Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Vroeger wel volgens mij.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:19 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Huh? Amstel Gold Race op de Sint-Pietersberg?
Net zo'n goed antwoord als helm, ze zijn niet erg consequent in goed- of afkeuren, en van hele afwijkende antwoorden maken ze ineens iets dat wel goed is.quote:
Het zal er om hangen, er zijn wel eens mensen met 4 uitzendingen in de finaleweek gekomen. Voordeel voor hem is wel dat ie 3 keer de slimste was.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:22 schreef Cee het volgende:
Anyway, Bart![]()
Hij kan nog terugkomen als Best Of, of niet? Is het voorbij? Finito?
Ja dat wel. Als het nou de Cauberg was geweest..quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
T/m 2000 volgens Wikipedia. Toch raar dat het één van de antwoorden was.
4 is wel heel weinig hoor. Hij had het nog 1 uitzending langer moeten volhouden denk ik. Maar miste scherpte tijdens deze finale.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal er om hangen, er zijn wel eens mensen met 4 uitzendingen in de finaleweek gekomen. Voordeel voor hem is wel dat ie 3 keer de slimste was.
Gijs kunnen we wel met potlood opschrijven voor de finaleweek
Ja hij zal wel tekort komen, heb een beetje hetzelfde gevoel als Victor twee seizoenen geleden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
4 is wel heel weinig hoor. Hij had het nog 1 uitzending langer moeten volhouden denk ik. Maar miste scherpte tijdens deze finale.
Glibber je van de stoel af van hem ofzo?quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:22 schreef Cee het volgende:
Anyway, Bart![]()
Hij kan nog terugkomen als Best Of, of niet? Is het voorbij? Finito?
Ik vond het ook gewoon een leuke kandidaat en zonde dat hij eruit ging. Voor het oog had Ortál er wel wat langer in mogen blijven, maar dat was niet echt een kwistalentje. Wat dat betreft zijn ze er in de Vlaamse versie beter in om charmante, intelligente vrouwen als kandidaten te werven.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Glibber je van de stoel af van hem ofzo?
Ja hè, die willekeurigheid vind ik zo storend, maar ja, tis maar entertainment zullen we maar denken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Net zo'n goed antwoord als helm, ze zijn niet erg consequent in goed- of afkeuren, en van hele afwijkende antwoorden maken ze ineens iets dat wel goed is.
Bon soirée, et a demain
Nee ik houd van hem vanwege zijn brein.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Glibber je van de stoel af van hem ofzo?
Oh wist niet dat hij dat wasquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:00 schreef Pekman het volgende:
Vriends bleek toch niet zo goed in topografie als eerder gedacht:
Wel licht ironisch dat juist zo'n vraag hem de das om deed. Verder leuke vent natuurlijk.
Jij denkt zeker ook dat alle Youtubers en influencers dom zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:42 schreef methodmich het volgende:
Benieuwd wanneer Monica Geuze start. Die blaast natuurlijk iedereen weg!
Monica Geuze wel in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:07 schreef Pekman het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat alle Youtubers en influencers dom zijn?
Nee, Monica verdient alle steun als dorpsgenote. Dus ik hoop dat ze dik gaat winnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:07 schreef Pekman het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat alle Youtubers en influencers dom zijn?
Nou, zet em op vanavond!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoi, bonsoir, laatste avond dat ik er live bij ben, volgende week kijk ik vertraagd, in la douce France.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoi, bonsoir, laatste avond dat ik er live bij ben, volgende week kijk ik vertraagd, in la douce France.
quote:
Ik ga julliequote:
Ah, ik zal jou ook missen! Veel plezier in La France alvastquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Ik ga julliewel vreselijk missen natuurlijk, jullie krijgen mijn commentaar achteraf
![]()
Alleen snel antwoorden geven om te laten zien hoe slim ik ben![]()
heeft dan geen zin, die heb ik dan bij jullie al gelezen.
Oké, bijzonderquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:53 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ooit nog gepromoot door TV Gelderland
Hou je veilig.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Klopt. Hou je sterk. Of zoiets. Weet ik veel.
Behoud u zelf, heb ik ooit geleerdquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Klopt. Hou je sterk. Of zoiets. Weet ik veel.
Soort sidekick, Hij wordt gezien als alwetende,quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:55 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat doet die ongewassen stoppelbaard eigenlijk bij deze kwis? Vind hem zo'n onsmakelijk vies kereltje.
Haha, vooral in Frankrijk heb je die oranje naaktslakkenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
Slakken die geen huisje dragen noem je ongedierte van het ergste soort, vooral als ze 's nachts door je huis kruipen en je erop trapt, maar ook als ze jouw tuin als een paradijs beschouwen en je er na elke regenbui een paar honderd (met huishoudhandschoenen aan) uit de nog niet opgegeten planten kan verwijderen.
Daarna zet ik ze uit bij de spoorbaan, maar kennelijk steken ze met gemak de spoorbaan en een drukbereden weg over om weer terug te komen in mijn tuin.
Ik haat ze.![]()
Maar ook egels en padden, in Frankrijk kruipen ze ook niet door mijn huis. Maar daar heb ik dan weer een zevenslaper (zo'n beest dat altijd slaapt, behalve als jij het doet, dan heet hij relmuis).quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, vooral in Frankrijk heb je die oranje naaktslakken
Relmuis, schattigquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar ook egels en padden, in Frankrijk kruipen ze ook niet door mijn huis. Maar daar heb ik dan weer een zevenslaper (zo'n beest dat altijd slaapt, behalve als jij het doet, dan heet hij relmuis).
Ik zag het meteen, dacht echt oh deze is simpel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:06 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutvraag die van Selma
Ik zag het wel vrij snel maar wel ver gezocht
Soms is het echt oneerlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:06 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutvraag die van Selma
Ik zag het wel vrij snel maar wel ver gezocht
Ja dat zag er wel apart uitquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zo mager zijn dat het lijkt of je een tweede paar lager zittende borsten hebt.
echt waar, bij alles waar ze DWDD kunnen verzinnen als antwoord zit het er tussenquote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik wil dit filmpje nog een keer zien. Wat dat Madonna??
stiekem is ze niet dood hoor, ze kunnen altijd nog doen of het haar tweelingzus was die dood ging.quote:
Ja ik moest lachen omdat ik hetzelfde dachtquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
echt waar, bij alles waar ze DWDD kunnen verzinnen als antwoord zit het er tussen
ahaa okequote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:13 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Ja ik moest lachen omdat ik hetzelfde dacht
Vader was een duidelijke mengeling van onzelieveheer en Sinterklaas.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:16 schreef Martinello het volgende:
Vader is een hypocriet, vader is een lul.
Je kent je klassiekersquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Vader was een duidelijke mengeling van onzelieveheer en Sinterklaas.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:17 schreef Nizno het volgende:
dat DWDD er niet bij zat zeg, daar is dat liedje van annie MG ook wel in gezongen
Dank je wel, mijn dochter en kleinkinderen gaan mee, dus we vertrekken om een uur of een, eten bij die fantastische speeltuin bij tankstation Capellen in Luxemburg (kan ik iedereen die met kinderen reist aanbevelen, op de heenweg, echt een gave en spannende speeltuin), en daarna in een ruk nog een uur of 6 door, hopend dat de kinderen slapen na twee uur speeltuin, dan zijn we er rond middernacht. De zaklantaarn hangt aan de binnenkant van de deur, dus ik kan snel licht maken, de bedden zijn al opgemaakt (hopelijk heeft de relmuis zich bij de zolder gehouden) en met een beetje mazzel dragen we de kinderen slapend het bed in.quote:
Ook al jaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Echt hè, hoe irritant![]()
Gijs moest ook nog echt nadenken waar ze dat ook alweer zeggen
Giftig bedoel je?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:59 schreef Nizno het volgende:
huh miste ik nou het 3e antwoord over lood?
Giftigquote:Op maandag 20 juli 2020 20:59 schreef Nizno het volgende:
huh miste ik nou het 4e antwoord over lood?
Giftig?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:59 schreef Nizno het volgende:
huh miste ik nou het 4e antwoord over lood?
quote:
quote:
ow ik had die loodgieter alleen nog gehoord en daarna dacht ik dat het zo door ging.quote:
dwdd vooralquote:
Volgens mij is iemand eens op 0 gekomen, toen kregen ze er allemaal 20 bij.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft ooit iemand zo weinig gehad?
Meen dat iemand een keer bonus seconden heeft gekregen omdat ie anders af zou zijn:quote:Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft ooit iemand zo weinig gehad?
Reset naar 60 seconden geloof ikquote:Op maandag 20 juli 2020 21:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Meen dat iemand een keer bonus seconden heeft gekregen omdat ie anders af zou zijn:
quote:Nog één seconde op de klok. Freriks: ,,We hebben een uitzonderlijke situatie. Met één seconde kun je niet verder spelen. In het spelreglement van De Slimste Mens staat dat we in zo'n situatie iedereen er 30 seconden bij geven zodat we nog eventjes door kunnen.''
Ze zijn altijd heel specifiek hequote:
Die willekeur inderdaadquote:
Is dat dezelfde? Haha die had ik niet herkend. Hier is ze wel heel aantrekkelijk.quote:
Zeg dat, doet hem echt de das om. Al vond ik hem sowieso wel matig in de finalequote:
Organisator van het ESFquote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:23 schreef Monolith het volgende:
Schakelde wat te laat in, maar waar had ik Sietse van moeten kennen?
Ah, dat verklaart ook gelijk waarom ik hem niet ken.quote:
"De hond uitlaten"quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik was even de hond uitlaten. Wat was?
Dat meen je toch nietquote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:52 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
"De hond uitlaten"
Iemand wist niet wat de reeperbahn was
Ja ongekend slechtquote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:42 schreef Tourniquet het volgende:
- “Wat weet je van de Rhône”?
- “Er loopt een rivier doorheen”![]()
Dan weet hij nog best veel voor zo iemand waar ik een vooroordeel tegen heb.quote:
Philip denkt ook dat hij een programma voor kinderen presenteert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Poepiedoe heeft helaas ook de volgende aflevering gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |