Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wanneer je ziek bent blijft ieder weldenkend mens thuis. En al helemaal nu.
Ik vind dat ook wel lastig:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel lastig:
Mijn dochtertje van 8 heeft een loopneus gekregen. En we zitten nu net op CenterParcs.
Moeten we nu naar huis?
Ze heeft geen hogere temperatuur. Voelt zich verders prima.
Wat moet ik geloven.. Kinderen verspreiden het niet?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef capricia het volgende:
Helaas kan ik haar niet zo eenvoudig laten testen.
Omdat er onder de 12 niet zo makkelijk getest wordt.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom niet?
Kinderen verspreiden trouwens wel degelijk, maar ontwikkelen zelf veel minder heftige klachten.
Oke, leggen we voor die paar aso's het land plat en verkloten de economie nog verder, gewoon omdat het kan? Vertrouw gewoon op het gezonde verstand van je burgers.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet altijd, zoals blijkt uit dat onderzoek laatst.
Koorts is een belangrijke graadmeter. Als je kind dus geen koorts heeft dan kan je dus gewoon doen wat je anders ook doet. Vrijwel ieder jong kind loopt het gros van het jaar rond met een snotneus, je zou het haast niet meer denken.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel lastig:
Mijn dochtertje van 8 heeft een loopneus gekregen(zoals wel vaker). En we zitten nu net op CenterParcs.
Moeten we nu naar huis?
Ze heeft geen hogere temperatuur. Voelt zich verders prima.
Welke cijfers stijgen? Ziekenhuizen zijn stabiel. Besmettingen stijgen iets, maar er word dan ook meer getest; procentueel zelfde hoeveelheid positieve tests als periode ervoor last time I checked. Ik snap dat mensen alert zijn, maar dit is gewoon paniek om het paniek. Prima verder natuurlijk. Snap het alleen niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef byah het volgende:
Cijfers beginnen ook in Nederland op te lopen, voor september gaan we hier weer pieken
Ja hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:40 schreef byah het volgende:
Cijfers beginnen ook in Nederland op te lopen, voor september gaan we hier weer pieken
Dat Zwembad en restaurant moet je van te voren reserveren. En je krijgt een tijdsslot. Zwemmen: 1,5 uur.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En morgen lekker naar het zwembad en het pannenkoekenhuis?
De schatting op dit moment is 10% met blijvende klachten. Vind ik niet te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is echt te verwaarlozen. Rond april hadden al rond de 500.000 mensen antistoffen tegen covid-19. Die paar honderd chronisch zieken vallen in het niet. Maar dat bekt lang niet zo lekker om de angst er nog maar even goed in te houden.
Als je besmettingen oplopen dan lopen je ziekenhuisopnames vanzelf ook op na een poosje. Tenzij er aantoonbaar meer getest is. Helaas ontbreken die gegevens.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja hoorgebasseerd op lucht.
En helemaal prima toch. Ik zie alleen een stijging in het aantal besmettingen tot dusverre. Zolang die andere 2 statistiekjes niet stijgen dan boeit dat geen ruk. Iets met een muterend virus naar een milde variant.
Over dat eerste gedeelte. Ok, erg vreemd. Is misschien dieper dan op bloedwaarde niveau iets veranderd (DNA ?) Vraag me af of vitamine D waardes ook getest zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2020 20:14 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Jep. Dat is namelijk de eerste stap in de onderzoeken -> Geen afwijkingen geconstateerd.
Daarna wordt er vaak nog een longfoto gemaakt => Geen significante long schade.
En bij de meeste is de antistoffen test ook negatief.
Maar als je buiten adem bent bij 2 trappen lopen, is het best wel ernstig.
[..]
Kijk, jij laat nu precies zien, waarom helaas mensen zo dom niet zo slim zijn. Je moet namelijk iets eerst onderzoeken en bewijzen.
Het komt er eigenlijk op neer, om te denken, dat misschien bloedwaardes iets afwijken. Dat moet je onderzoeken en daarmee dingen uitsluiten, of juist iets bewijzen met een uitslag. En bij wetenschap, moet dit ook nog een reproduceerbaar/verklaarbaar zijn. Niet zomaar iets roepen over uit balans. Want zo werkt de wetenschap niet.
Medische mondkapjes werken, of de chirurgische mondkapjes ook werken, moet eerste onderzocht en bewezen worden. Met de huidige aerosolen is bijvoorbeeld nu nog steeds een flinke discussie.
En misschien een leuk voorbeeld. Hoelang bestaat AIDS nu al? We beginnen nu eindelijk wat effective meditatie te krijgen, maar nog steeds geen vaccinatie of echte medicatie. En hoeveel jaren zijn we nu wel niet verder?
Voordeel was wel, dat de effectiviteit van een condoom wel snel bewezen was.
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.quote:
Die zijn met reces. In september ben je de eerste.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.
Het is ook gewoon een Europese trend lijkt het want het loopt (bijna) overal weer op.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet van het "PANIEK!!!111!!!! sluit ramen en deuren!" Maar dit is toch wel zorgelijk. Het zou goed zijn als de regering de komende dagen iets van zich laat horen.
De Kamer is met reces. De regering niet. Dat zou ook wel komische taferelen opleveren. Die hebben gewoon een vervangingsregeling.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die zijn met reces. In september ben je de eerste.
Ja en dat is op zichzelf niet zo heel erg. Het mag wel weer iets oplopen. Het moet alleen niet exploderen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een Europese trend lijkt het want het loopt (bijna) overal weer op.
Er is altijd een lag effect. Twee weken na stijging van besmettingen stijgen het aantal ziekenhuizen opnames. Twee weken daarna het aantal doden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja hoorgebasseerd op lucht.
En helemaal prima toch. Ik zie alleen een stijging in het aantal besmettingen tot dusverre. Zolang die andere 2 statistiekjes niet stijgen dan boeit dat geen ruk. Iets met een muterend virus naar een milde variant.
Daar zijn mensen met milde (niet geregistreerde) klachten dus niet in meegenomen. Zou houd je die percentages dus kunstmatig hoog. We worden lekker voor de gek gehouden.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 21:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De schatting op dit moment is 10% met blijvende klachten. Vind ik niet te verwaarlozen.
Twee weken in het uiterste geval ja. Inmiddels een week verder en nog niks gezien.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is altijd een lag effect. Twee weken na stijging van besmettingen stijgen het aantal ziekenhuizen opnames. Twee weken daarna het aantal doden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |