abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196366640
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 18:22 schreef Syrena het volgende:
Voor Maxi hebben we nu een speciale kam, metaal met lange tanden, om ook de ondervacht te bereiken. Was advies van da-assistente die ook trimster is.

De chommer gebruiken we alleen op de meubels :+
Mja poes van lief deelt dan slagaderlijke bloedingen uit als je daar de klitten mee wil verwijderen :)

Inmiddels heeft ze gelukkig wel geleerd dat de tondeuse misschien wel heel eng is... maar ook direct verlichting brengt.
Dus nu stukje bij beetje zo de klitten aan het verwijderen. Gebeurd enkel bij de wintervacht.. dus ik vermoed dat tegen de tijd ze klaar is... ze bijna weer aan de zomervacht mag.
pi_196367432
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zag ook foto’s om ook over je kat te halen. Voor de bank heb ik een fijne borstel masr ik zoek nog iets dat ervoor zorgt dat, met name Nika makkelijker door de vacht komt
Rubberen huishoudhandschoenen aan en de kat lekker aaien. De haren vliegen er uit als een malle _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_196367656
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 19:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Rubberen huishoudhandschoenen aan en de kat lekker aaien. De haren vliegen er uit als een malle _O_
Haren wel, maar de onderliggende klitten helaas niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_196390707
Ik vroeg me af of ik een Maine Coon of een Noorse boskat moet aanschaffen... Ik kwam dit artikel tegen, maar ik twijfel nog een beetje. Kunnen deze katten goed met honden overweg? Of is een andere soort misschien toch beter? Of helemaal niks? :/
pi_196390791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:38 schreef Silentndream het volgende:
Ik vroeg me af of ik een Maine Coon of een Noorse boskat moet aanschaffen... Ik kwam dit artikel tegen, maar ik twijfel nog een beetje. Kunnen deze katten goed met honden overweg? Of is een andere soort misschien toch beter? Of helemaal niks? :/
Wat is het probleem waardoor je twijfelt?

Beiden koop je het beste via een fokker..
en je kunt dus vantevoren vragen aan de fokker of het bij hen standaard is dat ze hun kittens kennis laten maken met honden.
Dat scheelt al de helft.


En deel van het antwoord op of ze met honden gaan.. zal ook afhankelijk van je hond zijn :)
pi_196393691
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:46 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat is het probleem waardoor je twijfelt?

Beiden koop je het beste via een fokker..
en je kunt dus vantevoren vragen aan de fokker of het bij hen standaard is dat ze hun kittens kennis laten maken met honden.
Dat scheelt al de helft.

En deel van het antwoord op of ze met honden gaan.. zal ook afhankelijk van je hond zijn :)
Nou, volgens mij lijken ze nog best wat op elkaar, dus ik kan gewoon niet goed kiezen geloof ik. haha
pi_196394614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:27 schreef Silentndream het volgende:

[..]

Nou, volgens mij lijken ze nog best wat op elkaar, dus ik kan gewoon niet goed kiezen geloof ik. haha
Dat is een luxe probleem _O-
pi_196394621
Ik wilde graag een main coone en kwam uiteindelijk thuis met een abessijns kitten.

Nu alweer ruim 15 jaar verslaafd aan abessijnen O+
pi_196397449
Nou mensen, de nieuwe krabpaal is binnen!
Blij dat ze ermee zijn :') :') :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196397577
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou mensen, de nieuwe krabpaal is binnen!
Blij dat ze ermee zijn :') :') :')
[ afbeelding ]
_O-
pi_196464466
Ik merk de laatste tijd dat mijn kat naar 'natte hond' ruikt. Voornamelijk als ze zich aan het wassen is op dr borst/buik. (logisch ergens want dan worden dr haren nat). Maar als ze gewoon droog is en ik dr een poosje op dr buik gekriebeld heb ruikt mijn hand er ook helemaal naar.

Ze komt verder niet buiten en stinkt niet uit dr mond ofzo.
Heb haar nu 8 jaar en heb haar nog nooit echt gewassen/in bad gedaan. Lijkt me bij katten ook niet echt nodig.
Ooit een beetje met een nat washandje afgedaan omdat dr toen iets op dr rug gevallen was. maar verder nooit.

Herkenbaar? en kan het nog ergens aan liggen? Tips om de geur weg te krijgen?
pi_196464495
Geen tips... wel de bevestiging dat dat inderdaad wel raar is.
Heb al 35 jaar katten en nooit roken ze naar natte hond.

(Weleens ranzig nadat ze er ergens in hebben gezeten.. maar dat is toch anders denk ik..)

Ze heeft ook geen tandsteen? Dat veroorzaakt ook weleens een minder prettig luchtje
pi_196464766
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 11:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat mijn kat naar 'natte hond' ruikt. Voornamelijk als ze zich aan het wassen is op dr borst/buik. (logisch ergens want dan worden dr haren nat). Maar als ze gewoon droog is en ik dr een poosje op dr buik gekriebeld heb ruikt mijn hand er ook helemaal naar.

Ze komt verder niet buiten en stinkt niet uit dr mond ofzo.
Heb haar nu 8 jaar en heb haar nog nooit echt gewassen/in bad gedaan. Lijkt me bij katten ook niet echt nodig.
Ooit een beetje met een nat washandje afgedaan omdat dr toen iets op dr rug gevallen was. maar verder nooit.

Herkenbaar? en kan het nog ergens aan liggen? Tips om de geur weg te krijgen?
Hoe zit ze in haar vel? Letterlijk? Mooie vacht, of een beetje motttig? Is ze afgevallen, drinkt ze veel?
Want die lucht kan ook een symptoom zijn van nierfalen. Met acht jaar gaan ze richting senior en dan kan een uitgebreide check nooit kwaad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196464859
Ze ziet er verder prima uit. Drinkt gewoon normaal, ook niet afgevallen. Gaat ook niet extreem vaak naar de kattenbak. Eet goed.

In april ben ik met dr bij de dierenarts geweest omdat ik toen wel het idee had dat ze dunner werd maar niet in gewicht afnam, maar voelde dr schouderbotten beter etc.
Die heeft dr toen onderzocht en zij dat ze dr goed uitzag en niet te dun was en ook niks over tandsteen gehoord.

Misschien dan toch dierenarts bellen voor (bloed)onderzoek?

Edit:

Heb haar net nog eens grondig bekeken en ook aan de mond geroken. Vind het lastig te zeggen waar het vandaan komt. Maar zie wel dat ze weer een rood bultje op dr tanden heeft. Dat had ze de vorige keer ook , maar toen we bij de dierenarts waren zag hij het niet meer. Had hem toen wel een foto laten zien en hij vond het een vreemd iets maar dacht dat het een bloedstolseltje was maar verder niks ernstigs. Dus ik ga morgen wel even bellen voor een afspraak. Better safe then sorry.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yashaaaaa op 29-11-2020 13:03:07 ]
pi_196553508
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ze ziet er verder prima uit. Drinkt gewoon normaal, ook niet afgevallen. Gaat ook niet extreem vaak naar de kattenbak. Eet goed.

In april ben ik met dr bij de dierenarts geweest omdat ik toen wel het idee had dat ze dunner werd maar niet in gewicht afnam, maar voelde dr schouderbotten beter etc.
Die heeft dr toen onderzocht en zij dat ze dr goed uitzag en niet te dun was en ook niks over tandsteen gehoord.

Misschien dan toch dierenarts bellen voor (bloed)onderzoek?

Edit:

Heb haar net nog eens grondig bekeken en ook aan de mond geroken. Vind het lastig te zeggen waar het vandaan komt. Maar zie wel dat ze weer een rood bultje op dr tanden heeft. Dat had ze de vorige keer ook , maar toen we bij de dierenarts waren zag hij het niet meer. Had hem toen wel een foto laten zien en hij vond het een vreemd iets maar dacht dat het een bloedstolseltje was maar verder niks ernstigs. Dus ik ga morgen wel even bellen voor een afspraak. Better safe then sorry.
En is er nog wat uit de afspraak gekomen of moet je nog gaan?

Ik (of beter gezegd: mijn opvangkittens) hebben een bijzonder probleem. Sinds een paar dagen vond ik af en toe een drol, middenin de kamer. Werd verder niet verstopt of begraven, hij lag daar gewoon pontificaal te liggen (en stinken :X) . Dader onbekend.
De drie broers zijn nu vijf maanden. Dus misschien was één bak niet meer genoeg, ik heb er eentje bij gezet.
Maar toch, alweer twee keer een drol gevonden.

Vandaag denk ik een deel van het mysterie opgelost te hebben :D Een puntje was bedekt met grit, dus ik denk dat één van de kittens plakdrollen heeft. Of niet goed afknijpt. Waardoor hij met een extra staartje de kattenbak verlaat, wat daarna eraf valt. De drol ligt ook altijd in de buurt van de bak.

Nu kan ik er natuurlijk niet met schaar, toiletpapier en coachende woorden bij gaan zitten.
Heeft iemand misschien een gouden tip? En wellicht is het een faaase na maanden diarree. Nu eindelijk het goede dieetvoer gevonden, vaste drollen en kan iemand daar nog niet goed mee omgaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196567154
Ik werd vanmiddag door een vriendin aangesproken dat het niet goed is dat onze kat ( poes) melk trappelt op een kussentje.
Bij mijn weten mankeert onze kat verder helemaal niets want ze is heel sociaal naar ons en we geven haar genoeg aandacht.
Maar volgens die vriendin is het zo dat ze dan te snel bij haar moeder vandaan is gehaald en dat wij dan toch onvoldoende aandacht geven. Want anders zou ze dat gedrag niet vertonen...
pi_196567238
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:34 schreef quirina het volgende:
Ik werd vanmiddag door een vriendin aangesproken dat het niet goed is dat onze kat ( poes) melk trappelt op een kussentje.
Bij mijn weten mankeert onze kat verder helemaal niets want ze is heel sociaal naar ons en we geven haar genoeg aandacht.
Maar volgens die vriendin is het zo dat ze dan te snel bij haar moeder vandaan is gehaald en dat wij dan toch onvoldoende aandacht geven. Want anders zou ze dat gedrag niet vertonen...
Nou.. mijn abessijn van zeer liefhebbende fokkers due ivm een verhuizing van mij pas na een ruim half jaar kwam... deed het ook :)

En mijn 2 mannen nu.. van dezelfde fokker en onmetelijk klef.. doen het ook altijd.
Deze kwamen wel eerder maar ook zeker niet te vroeg.

Volgens mij zit daar wat anders achter :)
Ik heb het idee wel vaker gehoord maar kan me niet voorstellen dat het klopt.

Mijn mannen hebben wel altijd chronisch aandachtstekort. Die willen het liefst dag en nacht aandacht. Zeker als de kachel niet aan staat _O-
Maar dat hoort gewoon bij het ras... superkroelkonten zijn het.
pi_196567347
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:34 schreef quirina het volgende:

Maar volgens die vriendin is het zo dat ze dan te snel bij haar moeder vandaan is gehaald en dat wij dan toch onvoldoende aandacht geven. Want anders zou ze dat gedrag niet vertonen...
Onzin.

Ze doen dat gewoon omdat ze zich op hun gemak
voelen.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 17:59:25 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196567528
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:47 schreef lily het volgende:

[..]

Onzin.

Ze doen dat gewoon omdat ze zich op hun gemak
voelen.
Dit. Al mijn katten doen het en allemaal minimaal 13 weken toen ze bij mama weg gingen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196568679
Ze ziet er heel gelukkig uit en verder is ze normaal hoor. Ik zie er ook niet iets kwaads in dat ze trappelt. Vind het wel schattig.
pi_196568909
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:08 schreef quirina het volgende:
Ze ziet er heel gelukkig uit en verder is ze normaal hoor. Ik zie er ook niet iets kwaads in dat ze trappelt. Vind het wel schattig.
Mja eentje doet het met nagels.. dat is net even minder voor je kleding
pi_196574663
Ze doet het alleen op een kussentje. Niet op mensen. Lucky us!
pi_196575811
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 01:53 schreef quirina het volgende:
Ze doet het alleen op een kussentje. Niet op mensen. Lucky us!
Mijn buik is heel zacht _O-

Vele shirtjes dus voorzien van minigaatjes.

En dochter heeft 1 van de mannen aangeleerd dat hij alleen op schoot mag als er een dekentje ligt.
Superhandig. Behalve als het dus ruim 30 graden is en hij stug naast dr op de bank gaat zitten kijken en aandacht trekken tot ze een deken pakt _O-
pi_196575891
Mijn eerste 4 katten waren al volwassen toen ik ze in huis nam dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen hoe oud die waren toen ze bij hun vorige eigenaar kwamen (denk de eerste 3 ook 8 weken, htk katten en de vierde 12 weken, somalie) maar daarna een asielkitten van 8 weken en 2 raskittens (LaPerm en Somalie) van 16 weken gekocht en ze deden het allemaal.
pi_196575978
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 07:33 schreef Sorella het volgende:
Mijn eerste 4 katten waren al volwassen toen ik ze in huis nam dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen hoe oud die waren toen ze bij hun vorige eigenaar kwamen (denk de eerste 3 ook 8 weken, htk katten en de vierde 12 weken, somalie) maar daarna een asielkitten van 8 weken en 2 raskittens (LaPerm en Somalie) van 16 weken gekocht en ze deden het allemaal.
Mja ik had een kater die achteraf gezien met max 4 weken(potentieel iets jonger) nog bij mij kwam. Die deed het niet.

En die had toen ik hem kreeg echt nul besef van wat kattenvoer was... laat staam dat hij oud genoeg was.
pi_196576544
Denk dat het trappelen niet direct gelinkt is aan te vroeg bij moeder weg, en is het eerder een uiting van tevredenheid. Die van mij doet het bijvoorbeeld op o.a. heel zachte fleece, voorspelbaar. En die krijgt echt zat aandacht. Wat ik bij opvangkittens (die veel te vroeg bij moeder weg waren) wel soms zag, was een onvervulde zuigbehoefte. Dan ging dat getrappel gepaard met bv een dekentje sabbelen.
pi_196576606
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:06 schreef Holyme het volgende:
Denk dat het trappelen niet direct gelinkt is aan te vroeg bij moeder weg, en is het eerder een uiting van tevredenheid. Die van mij doet het bijvoorbeeld op o.a. heel zachte fleece, voorspelbaar. En die krijgt echt zat aandacht. Wat ik bij opvangkittens (die veel te vroeg bij moeder weg waren) wel soms zag, was een onvervulde zuigbehoefte. Dan ging dat getrappel gepaard met bv een dekentje sabbelen.
Zelfs dat deed 1 van beide katers..
en niet alleen aan een dekentje :X

Heb een tijdje een kattenspeen in bed gehad omdat ik dat toch niet enorm aangenaam vond _O-

Maar die was echt niet te vroeg weg bij mams...
Inmiddels doet ie dat ook niet meer trouwens.

Verder wel eens trouwens.. tevredenheid, vertrouwdheid, ontspannen.
pi_196579297
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zelfs dat deed 1 van beide katers..
en niet alleen aan een dekentje :X

Heb een tijdje een kattenspeen in bed gehad omdat ik dat toch niet enorm aangenaam vond _O-

Maar die was echt niet te vroeg weg bij mams...
Inmiddels doet ie dat ook niet meer trouwens.

Verder wel eens trouwens.. tevredenheid, vertrouwdheid, ontspannen.
Denk dat ook sabbelen idd bij meer katten voorkomt en het niet persé wat zegt over achtergrond van het beestje. Maar dat zag ik dus wel vaker bij opvangertjes :)
pi_196579702
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:50 schreef Holyme het volgende:

[..]

Denk dat ook sabbelen idd bij meer katten voorkomt en het niet persé wat zegt over achtergrond van het beestje. Maar dat zag ik dus wel vaker bij opvangertjes :)
Mja deze was mentaal en fysiek ook wat traag...
kleinste van de 2... en niet 100gr lichter maar eigenlijk heel lang echt maar de helft.
Fysiek trager, andere bouw... dus kan best dat deze meneer aanvankelijk gewoon wat trager zn leven is gestart.
Poezenspeen die ik had om hem evt bij te voeren als hij niet aankwam bleek een prima oplossing.

En nu is veel zwaarder en groter dan zn broer.
Nog steeds anders gebouwd en echt minder soepel... maar zo gezond als een vi.. eh kat maar kan wensen.

Als kitten nog bij de dierenarts geweest voor een extra checkup... maar die kon niks bijzonders/afwijkends vinden afgezien van dat hij idd qua fysieke en mentale groei... nogal traag was. Nu een gezonde grote kroelkater waar echt niks mis mee is.
Hooguit dat zn broer een slank en watervlug ongeleid projectiel is...
en hij meer onder de categorie “tank” valt.
Breed, zwaar, massief en bedachtzaam.
pi_196579794
Niet te druk maken om trappelen en sabbelen. Dat is een compliment voor je, want poes voelt zich veilig.
Mijn mooie rooie heeft het zijn hele leven gedaan, maar alleen als ik fleece aanhad. Trappelen en sabbelen O+

Ik heb nu een opvanger waarvan moeder is overleden toen hij een week of zeven was. Echt drinken bij haar deden ze toen al niet meer. Hij is de enige van het nestje die nu nog (5 maanden oud) een sabbelbehoefte heeft. En ook dan alleen als hij lekker op schoot ligt.
Helaas voor hem een duidelijke voorkeur voor de buik van zijn broers, en die zie ik elke week minder geduld met hem hebben. Dus het mannetje moet binnenkort echt gaan switchen naar stof of mens, of er noodgedwongen mee stoppen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196579869
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet te druk maken om trappelen en sabbelen. Dat is een compliment voor je, want poes voelt zich veilig.
Mijn mooie rooie heeft het zijn hele leven gedaan, maar alleen als ik fleece aanhad. Trappelen en sabbelen O+

Ik heb nu een opvanger waarvan moeder is overleden toen hij een week of zeven was. Echt drinken bij haar deden ze toen al niet meer. Hij is de enige van het nestje die nu nog (5 maanden oud) een sabbelbehoefte heeft. En ook dan alleen als hij lekker op schoot ligt.
Helaas voor hem een duidelijke voorkeur voor de buik van zijn broers, en die zie ik elke week minder geduld met hem hebben. Dus het mannetje moet binnenkort echt gaan switchen naar stof of mens, of er noodgedwongen mee stoppen.
Dat komt vast vanzelf goed O+
  dinsdag 8 december 2020 @ 00:26:21 #182
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196610682
Kater springt ineens niet meer & andere kater kotst te vaak.

Mijn knuffelkater Nielson een beetje stevige rode kater (maar niet echt te dik) is een jaar of 5 a 6 oud.
Ogenschijnlijk is er niets mis met hem, maar sinds een dag of 3 springt hij niet meer op het vensterbank (binnen zowel als buiten)... hij loopt sinds 3 dagen om, zodat hij niet meer ineens 66 cm (binnen of buiten hoeft te springen).
Buiten springt hij nu op een stoel om een omweg te maken naam mijn slaapkamer raam... terwijl hij een week geleden die hoogte met gemak kon springen.

Natuurlijk was mijn eerste gedachte dat hij misschien een achterpootje verstuikt had,,, maar hij loopt nog goed, geen afwijking geconstateerd. Maar toch voelt het niet goed. Zeker niet als ik zie dat hij alternatieven zoekt om op het vensterbank te komen... zoeken en zoeken naar mogelijkheden... soms moet ik obstakels verwijderen, opdat hij goed op de vensterbank kan komen... maar het lijkt steeds lastiger voor hem te worden.

En daar komt nu nog bij dat hij de laatste 12 uur ook nog eens 2 of 3 keer gekotst heeft en ook nog eens veel te weinig heeft gegeten.

Over kotsen gesproken, mijn 1e kater, nu ongeveer 11 jaar ! Die kater kotst veel vaker dan gebruikelijk. Zelden vind ik hier ergens iets van gras in.
Ook hoest hij als een bootwerker. Natuurlijk geef ik hem klopjes achter de longen. Maar hij blijft hoesten, al snel hoesten en kotsen. Hij ervaart mijn klopjes op de longen meestal als positief. Tenminste, hij laat mij dit graag doen!
Maar als ik probeer dit in een maand te vangen... dan zal het zo'n 4 of 5 keer per maand zijn. Maar soms ook 6 of 7 keer per maand zijn.

Nee de naam van deze kater is Pushka. Hij is al bijna 11 jaren mijn metgezel. Heeft iemand een idee waarom hij zijn longen uit zijn lijf hoest? Ja ja ik rook zelf ook.
Maar wie katten kent (zeker in groepen) kunnen weten dat katten in groepen, telkens weer een andere slaapplek zoeken om problemen met soortgenoten te voorkomen.
pi_196612806
Niemand hier weet het antwoord. Ga met ze naar de dierenarts.
pi_196612847
Klinkt als gevalletje dierenarts. Als die niks kan vinden kun je hier nog eens terugkomen voor evt tips voor maagjes en gewrichten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196615098
Yep, dierenarts met ze. Om zeker te weten.

Dat trappelen is wel lief. O+
Mijn kat van alweer een jaar of 14 doet dat nog steeds soms. Als ze tegen me aan ligt bijvoorbeeld. Sabbelen niet, nooit gedaan.

Katten. O+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 14:40:24 #186
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196618403
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klinkt als gevalletje dierenarts. Als die niks kan vinden kun je hier nog eens terugkomen voor evt tips voor maagjes en gewrichten.
Dit idd, kan van alles zijn maar zeker ook serieuze dingen die gechecked moeten worden. Laat je nog even weten hoe het gaat?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196618491
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 00:26 schreef Also-von-Oder het volgende:
Kater springt ineens niet meer & andere kater kotst te vaak.

Mijn knuffelkater Nielson een beetje stevige rode kater (maar niet echt te dik) is een jaar of 5 a 6 oud.
Ogenschijnlijk is er niets mis met hem, maar sinds een dag of 3 springt hij niet meer op het vensterbank (binnen zowel als buiten)... hij loopt sinds 3 dagen om, zodat hij niet meer ineens 66 cm (binnen of buiten hoeft te springen).
Buiten springt hij nu op een stoel om een omweg te maken naam mijn slaapkamer raam... terwijl hij een week geleden die hoogte met gemak kon springen.

Natuurlijk was mijn eerste gedachte dat hij misschien een achterpootje verstuikt had,,, maar hij loopt nog goed, geen afwijking geconstateerd. Maar toch voelt het niet goed. Zeker niet als ik zie dat hij alternatieven zoekt om op het vensterbank te komen... zoeken en zoeken naar mogelijkheden... soms moet ik obstakels verwijderen, opdat hij goed op de vensterbank kan komen... maar het lijkt steeds lastiger voor hem te worden.

En daar komt nu nog bij dat hij de laatste 12 uur ook nog eens 2 of 3 keer gekotst heeft en ook nog eens veel te weinig heeft gegeten.

Over kotsen gesproken, mijn 1e kater, nu ongeveer 11 jaar ! Die kater kotst veel vaker dan gebruikelijk. Zelden vind ik hier ergens iets van gras in.
Ook hoest hij als een bootwerker. Natuurlijk geef ik hem klopjes achter de longen. Maar hij blijft hoesten, al snel hoesten en kotsen. Hij ervaart mijn klopjes op de longen meestal als positief. Tenminste, hij laat mij dit graag doen!
Maar als ik probeer dit in een maand te vangen... dan zal het zo'n 4 of 5 keer per maand zijn. Maar soms ook 6 of 7 keer per maand zijn.

Nee de naam van deze kater is Pushka. Hij is al bijna 11 jaren mijn metgezel. Heeft iemand een idee waarom hij zijn longen uit zijn lijf hoest? Ja ja ik rook zelf ook.
Maar wie katten kent (zeker in groepen) kunnen weten dat katten in groepen, telkens weer een andere slaapplek zoeken om problemen met soortgenoten te voorkomen.
Snel naar de poezendokter. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:16:37 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196674131
Ik ben opzoek naar goedklonterig, stofvrije kattenbakvulling.
Iemand goede tips?

Ik heb nu goedkopie van de jumbo grof klonterend, maar deze stuift wel enorm. Daar wil ik vanaf .
pi_196674492
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben opzoek naar goedklonterig, stofvrije kattenbakvulling.
Iemand goede tips?

Ik heb nu goedkopie van de jumbo grof klonterend, maar deze stuift wel enorm. Daar wil ik vanaf .
Hmm niet stuivende kattengrit... heb het nog niet gevonden.

Die litter pearls klinkt veelbelovend... maar klontert niet.. en trekt me toch niet zo heel erg.
Not to mention dat het nogal prijzig is als je 3 bakken hebt staan :)
pi_196674562
Onze kat gaat al jaren niet meer op de kattebak. Als 'ie moet doet 'ie het ergens buiten onze tuin en we hebben geen flauw idee waar. :D Wel superlief dat hij op deze manier aan zijn baasjes denkt. O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:45:09 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196674585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:39 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm niet stuivende kattengrit... heb het nog niet gevonden.

Die litter pearls klinkt veelbelovend... maar klontert niet.. en trekt me toch niet zo heel erg.
Not to mention dat het nogal prijzig is als je 3 bakken hebt staan :)
of zo min mogelijk stuif (mits mogelijk idd)

Het moet wel echt klontend zijn, want dat vind ik erg fijn.
Maar merk nu aan de (katten)kamer dat het stof echt overal op gaat zitten.

Weet ook niet of er veel verschil zit tussen de stuif van de ene en van t andere merk. Maar er is zoooooveel keuze :+
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:45:47 #192
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196674598
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
Onze kat gaat al jaren niet meer op de kattebak. Als 'ie moet doet 'ie het ergens buiten onze tuin en we hebben geen flauw idee waar. :D Wel superlief dat hij op deze manier aan zijn baasjes denkt. O+
Dat is wel nice! doen die van mij ook wel als ze buiten zijn, maar dat is vooral in de zomer.
En we hebben geen kattenluikje, dus we zijn al vaak genoeg portier voor de ene kat.
en de andere is opzich (in de winter) zelden beneden te vinden, dus die stinkt vooral op de kattenkamer.
pi_196674799
@Cue_ ik gebruik Cats best original (/ökoplus, dat is t zelfde) en dat bevalt goed. Het is niet volledig stofvrij, maar dat merk je vooral bij heel uitgebreide graafpogingen (en dan vooral omdat op kat z'n koppie dan een beetje heel fijn spul zit haha) en bij bak verschonen. Nog nooit gemerkt dat t ergens op in de kamer zit ofzo (behalve gebruikelijke uitloop uiteraard). En klontert goed. Alleen is niet zo fijn (als in, kleine korrels) als echt grit, maar waar mijn katten het vertikten om op houtkorrels te gaan, zijn deze geen probleem.
pi_196679173
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben opzoek naar goedklonterig, stofvrije kattenbakvulling.
Iemand goede tips?

Ik heb nu goedkopie van de jumbo grof klonterend, maar deze stuift wel enorm. Daar wil ik vanaf .
Ik ben fan van silica vulling. Dat stuift niet, stinkt niet, gaat veel langer mee en weegt veel minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 12-12-2020 10:49:55 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 11 december 2020 @ 23:50:06 #195
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196682143
Reactie Kater springt ineens niet meer & andere kater kotst te vaak.

De dierenarts heeft niets kunnen vinden, bij de 1e kat (die niet meer springt) En om hem nu open te laten snijden vond ik ook wat rigoureus, dus ik zie het nog even aan. Hij lijkt er niet onder te lijden.
De andere kater heeft zij nog niet gezien ( 2 katten meenemen in een reismandje op de fiets ging niet), dus ik heb het haar voorgelegd. Maar hij eet en drinkt goed, dus ik moest het nog even aankijken. Of ik over een paar weken terug wilde komen, als de praktijk weer voldoende bemand is.

Dat zal ik dan maar doen dan.

Dank voor alle reacties. :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 00:00:53 #196
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196682253
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben opzoek naar goedklonterig, stofvrije kattenbakvulling.
Iemand goede tips?

Ik heb nu goedkopie van de jumbo grof klonterend, maar deze stuift wel enorm. Daar wil ik vanaf .
Ja dat klopt, ik heb die kattenbakvulling ook, al maakt er maar een kater hier gebruik van.

Is het een gezondheidskwestie of een "schoonhoudkwestie" dat je wilt overstappen op een ander merk?
Mijn kattenkat staat in de hal (met laminaat) dat veeg je zo op. Dus als het daaraan ligt? Dan is laminaat goedkoper dan een duurder merk te gebruiken. ;)
pi_196684602
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja dat klopt, ik heb die kattenbakvulling ook, al maakt er maar een kater hier gebruik van.

Is het een gezondheidskwestie of een "schoonhoudkwestie" dat je wilt overstappen op een ander merk?
Mijn kattenkat staat in de hal (met laminaat) dat veeg je zo op. Dus als het daaraan ligt? Dan is laminaat goedkoper dan een duurder merk te gebruiken. ;)
Mja maar het stuift...
wij gebruiken het ook.. en het is niet slechter of minder stuivig dan de rest...
maar mijn lief heeft planten in de gang niet al te ver van de bak en daar zie je het stuifsel ook op.

Ik heb nog niet direct iets beters gevonden.. tijdje catsan gebruikt maar dat stuift wezenlijk meer.
pi_196689175
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

of zo min mogelijk stuif (mits mogelijk idd)

Het moet wel echt klontend zijn, want dat vind ik erg fijn.
Maar merk nu aan de (katten)kamer dat het stof echt overal op gaat zitten.

Weet ook niet of er veel verschil zit tussen de stuif van de ene en van t andere merk. Maar er is zoooooveel keuze :+
Ik heb die dozen van Aldi/Lidl en ik heb toen een grote zak gekocht bij de Praxis. Die zijn echt veel fijner. Klont goed :P Makkelijk uit de bak te halen. En het ligt niet door mijn hele kamer heen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196689523
Hier de dozen van Lidl. Nooit iets anders geprobeerd, dit werkt prima.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_196694123
Hier viervoudige hygiene van de Appie. Ruikt goed, stuift alleen als de doos leeggooit. Heeft als grote voordeel dat het niet naar natte klei ruikt als de katten al een paar dagen de bak gebruiken hij wordt wel elke dag geschept van poep en klonten.

Heb helaas diepgravers dus het kleeft aan de bodem en dat krijg je er wat lastiger uit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')