abonnement Unibet Coolblue
pi_194109840
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat jij snapt hoe een discussie werkt.

Geef gewoon toe dat de BLM protesten niet tot een aantoonbare stijging van Corona besmettingen heeft geleid en dat jouw bron pure propaganda is.
Met de bron is niks mis hoor. :) Het verhaal dat ze hebben is alleen een stuk genuanceerder dan hij het hier neerzet.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 16-07-2020 09:59:14 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194109899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, maar eerlijk gezegd gaat er toch iets anders gruwelijk mis in de VS dan dat heel veel mensen geen masker willen dragen? Want daar zie ik steeds maar weer die nadruk op. Op Imgur ook. Maar we hebben hier nooit maskers gedragen en toen een en ander weer onder controle was en werd gezegd dat nu iedereen weer met het OV mocht, toen pas moest je een masker op in het OV.

Dus dat geen masker dragen door een deel van de bevolking is echt het probleem niet.
De GOP/Trump heeft het dragen van een masker gepolitiseerd en geframed als inbreuk op je vrijheden en daardoor is er zo'n aversie tegen ontstaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:21:42 #203
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194109908
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat jij snapt hoe een discussie werkt.

Geef gewoon toe dat de BLM protesten niet tot een aantoonbare stijging van Corona besmettingen heeft geleid en dat jouw bron pure propaganda is.
Je stelde "iets", dus daaraan voldeed ik.
Daarnaast suggereren dat de LA Times een propagandabron is is beste wel heel ver uit de bocht gevlogen.
Het artikel stelt dat het aantal politiemensen dat besmet is na de protesten gestegen is. Ik stel daarbij de vraag of er een connectie is tussen de protesten en de stijging. Jij zegt nee, want New York. OK, blijkbaar wel in Los Angeles.

BLM SPIKE LA Mayor Eric Garcetti admits Black Lives Matter protests DID lead to a spike in COVID cases

Of bombardeer je Garnetti ook prompt tot propaganda?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194110161
Ach ja, zo landg de eindverantwoordelijke denkt dat je bleek moet injecteren of UV-licht in je lichaam kan laten schijnen en denkt dat "One day it’s like a miracle – it will disappear" en die verder geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor bijna 140.000 doden, kun je een BLM of Cuomo maar weinig kwalijk nemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194110334
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Ach ja, zo landg de eindverantwoordelijke denkt dat je bleek moet injecteren of UV-licht in je lichaam kan laten schijnen en denkt dat "One day it’s like a miracle – it will disappear" en die verder geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor bijna 140.000 doden, kun je een BLM of Cuomo maar weinig kwalijk nemen.
Dat is heel wat anders...
pi_194110416
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders...
Het heeft anders een behoorlijke impact op wat je uitstraalt naar de bewoners in je land. Als je de wetenschap(pers) opzij schuift en lekker doet wat je wil om zo je achterban maar achter je te scharen (omwille van de verkiezingen in November), krijg je dit..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194110466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het heeft anders een behoorlijke impact op wat je uitstraalt naar de bewoners in je land. Als je de wetenschap(pers) opzij schuift en lekker doet wat je wil om zo je achterban maar achter je te scharen (omwille van de verkiezingen in November), krijg je dit..
Het is ook volkomen waanzin. Maar daar zal je dat rode pillenfiguur nooit over horen...
pi_194110521
Nouja, als Trump het slim speelt legt ie alle verantwoordelijkheid gewoon bij de staten. Als de beurzen het een beetje blijven doen is dat zijn verdienste en het falende coronabeleid niet zijn schuld. Zou me weinig verbazen als ie op die manier gewoon herkozen wordt.
pi_194110762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:20 schreef trustychords het volgende:
Nouja, als Trump het slim speelt legt ie alle verantwoordelijkheid gewoon bij de staten. Als de beurzen het een beetje blijven doen is dat zijn verdienste en het falende coronabeleid niet zijn schuld. Zou me weinig verbazen als ie op die manier gewoon herkozen wordt.
Gezien zijn oneindige stroom idiote uitspraken over Corona weet ik niet of hij daar helemaal mee wegkomt.
pi_194110847
quote:
Jij draagt natuurlijk wél een niet werkend mondkapje? :+
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 10:52:19 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194110880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:20 schreef trustychords het volgende:
Nouja, als Trump het slim speelt legt ie alle verantwoordelijkheid gewoon bij de staten. Als de beurzen het een beetje blijven doen is dat zijn verdienste en het falende coronabeleid niet zijn schuld. Zou me weinig verbazen als ie op die manier gewoon herkozen wordt.
Dat heeft hij al geprobeerd, dat viel niet zo lekker bij de kiezers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:01:22 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194110977
On topic graag.
Spoilers!
pi_194111273
De ontwikkelingen in de Zuidelijke staten (waar met Texas en Californië natuurlijk twee economische grootmachten toe behoren) zorgen er ook voor dat het congres aan de bak moet voor een nieuwe pakket steunmaatregelen:

quote:
Congress faces pressure to deal with ‘roller coaster recovery’ amid pandemic
Senate Majority Leader Mitch McConnell has said a new package will come together in the next three weeks.

Surging coronavirus infections. Bars and gyms forced to reshut their doors. Talk of new layoffs. The economy's check-engine light is blinking red again.

As lawmakers return to work next week to debate a new stimulus package with a price tag in the trillions, the summer Covid-19 sequel is playing a lot like the spring original. The urgency this time isn’t so much to cushion the economic blow, but to keep the nascent economic recovery on track.

The worrying data points are accumulating:

California, accounting for nearly 15 percent of the national economy, abruptly shut down many businesses on Monday, following new closures in eight other states. The number of Americans who say they're unemployed has risen over the past three weeks, the Census Bureau has said. And leaders of some the nation’s largest companies warned this week that they’re bracing for a longer, more painful recession than they initially expected.

“The concern now is that as Covid-19 cases rise around the country we might be headed into a roller coaster recovery, where rolling waves of outbreaks crash against the economy,” Glassdoor Senior Economist Daniel Zhao told POLITICO. Data from the recruiting website found that new job listings dropped 5.5 percent at the end of June and early into July.

It’s “a sign that the recovery is stalling, which is alarming,” Zhao added.

How Congress acts in the coming days could determine both the length of the recession and the outcome of the November election — if voters head to the polls in an economy that continues to be worse than anything seen since the Great Depression.

Senate Majority Leader Mitch McConnell has said a new package will come together in the next three weeks. With the new signs of economic trouble, Republicans have signaled they may be willing to expand that package to include more federal jobless aid.

Democrats are seizing on the moment to push for an extension of emergency unemployment benefits that are due to expire at the end of July. But Republicans and the Trump administration have opposed an extension of the aid at the current level of $600 per week, arguing that workers make more on unemployment programs than they would with their paycheck.

“We're sadly approaching the deadline for the expiration of the unemployment benefits,” House Speaker Nancy Pelosi said at a Wednesday news conference. “Imagine the uncertainty in households across America now who depend on the unemployment insurance because through no fault of their own, they have lost their jobs because of this pandemic, and they have to wait and see what the Senate will decide.”

McConnell said Monday that the next package would have a "continued emphasis on jobs, meaning unemployment insurance for those who are unable to get back to work."

Official data is only starting to pick up the tremors of a new employment crisis. The unemployment rate has fallen over the last two months, but that doesn’t reflect new shutdowns that began in the second half of June.

Mark Zandi, chief economist of Moody’s Analytics, predicts job growth will be weaker in July than in June and May. “The economy took a huge body blow and it’s still reeling,” he said in an interview.

“And if the virus continues to intensify and we don't get some support from Congress and the administration soon, we will go back into recession,” Zandi warned.

New weekly unemployment claims have remained above 1 million for 16 weeks, nearly double the peak seen during the Great Recession, and are starting to pick up again in states like Texas and Arizona.

“It looked like we were coming back,” said Lee McPheters, director of Arizona State University’s JPMorgan Chase Economic Outlook Center, of Arizona’s labor market. “The May numbers were pretty strong, we added back about half the jobs we lost. And it seemed like there was, you know, kind of blue skies ahead.”

With business restrictions now in place in the state, McPheters said he expects Arizona will be going through “another perhaps one to two months of very weak job growth, maybe job losses.”

Gov. Gavin Newsom this week barred most Californians from entering houses of worship, gyms and barbershops, in an effort to prevent erasing months of progress on containing the virus.

Any hope that California’s recovery would be quick and steep has fizzled as the pandemic numbers worsen and the brief psychological and economic lift of reopening has passed, said James Wilcox, an economist at the University of California, Berkeley’s Haas School of Business.

Many businesses — from the tiniest mom and pop stores to the largest chains —“can survive getting knocked down once or maybe twice,” he said, “but there’s a limit to how many months they can survive without operating at some reasonable level.”

“When you’re swimming underwater, two things count: depth and duration,” Wilcox said.

Florida saw its unemployment rate jump to 14.5 percent in May as the coronavirus shuttered the state’s tourist-based economy. Gov. Ron DeSantis, a Republican, has said the situation has improved as the economy has begun to reopen, but in the last few weeks the state has seen a spike in coronavirus infections that is outpacing the rest of the nation. Florida now has more than 300,000 confirmed cases.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194111431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:20 schreef trustychords het volgende:
Nouja, als Trump het slim speelt legt ie alle verantwoordelijkheid gewoon bij de staten. Als de beurzen het een beetje blijven doen is dat zijn verdienste en het falende coronabeleid niet zijn schuld. Zou me weinig verbazen als ie op die manier gewoon herkozen wordt.
Hoezo is een niet-werkende strategie slim?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194111587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoezo is een niet-werkende strategie slim?
Hoezo niet-werkend? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die er in trappen en gewoon weer op Trump stemmen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194111886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoezo niet-werkend? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die er in trappen en gewoon weer op Trump stemmen.
Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen op Trump stemmen. Zijn approval rating is nog steeds zo rond de 40%. De waardering voor de aanpak van corona is echter beduidend lager en de vraag is of daar veel verandering in gaat komen door vingertje te wijzen naar anderen. Natuurlijk, de lof opeisen voor zaken die goed gaan en vingertje wijzen bij zaken die verkeerd gaan is de standaard modus operandi van Trump. Bij sommige mensen slaat dat aan, maar hier valt het toch tegen. Zo'n hitpiece op Fauci is natuurlijk ook ongekend. Moet je je voorstellen dat Rutte hier naar kranten artikelen laat sturen waarin van Dissel wordt aangevallen op al zijn eerder gedane uitspraken.
En ondanks de polarisatie in de VS worden uitspraken van Fauci omtrent corona nog steeds door 2/3e van de bevolking serieus genomen, terwijl slechts een kwart iets gelooft van wat Trump uitkraamt.

Kijk, hij slaat vrij wild om zich heen. Dat is misschien effectief als je de uitdager bent, maar als zittende president wordt er verwacht dat jij je verantwoordelijkheid neemt. Dan kom je een stuk minder weg met een beetje om je heen slaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194112471
https://www.telegraaf.nl/(...)-000-fans-op-tribune

