Als niemand met klachten zich meldt dan valt er weinig te testen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
RIVM
Nog geen 10.000 testen per dag.. echt veels te weinig eigenlijk.
Dikgedrukte verklaart waarschijnlijk ook meteen de stijging in besmettingen tov de vorige periode.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:03 schreef _serial_ het volgende:
73242 tests (+5994 tov vorige week), waarvan 534 (0,58%) positief
Van de positief getesten :
60.4% thuissituatie (201) (was 55%/375)
18,6% familie (62) (was 18,9%/80)
11,1% werk (37) (was 11,1%/47)
9,6% overig (32) (was 8,3%/35)
3,6% Vrijetijdsbesteding (7) (was 1,7%/7)
2,7% verpleegtehuis (9) (was 8,7%/37)
0,3% School/kinderopvang (1) (was 0.7%/3)
0,9% medereiziger (3) (was 0,7%/3)
0.3% Horeca (1) (was 0.0%/0)
Het aantal is en blijft ongeveer 0,6% van de afgenomen testen, er is dus geen verslechtering in de situatie waargenomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte verklaart waarschijnlijk ook meteen de stijging in besmettingen tov de vorige periode.
Inderdaad, percentage positieve testen is hetzelfde als de week ervoor (0.6%)quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte verklaart waarschijnlijk ook meteen de stijging in besmettingen tov de vorige periode.
Het gaat gewoon de goede kant op. We kunnen binnenkort opgelucht ademhalen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe extreem het is, maar in Nederland is de kans dat je in een andere provincie woont dan waar je werkt best groot. Dus dan heeft een lockdown ook direct gevolgen voor een veel groter gebied omdat je dan toch niet naar je werk of (voornamelijk hogere) school kan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:12 schreef Noek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ZzisVAJGKoFvFXtHs74Y
Grappig omdat als ik dat hier voorstelde één user me vooral ging uitlachen want in NL was dat niet mogelijk want NL is één grote provincie. Oh well!
Je moet toch iets om de vinger aan de pols te houdenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:18 schreef freaky40 het volgende:
Wekelijks cijfers publiceren heeft gewoon geen zin. Dagelijks was al ridicuul maar wekelijks is ook onzin.
Gewoon niets meer publiceren dan is er ook geen virus meer.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:18 schreef freaky40 het volgende:
Wekelijks cijfers publiceren heeft gewoon geen zin. Dagelijks was al ridicuul maar wekelijks is ook onzin.
Mee eens. Zie daar ook helemaal het nut niet van. Ja, mensen angstig maken. Nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:18 schreef freaky40 het volgende:
Dus dat.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Zie daar ook helemaal het nut niet van. Ja, mensen angstig maken. Nergens voor nodig.
Volgens mij worden er maar weinig mensen angstig van, hoor.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Zie daar ook helemaal het nut niet van. Ja, mensen angstig maken. Nergens voor nodig.
quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het aantal is en blijft ongeveer 0,6% van de afgenomen testen, er is dus geen verslechtering in de situatie waargenomen.
Ja, dat is precies wat er word gezegd hier.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon niets meer publiceren dan is er ook geen virus meer.
Dat moet je dan maar doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij worden er maar weinig mensen angstig van, hoor.
Ik zie dat telkens als argument langskomen van verschillende mensen waarom die cijfers niet bekend zouden moeten worden gemaakt. Ik zie ook weinig menen in de stress schieten als die cijfers er wel zijn.
Als je ze niet interessant vindt, negeer je ze toch lekker?
Dat is wel erg makkelijk gesteld. Het is hoe de media er mee om gaat. Negeren is dan bijna niet te doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij worden er maar weinig mensen angstig van, hoor.
Ik zie dat telkens als argument langskomen van verschillende mensen waarom die cijfers niet bekend zouden moeten worden gemaakt. Ik zie ook weinig menen in de stress schieten als die cijfers er wel zijn.
Als je ze niet interessant vindt, negeer je ze toch lekker?
Angstig maken? Ik vind alle cijfers bijzonder geruststellend eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
Word jij hier angstig van dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heber geen moeite mee, hoor. Ik word er niet angstig van en vind het gewwon interessante infoquote:
Dat vind ik dus ook, daarom begrijp ik dat doemdenken van sommigen ook niet. Wees blij met de mooie cijfers.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Angstig maken? Ik vind alle cijfers bijzonder geruststellend eigenlijk.
Als we nu in de jaren 80 geleefd hadden, hadden we nooit van Covid-19 gehoord. Een heftig griepgolfje, meer niet. Dit virus is groot gemaakt door het mondiale mediacircus. Met name social media.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon niets meer publiceren dan is er ook geen virus meer.
De media nemen 1-op-1 het bericht over van het RIVM, zonder één waarde-oordeel erin. Het is informatie/nieuwsverschaffing.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:23 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk gesteld. Het is hoe de media er mee om gaat. Negeren is dan bijna niet te doen.
Dat is juist gelijk het probleem....quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De media nemen 1-op-1 het bericht over van het RIVM, zonder één waarde-oordeel erin. Het is informatie/nieuwsverschaffing.
Mwa, als we het zo hadden benaderd dan was de IC overstroomd.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we nu in de jaren 80 geleefd hadden, hadden we nooit van Covid-19 gehoord. Een heftig griepgolfje, meer niet. Dit virus is groot gemaakt door het mondiale mediacircus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |