abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2020 @ 18:42:32 #126
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194707019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:41 schreef MaJo het volgende:
Hoe is het met iedereen? Wij zijn nu bijna een week in Oostenrijk en dat bevalt heel goed O+ Prachtige natuur, goed eten (schnitzel :9) en we hebben fantastisch weer. We liggen nu aan een bergmeer af te koelen.

Je merkt zeer weinig van Corona. Op de meeste plekken is het druk en houdt niemand zich aan de regels. Maar in winkels heeft iedereen wel weer mondkapjes op :? Heel dubbel!

Sommige plekken waren écht te druk. Zo was er in Hallstatt geen parkeerplek meer te vinden. Mensen parkeerden kilometers verderop aan het meer om terug te lopen 8)7 Dat hebben wij dus overgeslagen.

Hoogtepunt tot nu toe de Großglockner Hochalpenstraßen, echt prachtig O+
Wij gaan volgende week richting Oostenrijk. Beginnend in Zwitserland, door naar de Dolomieten in italie en vanuit daar naar Oostenrijk, Tirol. We hebben familie in Ellmau dus daar gaan we ook even langs. Ook een idee is om een dagje te gaan skieen op een gletsjer. Nu maar hopen dat het code geel blijft overal vanaf morgen is Spanje ook alweer oranje.
pi_194708593
Ik ben aan het preppen voor een klein weekje Sauerland (om er tenminste nog IETS van te maken ipv 3 weken Noordkaap). We hebben er op zich wel vertrouwen in dat het te doen is qua maatregelen. Maat wilde eerst eigenlijk helemaal NL niet meer uit maar dan wordt het echt zolderkamer begonia want in NL is niks fatsoenlijks meer te boeken voor een enigszins christelijk bedrag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:03:44 #128
73911 ultra_ivo
pi_194715988
Duitsland is op het moment prima te doen. Wel altijd een mondkapje bij je hebben, je moet het regelmatig opzetten.
pi_194716037
Nu officieel heel Spanje op oranje. Had al in februari een reis geboekt naar de Canarische eilanden voor half september. Via Riu kon ik het verblijf wel 24 uur ervoor nog annuleren. Via Ryanair kan ik gratis omboeken.

Nu de vraag, what to do.

Griekenland is geel, trekt mij ook wel. Lekker naar Rhodos, maar hoe lang blijven zij geel...
Of saté?
pi_194760864
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:06 schreef Schnitzels het volgende:
Nu officieel heel Spanje op oranje. Had al in februari een reis geboekt naar de Canarische eilanden voor half september. Via Riu kon ik het verblijf wel 24 uur ervoor nog annuleren. Via Ryanair kan ik gratis omboeken.

Nu de vraag, what to do.

Griekenland is geel, trekt mij ook wel. Lekker naar Rhodos, maar hoe lang blijven zij geel...
Wij zijn van plan om met de auto door Spanje naar de Algarve te rijden. Daarna naar Porto en via daar, in één ruk, door Spanje terug naar Frankrijk. Dan zou je, vanwege de terugweg, niet in quarantaine hoeven. Wellicht is dat nog een optie.

Ik kreeg echter net dit berichtje door:
quote:
Succes in Spanje. Ik hoor net van een Spaanse collega dat hij rekening houd met het sluiten van de grenzen, ergens in de komende weken
Dit is natuurlijk allemaal nog koffiedik kijken. Maar mocht dat zo zijn en we zijn er net een paar dagen, dan zijn we de lul. :)
Hoe zien jullie dit? Ik wil het eigenlijk niet horen (er zijn dit jaar al 4 vakanties geannuleerd) maar achten jullie het dom / naïef om naar Portugal te gaan met de auto?
pi_194766623
Een van mijn collega’s had een één grens beleid voor de vakantie. Vond ik wel heel redelijk klinken. Altijd niet verder dan 1 grens van Nederland zijn, want als er ergens een grens op slot gaat, kun je altijd nog naar huis.
Blijft dus over Duitsland of België.

Vind ik een stuk gezonder klinken dan heel Europa doorcrossen en door gebieden reizen die behoorlijk worden ontmoedigd. Tuurlijk is het niet overal even erg en in de praktijk is het vast wel te doen, maar ik vind het allemaal erg vergezocht nu. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:36:07 #132
73911 ultra_ivo
pi_194773357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een van mijn collega’s had een één grens beleid voor de vakantie. Vond ik wel heel redelijk klinken. Altijd niet verder dan 1 grens van Nederland zijn, want als er ergens een grens op slot gaat, kun je altijd nog naar huis.
Blijft dus over Duitsland of België.

Vind ik een stuk gezonder klinken dan heel Europa doorcrossen en door gebieden reizen die behoorlijk worden ontmoedigd. Tuurlijk is het niet overal even erg en in de praktijk is het vast wel te doen, maar ik vind het allemaal erg vergezocht nu. :)
Back up opties hebben en flexibiliteit is nu idd belangrijk. Mijn planning voor een najaarsreis is Basel-Rügen op de fiets. Voor het 1e stuk maak ik 2 routes, 1 door Zwitserland (Schaffhausen) en 1 om Zwitserland heen. Dat om op het laatste moment nog te kunnen wijzigen.
pi_194773668
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Back up opties hebben en flexibiliteit is nu idd belangrijk. Mijn planning voor een najaarsreis is Basel-Rügen op de fiets. Voor het 1e stuk maak ik 2 routes, 1 door Zwitserland (Schaffhausen) en 1 om Zwitserland heen. Dat om op het laatste moment nog te kunnen wijzigen.
Ga je naar Rügen eiland?
Dat vond ik echt superleuk toen ik daar een paar jaar terug was. :D
Sowieso een erg mooi stukje Duitsland. Stralsund was ook zo mooi. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:22:27 #134
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_194785832
In Duitsland was het Wendland (tegen de Elbe aan) ook heel mooi. Sommige delen zelfs zonder mobiel bereik en geen internet.

Veel te zien en doen:
- veel overblijfselen van het ijzeren gordijn
- een heleboel koninklijke dingen (UK & NL)
- roggevelden vol met roggelelies
- pizza eten in een hippie commune
- varkens met een bontjas aan
- het atoomparlementkerkhof
- Bergen-Belsen concentratiekamp met ook een Anne Frank 'grafsteen'
- Rundlingdorfen
- Hundertwassers bijzondere stationn
- Wöbbelin
- vliegtuigrestaurant
- etc

Best wat te doen daar..
reset
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2020 @ 09:55:05 #135
73911 ultra_ivo
pi_194789760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ga je naar Rügen eiland?
Dat vond ik echt superleuk toen ik daar een paar jaar terug was. :D
Sowieso een erg mooi stukje Duitsland. Stralsund was ook zo mooi. :)
Ik pak denk ik een kaartje voor de IC vanaf Rügen. Dan kan ik, als het moet, ook opstappen in Stralsund. Door Stralsund kom je toch als je naar Rügen fietst ;). Vorige maand ben ik niet tot Rügen gereden, in de zomer is het er te druk.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:47:58 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194803246
Net terug uit Duitsland en een paar uitstapjes Tsjechië. Heel mooi. En Praag is schitterend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_194872080
Waarom post niemand meer hier in TRV?
pi_194872101
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ah, je gaat deze doen?

_O_
  FOK!fotograaf vrijdag 4 september 2020 @ 12:28:36 #139
73911 ultra_ivo
pi_194881471
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Ah, je gaat deze doen?

_O_
Nee, gewoon een vakantieritje, merendeels over asfalt ;)
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 12:32:18 #140
45833 crew  Fogel
pi_194881556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:37 schreef MCH het volgende:
Waarom post niemand meer hier in TRV?
Omdat een of andere Chinees iets verkeerds heeft gegeten waardoor de wereld een beetje op slot is gegaan.
Het is een stuk minder makkelijk om te reizen nu helaas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_194883014
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Omdat een of andere Chinees iets verkeerds heeft gegeten waardoor de wereld een beetje op slot is gegaan.
Voor jou misschien, ik heb weinig anders gedaan
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 14:11:19 #142
45833 crew  Fogel
pi_194883399
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor jou misschien, ik heb weinig anders gedaan
Heb ik je reisverslagen gemist?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 4 september 2020 @ 16:16:05 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_194885366
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die Chinees die moest niezen nadat ie zich verslikte in een vleermuiskebab?
reset
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 16:29:22 #144
45833 crew  Fogel
pi_194885618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:16 schreef Individual het volgende:

[..]

Die Chinees die moest niezen nadat ie zich verslikte in een vleermuiskebab?
Ja, die, of vleesmuissushi, weet ik het...
pi_194899451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Heb ik je reisverslagen gemist?
Helaas, ik heb geen talent om andere fokkers te vermaken
pi_194914572
Terug van een weekje in de Duitse Eifel. Leuke week gehad, waren er nog nooit geweest. Ruim appartement, en we zaten goed centraal, dus veel kunnen zien. Het weer had iets beter gekund, maar de omgeving was sowieso mooi. Hopelijk kunnen we volgend jaar alsnog naar Oostenrijk (oorspronkelijk zouden we begin dit jaar gaan, maar kon toen niet) en Florence (zelfde verhaal). Al viel Duitsland ons alles mee; zowel Berlijn als de Eifel hebben we ons erg vermaakt. Maar beide bestemmingen stonden uiteindelijk niet heel erg hoog op onze verlanglijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2020 13:09:45 ]
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 12:58:13 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194915250
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2020 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Terug van een weekje in de Duitse Eifel. Leuke week gehad, waren er nog nooit geweest. Ruim appartement, en we zaten goed centraal, dus veel kunnen zien. Het weer had iets beter gekund, maar de omgeving was sowieso mooi. Hopelijk kunnen we volgend jaar alsnog naar Oostenrijk (oorspronkelijk zouden we begin dit jaar gaan, maar kon toen niet) en Florence (zelfde verhaal). Al viel Duitsland ons alles mee; zowel Berlijn als de Eifel hebben we ons erg vermaakt. Maar beide besmettingen stonden uiteindelijk niet heel erg hoog op onze verlanglijst.
Mooie taalfout in dit kader _O-

Ik vind het ook wel leuk dat je door Corona naar andere plekken gaat dan gewoonlijk. Nu is het bij ons door mijn zwangerschap sowieso anders maar ik vond het zelf ook leuk om eens dichter bij huis op vakantie te gaan (Twente en Veluwe). Uiteindelijk dan ook naar Oostenrijk geweest voor het échte vakantiegevoel :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 6 september 2020 @ 13:01:39 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194915337
Wij waren een weekje in de Aude. Een niet zo toeristisch en dicht bevolkt gebied in Frankrijk.
Zowel Pyreneeën als kust in de buurt, Carcassone, glooiend landschap a la Toscane inclusief cypressen en veel Katharen kastelen. Heerlijk weer en een gite met zwembad en terras met prachtig uitzicht.
We gaan zeker nog een keer voor een langere periode terug :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194915502
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mooie taalfout in dit kader _O-

Ik vind het ook wel leuk dat je door Corona naar andere plekken gaat dan gewoonlijk. Nu is het bij ons door mijn zwangerschap sowieso anders maar ik vond het zelf ook leuk om eens dichter bij huis op vakantie te gaan (Twente en Veluwe). Uiteindelijk dan ook naar Oostenrijk geweest voor het échte vakantiegevoel :D
:D Zo vaak ''besmettingen'' getypt de afgelopen maanden _O- Meteen even aanpassen.

Maar dat is wel leuk ja, je komt wel op onverwachte plekken. En het heeft ons ook wel laten zien dat je ook dicht bij huis mooie natuur hebt.

Tof die zwangerschap trouwens! Geen idee of ik je al gefeliciteerd had, dus bij deze :@ *O* Fijn dat Oostenrijk wel kon dit jaar :Y Jij was toch ook naar Ijsland geweest op een cruise eerder dit jaar?
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:42:16 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194927385
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 13:01 schreef laziness het volgende:
Wij waren een weekje in de Aude. Een niet zo toeristisch en dicht bevolkt gebied in Frankrijk.
Zowel Pyreneeën als kust in de buurt, Carcassone, glooiend landschap a la Toscane inclusief cypressen en veel Katharen kastelen. Heerlijk weer en een gite met zwembad en terras met prachtig uitzicht.
We gaan zeker nog een keer voor een langere periode terug :Y
Dat klinkt ook heel goed! Zo zie je maar dat je echt niet de wereld over hoeft te vliegen voor mooie plekken. De komende jaren zal het voor ons waarschijnlijk toch vooral Europa worden dus we kunnen flink gaan verkennen :s)
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:D Zo vaak ''besmettingen'' getypt de afgelopen maanden _O- Meteen even aanpassen.

Maar dat is wel leuk ja, je komt wel op onverwachte plekken. En het heeft ons ook wel laten zien dat je ook dicht bij huis mooie natuur hebt.

Tof die zwangerschap trouwens! Geen idee of ik je al gefeliciteerd had, dus bij deze :@ *O* Fijn dat Oostenrijk wel kon dit jaar :Y Jij was toch ook naar Ijsland geweest op een cruise eerder dit jaar?
ik vond het wel een passende taalfout _O-

Dank je :* geen idee of je me gefeliciteerd had, ik vermoed van wel. Anders is het een erg late felicitatie zo 7 weken voor de uitgerekende datum :D

Wij waren in maart inderdaad met een cruise naar o.a. IJsland. Wat dat betreft hebben we qua reizen echt wel geluk gehad. De dag dat we terugkwamen was de lockdown in Nederland.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')