abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2020 @ 11:19:03 #276
148247 taxibabe
pi_194471168
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:07 schreef Hilmo het volgende:
Nou de kraamtijd is afgesloten met veel kraamtranen aan mijn kant. Na 10 dagen ging ze weg. Wat een ontzettend fijne week heb ik gehad O+ ik mis haar nu al zo ontzettend en moet om alles huilen.
De borstvoeding is op gang maar aanhappen lukt helaas niet :'( de kraam kon ook niks meer bedenken. Ben er wel verdrietig om. Morgen lactatiekundige gelukkig hier.
Oh een fijne kraamverzorgster is zo fijn! Wij hadden ook zo'n fijne kraam, dat helpt zo voor een goede start!
Hopelijk kan de lactatiekundige jou goed verder helpen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vandaag 21.

Airco op onze kamer. We slapen er met zn 4, het is zelfs met airco erg warm nu.

Maar we zoeken genoeg verkoeling hoor.

Ook al van de waterratjes! Thomas had ook zo'n 'dobberstoel', die vond hij geweldig, helaas is de reus nu al weer te groot voor dat ding, zijn beentjes zitten klem in de gaten :') Nu zo'n fred swimtrainer gehaald, die vindt hij ook super, trappelen als een idioot hahaha! O+
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:10 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren weer voor vaccinaties geweest op het CB. Mijn vriend was met haar gegaan en trof een verpleegkundige met als interessegebied voeding. Nu gaat dat met onze alleseter gelukkig heel prima, maar ze had toch nog een aantal goede tips etc meegegeven.
Vertel!! Ondanks hier ook een alleseter zijn goede tips altijd welkom!

QuattroF, hier ook geen ervaring met badpak, totnutoe alleen in zwemluier gezwommen, maar als ik kijk naar gewone kleding, zou ik ook meerdere maten bestellen en dan kijken welke het beste past.

Thomas is hier alweer 10 maanden! (Waar blijft de tijd :{ ) Slapen gaat slecht met de hitte, veel korte slaapjes overdag dan maar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194471379
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:41 schreef QuattroF het volgende:
Altijd fijn Keroppi, weinig last van de vaccinaties! En die billendoekjes.. Die tijd gaat hier ook nog komen denk ik want Frum vindt de verpakking uiterst interessant al.

Volgende maand gaan wij op vakantie (in eigen land, een huisje op de hei) en we willen ook gaan zwemmen dus ik heb een badpakje nodig. Ik weet dat het ook enkel met zwemluier kan maar een badpakje vind ik leuker. Ze heeft nu maat 62. Is 68 dan goed? Of hoe is de maatvoering bij badkleding?
Het is vaak klein en rekt dan naar de goede maat. Phi had vorig (maat 74 zat ze toen) een uv-pakje in 86-92 en dat ging best ok. En nu kan ze het nog steeds prima aan (nu heeft ze ook echt 86-92). Ze heeft heel vaak een zwempakje aangehad dat een paar maten te groot zou zijn, maar dat ging prima. Dus ik zou in jouw geval 68/74 wel aandurven.
Een zwemluier trek ik zelf helemaal niet vaak aan en uit, eigenlijk. Aan voor het zwemmen en uit als we naar huis gaan, tenzij poep tussendoor. Dat is met met twee kinderen in 6 jaar pas één keer gebeurd overigens *)
Zwempakjes zijn zo schattig O+
  FOK!fossiel zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:47 #278
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194472442
Wij gebruiken hier ‘gewone’ luiers, maar ik las vaker dat mensen voor te zwemmen dan wel een wasbare zwemluier gebruikten. Omdat plastic zwemluiers ook geen vocht opnemen maar alleen poep binnenboord houden, wil ik het wel proberen. En ik zie al superveel leuke prints 🥰
Chick on a mission
  zondag 9 augustus 2020 @ 16:06:56 #279
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_194475734
Jaaa team wasbare zwemluiers! O+ Voor die enkele keer dat er in gepoept word moet dat toch voor niet wasbare luieraars ook geen enkel probleem zijn lijkt me. Spoel ze uit in de wc (vasthouden en doortrekken) en was ze op 60 met je handdoeken mee ^O^

Over wasbare zwemluier gesproken, ons meisje heeft gister en eergisteren voor t eerst gezwommen in opa en oma’s zwembad O+ Met haar roze met witte stippeltjes wasbare popolini zwemluier O+ https://www.nappys.nl/zwe(...)ier-stipjes-popolini #nospon :P
pi_194476296
Ik heb wegwerp zwemluiers ook wel eens aan de waslijn gehangen en de volgende dag weer gebruikt... Terug in de kast leggen zou me te ver gaan.
En ook alleen als ie niet bevuild was uiteraard.
Tijdens een actie kosten ze ook geen drol ( :+ )
pi_194476335
Bedankt voor de tips. Ik ga eens op zoek naar een leuk badpakje in maat 68!
  FOK!fossiel zondag 9 augustus 2020 @ 18:27:22 #282
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194478119
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 16:30 schreef Bottoms_up het volgende:

Tijdens een actie kosten ze ook geen drol ( :+ )
Het is ook meer vanwege het plastic-besparen dan de kosten :)

(En ja dan zet het meer zoden aan de dijk als je de gewone luiers door wasbaar vervangt, maar dat is me nu nog een brug te ver ;) )
Chick on a mission
pi_194478288
Ondertussen heb ik veel te veel zwemluiers ingeslagen en gooi ik die waarschijnlijk een hoop ongebruikt weg. :@

Niet erg milieuvriendelijk. :@
  FOK!fossiel zondag 9 augustus 2020 @ 18:46:35 #284
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194478370
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ondertussen heb ik veel te veel zwemluiers ingeslagen en gooi ik die waarschijnlijk een hoop ongebruikt weg. :@

Niet erg milieuvriendelijk. :@
Kun je ze niet aan iemand doorgeven?
Chick on a mission
pi_194478398
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:46 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Kun je ze niet aan iemand doorgeven?
Ja wellicht wel. Weggooien is waarschijnlijk overdreven. Ik ga ze waarschijnlijk achterin een kast leggen en ze vervolgens vergeten. :9
pi_194478402
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ondertussen heb ik veel te veel zwemluiers ingeslagen en gooi ik die waarschijnlijk een hoop ongebruikt weg. :@

Niet erg milieuvriendelijk. :@
Als je ze zou weggooien, geef ze dan weg via marktplaats ofzo.
Hier gaat alles wat over is (bijna) gratis naar iemand anders. Uiteindelijk komt altijd wel iemand die het kan gebruiken het ophalen.
  FOK!fossiel zondag 9 augustus 2020 @ 20:01:32 #287
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194479408
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:49 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Als je ze zou weggooien, geef ze dan weg via marktplaats ofzo.
Hier gaat alles wat over is (bijna) gratis naar iemand anders. Uiteindelijk komt altijd wel iemand die het kan gebruiken het ophalen.
Kleding die ik niet wil bewaren doe ik in een bak van Stichting Babyspullen. Is bedoeld voor mensen die het financieel lastig hebben en geen netwerk hebben dat hun kan (onder)steunen.

Mensen moeten aangemeld worden via verloskundigevof kraamhulp-organisatie, dus het gaat als het goed is niet naar gewiekste mensen die op hun uitzet willen besparen.

(En het scheelt mij weer Marktplaats-gekkies ;) )

In mijn vriendenkring worden nu alleen maar jongens geboren, anders had ik ook aan vrienden wel dingen doorgegeven.
Chick on a mission
pi_194479865
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Kleding die ik niet wil bewaren doe ik in een bak van Stichting Babyspullen. Is bedoeld voor mensen die het financieel lastig hebben en geen netwerk hebben dat hun kan (onder)steunen.

Mensen moeten aangemeld worden via verloskundigevof kraamhulp-organisatie, dus het gaat als het goed is niet naar gewiekste mensen die op hun uitzet willen besparen.

(En het scheelt mij weer Marktplaats-gekkies ;) )

In mijn vriendenkring worden nu alleen maar jongens geboren, anders had ik ook aan vrienden wel dingen doorgegeven.
Het maakt mij helemaal niet uit hoe en waar dingen weggegeven worden.
Ik reageerde op lenny_leonard omdat die specifiek weggooien zei. Dat vind ik zonde. Hier is niets weggegooid, nog niet 1 ongebruikte luier. Ik heb zelfs nog een half pak Kruidvat voeding (1 gesloten zakje) dat niemand lijkt te willen maar weggooien krijg ik niet over mijn hart.
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:29:57 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194480684
Hier ook team Stichting Babyspullen.

Oo.. Hier wilde iemand niet slapen vanmiddag in z'n tentje. Uiteindelijk toch gaan kijken en keek hij mij aan en ik zag blote billen :{ :{ :{
Was z'n luier uit (vanwege de warmte lag hij alleen in z'n luier, voor de eerste keer), tentje nat (want geplast) én poep... Kortom; hier wordt niet meer alleen in een luier geslapen _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:54:14 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194481088
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:29 schreef automatic_ het volgende:
Hier ook team Stichting Babyspullen.

Oo.. Hier wilde iemand niet slapen vanmiddag in z'n tentje. Uiteindelijk toch gaan kijken en keek hij mij aan en ik zag blote billen :{ :{ :{
Was z'n luier uit (vanwege de warmte lag hij alleen in z'n luier, voor de eerste keer), tentje nat (want geplast) én poep... Kortom; hier wordt niet meer alleen in een luier geslapen _O-
Boxer aan! Kleinste maat is volgens mij 86/92 bij Hema en Zeeman maar ze zijn erg stretchy dus dat kan wel bij maat 74 bijvoorbeeld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:03:51 #291
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194481252
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Boxer aan! Kleinste maat is volgens mij 86/92 bij Hema en Zeeman maar ze zijn erg stretchy dus dat kan wel bij maat 74 bijvoorbeeld.
Ah kijk, goede tip!! Hij heeft maat 74, dus ik zal eens op pad gaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194481759
Als je kunt naaien, de bummies blijven heel goed zitten op de billetjes. En ik zie dat de zeeman iets soortgelijks heeft in kleinere maatjes als je googelt op baby luierbroekje zeeman. Wel officieel voor meisjes dus met ruches eraan.
  FOK!fossiel maandag 10 augustus 2020 @ 01:16:30 #293
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194483361
Hmmm ik kom net terug van mijn late dienst en mijn vriend had al ge-appt dat hij haar wat zweterig vond. Ze heeft onderdaad wel een klam nekje.

Maar ze ligt in een luier in een bijna doorzichtige hydrofiele slaapzak vsn Lodger. Denk niet dat die uittrekken veel verschil gaat maken. Misschien is het ook nog de invloed van de vaccinaties, en anders morgen maar eens kijken hoe we de boel verder afgekoeld krijgen. Maar eigenlijk vslt de temperatuur in huis wel mee.
Chick on a mission
  maandag 10 augustus 2020 @ 07:33:51 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194484122
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 01:16 schreef Keroppi het volgende:
Hmmm ik kom net terug van mijn late dienst en mijn vriend had al ge-appt dat hij haar wat zweterig vond. Ze heeft onderdaad wel een klam nekje.

Maar ze ligt in een luier in een bijna doorzichtige hydrofiele slaapzak vsn Lodger. Denk niet dat die uittrekken veel verschil gaat maken. Misschien is het ook nog de invloed van de vaccinaties, en anders morgen maar eens kijken hoe we de boel verder afgekoeld krijgen. Maar eigenlijk vslt de temperatuur in huis wel mee.
Dunne hydrofielslaapzak is beter dan alleen luier hoor, dat neemt nog wat zweet op. Anders wordt 't zon plakbende
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194484538
En alleen een dun rompertje Keroppi? Misschien is dat net iets koeler? Frum slaapt hier in een romper met spaghettibandjes en een luier. Dat gaat goed, ondanks dat onze slaapkamers 29 graden waren vannacht.
pi_194490951
F hapte helemaal niet aan. Maar lactatiekundige is dus geweest en toen hapte hij na een tijd proberen en frustratie wel aan, en sindsdien hapt hij alle voedingen rechts aan (met tepelhoed maar keur het vooreerst goed!) En drinkt dan effectief 15 min ofzo! Vandaag ook links geprobeerd en dat lukte ook *O* zo blij ermee. Maar VK gaf aan dat hij wel genoeg binnen moet krijgen ivm geelheid en uraten dus soms nog een fles erachteraan maar daar laat hij steeds meer van staan *O* ook geweldig want dan krijgt hij dus genoeg binnen zou je denken. Nu wel spruw links, zei LK, heb vieze witte korsten in de tepel (ingetrokken). Kokosolie smeerde ik al maar nu nog meer en dat paarse spul besteld. Verklaart ook de enorme open billetjes :'(

De huilbuien zijn wat gestabiliseerd :) wel fijn. Had nog wel de kraam geappt dat het zoveel beter gaat en ze had al aan me gedacht :'( O+ Ik wil binnenkort met de draagzak eens een rondje om sochtends. Ben nog niet echt buiten geweest en F helemaal niet.
Is het herkenbaar dat pasgeboren baby's zoveel windjes laten? Hij boert niet echt maar wel benen optrekken, duidelijk pijn en dan windjes zo nu en dan.
pi_194498999
Ik gooi ook niks weg, kijk of ik 't weg kan geven :Y

Baby slaapt prima met deze hitte maar d'r moeder daarentegen :X Ik werd vannacht weereens wakker van manlief, door zijn ademhaling denk ik in mijn onderbewustzijn dat de babyfoon afgaat (hij draait, haalt wat dieper adem etc. ). Heb 't ook een paar keer gehad dat manlief droge mond had, dus ging smakken in zijn slaap. Werd ik wakker omdat ik dacht dat Miepie honger had :z

Meer mensen die zich hierin herkennen? :D

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:29 schreef automatic_ het volgende:
Hier ook team Stichting Babyspullen.

Oo.. Hier wilde iemand niet slapen vanmiddag in z'n tentje. Uiteindelijk toch gaan kijken en keek hij mij aan en ik zag blote billen :{ :{ :{
Was z'n luier uit (vanwege de warmte lag hij alleen in z'n luier, voor de eerste keer), tentje nat (want geplast) én poep... Kortom; hier wordt niet meer alleen in een luier geslapen _O-
ooh, wat moest ik hierom lachen ik zie het gewoon voor me :D

Hopelijk heb je 't snel op kunnen ruimen :)

quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:56 schreef Hilmo het volgende:
F hapte helemaal niet aan. Maar lactatiekundige is dus geweest en toen hapte hij na een tijd proberen en frustratie wel aan, en sindsdien hapt hij alle voedingen rechts aan (met tepelhoed maar keur het vooreerst goed!) En drinkt dan effectief 15 min ofzo! Vandaag ook links geprobeerd en dat lukte ook *O* zo blij ermee. Maar VK gaf aan dat hij wel genoeg binnen moet krijgen ivm geelheid en uraten dus soms nog een fles erachteraan maar daar laat hij steeds meer van staan *O* ook geweldig want dan krijgt hij dus genoeg binnen zou je denken. Nu wel spruw links, zei LK, heb vieze witte korsten in de tepel (ingetrokken). Kokosolie smeerde ik al maar nu nog meer en dat paarse spul besteld. Verklaart ook de enorme open billetjes :'(

De huilbuien zijn wat gestabiliseerd :) wel fijn. Had nog wel de kraam geappt dat het zoveel beter gaat en ze had al aan me gedacht :'( O+ Ik wil binnenkort met de draagzak eens een rondje om sochtends. Ben nog niet echt buiten geweest en F helemaal niet.
Is het herkenbaar dat pasgeboren baby's zoveel windjes laten? Hij boert niet echt maar wel benen optrekken, duidelijk pijn en dan windjes zo nu en dan.
Fijn dat 't beter gaat Hilmo! En naar buiten gaan klinkt goed, zal jullie vast goed doen.

Miepie had geen last van windjes, wel van krampjes dus zielig huilen en beentjes die ineens omhoog schoten. Wij hebben 't opgelost met 't buikje masseren en als we afgekolfde melk gaven wat probiotica erbij, dat hielp erg goed :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194499013
Wat fijn hilmo! Op de goede weg!

Voor de billetjes, al lanoline geprobeerd? Purelan bijvoorbeeld? Was bij onze zoon altijd hét wonder middel *O*
  FOK!fossiel dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:15:16 #299
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194499583
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:19 schreef taxibabe het volgende:

Vertel!! Ondanks hier ook een alleseter zijn goede tips altijd welkom!
Als je het zo vraagt denk ik weer.... ehhh wat waren ze ook al weer. Ging ook vooral over als ze straks ouder zijn en wel moeilijk gaan doen over eten. Zelf eten (nu met haar handjes) voorkomt vaak strijd omdat ze zelf kan beslissen en niet ‘gedwongen’ wordt om te eten. Als ze iets niet eten, bijv de broccoli, moet je niet een alternatief gaan maken/aanbieden. Maar als ze bijvoorbeeld altijd yoghurt krijgen, mag je dat gewoon wel daarna aanbieden, want dat is onderdeel van de maaltijd.

Ik heb het ook maar uit tweede hand, dus lastig om het goed en genuanceerd op te schrijven.


Tandenpoetsen was hier altijd een strijd, maar we hebben nu baby-tandpasta en volgens mijn vriend (ik heb een aantal late diensten gehad) gaat het daarmee een heel stuk beter 😅
Chick on a mission
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:02:05 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194500068
Poetste je eerst met grote mensen tandpasta dan? :o
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')