abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193981656
Ik heb vandaag een kast besteld bij vidaxl. Maar een paar uur later zag ik dezelfde kast waar de lade aan de linkerkant zat en die kast wil ik liever kopen.

Ondanks dat slechts een paar uur voorbij was, zegt vidaxl dat het niet meer mogelijk is de bestelling te annuleren en dat ik het aan de deur moet weigeren en dat ze daarna een week later het geld terug storten. Online annuleren lukt ook niet want ik krijg een ''Error 500'' wanneer ik het probeer.

Mijn vraag is: Krijg ik bewijs als ik het pakket weiger aan de deur? Want het laatste wat ik wil is geen kast en mijn geld kwijt natuurlijk.

Alvast vriendelijk bedankt voor het lezen.
pi_193981696
Ik zou de kast niet weigeren aan de deur maar aannemen en vervolgens terugsturen.
pi_193981763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:20 schreef madam-april het volgende:
Ik zou de kast niet weigeren aan de deur maar aannemen en vervolgens terugsturen.
Als ik dat doe, dan moet ik zelf de verzendskosten betalen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:25:36 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_193981777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:20 schreef madam-april het volgende:
Ik zou de kast niet weigeren aan de deur maar aannemen en vervolgens terugsturen.
Waarom zou je dat doen? Dan betaal je als je pech hebt zelf de retourkosten én ben je aansprakelijk voor de retourzending.

Bij weigeren gaat het in de regel gewoon retourafzender, een en ander overeenkomstig de oorspronkelijke overeenkomst tussen de firma waar je besteld hebt (opdrachtgever) en de bezorgdienst (opdrachtnemer).
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_193981813
Gewoon 'niet thuis' zijn? Net zo lang totdat ze het terugnemen?
Somebody that I used to know
pi_193982434
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193982438
bel de winkel op en zegt dat je toch afstand wilt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_193982453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:24 schreef davedave333 het volgende:

[..]

Als ik dat doe, dan moet ik zelf de verzendskosten betalen.
Dit dus. En dan wordt jij de verzender en verantwoordelijk voor de zending. Moet je niet willen. Lastig wordt het wel als je buren het eventueel aannemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193982456
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:27 schreef Postbus100 het volgende:
Gewoon 'niet thuis' zijn? Net zo lang totdat ze het terugnemen?
Briljant!
pi_193983364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:19 schreef davedave333 het volgende:
Ik heb vandaag een kast besteld bij vidaxl. Maar een paar uur later zag ik dezelfde kast waar de lade aan de linkerkant zat en die kast wil ik liever kopen.

Ondanks dat slechts een paar uur voorbij was
Hadden ze het toen al verstuurd? Want zo niet dan is dat 'we kunnen niet annuleren' verhaal onzin, dan kunnen ze dat echt nog wel tegenhouden, maar hadden ze er gewoon geen zin in :')
pi_193984404
Gewoon uitleggen, kort, aan degene die het komt brengen dat je met de verkoper hebt afgesproken het te weigeren, gaat het gewoon retour.

Alsof je een kast, met al die x kilo pakketten, even zo zelf retour stuurt bij de balie van lokale postnl punt.. niet echt realistisch.
pi_193984414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:56 schreef Henno het volgende:

[..]

Hadden ze het toen al verstuurd? Want zo niet dan is dat 'we kunnen niet annuleren' verhaal onzin, dan kunnen ze dat echt nog wel tegenhouden, maar hadden ze er gewoon geen zin in :')
Vaak ligt het al meteen gesorteerd en wel bij de vervoerder binnen luttele uren.
Zeker in deze tijd van voor x besteld morgen in huis dagen.

Volledig geautomatiseerd.
pi_193984483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 06:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vaak ligt het al meteen gesorteerd en wel bij de vervoerder binnen luttele uren.
Zeker in deze tijd van voor x besteld morgen in huis dagen.

Volledig geautomatiseerd.
Niet bij VidaXL. Wat een pauperwinkel is dat.
pi_193984559
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Dan betaal je als je pech hebt zelf de retourkosten én ben je aansprakelijk voor de retourzending.

Bij weigeren gaat het in de regel gewoon retourafzender, een en ander overeenkomstig de oorspronkelijke overeenkomst tussen de firma waar je besteld hebt (opdrachtgever) en de bezorgdienst (opdrachtnemer).
Volgens mij zijn er geen retourkosten verbonden bij een retour aan vidaXL, maar het scheelt jou en vidaXL iig wel heel veel gedoe als je het gewoon weigert aan de deur.

Webshops werken vaak met zo’n geautomatiseerd (en snel) systeem dat een annulering - wanneer de voorbereiding al is begonnen - vaak meer tijd en gedoe kost dan een weigering en retour aan de deur.
pi_193984574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 06:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vaak ligt het al meteen gesorteerd en wel bij de vervoerder binnen luttele uren.
Zeker in deze tijd van voor x besteld morgen in huis dagen.

Volledig geautomatiseerd.
En bij mega grote webshops als vidaXL zitten die pakketten vaak in mega grote containers tussen nog tig andere pakketten. Het tegenhouden van een zending betekent dus niet alleen het verspillen van tijd, maar ook een potentiële vertraging van alle andere leveringen.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2020 @ 07:15:20 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193984591
Weigeren kan prima. Zorg alleen wel even dat wanneer de chauffeur voor komt rijden hij niet eerst het zware pakket uit zijn bus haalt, maar ga naar hem toe en zeg dat je het pakket weigert. Scheelt gedoe voor de chauffeur.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193984640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 06:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Niet bij VidaXL. Wat een pauperwinkel is dat.
Des te meer reden om het te weigeren en niet zelf gaan klooien met terugsturen.
De mogelijkheid is er, maak er dan ook gebruik van zou ik zo zeggen.

Het is inderdaad niet de allerbeste winkel, soms hebben ze wel leuke dingen trouwens.
Koop er vaak een bureaustoel. :+
pi_193984643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 07:15 schreef JeMoeder het volgende:
Weigeren kan prima. Zorg alleen wel even dat wanneer de chauffeur voor komt rijden hij niet eerst het zware pakket uit zijn bus haalt, maar ga naar hem toe en zeg dat je het pakket weigert. Scheelt gedoe voor de chauffeur.
Of als je het niet doorhebt dat hij al aan het uitladen is en al aanbelt, help dan weer de spullen weer inladen als het moeizaam gaat.
pi_193984755
Misschien zetten ze de spullen wel bij de buren in de gang als je niet thuis bent
pi_193984890
Als het nog niet is afgeleverd kun je soms het afleveradres wijzigen, dan maak je daar het adres van VidaXL van ;)
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  woensdag 8 juli 2020 @ 08:18:34 #21
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_193984956
Weet je zeker dat je bij het in elkaar zetten van de kast de oriëntatie van de lade niet zelf kan kiezen? Vaak zitten er gewoon aan beide kanten dezelfde gaatjes etc. zodat je zelf links of rechts kan kiezen. Dat heb ik in ieder geval bij meerdere kasten meegemaakt dus misschien handig om daar naar te informeren? Dan hoef je hem misschien niet eens te cancelen :)
pi_193985891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Hadden ze het toen al verstuurd? Want zo niet dan is dat 'we kunnen niet annuleren' verhaal onzin, dan kunnen ze dat echt nog wel tegenhouden, maar hadden ze er gewoon geen zin in :')
Afhankelijk van het proces. Als er in het proces geen mogelijkheid zit zendingen uit het proces te halen, dan kan het dus niet. Het kan handiger (lees: goedkoper) voor ze zijn zulke zendingen dan aan de deur te laten weigeren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194118726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Hadden ze het toen al verstuurd? Want zo niet dan is dat 'we kunnen niet annuleren' verhaal onzin, dan kunnen ze dat echt nog wel tegenhouden, maar hadden ze er gewoon geen zin in :')
Nee het was nog niet verstuurd. Maar ze weigerden het te annuleren. Was letterlijk 1 uur na mijn bestelling geplaatst was.

Uiteindelijk had een huisgenoot het pakket alsnog aan de deur geaccepteerd. Waardoor ik dacht dat ik zelf de verzendskosten moest betalen. Maar vidaXL besloot zelf het pakket op te halen.
Dat was wel goede service. Nu nog wachten wanneer ik het aankoopbedrag terug krijg.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 juli 2020 @ 21:54:14 #24
408813 crew  trein2000
pi_194120558
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 08:08 schreef De_Melkboer het volgende:
Als het nog niet is afgeleverd kun je soms het afleveradres wijzigen, dan maak je daar het adres van VidaXL van ;)
Ja dat zou ik maar ff niet doen. Geheid dat het interne systeem in de war gaat. En dan ben je verder van huis. Gewoon aan de deur weigeren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 juli 2020 @ 21:59:39 #25
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194120631
Ook weleens gehad, na vijf minuten gebeld, kon niet meer geannuleerd worden :')
Dus toen maar aan de deur geweigerd. Bezorger was niet blij.
Ik voel me er nog steeds wel een beetje schuldig over maar ik was toen hoogzwanger dus zelf dat ding sjouwen naar een Postnl punt was ook geen doen :@
pi_194121936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Hadden ze het toen al verstuurd? Want zo niet dan is dat 'we kunnen niet annuleren' verhaal onzin, dan kunnen ze dat echt nog wel tegenhouden, maar hadden ze er gewoon geen zin in :')
Met hoge volumes is zo'n verzoek vaak sowieso niet te doen vanwege het logistieke proces. Je moet op zoek naar een pakket dat soms al gepacked is op de pallet. En ook als de order nog in het pick proces zit is het geen lolletje. Gewoon verzenden en dan terugsturen is goedkoper.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')