abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194176003
Mijn andere huisgenoot krijgt nu al 2 maanden post van de deurwaarder. Hij is ook steeds opgefokt dus hij zal wel schulden hebben. Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Mogen die lui gewoon een gedeelde woning binnenbreken? Gaat dat schriftelijk? Ik ken werkelijk niemand die er ooit te maken heeft gehad, maar ik ben dan ook geen tokkie. De enige deurwaarder die ik ken is de repoman uit de Sims.🤣 Ze mogen toch niet zomaar gedeelde spullen in beslag leggen?

Subklacht: hij heeft blijkbaar wel geld voor wiet, sigaretten en een dure gamecomputer.
pi_194176051
Hij zal vast wel gaan zeggen dat alle spullen van jou zijn _O-
pi_194176052
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.

Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194176099
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:00 schreef AgentS het volgende:
Mijn andere huisgenoot krijgt nu al 2 maanden post van de deurwaarder. Hij is ook steeds opgefokt dus hij zal wel schulden hebben. Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Mogen die lui gewoon een gedeelde woning binnenbreken? Gaat dat schriftelijk? Ik ken werkelijk niemand die er ooit te maken heeft gehad, maar ik ben dan ook geen tokkie. De enige deurwaarder die ik ken is de repoman uit de Sims.🤣 Ze mogen toch niet zomaar gedeelde spullen in beslag leggen?

Subklacht: hij heeft blijkbaar wel geld voor wiet, sigaretten en een dure gamecomputer.
Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullen
pi_194176133
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.

Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.
pi_194176141
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef AgentS het volgende:

[..]

Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.
je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....
De huisbaas zal met aankoopbonnetjes moeten aantonen dat het witgoed van hem is. Een huurcontract waarin dit explicitiet vermeld is kan ook.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194176145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullen
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.
pi_194176151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:

[..]

nee je mag andermans post niet openmaken.
pi_194176156
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:

[..]

Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijf
pi_194176161
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....
De huisbaas zal met aankoopbonnetjes moeten aantonen dat het witgoed van hem is.
Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.
pi_194176173
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijf
Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?
pi_194176175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.

Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
pi_194176203
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef AgentS het volgende:

[..]

Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?
Precies dat, en dat jij niet in de problemen wil komen door wat je huisgenoot allemaal uitspookt, dat je ze alvast op de hoogte wil stellen dat het een gedeeld (studenten?) huis betreft.
pi_194176225
je moet trouwens niet willen helpen, want die mensen zijn niet te helpen.
Je zorgt er dan ook voor dat het hele schuldenapparaat ontlopen wordt, wat alleen maar problemen kan geven later.
pi_194176233
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.

Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.
pi_194176235
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.
pi_194176242
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.
Legaal?
pi_194176251
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.
praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.
Als de eigenaar aanwezig is dan kan inderdaad zijn eigen spullen met bewijs worden achtergelaten.
pi_194176255
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.
De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.
pi_194176270
post van een deurwaarder? Die komen toch gewoon meteen langs?

Als hij post heeft van simpelweg een incassobureau, vind ik dat geen reden om te verhuizen. In 99% van de incassotrajecten komt de deurwaarder er niet aan te pas.

Als echt de deurwaarder binnenkort komt, zou je je kostbaarste dingen even kunnen verstoppen/verhuizen, en langs het juridisch loket gaan om te kijken wat je rechten zijn als huisgenoot. Misschien kan je een verklaring maken met jouw en zijn handtekening dat dingen op jouw kamer niet zijn bezit zijn?
-nee-
pi_194176276
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.
dan hangt het blijkbaar per geval af... ooit in het verleden heb ik dit meegemaakt bij mijn buren... alles ging zo weg en de huidige eigenaar kon later zijn spulle nemt bewijs weer ophalen.
Hij vroeg of ik het met hem kwam ophalen omdat ik een auto had en hij niet.
pi_194176294
Heb al meerdere malen zelf een deurwaarder ingeschakeld, met succes. Heb echter nooit aan de andere kant gestaan. Ik weet wel dat een deurwaarder niets kan uithalen zonder gerechtelijk bevel.

maar dit is nooit goed natuurlijk. kan hij zijn huur wel betalen vraag je je dan af en zijn jouw spullen nog wel veilig daar. als iemand zo afglijd kan je beter voorzorgsmaatregelen nemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 juli 2020 @ 14:20:43 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194176295
Laat je nie bang maken :')

Gedeelde ruimtes zal weinig van relevante waarde in staan. En gedeeld eigendom doen ze ook niet moeilijk over.

Jouw kamer blijven ze af, net als alle dure spullen waarvan jij (deels) eigenaar bent.

Ook legt een deurwaarder 1000x liever beslag op een rekening of zaken als een auto. Inboeldel is geen flikker waard 2e hands.

En het is een fabel dat ze je toko ineens leeghalen. Ze komen eerst opschrijven, en als er dan nog niet betaald wordt, als aller allerlaatste ontruimen.
Dum de dum
pi_194176372
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
je moet trouwens niet willen helpen, want die mensen zijn niet te helpen.
Je zorgt er dan ook voor dat het hele schuldenapparaat ontlopen wordt, wat alleen maar problemen kan geven later.
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?
pi_194176384
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:25 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?
Het kan een betwiste rekening zijn en dat je huisgenoot wacht op de dagvaarding om zijn verhaal uit te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')