Waarom zouden ze dat niet doen? Die kunnen toch een 2e voorkeur hebben?quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:21 schreef Hanca het volgende:
Spannend, nog een tweede ronde. Maar normaal zou De Jonge dat met zo'n voorsprong moeten halen, aangezien een deel van de Keizer stemmers waarschijnlijk in de tweede ronde niet stemt.
twitter:LamyaeA twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 17:22:24NIEUWS Mona Keijzer: ‘tegen de mensen die op mij hebben gestemd, zeg ik: kies voor Omtzigt.’ reageer retweet
Dat gaat gezellig worden bij het volgende CDA-bewindspersonenoverlegquote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:26 schreef Schuimpjes het volgende:
twitter:LamyaeA twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 17:22:24NIEUWS Mona Keijzer: ‘tegen de mensen die op mij hebben gestemd, zeg ik: kies voor Omtzigt.’ reageer retweet
Gelukkig is het recesquote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gaat gezellig worden bij het volgende CDA-bewindspersonenoverleg
Een deel zal geen voorkeur hebben tussen Omtzigt en De Jonge, bijvoorbeeld omdat ze eigenlijk een vrouw als lijsttrekker willen of omdat ze uit (de omgeving van) Volendam komen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? Die kunnen toch een 2e voorkeur hebben?
Maar dat waren ze wel van plan, de laatste keer stond hij dacht ik op 3, 4 of 5.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Ongeacht of Omtzigt het wordt; de partij kan niet meer om hem heen. Als hij door wilt moeten ze hem op een verkiesbare plek zetten
Dat is wel er van uitgaande dat de opkomst gelijk blijft, dat moet ik nog zien.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:58 schreef Em31 het volgende:
De Jonge is wel heel dichtbij. Omtzigt heeft dan zowat alle stemmers van Keijzer nodig. Zal eerder een probleem zijn of iedereen wel weer gaat stemmen (en wat voor invloed dat Volkskrant artikel heeft).
Mevrouw stemband!quote:
Met andere woorden Mona Keijzer beëindigt haar politieke carrière, behalve in het uitzonderlijke geval dat Omzigt toch nog wint. maar als Hugo wint zal ze denk ik niet terug komen als bewindspersoon.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:26 schreef Schuimpjes het volgende:
Beide staan in elk geval voor een ruk naar links (precies zoals het manifest van vorig jaar wilde). Omtzigt is wel conservatiever dan De Jonge, denk ik.quote:Op zondag 12 juli 2020 08:55 schreef Postbus100 het volgende:
Ik weet het nog niet. Iedereen die denkt dat mensen zich laten leiden door interviews met Gommers waarin gezegd wordt dat De Jonge hem 'gemanipuleerd' heeft, die komen sowieso bedrogen uit.
Ik bedacht me gisteren ineens dat de acties van vandaag er helemaal niet zo toe doen voor de kiezers. Ik denk echt dat ze op ideologie en op visie kiezen. Welke kant willen ze op met het CDA? Wat vinden ze belangrijk? Een oerdegelijke maatschappelijk geëngageerde, conservatieve partij? Of modern/hip en strevend naar verandering?
Ik heb me er te weinig in verdiept in waar De Jonge en Omtzigt voor staan, maar De Jonge is wel een veiligere keus, als in: je weet wat je aan hem hebt en je weet waar hij (ongeveer) voor staat. Met Omtzigt is dat toch wat lastiger te peilen. Ja, hij staat voor rechtvaardigheid. Maar rechtvaardigheid is geen politieke ideologie/richting.
Als je kijkt wat voor achterlijk hysterische vertoning het in de Kamer was om zieltjes te winnen ten tijde van corona, waarbij de ministers door sommigen vooral werden gewantrouwd om het wantrouwen en er de meest bespottelijke moties voorbij kwamen om mee te pronken op twitter, vind ik dit een totaal maar dan ook totaal onboeiend detail.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:53 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vond dat van Gommers ook niet schokkend. Welkom in de politiek. En journalisten doen het ook, en elke normaal denkende burger: proberen om een belofte te krijgen, en dat dan nog even de boel schriftelijk laten bevestigen. Dan heb je jezelf ingedekt. Wat hadden mensen dan verwacht?
Alleen FvD/PVV.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je kijkt wat voor achterlijk hysterische vertoning het in de Kamer was om zieltjes te winnen ten tijde van corona, waarbij de ministers door sommigen vooral werden gewantrouwd om het wantrouwen en er de meest bespottelijke moties voorbij kwamen om mee te pronken op twitter, vind ik dit een totaal maar dan ook totaal onboeiend detail.
Mwah dat vind ik wat kort door de bocht, het is niet zo dat de winnaar van deze leiderschapsstrijd ook gaat bepalen wie er op de kieslijst komt.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 20:18 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Met andere woorden Mona Keijzer beëindigt haar politieke carrière, behalve in het uitzonderlijke geval dat Omzigt toch nog wint. maar als Hugo wint zal ze denk ik niet terug komen als bewindspersoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |