tenzij het een huurachterstand bij dezelfde huisbaas is)quote:Op maandag 20 juli 2020 14:38 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat ze niet gelijk contact opnemen met de huisbaas.
Omdat het merendeel van zijn geld aan de huur op gaat lijkt me. En als ze komen vorderen, dan vallen ze dus het eigendom van de huisbaas binnen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Als mensen meer (blijven) uitgeven dan ze binnenkrijgen ontstaan er vanzelf schulden. Ook bij mensen die werken. Of wellicht is het geld niet een issue, maar de betaalmoraal.
[..]
Wat is daar gek aan? De verhuurder is toch geen partij (tenzij het een huurachterstand bij dezelfde huisbaas is)
Dat eerste is niet relevant. En met betrekking tot het tweede: hoe is de huisbaas daarmee opeens partij?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:51 schreef AgentS het volgende:
[..]
Omdat het merendeel van zijn geld aan de huur op gaat lijkt me. En als ze komen vorderen, dan vallen ze dus het eigendom van de huisbaas binnen.
Het witgoed etc is zijn eigendom.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat eerste is niet relevant. En met betrekking tot het tweede: hoe is de huisbaas daarmee opeens partij?
Met dat argument zou je nooit bij huurders kunnen innen zonder hun huisbaas in te lichten, die vlieger gaat niet op. De bewoner is de aansprakelijke, dus daar gaan ze naartoe. De stenen laten ze staan, de huisbaas kan gerust zijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:51 schreef AgentS het volgende:
[..]
Omdat het merendeel van zijn geld aan de huur op gaat lijkt me. En als ze komen vorderen, dan vallen ze dus het eigendom van de huisbaas binnen.
Nou dan wat doe je dan moeilijk ? Denk je nou echt dat ze morgen je deur intrappen en je gare inboedel mee gaan nemen ?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:26 schreef AgentS het volgende:
[..]
Mijn spullen zitten op slot, op wat grdeelde kopjes en pannen na.
Klopt, dat is ook wel zo. Ik wil alleen geen last hebben van iemand anders domheid.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Met dat argument zou je nooit bij huurders kunnen innen zonder hun huisbaas in te lichten, die vlieger gaat niet op. De bewoner is de aansprakelijke, dus daar gaan ze naartoe. De stenen laten ze staan, de huisbaas kan gerust zijn.
Je hebt ook privacy enzo he, je kan toch niet zomaar iemand bellen en zeggen, ‘ik krijg geld van je huurder?’
Een appt kost hier rond de 850 voor 2 kamers. Ik kan dat niet ophoesten en ik werk al 6 jaar in mijn vakgebied. Jij hebt of 10 jaar geleden gekocht of eerder gehuurd.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hou voor de zekerheid maar alvast goed bij wat van jou is bonnetjes en al zover mogelijk.
30’ers en nog zo leven trouwens.. eeuwige student ofzo or what?
Ik heb gewoon een ikea inboedel he. Ik zou een normale huur wel kunnen betalen. Maar met 2000 netto voor 4 dagen werk (ben chronisch ziek) ben ik dus aanfewezen op een kamer waar ik bijna 600 pm voor betaal maar waar ik tussen de tokkies zit. Bedank de boomers maar.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou dan wat doe je dan moeilijk ? Denk je nou echt dat ze morgen je deur intrappen en je gare inboedel mee gaan nemen ?Het is ook nog eens een studentenhuis dus wss wil een kringloop die rommel van jullie nog niet eens gratis meenemen.
En dat is werkelijk geen ene drol waard dus dat laten ze heus wel staan. Die ikea meubels versjouwen kost ze wss meer dan het ooit zal opleveren. Heeft die jongen een auto ? Een motor/brommer ? Dat soort dingen nemen ze meestal mee.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:06 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een ikea inboedel he. Ik zou een normale huur wel kunnen betalen.
Ik heb tot mijn 32e ‘op kamers’ gezeten met mijn vriendengroep. Ik snap juist niet dat mensen zo graag voordat ze trouwen ofzo een huis voor zichzelf willen. Als je de studentenleef kan leven, moet je dat vooral doen, lekker goedkoop, geen zorgen over allemaal vierkante meters die je moet bijhouden.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hou voor de zekerheid maar alvast goed bij wat van jou is bonnetjes en al zover mogelijk.
Een computer. Verder geen idee.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En dat is werkelijk geen ene drol waard dus dat laten ze heus wel staan. Die ikea meubels versjouwen kost ze wss meer dan het ooit zal opleveren. Heeft die jongen een auto ? Een motor/brommer ? Dat soort dingen nemen ze meestal mee.
D'r zijn ook mensen die wel verder willen met hun leven......quote:Op maandag 20 juli 2020 15:17 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 32e ‘op kamers’ gezeten met mijn vriendengroep. Ik snap juist niet dat mensen zo graag voordat ze trouwen ofzo een huis voor zichzelf willen. Als je de studentenleef kan leven, moet je dat vooral doen, lekker goedkoop, geen zorgen over allemaal vierkante meters die je moet bijhouden.
Ik ben al 6 jaar afgestudeerd. Mijn ouders betalen voor hun koopwoning met 2 verdiepingen minder hypotheek dan ik huur. En na mijn lul van een ex ga ik niet meer samenwonen.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
D'r zijn ook mensen die wel verder willen met hun leven......
Dat zegt geen zak. Als ik 3 ton heb afgelost op mijn hypotheek en nog 0,5 ton hypotheek overhoudt, betaal ik ook geen zak aan hypotheekkosten.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:21 schreef AgentS het volgende:
Mijn ouders betalen voor hun koopwoning met 2 verdiepingen minder hypotheek dan ik huur.
Nuja, toen ik ging studeren was een kamer max 300 euro. Nu het dubbele.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat zegt geen zak. Als ik 3 ton heb afgelost op mijn hypotheek en nog 0,5 ton hypotheek overhoudt, betaal ik ook geen zak aan hypotheekkosten.
Het is maar net wat je 'verder willen' noemt. Wat een dedain zeg.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ik woon nog liever onder een brug dan 900 kale huur te betalen voor 2 kamers en niks leuks meer kunnen doen, alleen eten uit de aanbieding te kunnen kopen etc etc. Ik wacht liever tot mijn salaris toereikend is.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is maar net wat je 'verder willen' noemt. Wat een dedain zeg.
Ik weet niet wat je bedoelt met ‘verder’. Ik heb zelf gewoon een opleiding, werk, een gezin en een huis. Daarvoor hoef je niet op je 23e alleen voor te wonen, ik heb dat altijd maar gek gevonden.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ik wil geen gezin, zit ik nu 'vast,'?🤣quote:Op maandag 20 juli 2020 15:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met ‘verder’. Ik heb zelf gewoon een opleiding, werk, een gezin en een huis. Daarvoor hoef je niet op je 23e alleen voor te wonen, ik heb dat altijd maar gek gevonden.
Deurwaarders nemen het merendeel van de spullen tegenwoordig niet meer mee, dat is de kosten van het opslaan niet altijd waard.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.
Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
Is dit serieus? Dat deurwaarders spullen meenemen om naar de stort te brengen (waarvoor ze moeten betalen)? Dan zijn ze de schuldenaar lekker aan het naaienquote:Op maandag 20 juli 2020 15:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
knip...Men laat het vaak wel staan of brengt het naar de stort....knip
En ook nog andermans spullen van iemand die slechts een kamer huurt in dezelfde woning? Lijkt me onzin, daar zouden ze nooit mee weg komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Is dit serieus? Dat deurwaarders spullen meenemen om naar de stort te brengen (waarvoor ze moeten betalen)? Dan zijn ze de schuldenaar lekker aan het naaien
Bel je rechtsbijstandsverzekering eens, wellicht kunnen die je verder helpen in plaats van af te gaan op wat jij denkt dat wel of niet onzin is?quote:Op maandag 20 juli 2020 15:44 schreef AgentS het volgende:
[..]
En ook nog andermans spullen van iemand die slechts een kamer huurt in dezelfde woning? Lijkt me onzin, daar zouden ze nooit mee weg komen.
Voorgoedquote:Op maandag 20 juli 2020 15:39 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik wil geen gezin, zit ik nu 'vast,'?🤣
Wel bij het leeghalen van woningen, bij een huisuitzetting.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Is dit serieus? Dat deurwaarders spullen meenemen om naar de stort te brengen (waarvoor ze moeten betalen)? Dan zijn ze de schuldenaar lekker aan het naaien
2000 netto verdienen en dan geen 850/maand kunnen betalenquote:Op maandag 20 juli 2020 15:06 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een ikea inboedel he. Ik zou een normale huur wel kunnen betalen. Maar met 2000 netto voor 4 dagen werk (ben chronisch ziek) ben ik dus aanfewezen op een kamer waar ik bijna 600 pm voor betaal maar waar ik tussen de tokkies zit. Bedank de boomers maar.
ja, ok, maar dat is ook wel een compleet ander iets.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wel bij het leeghalen van woningen, bij een huisuitzetting.
Heb in het verleden voor een logistiek bedrijf gewerkt tijdens de zomervakantie en toen haalden wij woningen leeg, terwijl er een ambtenaar, deurwaarder en agenten evenals een gespecialiseerde firma aanwezig waren.
Een uitzetting is erg prijzig derhalve.
Waarom zou een deurwaarder beslag gaan leggen op een stoel of tafel dat levert niks op. Dit is amerika niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.
Groot gelijk!quote:Op maandag 20 juli 2020 15:36 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik woon nog liever onder een brug dan 900 kale huur te betalen voor 2 kamers en niks leuks meer kunnen doen, alleen eten uit de aanbieding te kunnen kopen etc etc. Ik wacht liever tot mijn salaris toereikend is.
Het gaat vaak niet om kunnen, het gaat om mogen. In de commerciële verhuur hanteren ze vaak gewoon een inkomenstoets van 3,5-4 * huur < maandsalaris.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
2000 netto verdienen en dan geen 850/maand kunnen betalenWat doe je dan met de rest van je geld. Ik dacht je zit in de bijstand ofzo dat je klaagt over 850 huur per maand.
Verder wel terechte klacht, want huur- en huizenprijzen gaan nergens meer over in Nederland.
hahaha, met verder bedoel ik bv niet meer samenwonen met een ander dan bv een partnerquote:Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is maar net wat je 'verder willen' noemt. Wat een dedain zeg.
Dat dus.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat vaak niet om kunnen, het gaat om mogen. In de commerciële verhuur hanteren ze vaak gewoon een inkomenstoets van 3,5-4 * huur < maandsalaris.
Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overmquote:Op maandag 20 juli 2020 15:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
2000 netto verdienen en dan geen 850/maand kunnen betalenWat doe je dan met de rest van je geld. Ik dacht je zit in de bijstand ofzo dat je klaagt over 850 huur per maand.
Verder wel terechte klacht, want huur- en huizenprijzen gaan nergens meer over in Nederland.
Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:
[..]
Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Ja dat is wel een terechte klacht inderdaad. Alsof je in een of andere gare huurwoning gaat zitten als je 3k netto hebtquote:Op maandag 20 juli 2020 16:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat vaak niet om kunnen, het gaat om mogen. In de commerciële verhuur hanteren ze vaak gewoon een inkomenstoets van 3,5-4 * huur < maandsalaris.
Blijft niet enorm veel over inderdaad, maar voor mij een makkelijke keuze. Liever iets meer betalen om buiten tokkiegebied te wonen. Maarja, als je dan aan het eind van de maand nog 50 euro over hebt om wat leuks mee te doen is het ook een beetje jammer.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:
[..]
Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Nou, die gek is nu wel weg, van deze heb ik geen last maar vraag me gewoon af hoe dat werkt.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.
Dan nog is hij geen partij in de relatie tussen schuldeiser en schuldenaar. Welk belang heeft de deurwaarder om actief contact te gaan onderhouden met verhuurders en huisgenoten van een schuldenaar?quote:
Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Moet dat er wel zijnquote:Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?
Dat laatste was precies m'n punt. Inkomen is er vast gezien eerdere opmerking over werkenden i.c.m. schulden.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet dat er wel zijn![]()
Maar de inboedel veilen zal niet snel gebeuren hoor. Kost meer dan het oplevert
Dat het voorkomt maakt het niet minder gek afwijkend van verwachtingen die mensen hebben.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:39 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.
Prima tip. Ik zou ook geen risico willen lopen.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:57 schreef trein2000 het volgende:
Mocht je waardevolle spullen hebben die van jou zijn maar niet dagelijks nodig zou ik die even elders onderbrengen. Dat is niet strafbaar of illegaal, maar wel het voorkomen van gedoe.
Zeker, beslag op loon of uitkering is ook waar een deurwaarder voor gaat. Een goede tweede is beslag op je bankrekening.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?
[..]
Dit is pertinent onwaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onzin.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:56 schreef incel het volgende:
Als het jou spullen zijn mogen ze dit niet meenemen. Ze mogen ook niet op jouw kamer komen. Proberen ze dat wel dan heb je gewoon het recht om jou en jouw eigendommen te verdedigen.
Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.
Bovendien mogen ze best op de kamer van TS komen.
Spullen meenemen en betreden zijn twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef incel het volgende:
[..]
Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.
Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzoquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef HMS het volgende:
Die deurwaarder wist ook wel dat tie in de maling werd genomen door een stel studenten, maar die kon daar ook niets aan doen.
Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzo
Precies, die deurwaarder vindt het allemaal prima want van het eerste deel van die cash wordt zijn salaris betaaldquote:Op maandag 27 juli 2020 15:29 schreef HMS het volgende:
[..]
Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |