abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 15:59:09 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194070029
https://www.bd.nl/show/zw(...)igde-media~a4e3cf23/

quote:
Iedereen in Nederland kan vanaf februari volgend jaar genieten van mediaproducties gemaakt door De Feestfabriek, organisator van de Achterhoekse festivals Zwarte Cross en Mañana en Mañana. Dit platform getiteld Stamppot moet vanaf februari 2021 gaan draaien. Daarnaast wordt geprobeerd 50.000 leden binnen te halen om een publieke omroep te beginnen als vervolg op dit platform.

Stamppot, dat allereerst online begint, richt zich volgens de in Hengelo gevestigde Feestfabriek 'op het oneindige universum buiten de bubbel van de gevestigde media'. Oprichters zijn Ronnie Degen (die penningmeester wordt) en Pieter Holkenborg van De Feestfabriek, samen met media-ondernemer Stan Gordijn, die is gebombardeerd tot voorzitter van de nieuwe omroepvereniging.

De allereerste uitzending van Stamppot staat al gepland: zaterdag om 18.00 uur met een live-stream van de Zwarte Cross. Met oude beelden van het festival, een vragensessie met Tante Rikie en een Zwarte Cross-quiz met als hoofdprijs een leven lang gratis toegang tot het festival.

Deze uitzending moet het vliegwiel zijn om 50.000 leden bijeen te krijgen zodat het proces tot oprichting van een publieke omroep in januari 2021 kan beginnen. De Omroepvereniging Stamppot heeft tot 31 december dit jaar om dat aantal bij elkaar te krijgen. Als dat lukt, wordt in januari de aanvraag gedaan om aspirant-omroep te worden en op 1 augustus 2021 kan de officiële erkenning door de minister volgen.

In de maanden daarvoor wordt een ledenraad en een Raad van Toezicht opgezet voor de omroep, die vervolgens onafhankelijk van de Feestfabriek verder gaat. De Mediawet schrijft namelijk voor dat een publieke omroep 'onafhankelijk is van commerciële invloeden'. De omroep krijgt dan ook een nieuwe naam, die later bekend wordt gemaakt.
Achterhoekse omroep

De omroep wordt gevestigd in de Achterhoek en de redactie bestaat uit 'creatieve geesten binnen de Feestfabriek en talloze schrijvers, filmmakers, muzikanten, theaterartiesten en andere gelijkgestemden'. Op het online platform mag zo'n beetje alles, als het maar uit het hart komt en gemaakt is met toewijding, aldus de driekoppige omroepdirectie. 'Minidocumentaires, bizarre verhalen, exclusieve livesessies, columns, DIY-stunts, videoreportages, interviews, onnodige tests, beeldende kunst, absurdisme, sport, muziek en allerlei andere denkbare zin en onzin zijn op Stamppot te vinden'.

Om mensen te stimuleren lid te worden, wordt hen een feestje in het vooruitzicht gesteld: als het lukt aspirant-omroep te worden, is de eerste ledenvergadering met 50.000 man namelijk in een feesttent. ,,Uiteraard zodra alle coronamaatregelen niet meer van kracht zijn", zegt Degen.

Lid worden van de nieuwe omroepvereniging kan voor 7,50 euro.

Stamppot is te bereiken via Stamppot.tv
Weer eentje?

Maar o.k., op het eerste gezicht komt het sympathieker over dan Ongehoord Nederland.
  maandag 13 juli 2020 @ 16:04:49 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194070114
Bij een zwarte cross denk je toch meer aan een piratenzender
pi_194070275
Brommers kiekn na 12 uur op tv? O+
pi_194070442
Kookprogramma's opgenomen in Alla's afbakbar. De hele dag door races van afgetrapte auto's in moddervelden. Mien programma waarin de gehele collectie van John Deere en andere topmerken voorbij komen. In de zomer een verslag van alle boerenfeesten. En natuurlijk de alternatieve intocht.

Ik zie het helemaal voor me.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 16:29:27 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194070457
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Bij een zwarte cross denk je toch meer aan een piratenzender
Dit ja :T Als het een echte omroep is gaat de charme er wel vanaf :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 16:41:23 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194070605
Jaaahaaa, hoogstaande cultuur op den late avond:

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 juli 2020 @ 17:14:00 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194071187
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Brommers kiekn na 12 uur op tv? O+
En na middernacht zwarte crossdressers.
pi_194071359
Vaste gasten bij jaarlijkse Zwarte Cross in Nederland...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 13 juli 2020 @ 17:32:51 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194071492
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja :T Als het een echte omroep is gaat de charme er wel vanaf :T
Vanuit de Achterhoek blijven opereren lijkt me sowieso zo goed als onmogelijk zodra je in het publieke bestel zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 13-07-2020 17:40:09 (tikfout) ]
  maandag 13 juli 2020 @ 18:34:08 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194072444
Wordt wel tijd dat de NPO weer het hele land gaat bedienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')