Waarom zou je ook voorzichtig zijn, het virus is immers al op zijn retour :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194112516
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoezo niet-werkend? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die er in trappen en gewoon weer op Trump stemmen.
hoeveel is genoeg dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194112529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoeveel is genoeg dan?
Meer dan 50% van de kiesmannen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194112540
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:00 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Meer dan 50% van de kiesmannen.
Dat wordt niet gemeten momenteel, dus daar kan je weinig over zeggen. Wel worden er andere dingen gemeten, zoals in de reactie van Monolith hierboven. Dat zegt wellicht niks over de kiesmannen, maar wel over de effectiviteit van zijn beleid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194112578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat wordt niet gemeten momenteel, dus daar kan je weinig over zeggen. Wel worden er andere dingen gemeten, zoals in de reactie van Monolith hierboven. Dat zegt wellicht niks over de kiesmannen, maar wel over de effectiviteit van zijn beleid.
Als Trump zegt dat corona de schuld van Biden is, dan geloven heel veel mensen dat. Of het genoeg is, is natuurlijk wel de vraag.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194112602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Als Trump zegt dat corona de schuld van Biden is, dan geloven heel veel mensen dat. Of het genoeg is, is natuurlijk wel de vraag.
uiteraard, maar of een strategie werkt wordt bepaald of het doel wordt bereikt. Bij herverkiezingen is het om genoeg kiesmannen te krijgen, en ik vraag me af hoe je erbij komt dat de strategie die jij zegt genoeg kiesmannen kan leveren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194112667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

uiteraard, maar of een strategie werkt wordt bepaald of het doel wordt bereikt. Bij herverkiezingen is het om genoeg kiesmannen te krijgen, en ik vraag me af hoe je erbij komt dat de strategie die jij zegt genoeg kiesmannen kan leveren....
Gewoon even erbij zeggen dat Biden dement en pedofiel is. En dat hij kleine kinderen eet. Wie wil er nou een demente pedofiele kindereter als president?

Je moet de Amerikaanse kiezer niet overschatten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194112688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:13 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Gewoon even erbij zeggen dat Biden dement en pedofiel is. En dat hij kleine kinderen eet. Wie wil er nou een demente pedofiele kindereter als president?

Je moet de Amerikaanse kiezer niet overschatten.
In een gepolariseerde samenleving kan iedereen roepen wat die wilt, van mening veranderen doe je dan toch niet... Het lijkt op fok. Iedereen toeptoeters hier wat, maar van mening veranderen gebeurt amper.
Ik overschat de amerikanen zeker niet... als je er eenmaal geweest bent dan ga je echt geloven dat er geen ondergrens is aan domheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194112696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In een gepolariseerde samenleving kan iedereen roepen wat die wilt, van mening veranderen doe je dan toch niet...
Ik overschat de amerikanen zeker niet... als je er eenmaal geweest bent dan ga je echt geloven dat er geen ondergrens is aan domheid.
Klopt. Maar laten we het nu maar weer over corona hebben. Daar is dit topic voor :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194113921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:56 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-000-fans-op-tribune

Waarom zou je ook voorzichtig zijn, het virus is immers al op zijn retour :7
Tot nu toe is NASCAR wel voorzichtig en met 140.000 plaatsen kun je wel aardig spreiden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:06:47 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194114217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tot nu toe is NASCAR wel voorzichtig en met 140.000 plaatsen kun je wel aardig spreiden.
Het probleem van zulke aantallen bij sportwedstrijden is volgens mij meer hoe je ze af- en aanvoert. Nu zullen de meeste Muricans met de auto komen en niet zoals hier met het OV, maar er zit natuurlijk wel een bottleneck bij de in/uitgangen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194114220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:45 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tot nu toe is NASCAR wel voorzichtig en met 140.000 plaatsen kun je wel aardig spreiden.
Theoretisch kan je met een bezetting van 1 op 7 plaatsen wel redelijk in de buurt van anderhalve meter afstand komen. In die zin zou het volgens de nl normen kunnen.

Als je gaat kijken naar twee andere belangrijke zaken om verspreiding tegen te gaan is het niet echt slim. Ik doel dan op niet te veel mensen bij elkaar en weinig reizen. (Grote afstanden) reizen wil je niet omdat je dan gebieden kan gaan besmetten die nog schoon zijn, dat geld in de USA mogelijk nauwelijks meer gezien de toch al grote besmettingsgraad. Grote groepen mensen wil je niet bij elkaar hebben omdat dan één enkele zieke zomaar terloops een paar honderd mensen kan besmetten.

Ik weet niet in welke stad het was maar bij het openen van discotheken wist één enkel persoon op één avond verspreid over vijf gelegenheden meer dan honderd mensen ziek te maken. Een combinatie dus van veel reizen en veel mensen tegen komen.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 18:50:01 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194117357
BNODesk twitterde op donderdag 16-07-2020 om 17:11:47 NEW: Florida reports 13,965 new cases of coronavirus and a record 156 new deaths https://t.co/Qs4encun9f reageer retweet
pi_194117369
Doden in Florida:
1
2
3
4
5
6
             Ma   Di   Wo   Do   Vr   Za   Zo

22/6-28/6:   12   65   43   46   39   24   29
29/6-5/7:    28   58   45   67   67   18   29
6/7-12/7:    47   63   48  120   93   95   45
13/7-16/7:   35  132  112  156
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194117557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:51 schreef crystal_meth het volgende:
Doden in Florida:
[ code verwijderd ]

En het vallen van begint nog maar amper.
pi_194117917
Amerika gaat weer rap richting 1500-2000 doden per dag zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194119936
Ook gewoon totaal verkeerd aangepakt en maar ontkennen in het begin. En dan ook zo’n ongeleid projectiel als president hebben. Ik heb werkelijk waar medelijden met de Amerikanen die niet voor deze oranje oempaloempa gekozen hebben........
pi_194119960
Acosta twitterde op donderdag 16-07-2020 om 21:01:56 The White House Press Secretary on Trump's push to reopen schools: "The science should not stand in the way of this." reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:07:57 #235
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194120736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Acosta twitterde op donderdag 16-07-2020 om 21:01:56 The White House Press Secretary on Trump's push to reopen schools: "The science should not stand in the way of this." reageer retweet
Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 16-07-2020 22:15:38 ]
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:14:42 #236
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194120834


[ Bericht 47% gewijzigd door Van_Poppel op 16-07-2020 22:15:00 ]
pi_194120876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.
Ik weet niet meer waar maar heb Amerikaanse onderzoeksconclusies gelezen die anders beweren. Zal morgen eens zoeken.
pi_194121781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.
Tja maar dat is allemaal achteraf. Op het moment dat de scholen werden gesloten was er nog bijna niks bekend over het virus.
pi_194122493
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.
Dan is de uitspraak zo mogelijk nog debieler.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 01:06:04 #240
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194123019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.
Kinderen....welke leeftijd gaat het dan over? Want onder scholen in dit verband praat je over een bandbreedte van 4 tot 23 jaar en we weten wel heel erg zeker dat 18-25 jarigen wel degelijk een transmissie vector zijn.

Kortom, roepen alle scholen kunnen gewoon open is inderdaad stupide.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 01:25:42 #241
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194123094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Kinderen schijnen volgens onderzoek het virus nauwelijks door te geven. Scholen moet je dus niet sluiten. Dat hadden we in Nederland achteraf gezien ook nooit moeten doen.
Klopt, maar je moet oppassen op de stromen ouders die ongetwijfeld ook komen (basisschool).

Edit: tenzij schoolbussen ze ophalen, wat natuurlijk wel veel gebeurd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194124783
Het viel me trouwens op dat gevangenissen ook hard getroffen worden: https://www.nytimes.com/i(...)-cases.html#clusters
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194127295
pi_194128167
quote:
Geeft wel goed weer hoe veel te weinig er werd getest in de beginperiode. Dan was die gele lijn veel hoger geweest.

Nu er meer getest wordt en blijkt dat het virus steeds harder om zich heen slaat, zie je dat de ziekenhuisopnamen ook weer rap toenemen. Als straks het testen geforceerd verminderd wordt omdat Trump dat niet zo fijn vindt, dan knalt die blauwe lijn weer door de gele. Tenzij de ziekenhuisopnames ook door het WitteHuis filter gaan en de CDC buitenspel wordt gezet. Dan is plots de crisis 'voorbij' omdat de cijfers ineens hard omlaag gaan terwijl alle ziekenhuizen vol liggen :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:38:52 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194128238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Geeft wel goed weer hoe veel te weinig er werd getest in de beginperiode. Dan was die gele lijn veel hoger geweest.

Nu er meer getest wordt en blijkt dat het virus steeds harder om zich heen slaat, zie je dat de ziekenhuisopnamen ook weer rap toenemen. Als straks het testen geforceerd verminderd wordt omdat Trump dat niet zo fijn vindt, dan knalt die blauwe lijn weer door de gele. Tenzij de ziekenhuisopnames ook door het WitteHuis filter gaan en de CDC buitenspel wordt gezet. Dan is plots de crisis 'voorbij' omdat de cijfers ineens hard omlaag gaan terwijl alle ziekenhuizen vol liggen :{
Tenzij er daarnaast ook nog eens strengere (leeftijds)triage wordt ingevoerd.

Dan is de oversterfte de enige indicator die overblijft, en dat is dan nog eens een indirecte ook. Zou Trump heerlijk uitkomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:52:42 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_194129979
quote:
The US has reported a record 77,300 new coronavirus cases in 24 hours, according to the Johns Hopkins University tracker, which relies on official government data.

The figure is the highest one-day total for the pandemic so far. The US has consistently broken one-day records in recent days, but this is by a fairly wide margin.

The US, by far the worst-affected country worldwide in terms of the number of cases and deaths, has 3,576,221 confirmed infections and 138,358 fatalities.
https://www.theguardian.c(...)covid-19-cases-surge

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194130067
quote:
Het stomme is ook dat je het letterlijk aan kon zien komen... Gouverneurs die allemaal steevast amper maatregelen wilden en daarnaast ook nog eens braaf wilden re-openen...

Staat New-York heeft als doorreis staat het natuurlijk ook zwaar te verduren gehad in het begin maar die hebben wel de maatregelen genomen die nodig zijn en plukken daar nu de vruchten van.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 17:07:55 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194130985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het stomme is ook dat je het letterlijk aan kon zien komen... Gouverneurs die allemaal steevast amper maatregelen wilden en daarnaast ook nog eens braaf wilden re-openen...

Staat New-York heeft als doorreis staat het natuurlijk ook zwaar te verduren gehad in het begin maar die hebben wel de maatregelen genomen die nodig zijn en plukken daar nu de vruchten van.
Probleem is natuurlijk dat als er 39 staten zijn waar het virus niet onder controle is en waar nog steeds in de grootste hotspots geen maatregelen genomen worden ook New York binnen no time weer platgaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194131006
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Staat New-York heeft als doorreis staat het natuurlijk ook zwaar te verduren gehad in het begin maar die hebben wel de maatregelen genomen die nodig zijn en plukken daar nu de vruchten van.
Maar voor hen is het dweilen met de kraan open omdat de rest van de VS telkens komt buurten
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194131282
quote:
Texas orders extra body bags, mortuary trucks as it braces for more coronavirus deaths

Texas officials and funeral home directors are ordering extra body bags and refrigerated trucks as they prepare for an increase in deaths from Covid-19, which has already killed 3,657 in the state.

The Federal Emergency Management Agency is sending 14 refrigerated trucks to the state next week — on top of the eight already sent — to serve as temporary mortuaries, while some funeral homes are reserving their own trucks from private companies.

"The directors I've talked to in the last week are at capacity or over capacity, thus the reason they had to bring in the trailers," said Gene Allen, president of the Texas Funeral Directors Association.
https://www.cnbc.com/2020(...)onavirus-deaths.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')