Kan ik me niet voorstellen. Uiteindelijk bepaalt de KNVB en die zullen toch echt meer een boegbeeld willen die ook overwicht heeft richting de spelers.quote:Op zaterdag 5 september 2020 16:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk steeds meer dat Lodeweges de bondscoach blijft als ik de spelers hoor...en als zij dat willen lijkt het me niet dat de KNVB er iemand anders voor moet gaan zetten.
het kan altijd uiteraard, Denemarken in 92 als het meest lachwekkende voorbeeld maar als je puur naar de kwaliteit kijkt vind ik het nog niet zo heel bijzonder wat NL te bieden heeftquote:Op zaterdag 5 september 2020 23:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In 2016 niet.
(Vergeleken met Nederland nu natuurlijk)
Griekenland was eigenlijk nog verrassender.quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan altijd uiteraard, Denemarken in 92 als het meest lachwekkende voorbeeld maar als je puur naar de kwaliteit kijkt vind ik het nog niet zo heel bijzonder wat NL te bieden heeft
Knap zou het sowieso zijn maar het zou mij niet enorm verbazen. Zeker op zo’n eindtoernooi is het vaak niet het recht van de sterkste maar van de gelukkigste.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou wel knap zijn met pak m beet de 5e ploeg van Europa
Dan kan het toch gewoon met een goede loting.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou wel knap zijn met pak m beet de 5e ploeg van Europa
Wereldklasse centrum, goed middenveld die zo allemaal bij grote clubs spelen (als De Roon gewoon gaat banken) en een prima aanval (nee niet wereldklasse, maar gewoon prima spelers).quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan altijd uiteraard, Denemarken in 92 als het meest lachwekkende voorbeeld maar als je puur naar de kwaliteit kijkt vind ik het nog niet zo heel bijzonder wat NL te bieden heeft
Bij Argentinie was Messi de zwakke plek. 10 spelers die m moesten bedienen en verder niets.quote:Op zondag 6 september 2020 00:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wereldklasse centrum, goed middenveld die zo allemaal bij grote clubs spelen (als De Roon gewoon gaat banken) en een prima aanval (nee niet wereldklasse, maar gewoon prima spelers).
Elk nationaal elftal heeft ergens wel een zwakke plek.
Ik vind wel dat je te enthousiast bent over de aanval, die zou ik niet als prima maar als matig omschrijven.quote:Op zondag 6 september 2020 00:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wereldklasse centrum, goed middenveld die zo allemaal bij grote clubs spelen (als De Roon gewoon gaat banken) en een prima aanval (nee niet wereldklasse, maar gewoon prima spelers).
Ik vind dat we een kutteam hebben maar als je de laatste 6 wedstrijden kijkt wordt er echt helemaal niets weggegeven.quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Griekenland was eigenlijk nog verrassender.
Maar dit team is juist op zn best in de topwedstrijden, dat is een groot voordeel. Ik denk dat ze heel ver kunnen komen.
We missen voorin inderdaad vooral een type Robben die elke wedstrijd met bal aan de voet zo meerdere spelers voorbij loopt en een type Van Persie die altijd op de goede plek staat. Dat zag je tegen Polen ook weer, tegen zo'n muur moeten we tegenwoordig hopen op de 1-0, met de eerder genoemde spelers wist je dat die 1-0 een kwestie van tijd was. Vooralsnog komt alleen Depay (en alleen op z'n beste dagen) daar een beetje bij in de buurt. De rest is toch vooral opvulling en is inderdaad matig te noemen.quote:Op zondag 6 september 2020 09:16 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je te enthousiast bent over de aanval, die zou ik niet als prima maar als matig omschrijven.
De voorste 4 zijn nog niet half zo goed als de lichting Van Persie, Robben en Sneijder.
wat het vooral is op toernooien is hoe heel blijven ze, mijn ervaring met NL is meestal dat er 13 goeie spelers zijn en de #14 - #23? al een stuk minderquote:Op zondag 6 september 2020 00:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Qua fysiek vind ik de huidige selectie overduidelijk veel sterker dan de generaties hiervoor. Lopen geen glazen mannen tussen, al is het afwachten hoe de knie van Depay het dit seizoen gaat houden.quote:Op zondag 6 september 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat het vooral is op toernooien is hoe heel blijven ze, mijn ervaring met NL is meestal dat er 13 goeie spelers zijn en de #14 - #23? al een stuk minder
liever wat meer glazen mannetjes a la Robben die wedstrijden kunnen beslissenquote:Op zondag 6 september 2020 09:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Qua fysiek vind ik de huidige selectie overduidelijk veel sterker dan de generaties hiervoor. Lopen geen glazen mannen tussen, al is het afwachten hoe de knie van Depay het dit seizoen gaat houden.
100% mee eens. Eentje zou al een flink verschil maken in deze selectie. We hebben teveel werkpaarden rondlopen nu.quote:Op zondag 6 september 2020 09:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
liever wat meer glazen mannetjes a la Robben die wedstrijden kunnen beslissen
Nouja precies dat. Dat maakt dit elftal voor mij ook niet echt een plezier om naar te kijken, de goals die er gemaakt worden zijn vaak prima uitgespeeld maar de echte individuele klasse spat er niet vanaf. In het 'oude' Oranje werden topwedstrijden vaak gewoon beslist op pure klasse. Robben of Sneijder die ballen vanaf 20 meter in de kruising schoten. Die spelers hadden gewoon veel meer kwaliteit voorin.quote:Op zondag 6 september 2020 09:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
We missen voorin inderdaad vooral een type Robben die elke wedstrijd met bal aan de voet zo meerdere spelers voorbij loopt en een type Van Persie die altijd op de goede plek staat. Dat zag je tegen Polen ook weer, tegen zo'n muur moeten we tegenwoordig hopen op de 1-0, met de eerder genoemde spelers wist je dat die 1-0 een kwestie van tijd was. Vooralsnog komt alleen Depay (en alleen op z'n beste dagen) daar een beetje bij in de buurt. De rest is toch vooral opvulling en is inderdaad matig te noemen.
Ik zat te bedenken wat de laatste wedstrijd was waar ik van genoten heb. Dat zal tegen Duitsland in Hamburg geweest zijn, maar daarvoor...?quote:Op zondag 6 september 2020 09:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nouja precies dat. Dat maakt dit elftal voor mij ook niet echt een plezier om naar te kijken, de goals die er gemaakt worden zijn vaak prima uitgespeeld maar de echte individuele klasse spat er niet vanaf. In het 'oude' Oranje werden topwedstrijden vaak gewoon beslist op pure klasse. Robben of Sneijder die ballen vanaf 20 meter in de kruising schoten. Die spelers hadden gewoon veel meer kwaliteit voorin.
Nederland-Frankrijk 2-0?quote:Op zondag 6 september 2020 10:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken wat de laatste wedstrijd was waar ik van genoten heb. Dat zal tegen Duitsland in Hamburg geweest zijn, maar daarvoor...?
Daar was het resultaat vooral mooi na jarenlang kommer en kwel, de wedstrijd zelf niet echt hoogstaand. Maar is al een tijdje geleden dus misschien herinner ik het me verkeerd.quote:
Ik zie niemand negatief doen over Depay in oranje hoor, maar het is juist een probleem is dat hij in z'n eentje de aanval draagt. Valt Depay weg of speelt hij een keer slecht dan daalt je scorend vermogen meteen tot nabij het nulpunt. Uit tegen Noord-Ierland (en in mindere mate tegen Wit-Rusland) was wel een goed voorbeeld van hoe de vlag erbij hangt zonder Depay. Dan ga je tegen elke degelijke achterhoede negen van de tien keer met nul doelpunten naar huis. Ga er tijdens het EK maar staan, dan spelen we tijdens de groepsfase waarschijnlijk drie keer tegen zo'n muur.quote:Op zondag 6 september 2020 10:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap die negativiteit hier echt niet. Memphis is voor Oranje echt een topspeler voorin, hij draagt de aanval in z'n eentje. Verder staat het gewoon heel goed en weet je dat er weinig weggegeven zal worden. Dit team hoeft voor geen enkele tegenstander bang te zijn.
Over enkele jaren misschien als we ook een aantal getalenteerde voorhoedespelers hebben die klaar zijn voor Oranje. Bergwijn en Promes zijn nou ook niet de spelers die een topwedstrijd voor je over de streep trekkenquote:Op zondag 6 september 2020 10:45 schreef hhh38 het volgende:
Dit team hoeft voor geen enkele tegenstander bang te zijn.
Ben zelf nog steeds geen fan van Memphis, het probleem van hem is juist ook een beetje dat ie de aanval in zijn eentje draagt en dat ie waanzinnige potjes met dramatisch slechte afwisselt. Bijv de Nations League vorig jaar toen hij tegen Engeland geen bal goed raakte terwijl we zeeën van ruimte voorin kregen en tegen Portugal toen ie niet echt in het spel voorkwam. Het is niet bepaald fijn om zo afhankelijk te zijn van een ongeleid projectiel vind ik persoonlijk. Laat staan als hij geblesseerd of afwezig is; dan valt de hele voorhoede helemaal weg. Neemt niet weg dat Depay het in deze rol heel goed doet en dat gezien ons huidige aanbod aan aanvallers dit de meest logische invulling is van de voorhoede.quote:Op zondag 6 september 2020 10:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap die negativiteit hier echt niet. Memphis is voor Oranje echt een topspeler voorin, hij draagt de aanval in z'n eentje. Verder staat het gewoon heel goed en weet je dat er weinig weggegeven zal worden. Dit team hoeft voor geen enkele tegenstander bang te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |