Alleen de knappe vrouwen. De rest bestaat niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:36 schreef Magica het volgende:
Omdat alle Nederlandse vrouwen kuthoeren zijn natuurlijk
Volgens mij bedoeld TS het niet zo extreem ala oudere mannen, jongere import bruid / aziatische vrouw.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:39 schreef Hexagon het volgende:
Vaak zijn dat mannen die weigeren hun afstotelijke gedrag aan te passen of uberhaupt aan zelfreflectie doen. En daarom het probleem omzeilen door een vrouw in een armoedige situatie te verleiden met meer bestaanszekerheid. Dus vooral een zakelijke deal. Hij: Eindelijk een vrouw/seks/kinderen, Zij: Een welvarender bestaan dan in een of ander ontwikkelingsland.
Dat komt omdat vrouwen trots zijn op en blij zijn met hun “emancipatie” en dit van de daken schreeuwen als er enigszins vooruitgang in is geboekt, terwijl het aantal mannen dat hun “feminisatie” als positieve stap voorwaarts ziet en verkondigd zeer dun gezaaid is.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:32 schreef osodevo het volgende:
In de oude patronen was het natuurlijk vooral de man die stoer deed, terwijl de vrouw haar zachte krachten aanwendde om die man geborgenheid te geven en hem in toom te houden. Omgekeerd zorgde die man dan weer voor stabiliteit en inkomen. Deze verhoudingen zijn inmiddels flink opgeschud. Fysieke kracht is steeds minder van belang en dit heeft vrouwen de mogelijkheid gegeven om zich gelijkwaardig en vaak meer dan dat te ontwikkelen aan de man en dat is ze gegund.
Veel mannen worstelen inmiddels flink met het probleem dat ze evolutionair gezien nog in een rol denken te zitten die ze cultureel gezien al lang niet meer hebben. De duidelijke rollen uit het verleden vervagen en het taalgebruik past zich daarbij aan. Bij de spoorwegen zijn we geen dames en heren meer, maar reizigers en het Nederlands vrouwenvoetbalelftal heeft geen speelsters maar spelers en een laatste man. Bij sommige beroepen wringt het nog wat, want een secretaresse is geen secretaris. Zelfs een mannelijke secretaresse (die bestaan) is dat niet.
Zelf kan ik niet zoveel goeds halen uit “een hoop eisen en niets willen geven” eerlijk gezegd, terwijl “waar de man nog iets meer centraal staat” een zin is die puur op woordkeuze gelet nauwelijks negatieve emoties oproept. Erg in het midden gelaten heb je het dus niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens mij bedoeld TS het niet zo extreem ala oudere mannen, jongere import bruid / aziatische vrouw.
Het zal meer liggen aan de mentaliteit van de Nederlandse vrouw, zeg maar het type een hoop eisen maar niets willen geven of zo min mogelijk.
Versus een vrouw (meestal wel uit het oosten) uit een cultuur waar de man nog iets meer centraal staat.
Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, het is mij om het even.
Oh ja, die nuance had ik even gemistquote:Op donderdag 16 juli 2020 18:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alleen de knappe vrouwen. De rest bestaat niet.
Tja weet je die "eisen" zijn, op kinderwens na, doorgaans ook maar fake om onzekerheid te maskeren. Vaak krijgen dat soort vrouwen dan ineens een vriend en blijkt ie nog niet aan de helft van de "eisen" te voldoen. Loop een keertje door de Efteling en zie vele doodnormale mannen met een vrouw naast zich.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld TS het niet zo extreem ala oudere mannen, jongere import bruid / aziatische vrouw.
Het zal meer liggen aan de mentaliteit van de Nederlandse vrouw, zeg maar het type een hoop eisen maar niets willen geven of zo min mogelijk.
Versus een vrouw (meestal wel uit het oosten) uit een cultuur waar de man nog iets meer centraal staat.
Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, het is mij om het even.
Vraag maar eens aan een NL meid of ze de dienstplicht voor vrouwen een goed idee vindt...quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:55 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag een vrouw helemaal de baas zijn en mij domineren, maar dan ook geen gepiep als er een spin in de badkamer zit of me stevig willen vastpakken als we door een steegje lopen. Verder wil ik het privilege om twee halve dagen gezellig werk op loopafstand te doen of mij volledig aan het huishouden te kunnen wijden. Dan zal ik me met plezier aan haar onderwerpen.
Zucht, ik bedoel dat in zulke culturen de man vaak meer centraal staat, dat is een feit.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat komt omdat vrouwen trots zijn op en blij zijn met hun “emancipatie” en dit van de daken schreeuwen als er enigszins vooruitgang in is geboekt, terwijl het aantal mannen dat hun “feminisatie” als positieve stap voorwaarts ziet en verkondigd zeer dun gezaaid is.
[..]
Zelf kan ik niet zoveel goeds halen uit “een hoop eisen en niets willen geven” eerlijk gezegd, terwijl “waar de man nog iets meer centraal staat” een zin is die puur op woordkeuze gelet nauwelijks negatieve emoties oproept. Erg in het midden gelaten heb je het dus niet.
Je vergeet dat dit vroeger, toen de Nederlandse vrouw nog afhankelijk was/moest zijn, exact dit ook voor Nederlandse vrouwen goldt. Het huwelijk was een zakelijk overeenkomst. De man kreeg een reden voor zijn bestaan, de vrouw kreeg het gezin dat ze graag wilde.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:39 schreef Hexagon het volgende:
Vaak zijn dat mannen die weigeren hun afstotelijke gedrag aan te passen of uberhaupt aan zelfreflectie doen. En daarom het probleem omzeilen door een vrouw in een armoedige situatie te verleiden met meer bestaanszekerheid. Dus vooral een zakelijke deal. Hij: Eindelijk een vrouw/seks/kinderen, Zij: Een welvarender bestaan dan in een of ander ontwikkelingsland.
En wat als ze dan wel piept? Ga jij haar dan toch domineren?quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:55 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag een vrouw helemaal de baas zijn en mij domineren, maar dan ook geen gepiep als er een spin in de badkamer zit
Vraag maar eens aan een NL man of hij bij een vrouw denkt: hoe sportiever en gespierder en hoe harder qua karakter hoe beter? Dan is het een terechte klacht, anders beetje hypocriet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Vraag maar eens aan een NL meid of ze de dienstplicht voor vrouwen een goed idee vindt...
Dit moet geen vrouwenbash topic worden, maar heb vaak genoeg gemerkt dat ze bij emancipatie en gelijke behandeling alleen de lusten en niet de lasten willen hebben.
Oke sorry, bedankt voor de nuance.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zucht, ik bedoel dat in zulke culturen de man vaak meer centraal staat, dat is een feit.
Dat zijn mijn verlangens als man niet, ik ben geen dominante vent in een relatie maar ook weer niet een of andere zielenpiet die nooit zijn mond opendoet.
Dat de meest gehoorde klacht bij mannen die het “elders” zoeken is, dat vrouwen in Nederland te veeleisend zijn, dat is ook wel een feit te noemen.
Ik verzin het ook niet hè.
Daarom laat ik het voor mijzelf in het midden omdat mijn relatie ook redelijk gebalanceerd is, zij heeft wat te makken, ik heb wat te makken en zo redden wij het al 7 jaar going 8, met meerdere malen per week lekker in bed zolang ons kind, qua tijd, het toestaat dat wel.
Maar er zijn genoeg mannen die dat niet aankunnen, niet aandurven of misschien zichzelf als minderwaardig beschouwen.
Dan is het nou eenmaal “makkelijker” een vrouw te paaien uit een cultuur waar de man meer centraal staat.
In de praktijk zie je vaak dat vrouwen die nu zelf veel verdienen alleen een man willen hebben die meer verdiend en een hogere status heeft dan zij.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:04 schreef RetepV het volgende:
hebben de vrouwen geen zin meer in een relatie.
Dat is de eis die een man aan een vrouw stelt bedoel je?quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
hoe sportiever en gespierder en hoe harder qua karakter hoe beter? Dan is het een terechte klacht, anders beetje hypocriet.
Genoeg vrouwen met rammelende eierstokken en enorm veel stelletjes van alle leeftijden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je vergeet dat dit vroeger, toen de Nederlandse vrouw nog afhankelijk was/moest zijn, exact dit ook voor Nederlandse vrouwen goldt. Het huwelijk was een zakelijk overeenkomst. De man kreeg een reden voor zijn bestaan, de vrouw kreeg het gezin dat ze graag wilde.
Nu Nederlandse vrouwen niet zo veel zin meer in een gezin hebben, en ook nog eens financieel zelfstandig kunnen zijn, hebben de vrouwen geen zin meer in een relatie. En hebben de mannen geen doel meer in hun leven.
Maar er zijn nog wel vrouwen die een gezin willen hebben. Misschien zijn ze financieel afhankelijk of niet. Maar zin om een gezin te hebben, hebben ze. En dat geeft de man een doel in zijn leven.
En een doel in het leven is voor mannen zo ongeveer het belangrijkste dat ze nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |