abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193989870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Verder heb ik zelf ook niet zoveel met de zogenaamde 'cancel culture', steker nog ik heb zelf boeken en entertainment hier staan van twijfelachtige makers. Echter vind ik wel dat mensen de vrijheid moeten hebben om hun vragen en consequenties te kunnen stellen over zaken die men verwerpelijk vind.
Men gaat nu al veel verder dan meningen. SJW vinden dat acteurs niet meer als mensen van een andere ras/geaardheid mogen spelen. Voice actors moeten dezelfde kleur hebben als het personage dat ze inspreken. En schrijvers mogen niet meer schrijven over hoofdpersonen met een andere kleur dan de schrijver.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:21:51 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989872
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die lui die jij opnoemt staan vooral bekend om het verspreiden van leugens en haat. Mensen vinden dat over het algemeen niet heel erg tof, dus dan moet je niet vreemd opkijken als die lui veel kritiek krijgen.
Kritiek krijgen impliceert weerwoord, deplatforming van dat soort meningen is natuurlijk wat anders.
quote:
Maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat conservatief rechts helemaal niet wil dat de rest van de samenleving gebruik maken van hun vrijheid )van meningsuiting). Waarmee ze dus onderscheiden van ‘gewoon’ rechts die staan voor vrijheid en zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Gewoon rechts zal bijvoorbeeld ook geen moeite hebben met het homohuwelijk, want vrijheid.
Dit soort vrijheden zijn historisch gezien 'links'. Rechts betekent niet zozeer 'zo min mogelijk overheidsbemoeienis' maar is een combinatie van sociaal- en fiscaal-conservatieve opvattingen en laissez-faire economie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193989900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Men gaat nu al veel verder dan meningen. SJW vinden dat acteurs niet meer als mensen van een andere ras/geaardheid mogen spelen. Voice actors moeten dezelfde kleur hebben als het personage dat ze inspreken. En schrijvers mogen niet meer schrijven over hoofdpersonen met een andere kleur dan de schrijver.
Dat zijn gewoon meningen. En men mag die mening gewoon hebben wat mij betreft.
Incelfrikandel
pi_193989919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:03 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ben je ook van mening dat dit bij de NPO ook zou moeten gelden bij mensen met wie je het toevallig wel eens bent? Zoals toen Fidan Ekiz Wilfred Genee afmaakte? Zoals gezegd, The Joe Rogan Experience is geen interview-setting maar een podcast-gesprek. Hij vraagt eerder door dan dat hij zijn eigen mening opdringt over zaken waar hij geen verstand van heeft. Daardoor zijn sommige gasten (o.a. Alex Jones) trouwens behoorlijk op hun bek gegaan bij hem.

Maar ik lees het al. Jij bent er zo eentje van die vindt dat zwijgen gelijk is aan instemmen. Dit past wel prima binnen de huidige extreem linkse ideologie van silence = violence. Als je de boodschap niet ondersteund dan ben je automatisch een racist.
Ik heb het in mijn reacties niet over links/rechts gehad.Ik weet niet wie Fidan Ekiz is en heb bijzonder weinig op met dat neprelletje over VI. Gewoon weer een andere manier van de media om de aandacht af te leiden van BLM. Ze vielen in een zwart gat na Femke Halsema.

Wat vinden al die mensen die denken dat Cancel Culture een ding is eigenlijk van hoe er met Femke Halsema omgegaan wordt?
pi_193989930
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:20 schreef Morrigan het volgende:
Maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat conservatief rechts helemaal niet wil dat de rest van de samenleving gebruik maken van hun vrijheid )van meningsuiting). Waarmee ze dus onderscheiden van ‘gewoon’ rechts die staan voor vrijheid en zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Gewoon rechts zal bijvoorbeeld ook geen moeite hebben met het homohuwelijk, want vrijheid.
Mijn ervaring is juist dat de meeste rechtse, conservatieve mensen er totaal geen moeite mee hebben op het debat aan te gaan met linkse mensen. Meestal lullen ze de tegenpartij wel inhoudelijk volledig onder het tapijt met feiten en argumenten. Waarna die weer gaan gillen over de toon, fatsoen en platforms bieden aan foute meningen.
pi_193989953
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat zijn gewoon meningen. En men mag die mening gewoon hebben wat mij betreft.
Eens. Maar het blijft niet bij meningen. Mensen worden net zo lang onder druk gezet tot ze zich onderwerpen. Zie dit meest recente voorbeeld.

https://www.nu.nl/film/60(...)p-sociale-media.html
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:28:12 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193989957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat de meeste rechtse, conservatieve mensen er totaal geen moeite mee hebben op het debat aan te gaan met linkse mensen. Meestal lullen ze de tegenpartij wel inhoudelijk volledig onder het tapijt met feiten en argumenten. Waarna die weer gaan gillen over de toon, fatsoen en platforms bieden aan foute meningen.
_O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193989960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Haha alleen in een setting van onvoorbereide studenten tegen mensen met jaren debattraining.
pi_193989990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Eens. Maar het blijft niet bij meningen. Mensen worden net zo lang onder druk gezet tot ze zich onderwerpen. Zie dit meest recente voorbeeld.

https://www.nu.nl/film/60(...)p-sociale-media.html
Je linkt doet het niet.
Incelfrikandel
pi_193989999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:25 schreef AlohA het volgende:
Wat vinden al die mensen die denken dat Cancel Culture een ding is eigenlijk van hoe er met Femke Halsema omgegaan wordt?
Ik vind haar een hypocriet en totaal ongeschikt als burgemeester van Amsterdam. Maar van mij mag ze gewoon meedoen aan het publieke debat. Wat is je punt precies?
pi_193990013
quote:
Op woensdag 8 juli 2020 14:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:[/b]

[..]

Je linkt doet het niet.
https://www.nu.nl/film/60(...)n-af-na-kritiek.html
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:34:25 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:21 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dit. En tevens is ras een 'social construct' wat helemaal niet bestaat.

Hoe mensen zo twee totaal tegengestelde standpunten gelijktijdig kunnen aanhangen is voor mij echt een raadsel. Lees je ook terug in 1984 trouwens.
The End Times are wild
pi_193990042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:34 schreef LXIV het volgende:
Hoe mensen zo twee totaal tegengestelde standpunten gelijktijdig kunnen aanhangen is voor mij echt een raadsel. Lees je ook terug in 1984 trouwens.
Dat boek was een waarschuwing, maar sommige mensen lijken het meer als handleiding te gebruiken. :{
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:38:35 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit. En tevens is ras een 'social construct' wat helemaal niet bestaat.

Ras is inderdaad een sociaal construct, maar als iets sociaal geconstrueerd is wordt het daarmee in sociologische zin werkelijkheid. Desalniettemin is het natuurlijk achterlijk dat donkere cartoonpersonages alleen ingesproken mogen worden door donkere acteurs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193990103
quote:
Als ik het zo lees heeft ze wat kritiek gekregen over hoe ze sprak over haar rol, is ze in dialoog gegaan met de critici en heeft ze vervolgens de conclusie getrokken dat haar rol beter gespeeld kan worden door een transman met meer achtergrondkennis.

Wat is daar mis mee?

Kijk van mij had ze haar rol niet op hoeven geven, maar ik zie niet in waarom anderen niet niet hoeven te vinden en Berry zich niet hoeft te bedenken.
Incelfrikandel
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:40:47 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ras is inderdaad een sociaal construct, maar als iets sociaal geconstrueerd is wordt het daarmee in sociologische zin werkelijkheid. Desalniettemin is het natuurlijk achterlijk dat donkere cartoonpersonages alleen ingesproken mogen worden door donkere acteurs.
Als iets een social contruct is dan is het niet biologisch meetbaar. Het is gewoon mogelijk om van een losse levercel te bepalen tot welk ras de 'eigenaar' behoort. Net zo goed als te bepalen of het een man of een vrouw is.
Echte social constructs, zoals adelijke titels of militaire rangen zijn niet van een enkele cel af te lezen, of ook maar van het hele lichaam.
The End Times are wild
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:42:05 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als iets een social contruct is dan is het niet biologisch meetbaar. Het is gewoon mogelijk om van een losse levercel te bepalen tot welk ras de 'eigenaar' behoort. Net zo goed als te bepalen of het een man of een vrouw is.
Echte social constructs, zoals adelijke titels of militaire rangen zijn niet van een enkele cel af te lezen, of ook maar van het hele lichaam.
Definieer ras.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:43:13 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Definieer ras.
De zichtbare en onzichtbare gemeenschappelijke erfelijke eigenschappen binnen een groep mensen die samenhangt met onder meer aanpassingen aan het klimaat waar die specifieke groep geevolueerd is.

Of zoiets.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:44:30 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

De zichtbare en onzichtbare gemeenschappelijke erfelijke eigenschappen binnen een groep mensen die samenhangt met onder meer aanpassingen aan het klimaat waar die specifieke groep geevolueerd is.

Of zoiets.
En hoeveel moet je DNA afwijken van welke standaard om tot een ander ras te behoren?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:44:40 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of zoiets.
en hoe baken je dat af? zijn Arabieren een ras? Bantoes? Ainu? Vuurlandindianen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:45:36 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990240
Het begrip soort is al lastig, ras ligt daaronder en is nog ongrijpbaarder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:46:38 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193990260
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Het begrip soort is al lastig, ras ligt daaronder en is nog ongrijpbaarder.
Ras impliceert een soort verstening, of in ieder geval doorfokking.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:46:57 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193990266
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En hoeveel moet je DNA afwijken van welke standaard om tot een ander ras te behoren?

Dat kun je definieren door bijvoorbeeld een 2- of meerdimensionale positie in zo'n map te bepalen.
Er zullen altijd mengvormen zijn, per definitie bijna.
The End Times are wild
pi_193990280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Als ik het zo lees heeft ze wat kritiek gekregen over hoe ze sprak over haar rol, is ze in dialoog gegaan met de critici en heeft ze vervolgens de conclusie getrokken dat haar rol beter gespeeld kan worden door een transman met meer achtergrondkennis.

Wat is daar mis mee?

Kijk van mij had ze haar rol niet op hoeven geven, maar ik zie niet in waarom anderen niet niet hoeven te vinden en Berry zich niet hoeft te bedenken.
Ik vind het nogal intimiderend. Een actrice mag dus geen rol meer spelen als deze niet overeenkomt met haar geaardheid of ras. Het is geen dialoog. Het is buigen voor de online meute en knielen om verder gezeik te voorkomen. Zie ook haar excuus bericht. Dat is geen oprechte tweet maar een checklist van de juiste terminologie.

pi_193990317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:31 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik vind haar een hypocriet en totaal ongeschikt als burgemeester van Amsterdam. Maar van mij mag ze gewoon meedoen aan het publieke debat. Wat is je punt precies?
Ik zou zeggen dat intussen een paar jaar aan haatcampagne vanuit bepaalde (social) media met als enige doel haar weg te pesten als burgemeester van Amsterdam, perfect passen in de spelregels van 'Cancel Culture'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')