Ik vlucht morgen mijn dorp uit naar werk als dat lukt..er is veel politie en afzettingen zetten ze ook gaande de nacht neer..Ben benieuwd over een paar uurtjes wat voor bende ik weer aantref.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:34 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Precies dit.
Intussen roepen ze ook de plaatselijke bevolking op mee te demonstreren, want "jullie dorp wordt bezet".
Nee sukkels, het leger is daar om de mensen die er wonen en werken tegen jullie, de boeren, te beschermen
Het hele dorp gaan ze afsluiten lees ik. Sterkte morgen!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vlucht morgen mijn dorp uit naar werk als dat lukt..er is veel politie en afzettingen zetten ze ook gaande de nacht neer..Ben benieuwd over een paar uurtjes wat voor bende ik weer aantref.
Even rapporteren deze mafketel, hij wil ook al de NOS letterlijk kapot maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:58 schreef Nikonlover het volgende:
En dat is nou de reden waarom ze het leger inzetten![]()
[ twitter ]
Eens. Hoe groot is de beroepsgroep die zich boer noemt? Rechtvaardigt dat aantal de overschrijding van diverse uitstoot limieten? Focus je als micro landje eens op slim verbouwen van gewassen en probeer vlees te maken op een natuurvriendelijke manier. Nederland op de tweede plaats van voedselproducerende landen.... wij als kikkerlandje. Vandaar dat er een enorme kaalslag in biodiversiteit is. Alleen maar bemesten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat is onziin , in Denemarken doet zich dit ook voor , maar daar denkt de overheid meer met de boeren mee
Daar is de melkprijs lager dan hier en kan men daar goed mee uit door megastallen van 500 koeien met methaan afzuiging en mest verwerking en meer ruimte voor natuur en mens met velden met hoog gras en onkruid en recreatie
Hier vecht de overheid om de boeren kort te houden met allerlei regels en heffingen en subsidies, er is teveel weiland in Nederland, laten we daar maar recreatie en natuur van maken
We brengen het evenwicht terug
Je dorp is al een vesting. Je bent te laat:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vlucht morgen mijn dorp uit naar werk als dat lukt..er is veel politie en afzettingen zetten ze ook gaande de nacht neer..Ben benieuwd over een paar uurtjes wat voor bende ik weer aantref.
Ik was er net langs gefietst..eruit kom ik vermoedelijk wel..hopelijk gaan ze niet massaal richting Den Haag...dan wordt het een hele lange ritquote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je dorp is al een vesting. Je bent te laat:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou kijk, daar kan ik meer sympathie voor opbrengen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En al die mensen die weken vakantie vieren. Kennelijk werkt er niemand nog in dit land.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:22 schreef Evertjan het volgende:
hoe komen al die boeren aan zoveel vrije tijd om te protesteren. Is dus blijkbaar geen full time baan meer tegenwoordig.
boeren kunnen toch nooit op vakantie?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En al die mensen die weken vakantie vieren. Kennelijk werkt er niemand nog in dit land.
Daarom blijft het bij een middagje. Of is ze dat ook al niet gegund?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:25 schreef Evertjan het volgende:
[..]
boeren kunnen toch nooit op vakantie?
quote:Meerdere veiligheidsregio's verbieden demonstratie met tractoren
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Onder meer het RIVM in De Bilt wordt aangedaan bij de demonstratie. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
quote:DJoffrey/Innovation @00_bekwaamheid
Surrealistische taferelen in Bilthoven, waar het RIVM zetelt. Het lijkt een invasie Lokale bewoners zagen enorme stoet legertrucks en politie door de straten rijden. . De trucks moeten de protesterende boeren op afstand houden. Dat is democratisch Nederland anno 2020.
Dat is een foto van den haagquote:Op woensdag 22 juli 2020 00:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/00_bekwaamheid/status/1285694808615464960
we gaan nu een wedstrijdje doen wie heeft hier de grootste piemelquote:
Dat zou wel bijzonder zijnquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |