abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:04:42 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194036902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:36 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Hmm, ok. Naja wellicht niet zo vers als we graag zouden willen, maar nu krijgen we ook appels en dergelijke die hele jaren in loodsen liggen te wachten voor ze naar de super gaan. En voor de rest (vlees, zuivel, eieren, etc.) moet toch wel iets te bedenken zijn...

De AH komt voor 8 euro per maand iedere week langs hier met spulletjes. Zeker voor gezinnen waar er aardig wat vlees, zuivel en eieren doorheen gaan moet die ruimte er toch zijn...kunnen we iedere dag biefstuk eten (ben persoonlijk niet echt van de groenten).

Ja buitenland risico is er ook nog inderdaad...maja, 'Buy Dutch' enzo.
O en dan kan de boer of de vrouw van de boer zelf de koe slachten voor de biefstuk, dat is ook goedkoper dan, en vast schoner dan bij zo een supermarkt , dan heeft de koe ook minder pijn lijkt me, dan kan ze hem ook eerst melken

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 11-07-2020 15:46:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:10:56 #102
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194036997
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:55 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Sommigen boeren hebben daarom eigen super op eigen erf.. Verder zijn ze fulltime bezig met eigen bedrijf die boerderij heette.
Tenzij ze het uitbesteed aan andere, is het mogelijk.. Wellicht kan je eigen ondernemer 'super Tyr80' startten.
Full-time boeren? Ze zijn meer tijd kwijt aan demonstreren lijkt me ondertussen.
pi_194037103
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:10 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Full-time boeren? Ze zijn meer tijd kwijt aan demonstreren lijkt me ondertussen.
Dat moet je niet aan mij vragen.. Misschien moet je keer met een boer en of boerin meelopen.. Dan weet je het hoe daar gaat.

Vergeet ook niet dat meeste mensen hebben geen idee wat je allemaal voor moet doen om een boer of boerin te zijn.. Sterker nog veel stedelingen weten niet waar hun voedsel vandaan komt.. alleen van super..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:22:16 #104
323876 michaelmoore
pi_194037125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen.. Misschien moet je keer met een boer en of boerin meelopen.. Dan weet je het hoe daar gaat.
De meid helpen met melkbussen spoelen bij de sloot,,als je er niet invalt dan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-07-2020 21:26:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:19:59 #105
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194037948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat meeste mensen hebben geen idee wat je allemaal voor moet doen om een boer of boerin te zijn.. Sterker nog veel stedelingen weten niet waar hun voedsel vandaan komt.. alleen van super..
Ik weet heel goed hoe het eraan toe gaat op een boerderij. Opgegroeid op het platteland, en veel van mijn vrienden zijn opgegroeid op een boerderij en hebben nog steeds een broer of zus die boer is. En die werken vaak heel veel uren.
En dan zie ik deze "boeren" met hun intimiderende acties en alle tijd van de wereld om te demonstreren. Met de trekker van Heerenveen naar Den Haag rijden? Hoe dan?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:10:51 #106
323876 michaelmoore
pi_194042158
https://www.telegraaf.nl/(...)actor-op-hem-inrijdt

quote:
Motoragent trekt vuurwapen nadat boer met tractor op hem inrijdt
Updated Gisteren, 21:41

BLEISWIJK - Een motoragent heeft vrijdagavond zijn vuurwapen moeten trekken toen in Bleiswijk een demonstrerende boer met zijn tractor op hem inreed. ,,

Hierdoor ontstond een dusdanig gevaarlijke situatie voor de motoragent dat hij zich genoodzaakt voelde om zijn vuurwapen te trekken, waarna de bewuste boer zijn tractor tot stilstand bracht en hij kon worden aangehouden", aldus de politie.
pi_194042324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:19 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik weet heel goed hoe het eraan toe gaat op een boerderij. Opgegroeid op het platteland, en veel van mijn vrienden zijn opgegroeid op een boerderij en hebben nog steeds een broer of zus die boer is. En die werken vaak heel veel uren.
En dan zie ik deze "boeren" met hun intimiderende acties en alle tijd van de wereld om te demonstreren. Met de trekker van Heerenveen naar Den Haag rijden? Hoe dan?
Dat compenseren ze. Ze hebben vaste taken die iedere dag gedaan moeten worden op een bepaald tijdstip en daarna 1000 dingen die op ieder moment van de dag gedaan kunnen worden dus ze dan beginnen ze gewoon nog een uurtje eerder en gaan s'avonds een paar uurtjes langer door. Boer hier is momenteel nog aan het maaien op zaterdagavond ( en nee, hij was niet eens naar de demonstraties ). Verder lopen er op een boerderij vaak nog meerdere generaties rond die dan gewoon wat harder werken en er een taak bijnemen als de ander een dag weg is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:43:35 #108
323876 michaelmoore
pi_194042728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:19 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dat compenseren ze. Ze hebben vaste taken die iedere dag gedaan moeten worden op een bepaald tijdstip en daarna 1000 dingen die op ieder moment van de dag gedaan kunnen worden dus ze dan beginnen ze gewoon nog een uurtje eerder en gaan s'avonds een paar uurtjes langer door. Boer hier is momenteel nog aan het maaien op zaterdagavond ( en nee, hij was niet eens naar de demonstraties ). Verder lopen er op een boerderij vaak nog meerdere generaties rond die dan gewoon wat harder werken en er een taak bijnemen als de ander een dag weg is.
Dat is met iedere zelfstandige zo hoor
Mijn broer installeert Airco systems en winkelinventarissen en die is in de zomer echt 120 uur druk en de vrouw doet tussen het huishouden door de administratie en zijn zoon die gaat in zijn vrije tijd ook mee en helpt met voorbereiden van orders

En in het weekend verbouwd ie zijn boerderij , en bouwt een schuur voor het bedrijf
je snap het niet maar dat gaat zo

Maar het moet wel rendabel zijn , want als iedereen voor niks werkt dan zit er iets fout
pi_194043437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Maar op zich zijn ze toch (tal)rijk genoeg om dit grootser op te zetten. Niet iedereen heeft tijd / zin om het platteland in te rijden om daar die paar verse artikelen te gaan halen om een paar euro te besparen en de boer wat meer inkomsten te gunnen.

Er zijn online supermarkten die via PostNL gekoelde spullen laten bezorgen, volgens mij zijn alle puzzelstukjes aanwezig hoor...
Precies, het kan ook makkelijk. Alleen komen die boeren er dan achter dat de overhead, organisatie, panden, personeel etc zoveel geld kosten, dat ze ofwel zichzelf uit de markt prijzen ten opzichte van de bestaande supermarkten, ofwel dat ze echt niet meer aan hun producten overhouden dan wat het nu opbrengt.

Lokaal en kleinschalig kun je nog wel wat bereiken als boer, omdat je dan weinig te maken hebt met overheadkosten en de logistiek zelf kan doen. Bijvoorbeeld met een paar tuinbouwers, veeboeren en een melkveehouderij bij één van de bedrijven een winkeltje beginnen met lokale groenten, fruit, vlees en zuivelproducten. Als je dat met 5-6 boerderijen doet en je beurtelings moeders de vrouw een dag in de winkel gaat staan en zelf de goederen aanlevert, levert het wat financieel wat op. Alleen is dat dan niet meer dan een klein extra zakcentje, buiten de gebruikelijke afzetmarkten via de veiling of rechtstreeks aan de grote ketens. Zo'n winkeltje kun je vrijwel zeker niet met meerdere boerenfamilies van leven.

En wanneer je rechtstreeks aanlevert aan een bestaande verswinkel in een nabijgelegen plaats, lukt het ook nog wel. Maar bij twee verswinkels in de regio is nooit genoeg klandizie om in de boer z'n inkomen te voorzien. Daarvoor is veel meer afname nodig, van stadsbewoners. Die niet voor een paar versproducten een eind met de auto gaan rijden terwijl er een supermarkt om de hoek zit.

En die verswinkel in de stad, die gaat geen moeite doen om zijn winkel gevuld te krijgen met spullen die hij rechtstreeks inkoopt bij boeren een heel eind verderop. Want geen gun-factor bij de winkelier én het publiek en meer gedoe dan alles bij één groothandel te kopen die elke ochtend op een vaste tijd komt leveren.

Grootschalig en serieus winkeltje spelen kost enorm veel tijd. En die tijd moet betaald worden (personeel). En dat is een hele andere vorm van ondernemen als de vrijheid op de boerderij.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:17:11 #110
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194043494
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Precies, het kan ook makkelijk. Alleen komen die boeren er dan achter dat de overhead, organisatie, panden, personeel etc zoveel geld kosten, dat ze ofwel zichzelf uit de markt prijzen ten opzichte van de bestaande supermarkten, ofwel dat ze echt niet meer aan hun producten overhouden dan wat het nu opbrengt.

Lokaal en kleinschalig kun je nog wel wat bereiken als boer, omdat je dan weinig te maken hebt met overheadkosten en de logistiek zelf kan doen. Bijvoorbeeld met een paar tuinbouwers, veeboeren en een melkveehouderij bij één van de bedrijven een winkeltje beginnen met lokale groenten, fruit, vlees en zuivelproducten. Als je dat met 5-6 boerderijen doet en je beurtelings moeders de vrouw een dag in de winkel gaat staan en zelf de goederen aanlevert, levert het wat financieel wat op.

En wanneer je rechtstreeks aanlevert aan een bestaande verswinkel in een nabijgelegen plaats, lukt het ook nog wel. Maar bij twee verswinkels in de regio is nooit genoeg klandizie om in de boer z'n inkomen te voorzien. Daarvoor is veel meer afname nodig, van stadsbewoners. Die niet voor een paar versproducten een eind met de auto gaan rijden terwijl er een supermarkt om de hoek zit.

En die verswinkel in de stad, die gaat geen moeite doen om zijn winkel gevuld te krijgen met spullen die hij rechtstreeks inkoopt bij boeren een heel eind verderop. Want geen gun-factor bij de winkelier én het publiek en meer gedoe dan alles bij één groothandel te kopen die elke ochtend op een vaste tijd komt leveren.

Grootschalig en serieus winkeltje spelen kost enorm veel tijd. En die tijd moet betaald worden (personeel). En dat is een hele andere vorm van ondernemen als de vrijheid op de boerderij.
Zal best wat kosten, maar toch nooit zoveel joh...

Die bloemkool heeft de laagste factor, ligt voor ruim 2.5x de inkoopsprijs in de winkel. Als je overhead zo enorm is doe je toch echt iets fout denk ik. En da's de laagste he.

Nee sorry, ik snap je punt wel, maar de marges zijn hier zo scheef dat het naar mijn idee echt wel te doen moet zijn.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194043579
Ik zou zeggen: ga je gang.

Als het echt zo eenvoudig én rendabel zou zijn als wat jij beweert, dan heb ik er geen verklaring voor dat het niet al lang op grote schaal gedaan wordt. Kennelijk is de huidige manier van producten afzetten voor de boeren toch aantrekkelijker dan om hun eigen winkelketen te beginnen.

En kennelijk zien ook andere ondernemers er geen brood in om een winkel(keten) te beginnen met producten rechtstreeks van de boer.
Allemaal heel bijzonder als er dikke winsten mee te behalen zouden zijn.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:27:06 #112
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194043729
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:20 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zou zeggen: ga je gang.

Als het echt zo eenvoudig én rendabel zou zijn als wat jij beweert, dan heb ik er geen verklaring voor dat het niet al lang op grote schaal gedaan wordt. Kennelijk is de huidige manier van producten afzetten voor de boeren toch aantrekkelijker dan om hun eigen winkelketen te beginnen.

En kennelijk zien ook andere ondernemers er geen brood in om een winkel(keten) te beginnen met producten rechtstreeks van de boer.
Allemaal heel bijzonder als er dikke winsten mee te behalen zouden zijn.
Ok, zitten we toch op 1 lijn, ik snap het dus ook niet. Misschien toch iets van schoenmaker weet wat je leest...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 11 juli 2020 @ 22:41:44 #113
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194044060
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_194044628
@Tyr80
Nee, we zitten niet op één lijn. Ik zeg gewoon dat het hoogstwaarschijnlijk onderaan de streep te duur is voor de boeren om een eigen verswinkel te starten.

Even rekenen:
250m2 winkeloppervlak a ¤3000/maand heb je wel nodig om een compleet versassortiment te kunnen bieden.

Personeel bij dit winkeloppervlak ongeveer 5 fte a ¤3500 per Fte (want vergeet de werkgeverslasten niet) Je kunt daarmee 6 dagen per week open van 9 tot 6 en hebt dan de gemiddeld 3 mensen op de werkvloer staan, met een uitschieter naar 4 op vrijdagmiddag en op zaterdag. En eventueel kun je nog een koopavond open.

Energiekosten zijn relatief hoog, want veel versproducten moeten gekoeld worden ¤1000 per maand.

Zomaar ruim 20 mille per maand en dan kun je 5 a 6 dagen per week open. Bovenstaande komt dus al neer op 1000 euro per dag die je aan marge moet maken om quitte te spelen.

Dan komt er nog bij:
- winkelinrichting en inventaris
- verzekeringen
- lokale belastingen
- kassasystemen
- ict + zakelijke licenties
- pinapparaten+abonnement
- transportkosten tussen de deelnemende boerderijen en de winkel
- kosten van derving, diefstal, beschadiging
- boekhouder en accountant
- bankkosten
- promotiekosten
...

Je zit dan met gemak op 2000 euro kosten per dag.

Bij een marge van gemiddeld 50% moet je dan dus voor 4000 euro exclusief btw aan producten verkopen in die verswinkel voordat er ook maar één cent verdiend gaat worden.

Wanneer huishoudens gemiddeld 10 euro per dag inclusief BTW aan versproducten kopen, moet je dus een klantenkring van minimaal 435 huishoudens hebben. Ofwel pakweg 1000 personen (want een huishouden telt in NL gemiddeld iets van 2,2 personen)

Als die huishoudens gemiddeld 2 keer per week inkopen komen doen kom je uit op bijna 150 kasaanslagen per dag en zo'n 15 per uur. Dat is voor genoemde winkeloppervlak en personeelsbezetting aardig wat, want producten komen rechtstreeks van de boer en zijn dus niet voorverpakt. Dus moet het nog gesneden en/of gewogen en verpakt worden in de winkel.

En als je het concept dan ook nog wil gaan uitrollen over winkels in elke regio, zodat het voor deelnemende boeren echt een noemenswaardig verschil gaat maken in de omzet, komt er ook bovenop bovenstaande zaken ook nog de overhead van een centraal kantoor, centraal magazijn/distributiecentrum, gekoeld transport etc..
pi_194044774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:20 schreef Ivo1985 het volgende:

En kennelijk zien ook andere ondernemers er geen brood in om een winkel(keten) te beginnen met producten rechtstreeks van de boer
Die zijn er wel hoor! En succesvol ook. Vaak wel in combinatie met horeca of recreatie (landwinkels, lokale bio winkels), maar dat zouden de boeren ook kunnen natuurlijk. Het probleem is, dat de doelgroep die speciaal voor lokale producten om willen rijden (en daar geld voor heeft) gewoon niet zo groot is. Je moet daarnaast tenslotte voor je overige boodschappen nog gewoon naar de super. Plus, lokaal is gewoon duurder. Dat kunnen we allemaal heel stom vinden maar het is wat het is.
Buiten dat, is retail een héle andere tak van sport dan landbouw of veeteelt. Dat moet je ook maar willen en kunnen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:19:53 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194044865
Anonlop twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 22:57:18 Schermerhorn nu live!!!! Meer dan 300 traktoren xxx https://t.co/zizxqgVU9t reageer retweet

_O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:52:07 #118
323876 michaelmoore
pi_194045241
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Lokaal en kleinschalig kun je nog wel wat bereiken als boer, omdat je dan weinig te maken hebt met overheadkosten en de logistiek zelf kan doen. Bijvoorbeeld met een paar tuinbouwers, veeboeren en een melkveehouderij bij één van de bedrijven een winkeltje beginnen met lokale groenten, fruit, vlees en zuivelproducten. Als je dat met 5-6 boerderijen doet en je beurtelings moeders de vrouw een dag in de winkel gaat staan en zelf de goederen aanlevert, levert het wat financieel wat op. Alleen is dat dan niet meer dan een klein extra zakcentje, buiten de gebruikelijke afzetmarkten via de veiling of rechtstreeks aan de grote ketens. Zo'n winkeltje kun je vrijwel zeker niet met meerdere boerenfamilies van leven.

je kunt beter een ijskarretje beginnen , dan heb je een soort die je onderweg kunt koelen en ook onderweg bijvullen
Heel veel goederen die je niet verkoopt gaat zo de kliko in , er is geen retail dat zo aan bederf onderhevig is als zuivel een groente

Ik meen dat er een noemer is van 30% verlies is aan waardaling en bederf bij zuivel en groente

Som s hele kisten die bedorven zijn of onverkoopbaar , nee dat is geen dollen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:58:12 #119
323876 michaelmoore
pi_194045324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:13 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Die zijn er wel hoor! En succesvol ook. Vaak wel in combinatie met horeca of recreatie (landwinkels, lokale bio winkels), maar dat zouden de boeren ook kunnen natuurlijk. Het probleem is, dat de doelgroep die speciaal voor lokale producten om willen rijden (en daar geld voor heeft) gewoon niet zo groot is. Je moet daarnaast tenslotte voor je overige boodschappen nog gewoon naar de super. Plus, lokaal is gewoon duurder. Dat kunnen we allemaal heel stom vinden maar het is wat het is.
Buiten dat, is retail een héle andere tak van sport dan landbouw of veeteelt. Dat moet je ook maar willen en kunnen.
klopt een groentewinkeltje is een full time job , en steeds aandacht voor presentatie en bijvullen, inkoop en openingstijden

Ik koop wel eens eieren van zo een automaat bij de boer hier, daar staat niemand bij , maar de omzet zal minimaal zijn en ik vraag me ook af omtrent de versheid

En geld in een doosje doen dat gaat te vaak fout zag ik op TV

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2020 00:11:38 ]
pi_194045863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:13 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Tot voor kort reed ik nog wel eens naar boeren nabij Houten en Bunnik om wat dingen te kopen of bestelde ik direct bij een boer online maar sinds die achterlijke FDF terroristen er zijn ben ik daar ook klaar mee.
  zondag 12 juli 2020 @ 00:43:59 #121
323876 michaelmoore
pi_194045937
Ja, er zijn gewoon veel teveel boeren die steeds meer melk produceren door die soja enz,

deze problemen zijn er al veel jaar, vroeger kregen Boeren een vaste prijs voor de melk, die jaarlijks verhoogd werd,, toen was er teveel melkproductie uiteraard , daar ging de EEG dan maar boter van maken en daardoor ontstond de boterberg

Probleem is er zijn TEVEEL boeren, TEVEEL fosfaat en stikstof, door TEVEEL koeien , die TEVEEL melken en daardoor te weinig verdienen
pi_194047129
Het nieuwe normaal, als je demonstreert tegen de wil van het kabinet word er gedreigd met je kinderen uit huis plaatsen

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194047845
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Men ( de overheid ) moet meer naar landen als Denemarken kijken en grotere boerderijen / Megastallen van 500 koeien toestaan en stoppen met die fosfaatrechten en weidegang verplichting

Net als in Denemarken, daar kan men wel uit met de melkprijs

Het is de schuld van de overheid, of het een, of het ander , maar niet moderne bedrijven afknijpen in hun ontwikeling
Dus of kringloop landbouw (hobbyboer) met een camping erbij of een megastal van 500 koeien zonder weidegangverplichting
https://www.boerenemigratie.nl/
https://www.boerenbusines(...)nder-grond-in-europa
[..]

https://www.nieuweoogst.n(...)loon-naar-denemarken
Je redeneert alleen verkeerd. De melkprijs is geen gegeven maar een direct resultaat van de kostprijs van de melk. Maak je die lager.. Door extra grote stallen en minder weidegang. Dan kost dat een stuk milieu en diervriendelijkheid.

Niks mis om daar voor te betalen en de sector te reguleren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194047908
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je redeneert alleen verkeerd. De melkprijs is geen gegeven maar een direct resultaat van de kostprijs van de melk. Maak je die lager.. Door extra grote stallen en minder weidegang. Dan kost dat een stuk milieu en diervriendelijkheid.

Niks mis om daar voor te betalen en de sector te reguleren.
De probleem is dat men doodleuk een melk uit Denenmarken kan halen. Als Nederlandse boeren hogere melkprijs willen, prima. De super gaat met de vrolijk kop naar buitenland, waar de regels soepeler is en prijs lager is.. ondanks de transport enz.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194047916
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:40 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

De probleem is dat men doodleuk een melk uit Denenmarken kan halen. Als Nederlandse boeren hogere melkprijs willen, prima. De super gaat met de vrolijk kop naar buitenland, waar de regels soepeler is en prijs lager is.. ondanks de transport enz.
Is zo, daarom subsidie / regels gelijk trekken met de EU.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')