Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullenquote:Op maandag 20 juli 2020 14:00 schreef AgentS het volgende:
Mijn andere huisgenoot krijgt nu al 2 maanden post van de deurwaarder. Hij is ook steeds opgefokt dus hij zal wel schulden hebben. Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Mogen die lui gewoon een gedeelde woning binnenbreken? Gaat dat schriftelijk? Ik ken werkelijk niemand die er ooit te maken heeft gehad, maar ik ben dan ook geen tokkie. De enige deurwaarder die ik ken is de repoman uit de Sims.🤣 Ze mogen toch niet zomaar gedeelde spullen in beslag leggen?
Subklacht: hij heeft blijkbaar wel geld voor wiet, sigaretten en een dure gamecomputer.
Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.
Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....quote:Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef AgentS het volgende:
[..]
Wat in mijn kamer staat is van mij lijkt me en het witgoed van de huisbaas. We delen geen huishouden op papier.
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ik zou even contact zoeken met die deurwaarder om eea vast uit te leggen, maak ook ff foto's van al jouw spullen
nee je mag andermans post niet openmaken.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:
[..]
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.
Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijfquote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef AgentS het volgende:
[..]
Mag dat? Ik heb de post niet opengemaakt en wil niet in de problemen komen.
Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je zult echt aankoopbonnetjes moeten hebben, anders kan je huisgenoot zijn spullen in jouw kamer zetten....
De huisbaas zal met aankoopbonnetjes moeten aantonen dat het witgoed van hem is.
Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Je hoeft de post niet open te maken om contact te zoeken met dat bedrijf
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb geen aankoopbonnetjes meer joh. Ik heb nog nooit schulden gehad, ik sta enkele 1000 in de plus.
Precies dat, en dat jij niet in de problemen wil komen door wat je huisgenoot allemaal uitspookt, dat je ze alvast op de hoogte wil stellen dat het een gedeeld (studenten?) huis betreft.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef AgentS het volgende:
[..]
Wat zeg ik dan? Ja ik zag dat mijn huisgenoot post van jullie had?
Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.
Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Legaal?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik zie hem zelden, ik huur alleen een kamer he.
praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
"Wie eist, bewijst" geldt in Nederland. Dit is dus echt complete nonsens. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat het niet de spullen van TS zijn. En dat gaat hem niet lukken. Het is geen gedeeld huishouden. Behalve als TS ineens alles dubbel heeft staan, overduidelijk om de huisgenoot zijn spullen veilig te bewaren, kan hij in een probleem komen omdat de deurwaarder dan naar de rechter stapt.
De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
praktijk is helaas anders. De spullen worden weggehaald, en de eigenaar kan inderdaad later zijn eigen spullen weer ophalen in een bepaalde termijn.
dan hangt het blijkbaar per geval af... ooit in het verleden heb ik dit meegemaakt bij mijn buren... alles ging zo weg en de huidige eigenaar kon later zijn spulle nemt bewijs weer ophalen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De praktijk is niet anders, anders was ik mijn spullen al 3x kwijt geweest.
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?quote:Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
je moet trouwens niet willen helpen, want die mensen zijn niet te helpen.
Je zorgt er dan ook voor dat het hele schuldenapparaat ontlopen wordt, wat alleen maar problemen kan geven later.
Het kan een betwiste rekening zijn en dat je huisgenoot wacht op de dagvaarding om zijn verhaal uit te leggen.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:25 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik heb behalve de schoonmaakverdeling geen contact met hem. Ik heb de andere huisgenoot gesproken maar die denkt niet dat hij schulden heeft. Maar waarom zou dat bedrijf anders post versturen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |