abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196658066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik heb het hoe en wat hierachter even opgezocht. Deze man is bij een misgelopen stunt onthoofd. :{

Een vriend van me was erbij, volgens mij had het te maken dat die bussen niet goed gestapeld waren ofzo. Geloof ook dat het publiek letterlijk kon zien dat hij onthoofd was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196658131
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Was bij "De eerste de beste".

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Eerste_de_Beste

Volgens mij heb ik het nog gezien destijds.
En de link is dat hij verdomd goed kon rijden en mogelijk de bestuurder van de bende was.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201209_96762669
pi_196658170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een vriend van me was erbij, volgens mij had het te maken dat die bussen niet goed gestapeld waren ofzo. Geloof ook dat het publiek letterlijk kon zien dat hij onthoofd was.
Ja die tweede bus stond te hoog in vergelijking met die eerste...
pi_196658344

Je ziet in de slowmotion aan het einde van de eerste bus dat de auto daar airborne is op het moment dat hij bij de 2e bus aan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 19:02:16 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 18:27:49 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196659102
:{ :{ :{ :{
pi_196659564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het soort types dat in het profiel past denk ik niet dat er nog een dader in leven is
Geldt onderhand voor veel betrokkenen.
pi_196659582
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Geldt onderhand voor veel betrokkenen.
In ieder geval voor de slachtoffers :7
pi_196659803
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De dood van Kennedy is inmiddels redelijk opgehelderd; het fatale schot schijnt afkomstig te zijn geweest van één van zijn beveiligingsmensen. Er is inderdaad door Lee Harvey Oswald geschoten en in de paniek die daarop ontstond viel het fatale schot per ongeluk.
Ik heb ook grote interesse in deze "case" nog steeds. Maar hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Wat jij beschrijft zijn volledig nieuwe "feiten"... Of niet?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196660133
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb ook grote interesse in deze "case" nog steeds. Maar hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Wat jij beschrijft zijn volledig nieuwe "feiten"... Of niet?
Ik durf even niet meer te zeggen in welke Amerikaanse docu ik het gezien heb, ze stond/staat in ieder geval op youtube.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196660502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik durf even niet meer te zeggen in welke Amerikaanse docu ik het gezien heb, ze stond/staat in ieder geval op youtube.
Het is hier misschien een beetje off-topic. Maar ik heb werkelijk meters aan bronnen gelezen hierover maar wat jij zegt ben ik nog niet tegengekomen. Er ontstaan altijd weer nieuwe "theorieën" blijkbaar. De echte waarheid zal w.s. nooit meer aan het licht komen. Het is inmiddels 57 jaar geleden dus alle betrokkenen zijn doorgaans overleden. Wel jammer.

Ik heb het altijd wat dubieus gevonden dat je met zo'n Italiaans schertsgeweer zo goed kan raakschieten op best grote afstand. Maar dat de Butler het opeens gedaan schijnt te hebben is wel een schok.. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196663936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is hier misschien een beetje off-topic. Maar ik heb werkelijk meters aan bronnen gelezen hierover maar wat jij zegt ben ik nog niet tegengekomen. Er ontstaan altijd weer nieuwe "theorieën" blijkbaar. De echte waarheid zal w.s. nooit meer aan het licht komen. Het is inmiddels 57 jaar geleden dus alle betrokkenen zijn doorgaans overleden. Wel jammer.

Ik heb het altijd wat dubieus gevonden dat je met zo'n Italiaans schertsgeweer zo goed kan raakschieten op best grote afstand. Maar dat de Butler het opeens gedaan schijnt te hebben is wel een schok.. :)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mortal_Error

De docu was in ieder geval gebaseerd op dit boek.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 00:41:57 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221941943
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De dood van Kennedy is inmiddels redelijk opgehelderd; het fatale schot schijnt afkomstig te zijn geweest van één van zijn beveiligingsmensen. Er is inderdaad door Lee Harvey Oswald geschoten en in de paniek die daarop ontstond viel het fatale schot per ongeluk.
Proest.

Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zaterdag 10 oktober 2026 @ 00:44:31 #38
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221941945
Ok niks dus. Ik was even benieuwd maar had beter moeten weten.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221941960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 00:44 schreef vul_maar_in het volgende:
Ok niks dus. Ik was even benieuwd maar had beter moeten weten.
Nou ja, voor wat het waard is:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/10/09/bende-nijvel-dender-auto
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 07:59:35 #40
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221942181
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hep op joetoeb gestaan. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221942230
Vanwaar deze onzinnige kick?
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 09:52:38 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221942544
quote:
Is beruchte Golf van Bende van Nijvel eindelijk gevonden? “Dertig jaar geleden kwam hierover al een tip binnen”

Geraardsbergen/AalstMagneetvissers hebben verschillende verzaagde auto-onderdelen uit de Dender gehaald in Geraardsbergen. Ze vermoeden dat het om een van de laatste vermiste voertuigen van de Bende van Nijvel gaat. “Het model klopt, de kleur klopt, de werkwijze en de plaats houden steek.”

De Bende van Nijvel was een groep misdadigers die begin jaren 80 van vorige eeuw een hele reeks overvallen pleegde waarbij 28 doden vielen. Acht daarvan vielen bij een overval op het Delhaize-filiaal in Aalst, op 9 november, 1985.

De bendeleden hadden een voorliefde voor de Golf GTI. Bij verschillende van hun raids werd die specifieke wagen gebruikt. Vaak werden die gestolen wagens nadien gedumpt.

Vermist
De meeste van die auto’s werden kort na de feiten teruggevonden, meestal uitgebrand of in stukken gezaagd. Zo werden vluchtauto’s teruggevonden in Waterloo, Eigenbrakel, het bos van Hourpes, het bois de la Houssière en in het Zoniënwoud. Eén Golf GTI bleef echter vermist, namelijk de wagen die betrokken was bij de overvallen op de Delhaize-winkels van Eigenbrakel, Overijse en Aalst.

Dat er nu net in de Dender in Geraardsbergen gezocht werd, heeft te maken met een eerdere vondst door een magneetvisser waarbij een kofferdeksel werd aangetroffen met daarin mogelijk een kogelgat. Een groep amateurspeurders heeft die vondst gemeld aan de politie, maar vreemd genoeg kwam de hulp voor de actie van gisteren niet van de politie, maar wel van de brandweer.

“Exact wat we zochten”
“We hebben de politie van Geraardsbergen op de hoogte gebracht van die vondst, maar er bewoog niets. Dus hebben we de brandweer zo ver gekregen om een oefening te houden op die plek. Op die manier kon er meer materiaal uit het water gehaald worden”, zegt een van de hobbyspeurders die liever anoniem blijft.

Wat er uit het water werd gehaald, zorgt in elk geval voor hoop bij de amateurspeurders. “Het gaat om onderdelen van een Golf type 2 van een grijsgroene kleur. Dat is exact wat we zochten. De auto is in stukken gezaagd, wat een bekende werkwijze van de Bende van Nijvel was.”

“Ook de plaats houdt volledig steek als je het dossier wat kent. Je moet altijd wat voorzichtig zijn als het over dit soort zaken gaat, maar hier valt toch heel veel samen.”

Bij de onderdelen zaten onder andere een injectiepomp, stukken van het kader, delen van de carrosserie en een stuk van een motorblok. “Er zat ook een zak met auto-onderdelen bij. Opvallend daarbij is dat die zak van hetzelfde type is als de zakken die in 1986 in Ronquières werden gevonden. Er is toch veel dat in de richting van de Bende wijst.”

Baggerwerken
Bij de zoektocht waren een aantal persoonlijk betrokkenen aanwezig: David Van de Steen, overlever van de overval op de Delhaize in Aalst, Eddy Nevens, die schoten loste op de specifieke Golf, en André Van der Elst, die zich over David ontfermde tijdens die overval.

“Als je een wagen in stukken van dertig tot veertig centimeter snijdt, dan is dat een wagen die niet mag gevonden worden. Door baggerwerken is vermoedelijk een deel naar boven gekomen”, zegt Aalstenaar David Van de Steen.

Bom
“Dertig jaar geleden waren er al mensen uit het criminele milieu die hebben aangegeven dat de auto van de overval in Aalst gedumpt werd in de buurt van Geraardsbergen. Ze beschreven zelfs de exacte werkwijze. Stel dat we nu kunnen aantonen dat dit dé auto is, dan verandert dat niet zo veel aan het dossier, maar het zorgt wel voor nieuwe sporen. Want diegenen die wisten waar de auto werd gedumpt, leven nog. Die kunnen perfect opnieuw verhoord worden”, aldus nog Van de Steen.

Een eerdere vondst van een kofferdeksel met wat een kogelgat kan zijn. © IF

Na de actie heeft de politie alle auto-onderdelen meegenomen. “Tijdens de zoekactie is ook een obus uit de oorlog aangetroffen”, zegt Van de Steen. “Daarom moest de politie wel worden opgeroepen. Die agenten hebben zowel de bom als de auto-onderdelen meegenomen. Dat waren jonge gasten en die snappen misschien de reikwijdte niet van deze zaak. Gelukkig hebben we alle vondsten uitgebreid kunnen fotograferen.”

https://www.nieuwsblad.be(...)innen/162815450.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')