abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194913304
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap die negativiteit hier echt niet. Memphis is voor Oranje echt een topspeler voorin, hij draagt de aanval in z'n eentje. Verder staat het gewoon heel goed en weet je dat er weinig weggegeven zal worden. Dit team hoeft voor geen enkele tegenstander bang te zijn.
Volgens mij vindt iedereen dat de achterste 6 prima staan, dat is ook gewoon een feit. Maar de kritiek op de voorhoede is gewoon meer dan terecht. In de laatste 5 interlands hadden we 2 keer enorme moeite om tot kansen te komen tegen Noord-Ierland en dat probleem speelt al een aantal wedstrijden. (Ook bijvoorbeeld in die finale tegen Portugal waarin er niets gecreëerd werd.)

Een gebrek aan kansen is altijd zorgwekkend, daar krijg je Frank de Boer-voetbal van en dat gaat een keer fout.
pi_194913320
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 09:52 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Nouja precies dat. Dat maakt dit elftal voor mij ook niet echt een plezier om naar te kijken, de goals die er gemaakt worden zijn vaak prima uitgespeeld maar de echte individuele klasse spat er niet vanaf. In het 'oude' Oranje werden topwedstrijden vaak gewoon beslist op pure klasse. Robben of Sneijder die ballen vanaf 20 meter in de kruising schoten. Die spelers hadden gewoon veel meer kwaliteit voorin.
Sneijder wilde ook nog weleens van eigen helft schieten. Dat leunen op individuele klasse leidde er juist toe dat Nederland werd afgetroefd op teamspel door Portugal, Portugal, Rusland en Spanje. Nederland heet altijd een paar zwakke plekken en moet het juist hebben van beter als team voetballen zoals in 2014.

Ik heb ook genoten van de periode Koeman juist omdat er met beperkte middelen heel erg goed voetbal werd neergezet. Depay is geen wereldtopper maar wel een erg creatieve speler, als het team goed combineert kun je dat maximaal benutten. Onder Lodeweges zie je meteen dat dat alweer tanende is, het moment voor de snelle riskante pass wordt overgeslagen ten bate van de grote rondo. Je hebt dan ook wel een trainer nodig die zijn stempel drukt. Naar oud Nederlands gebruik is het weer een populariteitswedstrijdje aan het worden en mogen de spelers nog beslissen over hun eigen baas ook. Dat gaat dus helemaal niks worden, zeker als Sneijder zijn gram gaat halen omdat hij als dikkertje bij een of andere Turkse club geen basisplaas mocht opeisen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194913373
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sneijder wilde ook nog weleens van eigen helft schieten. Dat leunen op individuele klasse leidde er juist toe dat Nederland werd afgetroefd op teamspel door Portugal, Portugal, Rusland en Spanje. Nederland heet altijd een paar zwakke plekken en moet het juist hebben van beter als team voetballen zoals in 2014.

Ik heb ook genoten van de periode Koeman juist omdat er met beperkte middelen heel erg goed voetbal werd neergezet. Depay is geen wereldtopper maar wel een erg creatieve speler, als het team goed combineert kun je dat maximaal benutten. Onder Lodeweges zie je meteen dat dat alweer tanende is, het moment voor de snelle riskante pass wordt overgeslagen ten bate van de grote rondo. Je hebt dan ook wel een trainer nodig die zijn stempel drukt. Naar oud Nederlands gebruik is het weer een populariteitswedstrijdje aan het worden en mogen de spelers nog beslissen over hun eigen baas ook. Dat gaat dus helemaal niks worden, zeker als Sneijder zijn gram gaat halen omdat hij als dikkertje bij een of andere Turkse club geen basisplaas mocht opeisen.
Het is altijd lastig inschatten wat nou beter is, een team vol individuele creativiteit of een stabiele as maar vooralsnog haalden die spelers zilver en brons op het WK.

Denk niet dat deze lichting dat gaat halen.
  zondag 6 september 2020 @ 11:02:45 #229
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_194913375
quote:

[..]

Juist heel 2014 was uitgaan van de individuele klasse van Robben en vPersie :'). En ja als team stond het toen prima, maar de tactiek van vGaal was echt niets meer dan ‘alles verdedigen en hopen dat vPersie of Robben scoort uit een uitbraak’.

quote:
Depay is geen wereldtopper maar wel een erg creatieve speler
Eh..?
Makkelijk eerste
  zondag 6 september 2020 @ 11:04:10 #230
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194913383
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Juist heel 2014 was uitgaan van de individuele klasse van Robben en vPersie :'). En ja als team stond het toen prima, maar de tactiek van vGaal was echt niets meer dan ‘alles verdedigen en hopen dat vPersie of Robben scoort uit een uitbraak’.
[..]

Eh..?
Je vindt Depay niet creatief? Die pass op Frenkie gemist vlak voor rust?
pi_194913399
Je zou kunnen zeggen dat de meningen over Depay een beetje verdeeld zijn.
pi_194913459
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik zie niemand negatief doen over Depay in oranje hoor, maar het is juist een probleem is dat hij in z'n eentje de aanval draagt. Valt Depay weg of speelt hij een keer slecht dan daalt je scorend vermogen meteen tot nabij het nulpunt. Uit tegen Noord-Ierland (en in mindere mate tegen Wit-Rusland) was wel een goed voorbeeld van hoe de vlag erbij hangt zonder Depay. Dan ga je tegen elke degelijke achterhoede negen van de tien keer met nul doelpunten naar huis. Ga er tijdens het EK maar staan, dan spelen we tijdens de groepsfase waarschijnlijk drie keer tegen zo'n muur.
Dit ja, en ik heb geen idee hoe we het scorend vermogen kunnen verbeteren om eerlijk te zijn. Ik zou toch beginnen met De Roon vervangen door Van de Beek en hem een mooie plek geven. Of anders Pröpper.

Tegen stugge tegenstanders is De Roon waardeloos.
pi_194913508
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Depay is totaal niet het probleem van dit Oranje. Het probleem is De Roon, (saaiste speler ooit, 0 scorend vermogen) Wijnaldum (niet creatief genoeg voor een nummer 10) en de buitenspelers die zwaar tekort komen.
  zondag 6 september 2020 @ 11:22:20 #234
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_194913625
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat was een nette bal ja, maar over zijn technische klasse is imo nooit discussie geweest. Ik heb echter altijd het gevoel dat Depay meer een ongeleid projectiel is die maar wat doet (en daar vaak in slaagt door een combinatie van onvoorspelbaarheid en sublieme technische uitvoering) dan iemand die écht creatief is en oplossingen vindt die anderen niet vinden. Op de dagen waarin Memphis zijn vorm niet kan vinden kan hij zich daar ook niet aan aanpassen of daar een oplossing voor vinden.
Makkelijk eerste
pi_194913643
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat de meningen over Depay een beetje verdeeld zijn.
Je solliciteert naar een plek aan tafel bij Ziggy
pi_194913708
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:02 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Het is altijd lastig inschatten wat nou beter is, een team vol individuele creativiteit of een stabiele as maar vooralsnog haalden die spelers zilver en brons op het WK.

Denk niet dat deze lichting dat gaat halen.
Je moet de klasse die je hebt optimaal gebruiken. 2014 was geen team dat het van de klasse moest hebben, want qua klasse waren er alleen Van Persie en Robben waarbij die eerste niet fit genoeg was om alles te brengen.
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat is nog niet zo makkelijk, daarvoor moet het positiespel goed zijn en op de juiste momenten met risico gepasst worden. Daarnaast was de klinkende overwinning tegen Brazilie voor de 3e plek met vrij dominant aanvallend voetbal.

quote:
Eh..?
Depay is gewoon (nog) geen absolute top, maar hij brengt wel wat creatieve extra's en dat mag en moet hij ook bij het Nederlands elftal. Er mislukt weleens wat, het is immers geen absolute topper, maar dat moet dan maar lief nemen en tactisch zo oplossen dat het niet tot veel schade leidt. Dat deed Koeman heel goed waardoor Depay zich juist bij het Nederlands elftal als een vis in het water voelde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 september 2020 @ 11:33:36 #237
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194913822
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:14 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Depay is totaal niet het probleem van dit Oranje. Het probleem is De Roon, (saaiste speler ooit, 0 scorend vermogen) Wijnaldum (niet creatief genoeg voor een nummer 10) en de buitenspelers die zwaar tekort komen.
Ja ik denk ook dat Wijnaldum beter terug kan zakken naar de plek van De Roon om ruimte re maken voor Donny. In de wedstrijden tegen mindere goden tenminste
pi_194914178
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:45 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap die negativiteit hier echt niet. Memphis is voor Oranje echt een topspeler voorin, hij draagt de aanval in z'n eentje. Verder staat het gewoon heel goed en weet je dat er weinig weggegeven zal worden. Dit team hoeft voor geen enkele tegenstander bang te zijn.
Maar andersom geld hetzelfde. Geen enkel topland hoeft bang te zijn voor de aanval van Nederland. En subtoplanden ook niet trouwens.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zondag 6 september 2020 @ 11:57:51 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194914216
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:55 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Maar andersom geld hetzelfde. Geen enkel topland hoeft bang te zijn voor de aanval van Nederland. En subtoplanden ook niet trouwens.
NL is ook subtop al ben ik het zicht een beetje kwijt schat ik landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland en waarschijnlijk zelfs België en Engeland hoger in, hoe zit het met Italië?
pi_194914228
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat Wijnaldum beter terug kan zakken naar de plek van De Roon om ruimte re maken voor Donny. In de wedstrijden tegen mindere goden tenminste
Eens. Maar denk niet dat Dwight daarvan af durft te stappen.
pi_194914240
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

NL is ook subtop al ben ik het zicht een beetje kwijt schat ik landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland en waarschijnlijk zelfs België en Engeland hoger in, hoe zit het met Italië?
Engeland is niet beter dan Nederland, dat bleek vorig jaar in de Nations League wel.
  zondag 6 september 2020 @ 12:11:08 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194914420
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Engeland is niet beter dan Nederland, dat bleek vorig jaar in de Nations League wel.
dat kan gebeuren maar ik denk toch dat ze een betere selectie hebben
pi_194914431
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daarover verschillen wij dan van mening. (Hoewel ik ook kritisch ben op dit Oranje hoor.) Maar Engeland is middelmaat.
  zondag 6 september 2020 @ 12:13:35 #244
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194914460
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

In de breedte, de eerste elf ontlopen elkaar vrij weinig denk ik.
pi_194914483
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

In de breedte, de eerste elf ontlopen elkaar vrij weinig denk ik.
Sneijder was net bij VI ook erg kritisch op de individuele kwaliteit voorin. Vind het wel vermakelijk dat je Van der Vaart en Van Persie dit ook steeds hoort zeggen. Zij weten hoeveel beter ze waren dan de huidige aanvallers.

pi_194914487
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Italië stelt niks meer voor. Die zijn wel minder dan Nederland. Rest schat ik ook hoger in, uitgezonderd Engeland. Dat wordt nooit wat.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_194914508
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:15 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Italië stelt niks meer voor. Die zijn wel minder dan Nederland. Rest schat ik ook hoger in, uitgezonderd Engeland. Dat wordt nooit wat.
Italië gaan we morgen zien. Duitsland hebben we nu al een paar keer verslagen dus ik denk dat we toch op z'n minst gelijkwaardig zijn.
  zondag 6 september 2020 @ 12:17:23 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194914517
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:11 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Daarover verschillen wij dan van mening. (Hoewel ik ook kritisch ben op dit Oranje hoor.) Maar Engeland is middelmaat.
maakt niet uit, Portugal schijnt ook een aardige generatie te hebben
  zondag 6 september 2020 @ 12:18:10 #249
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194914534
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:15 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Spanje lijkt me wel beduidend minder dan een aantal jaren terug, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de werkelijke kracht van dat elftal. Daarvoor volg ik te weinig wedstrijden.
  zondag 6 september 2020 @ 12:18:41 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194914543
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:16 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Italië gaan we morgen zien. Duitsland hebben we nu al een paar keer verslagen dus ik denk dat we toch op z'n minst gelijkwaardig zijn.
als NL het spel moet maken is het toch wat anders en ik neem aan dat de Italianen het initiatief graag uit handen geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')