abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193993168
Kan MediaMarkt de producten weer doorverpatsen als "tweede kans".
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:35:48 #27
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_193993175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:22 schreef descon het volgende:

[..]

Hij gokt het er vast op dat ie juridisch gelijk heeft. Zeker omdat er al geleverd is door Mediamarkt, was anders geweest als Media Markt niet had geleverd.
Hij kan zoveel denken en willen. In deze gaat hij absoluut geen gelijk krijgen. De Mediamarkt kan zich makkelijk beroepen op het gegeven dat de verwerking van logistieke (levering) processen geautomatiseerd is. Overeenkomsten kunnen achteraf vernietigbaar worden verklaard. De Mediamarkt heeft nooit de wil (aanbod en aanvaarding) gehad, om deze producten voor een dergelijk onrealistisch lage bedrag, te doen verkopen. Je kunt makkelijk spreken van een kennelijke vergissing.

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 08-07-2020 17:43:01 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_193993288
Fuck de Mediamarkt, maar ik denk dat ze gelijk gaan krijgen. Ik vind het overigens wel zuur dat bedrijven hiermee beschermd zijn, maar het wel mag om een bedrag 3x over de kop te laten gaan als ze een maandelijkse betaling iets te laat krijgen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:43:27 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193993291
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Hij kan zoveel denken en willen. In deze gaat hij absoluut geen gelijk krijgen. De Mediamarkt kan zich makkelijk beroepen op het gegeven dat de verwerking van logistieke (levering) processen geautomatiseerd is. Overeenkomsten kunnen achteraf vernietigbaar worden verklaard. De Mediamarkt heeft nooit de wil (wilsverklaring) gehad, om deze producten voor een dergelijk onrealistisch lage bedrag, te doen verkopen.
Het is de keuze van de mediamarkt om dit te automatiseren. Meestal zullen ze er voordeel mee hebben, nu een keer nadeel. Heeft de klant niks mee te maken.

In een soortgelijke situatie stond de prijs een keer extreem laag op de site, maar kon er niet besteld worden. Toen kregen mensen die eisten dat er tegen dat geld geleverd werd ongelijk. Dat is ook logisch. Stel ik loop door een showroom met auto’s en er staat een nieuwe BMW voor 5000 euro. Dan kan ik wel gaan eisen dat hij voor dat geld geleverd wordt maar de verkoper zal geen transactie aangaan. Als er echter een vrouwelijke stagaire op dat moment als verkoopster is aangesteld en zij verkoopt hem aan mij, ik betaal en de auto wordt overgeschreven, dan is hij echt van mij. Dan had het bedrijf maar niet voor een vrouwelijke stagaire zonder verstand van auto’s moeten kiezen.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:46:09 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193993333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Je weet niet hoe gek de rechter is maar ik denk niet dat Nemo gelijk gaat krijgen. Vind sowieso dat hij wel een plaat voor zijn kop heeft door met zijn bakkes in de krant te willen met deze onsympathieke houding.
:')

pi_193993349
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]
En die zelfingenomen blik skippen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:49:20 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193993378
Tja. Beetjje zelfingenomen wel. Maar het is wel hij tegen de Mediamarkt. Als het nu tegen een klein computerboertje was dat nu failliet gaat vond ik het anders. Mediamarkt moet gewoon opletten en anders dit verliesje gewoon afschrijven.
The End Times are wild
pi_193993387
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Hij kan zoveel denken en willen. In deze gaat hij absoluut geen gelijk krijgen. De Mediamarkt kan zich makkelijk beroepen op het gegeven dat de verwerking van logistieke (levering) processen geautomatiseerd is. Overeenkomsten kunnen achteraf vernietigbaar worden verklaard. De Mediamarkt heeft nooit de wil (aanbod en aanvaarding) gehad, om deze producten voor een dergelijk onrealistisch lage bedrag, te doen verkopen. Je kunt makkelijk spreken van een kennelijke vergissing.
Twee keer wat gevraagd in die winkel en twee keer een totaal verkeerd antwoord gekregen die in het voordeel van de MM viel. Bij verreweg de meeste bedrijven hebben ze nog ouderwetse pakbonnen en daar staat ook vaak het bedrag op. Ik gok dus dat er meerdere orderpickers waren die wat geks zagen, maar niet aan de bel trokken want er is geen procedure en mediamarkt is lekker bureacratisch/ fuck het bedrijf waar ik werk, ze geven ook niks om mij/ ze willen dat ik niet nadenk en mijn picking targets haal, nou dan doe ik dat.
pi_193993421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Je weet niet hoe gek de rechter is maar ik denk niet dat Nemo gelijk gaat krijgen. Vind sowieso dat hij wel een plaat voor zijn kop heeft door met zijn bakkes in de krant te willen met deze onsympathieke houding.
Hoe is het onsympathiek om dat kutbedrijf dezelfde behandeling te geven die ze ook bij jou zouden geven?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:52:39 #35
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_193993441
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is de keuze van de mediamarkt om dit te automatiseren. Meestal zullen ze er voordeel mee hebben, nu een keer nadeel. Heeft de klant niks mee te maken.

In een soortgelijke situatie stond de prijs een keer extreem laag op de site, maar kon er niet besteld worden. Toen kregen mensen die eisten dat er tegen dat geld geleverd werd ongelijk. Dat is ook logisch. Stel ik loop door een showroom met auto’s en er staat een nieuwe BMW voor 5000 euro. Dan kan ik wel gaan eisen dat hij voor dat geld geleverd wordt maar de verkoper zal geen transactie aangaan. Als er echter een vrouwelijke stagaire op dat moment als verkoopster is aangesteld en zij verkoopt hem aan mij, ik betaal en de auto wordt overgeschreven, dan is hij echt van mij. Dan had het bedrijf maar niet voor een vrouwelijke stagaire zonder verstand van auto’s moeten kiezen.
Het leveren van een product zorgt er ineens niet voor dat het achteraf gezien niet meer mogelijk is om een overeenkomst te vernietigen. Een medewerker kan een fout gemaakt hebben; er zijn zoveel variabelen te bedenken. Echter is het vrij duidelijk. De Mediamarkt geeft aan dat het om een fout ging. Het is onrealistisch om er vanuit te gaan dat er sprake zou zijn van een korting. Elk welkdenkend mens kan zich wel voorstellen dat er iets niet klopt (onderzoeksplicht). En dan heeft hij er niet 1 besteld maar wel 3! Dit gaat hij gegarandeerd verliezen in een rechtszaak, mocht het er van komen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:59:39 #36
104963 ETA
European Travel Author
pi_193993584
Ach ja Mediamarkt maakt wel vaker fouten. Ook een keer dat het in mijn voordeel was.

Vorig jaar airco online besteld en betaald, zelf opgehaald vanwege chaos in hun bezorgsysteem en wilde het meteen in huis hebben. Zo gezegd, zo gedaan.

Krijg paar dagen later een mail waarin staat dat ik de airco nog niet heb opgehaald. Raar, ik heb hem al opgehaald. Zal wel foutje zijn in het mailsysteem.

Paar dagen weer later een mail met:"als je nu niet komt halen, annuleren we de order". Ehm... ok? :{

Weer paar dagen later een mail dat de order is geannuleerd en bedrag is terug gestort...

Resultaat gratis airco van 500 euro :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_193993675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef ETA het volgende:
Ach ja Mediamarkt maakt wel vaker fouten. Ook een keer dat het in mijn voordeel was.

Vorig jaar airco online besteld en betaald, zelf opgehaald vanwege chaos in hun bezorgsysteem en wilde het meteen in huis hebben. Zo gezegd, zo gedaan.

Krijg paar dagen later een mail waarin staat dat ik de airco nog niet heb opgehaald. Raar, ik heb hem al opgehaald. Zal wel foutje zijn in het mailsysteem.

Paar dagen weer later een mail met:"als je nu niet komt halen, annuleren we de order". Ehm... ok? :{

Weer paar dagen later een mail dat de order is geannuleerd en bedrag is terug gestort...

Dit verhaal heb ook je aan Mediamarkt vertelt ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:18:04 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193993873
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het leveren van een product zorgt er ineens niet voor dat het achteraf gezien niet meer mogelijk is om een overeenkomst te vernietigen. Een medewerker kan een fout gemaakt hebben; er zijn zoveel variabelen te bedenken. Echter is het vrij duidelijk. De Mediamarkt geeft aan dat het om een fout ging. Het is onrealistisch om er vanuit te gaan dat er sprake zou zijn van een korting. Elk welkdenkend mens kan zich wel voorstellen dat er iets niet klopt (onderzoeksplicht). En dan heeft hij er niet 1 besteld maar wel 3! Dit gaat hij gegarandeerd verliezen in een rechtszaak, mocht het er van komen.
Tuurlijk kan dat, maar dit is wel degelijk een heel andere situatie dan annuleren voor levering. Van een bedrijf, zeker een moloch als mediamarkt, mag verwacht worden dat ze een logistiek proces met ingebouwde controles hebben.

Het volledig afronden van de transactie is wel degelijk een dingetje. Waar eindigt anders de eigen verantwoordelijkheid van een bedrijf? Als een werknemer ontslagen mag worden voor het drinken van een flesje water, dan is ook hier gewoon sprake van eigen verantwoordelijkheid
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:20:19 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193993901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef ETA het volgende:

Hier zou ik ook niet achteraan gaan idd :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193993953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar dit is wel degelijk een heel andere situatie dan annuleren voor levering. Van een bedrijf, zeker een moloch als mediamarkt, mag verwacht worden dat ze een logistiek proces met ingebouwde controles hebben.

Het volledig afronden van de transactie is wel degelijk een dingetje. Waar eindigt anders de eigen verantwoordelijkheid van een bedrijf? Als een werknemer ontslagen mag worden voor het drinken van een flesje water, dan is ook hier gewoon sprake van eigen verantwoordelijkheid
Mee eens, dan zou een bedrijf theoretisch een echte aanbieding alsnog ook kunnen annuleren na levering.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:25:02 #41
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193993968
Zal me niks verbazen wanneer Mediamarkt pech gaat hebben.
Doordat ze hebben geleverd zijn de akkoord gegaan.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193993986
En er dan ook 3 bestellen, hoe sneu ben je dan zeg.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:27:26 #43
61660 Lariekoek
pi_193994001
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Onderzoek gedaan door een bestelling te plaatsen en alsnog geleverd krijgen.
Dat een medewerker vervolgens een foutje maakt is ondernemersrisico en kun je niet op de klant afschuiven.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:27:40 #44
61660 Lariekoek
pi_193994004
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, bestel er dan gelijk 450.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:30:14 #45
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193994032
Het lijkt me op zijn minst moreel laakbaar, omdat je dan als klant niet te goeder trouw handelt.
pi_193994035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:27 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Onderzoek gedaan door een bestelling te plaatsen en alsnog geleverd krijgen.
Dat een medewerker vervolgens een foutje maakt is ondernemersrisico en kun je niet op de klant afschuiven.
Niet meer na levering en het hele proces waar de order door heeft gemoeten nee.
pi_193994080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
Als ik het had geweten had ik er wel 5 besteld.
pi_193994101
Of er reeds geleverd is of niet, maakt niets uit voor de juridische beoordeling van deze kwestie.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:35:33 #49
61660 Lariekoek
pi_193994115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:34 schreef Jemoederniet het volgende:
Of er reeds geleverd is of niet, maakt niets uit voor de juridische beoordeling van deze kwestie.
Onderbouw dat eens?
pi_193994148
quote:
5s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:35 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
De koopovereenkomst wordt gesloten tijdens het bestelproces.
De betaling en levering zijn slechts uitvoeringshandelingen van de overeenkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')