Zou jij zeker wel graag zien of niet dan, ouwe communist.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is op dit moment volgens mij nog niet mogelijk om mensen gedwongen te testen.
In deze situatie lijkt me dat wel gerechtvaardigd, ja.quote:
Mij niet. Ik denk dat mensen nog altijd zelf mogen beslissen wat ze wel of niet willen -laten-doen. Zelfbeschikkingsrecht.quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In deze situatie lijkt me dat wel gerechtvaardigd, ja.
Amen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij niet. Ik denk dat mensen nog altijd zelf mogen beslissen wat ze wel of niet willen -laten-doen. Zelfbeschikkingsrecht.
Als ze bij een groep van 100 man vermoeden dat 1 iemand een pistool heeft. Zou dan iedereen verplicht gefouilleerd moeten worden?quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij niet. Ik denk dat mensen nog altijd zelf mogen beslissen wat ze wel of niet willen -laten-doen. Zelfbeschikkingsrecht.
Goeie vraag. Misschien wel. Weet ik niet. Fouilleren is nog wel even iets anders dan je lichaam binnendringen, al is het alleen maar in je neus.quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als ze bij een groep van 100 man vermoeden dat 1 iemand een pistool heeft. Zou dan iedereen verplicht gefouilleerd moeten worden?
We hebben het over testen hè. Bij een vaccin of bij een behandeling ligt het inderdaad anders.quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor testen is ook een vrij invasieve afname van slijm nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben het over testen hè. Bij een vaccin of bij een behandeling ligt het inderdaad anders.
Alleen functioneert je lichaam na afname van de test nog op exact dezelfde wijze als na toedienen van medicatie of vaccin. Fundamenteel verschil.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor testen is ook een vrij invasieve afname van slijm nodig.
Maar mensen met geweld dwingen om dingen aan hun lichaam te laten doen, vinden veel mensen een (flinke) brug te ver.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen functioneert je lichaam na afname van de test nog op exact dezelfde wijze als na toedienen van medicatie of vaccin. Fundamenteel verschil.
Wie heeft het nou weer over geweld?quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar mensen met geweld dwingen om dingen aan hun lichaam te laten doen, vinden veel mensen een (flinke) brug te ver.
Als er echt sterke aanleiding is om te denken dat iemand Corona heeft dan zou je diegene ook in verplichte quarantaine kunnen zetten (met daadwerkelijke controle..). Andere mensen worden beschermd, en de patiënt in kwestie hoeft de test niet te ondergaan. Wil hij/zij niet twee weken in verplichte quarantaine? Dan de test. Een van de twee.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen functioneert je lichaam na afname van de test nog op exact dezelfde wijze als na toedienen van medicatie of vaccin. Fundamenteel verschil.
Dit zijn dezelfde mensen die straks lopen te klagen als alles weer op slot moet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht eigenlijk:
https://nos.nl/l/2340784
"80 procent gaat ondanks klachten boodschappen doen, 40% blijft niet thuis van het werk."
Als hij/zij het niet wil en het gebeurd toch dan valt er best te redeneren dat dat een vorm van geweld is. Principes respecteren in makkelijke tijden is leuk en aardig, maar ook tijdens een crisis moet je die gewoon respecteren. Vind ik dan. Helemaal als er ook andere manieren zijn....als er echt aanleiding is om te denken dat diegene Corona heeft. Andermans lichaam altijd respecteren imo.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over geweld?
Op van die principeridders zit echt niemand te wachten als je bezig bent met het bestrijden van een crisis. Het is voor het eigen bestwil van zowel individu als samenleving.
Hoe wil je anders iemand testen die niet meewerkt?quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over geweld?
Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar mensen met geweld dwingen om dingen aan hun lichaam te laten doen, vinden veel mensen een (flinke) brug te ver.
Ja maar dan ben je wel veroordeeld.. Mensen worden ook met geweld in de gevangenis gezet/gehouden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.
Dwingen. Is toch logisch.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe wil je anders iemand testen die niet meewerkt?
Dan moet het wel voor een relatief zwaar delict zijn waar iemand minimaal voor vier jaar de bak in moet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.
Dat is bijgesteld. Ook lichtere zaken inmiddels:quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan moet het wel voor een relatief zwaar delict zijn waar iemand minimaal voor vier jaar de bak in moet.
https://www.rijksoverheid(...)ek-bij-veroordeeldenquote:Een voorlopig-hechtenis-misdrijf is meestal een misdrijf waarop een gevangenisstraf van 4 jaar of meer staat. Maar de afnameplicht van DNA geldt ook voor een aantal misdrijven met een lagere maximale gevangenisstraf.
Ik wel.quote:
Nee. Ik ben daar niet voor. Maar wel dat je dan bijv een 14 daagse quarantaine als alternatief moet doen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:34 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik wel.
Want zo kan men achterhalen wie wel en niet COVID heeft. Is heel simpel. Zo voorkomt men verspreiding.
Dat noemen ze TTI . Is al enkele maanden oud. Sinds maart 2020 dook dit fenomeen op. En nu probeerd men dat te handhaven. Simpel toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |