abonnement Unibet Coolblue
pi_194830119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo gaat het maar wat vaak met volwassenen, afkerig van de moderne media die de jeugd corrumperen. :+

Fortnite is hier al jaren af en aan in. Hartstikke leuk, volstrekt onschuldig en een enorme stimulans voor dansen en het ontwikkelen van een onderlinge code. Vlogs van Enzo Knol: ook al jaren af en aan hip en het verbaast me hoeveel kennis van de wereld de kinderen opdoen door naar zijn video's te kijken. Dikke kans dat ze er meer van opsteken dan Wereldoriëntatie. Om TikTok moet ik zelf ook regelmatig lachen, al zit er evenzeer een hoop meuk tussen. En de filmpjes van mijn eigen kinderen zijn natuurlijk altijd leuk educatief. 8-)
Mijn dames waren afgelopen zondag enorm aan het stuiteren.. Milan Knol, de broer van, kwam naar Rijswijk voor een meet en greet.. moest je wel Knoller merchandise kopen, maar dan kreeg je ook een handtekening. De dames hebben 1,5 uur in de rij gestaan, beide een trui gekocht, beide een handtekening. 2 stralende koppies en helemaal heppiedepeppie.
Ik had nog nooit hem gehoord. A is groot fan van zijn vlogs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194830165
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn dames waren afgelopen zondag enorm aan het stuiteren.. Milan Knol, de broer van, kwam naar Rijswijk voor een meet en greet.. moest je wel Knoller merchandise kopen, maar dan kreeg je ook een handtekening. De dames hebben 1,5 uur in de rij gestaan, beide een trui gekocht, beide een handtekening. 2 stralende koppies en helemaal heppiedepeppie.
Ik had nog nooit hem gehoord. A is groot fan van zijn vlogs.
Haha, schattig.

Milan Knol ken ik vooral van:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194830203
Mijn dochter heeft een telefoon sinds ze alleen thuis mag komen uit school. Ze was toen 9.5 ongeveer. Een telefoon met restricties overigens want ik heb hem via Family Link aan mijn telefoon gekoppeld. Hij is dus 's avonds en 's nachts geblokkeerd en er zitten limieten op appgebruik. Ook weer behoorlijk streng maar ik vind het simpelweg niet nodig om als tienjarige de hele dag op een telefoon bezig te zijn. En last but not least, de telefoon mag alleen binnenshuis gebruikt worden.
pi_194830227
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, schattig.

Milan Knol ken ik vooral van:

Zelfs dat ken ik niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:15:18 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194830263
Wel interessant dat de meningen over fortnite dus ook enorm verschillen hier. Claudia noemt het onschuldig maar het is voor 12+? Ik ken het van naam maar kan weinig zinnigs zeggen over de inhoud.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194830405
Ik weet niet zo goed of Fortnite onschuldig is. Ik denk dat dat ook echt kindafhankelijk is.
T heeft, toen ze 9 was, Pirates gekeken. Kijkwijzer is 12 jaar. Ze vindt ze geweldig en kijkt ze regelmatig. Ze heeft er ook geen nachtmerries van gehad. Maar voor een ander kind kan dat heel anders zijn.
Zelfde met Harry Potter vanaf deel 4 geloof is. Is ook kijkwijzer 12.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 17:34:04 #205
5428 crew  miss_sly
pi_194830610
S speelt sinds we in het kruier huis wonen Fortnite. Eerder had ze er wel eens naar gekeken, maar vond het niets. Nu speelt ze het graag, met vrienden vooral. Ik vind het feit dat het een schietspel is niet zo bijster interessant. Ik denk dat ze voldoende inziet dat het een spel is en dat mensen neerschieten geen normale bezigheid is.

S heeft een eigen account op Tiktok waar ze haar eigen filmpjes op zet, waar ze herkenbaar op staat. Dat is wel een private account. N het begin was het hier en daar wat lastig met oude en nieuwe vriendinnen en hoe sommige altijd onaardige dingen zeggen en posten. Ze heeft daar veel van geleerd mbt nagaan met kritiek, jaloezie en meningen van vriendinnen. Ze heeft daarbij ook wel het kaf van het koren gescheiden inmiddels.
Daarnaast heeft ze dus een fanpage, en die is openbaar. Daar komt ze zelf niet in beeld, maar komen bewerkte foto’s en filmpjes van haar idool op. Ze is inmiddels behoorlijk bedreven in het bewerken van filmpjes met allerlei apps om te editten

Ze geeft zelfs wel eens zakgeld uit aan het kopen van dingen in Roblux of Fortnite. Ook dat vond ik eerst lastig, maar uiteindelijk is dit ook het nieuwe ‘speelgoed’. En het is haar zakgeld. En op is op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194830709
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:15 schreef laziness het volgende:
Wel interessant dat de meningen over fortnite dus ook enorm verschillen hier. Claudia noemt het onschuldig maar het is voor 12+? Ik ken het van naam maar kan weinig zinnigs zeggen over de inhoud.
Fortnite is cartoonesk. Er komen geen bloed en andere gewelddadigheden bij kijken. Een paar jaar geleden was onderstaand liedje populair. Dat geeft een beetje een beeld. Ik doe nog steeds wel eens in het openbaar de wiggle. :')

Dat wil niet zeggen dat er niks is om als ouder alert op te zijn. Fortnite is een gratis spel en er zit een verdienmodel achter van battle passes en het kopen van skins. En belangrijker nog: het is ontzettend verslavend.

Andere ouders moeten vooral zelf weten wat hun kinderen wel en niet mogen en waar hun grenzen liggen. Ik ben zelf een groot voorstander van een vrije en betrokken mediaopvoeding. Ik speel al jaren Minecraft met mijn zoon, ik ken de YouTube- en TikTok-sterren, wij praten met elkaar veel over media-inhoud. Zelfs het kopen van skins van eigen zakgeld was geen taboe bij ons thuis. Laat hem maar leren hoe vluchtig het plezier is en hoe leeg de bankrekening daarna is. Het enige waar ik zelf de grens trek is het hebben van een gamecomputer op de eigen kamer. Verslavingsgevoeligheid, zo heb ik in mijn eigen onderzoek naar nieuwe media gezien, is iets om beducht voor te zijn.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194830796
De switch blijft in principe in de woonkamer. A neemt m wel eens mee om in haar kamer te minecraften.

Die dansjes werden hier tot in de treure gedanst 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194831457
Er zijn best wel wat online workshops etc voor ouders hoe om te gaan met. Mijn werkgever faciliteert ook gastlessen op basisscholen,die worden gegeven door mijn collega's. En pre corona kwamen er hele klassen naar ons hoofdkantoor voor lessen in oa mediawijsheid.
Wat ik vooral weet is dat je het in de gaten moet houden. Kijk mee, weet wat je kind doet, wees open. Net zoals in de offline wereld dus.

B maalt er nu niet naar buiten zijn games op zijn tablet. Maar goed die is pas 6.
pi_194833974
Mijn dochter gebruikt mijn telefoon voor TikTok en ik heb nog een oude ipad, die kan ze ook gebruiken.
Oudste zoon is 19 maar die heeft niks met gaming. Zoon van 15 heeft een playstation maar speelt alleen graag FIFA en NBA.
Op zijn kamer! Moet er niet aan denken dat ie beneden zou zitten met zijn PlayStation :D

Maar hij gamed soms veel, en soms weer een tijd heel weinig. Als hij een nieuwe game release heeft veel en dat zwakt dan weer later af. Verder zit hij op school, maakt huiswerk, werkt, fietst en spreekt af met vrienden. En zit ook best vaak bij ons beneden. Kletsen, film of serie kijken dus het is prima gedoseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 01-09-2020 20:26:28 ]
pi_194835644
Wij maken weer eens goed gebruik van de zorgverzekering... ik zit met A weer eens op de HAP..
Zwaar door enkel gegaan met sporten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:59:43 #211
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194835730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:37 schreef laziness het volgende:
Sinds wanneer hebben ze allemaal een eigen telefoon dan om dit te doen?
Sinds mijn vent zijn telefoon liet vallen en dat ding met gebarsten scherm doorschoof.

Zonder overleg. :{
pi_194837586
Onze dochter van 6 is nog niet met al deze dingen bezig, maar ze kijkt bijv wel graag naar zoiets als 'de zoete zusjes' op Youtube. Ze mag daar maar zeer beperkt naar kijken en we leggen haar ook uit waarom wij daar moeite mee hebben, en wat onze bezwaren zijn. Ik zie het tot nu toe als: de kinderen mogen veel en we verbieden niet snel, maar als ouders bepalen we wel hoe lang, hoe vaak, wanneer en gaan we, hoe jong ze ook zijn, een gesprek aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194837910
Hier heeft de oudste een eigen telefoon. Deze gebruikte ze tot dit schooljaar zelden, maar nu op de nieuwe school gebruikt ze hem meer. Ze neemt hem mee naar school, en deelt dan op whatsapp de locatie. Ze speelt in de pauze met een vriendin spelletjes. Ze heeft wel een tiktok account, maar doet daar vrij weinig mee. Op school is er een mediateam. Ze kan solliciteren om daar mee te doen. Dit jaar nog niet. Eerst maar eens dit nieuwe leren ontdekken. Het is zo anders dan haar oude basisschool. Ze heeft nu ook frans gehad, en duits. We hebben totaal geen spijt dat we haar over hebben laten stappen.
Tis mooi dat groep 7, 8 klas 1 en 2 veel samen werken. Zo leren ze veel van elkaar.
Morgen gaat ze op kamp. Ze vindt het wel spannend, maar ook weer niet. Ze is al vaker op kamp geweest.
*poef* nu is het weg
pi_194840385
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:55 schreef Vicky het volgende:
Wij maken weer eens goed gebruik van de zorgverzekering... ik zit met A weer eens op de HAP..
Zwaar door enkel gegaan met sporten...
Oei, hopelijk niks kapot!

Hier gebruiken ze een telefoon in huis, maar dat is meer omdat de ipads nog langzamer zijn dan die oude foons van ons :P
De oudste kreeg in groep 7 een prepaid sim-kaartje in zijn telefoon(mijn jarenoude barrel), zodat hij af en toe zelf naar huis kon fietsen vanaf school/sport. Ik denk dat de jongste die in de loop van dit schooljaar ook wel krijgt, dan kan hij ook af en toe zelf op pad. Eind groep 8 kreeg de oudste een eigen nieuwe telefoon met abo (nokia voor 110 euro)

Een computer op de kamer wilde ik ook echt niet. Maarja, Corona, zolder bezet door werkende man, jongens op teams aan het werk. Dus dan toch maar ieder op hun eigen kamer. Nu zit oudste ook weer op zijn kamer te werken (verkouden thuis). En dan is het ook fijn dat hij gewoon ongestoord via teams mee kan kijken met de fysieke lessen.
pi_194840635


Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 september 2020 @ 09:40:35 #216
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194840638
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Ah, wat sip. Beterschap!
pi_194840665
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Ah shit -O-. Dat is wel heel zuur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194840679
Ah nee Vicky, AU! Heeft ze veel pijn?

B heeft 2 prachtige dagen gehad bij groep 3 en zit vandaag al verkouden thuis. Hij heeft duidelijk snot op zijn stembanden en een naar hoestje. Gisteren nog nergens last van....Pfffff. Echt...de jongen die gewoon nooit verkouden is sinds zijn 4e jaar. Zijn zusje snottert ook, dus ze zullen elkaar wel aangestoken hebben en die mag wel naar de opvang.
pi_194840685
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Dat is wel erg naar. Beterschap!!
pi_194840687
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:37 schreef laziness het volgende:
Sinds wanneer hebben ze allemaal een eigen telefoon dan om dit te doen?
Oudste sinds ze in groep 8 naar de verrijkingslessen ging op de middelbare school.
Jongste sinds groep 6, toen ze buitengesloten werd omdat ze geen whatsapp had. Ze mocht niet meedoen met de andere meiden. Eigenlijk hadden we zoiets van groep 8 is vroeg genoeg en ik hou niet van die groepsdruk, maar we zijn toch gezwicht, ze kreeg van Sint een simkaartje (simonly, 2,50 per maand en oude telefoon van ons).
Telefoons blijven 's avonds beneden en schermtijd proberen we te beperken. De jongste speelt nog lekker veel buiten. De oudste daar moeten we wel achteraan zitten... die zou het liefst de hele dag alleen maar schermstaren.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Dat is niet zo tof, beterschap!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194840697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:44 schreef exode het volgende:
Ah nee Vicky, AU! Heeft ze veel pijn?

B heeft 2 prachtige dagen gehad bij groep 3 en zit vandaag al verkouden thuis. Hij heeft duidelijk snot op zijn stembanden en een naar hoestje. Gisteren nog nergens last van....Pfffff. Echt...de jongen die gewoon nooit verkouden is sinds zijn 4e jaar. Zijn zusje snottert ook, dus ze zullen elkaar wel aangestoken hebben en die mag wel naar de opvang.
Hopelijk gauw weer opgeknapt :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194840719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:44 schreef exode het volgende:
Ah nee Vicky, AU! Heeft ze veel pijn?

B heeft 2 prachtige dagen gehad bij groep 3 en zit vandaag al verkouden thuis. Hij heeft duidelijk snot op zijn stembanden en een naar hoestje. Gisteren nog nergens last van....Pfffff. Echt...de jongen die gewoon nooit verkouden is sinds zijn 4e jaar. Zijn zusje snottert ook, dus ze zullen elkaar wel aangestoken hebben en die mag wel naar de opvang.
Hier idem nooit verkouden en nu zit de oudste thuis.
pi_194840723
Beterschap voor haar vicky
pi_194840865
B is ook echt boos....hij was deze hele week hulpje en had een speelafspraak vanmiddag. Met tegenzin bleef ie thuis.
pi_194842177
Vicky wat sneu voor haar. Beterschap!

Exode wat een gedoe die verkoudheden. En dat verkouden zijn kan ook best even duren helaas. Hopelijk kan hij snel weer naar school.

Hier vindt mijn tweetal dat er erg weinig buitengespeeld mag worden in groep 3 en dat ze vooral heel hard moeten werken. Ik had ze daar natuurlijk al een beetje op voorbereid, maar het valt ze deze eerste week dus alsnog een beetje tegen. :P
Ze zijn ook beiden om 18:30 uur helemaal klaar met de dag en slapen allebei nog voor het 19:00 uur is.
  woensdag 2 september 2020 @ 12:11:39 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194843021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Sjonguh, balen zeg! -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 september 2020 @ 13:25:15 #227
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194844292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:44 schreef exode het volgende:
Ah nee Vicky, AU! Heeft ze veel pijn?

B heeft 2 prachtige dagen gehad bij groep 3 en zit vandaag al verkouden thuis. Hij heeft duidelijk snot op zijn stembanden en een naar hoestje. Gisteren nog nergens last van....Pfffff. Echt...de jongen die gewoon nooit verkouden is sinds zijn 4e jaar. Zijn zusje snottert ook, dus ze zullen elkaar wel aangestoken hebben en die mag wel naar de opvang.
Ik ben zelf verkouden en getest. Dus mijn dochter zit nu ook thuis. Ze krijgt zo wel werk voor thuis. En hopelijk morgen de uitslag :X
  woensdag 2 september 2020 @ 14:31:29 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194845527
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Scheurtje in kuitbeen. Korfbalseizoen is voorbij voordat ze überhaupt gestart is.
Aw, naar Vicky! Beterschap.

Mijn jongste is er ongeveer hetzelfde aan toe, hoewel we dat al een paar weken weten. Hij heeft een scheurtje in een band die alle kleine botjes in z'n pols op hun plaats moet houden. Hij heeft het een hele tijd genegeerd, maar het werd de afgelopen maanden steeds erger, en we hebben nu voor een operatie gekozen. Met naar het schijnt een erg lange en vervelende herstelperiode, maar dan is het hopelijk ook goed. Maar dus ook een hele tijd geen basketball. Gelukkig wel een erg fijne coach, waarmee hij al mogelijkheden heeft besproken.
pi_194845851
Hoe zit dat bij jullie op school als kinderen moeten plassen? Bij mijn dochter hebben ze een plaskikker en die neem je mee als je moet plassen. Gevolg: mijn dochter mistte volgens eigen zeggen elke keer de plaskikker waardoor ze in haar broek heeft geplast...

Tevens: hebben jullie kids weleens in groep 3 in hun broek geplast? Hoe reageerden de kinderen hierop? Het zal waarschijnlijk wel loslopen maar ik ben toch wel een beetje bang dat ze hierom misschien gepest gaat worden.
pi_194846790
Bij B is er een plasketting, maar als ze echt moeten wordt er niet strikt aan gehouden. Ze hebben sowieso vaste plasmomenten, voor en na pauzes om te voorkomen dat kinderen steeds in en uit lopen tijdens de les. Dan gaan ze dus met zijn allen naar de wc.
B is lui, erg lui, dus die poept of plast wel eens in zijn broek, op school overigens eigenlijk nooit. Het klinkt heel lullig, maar juist door reactie van kinderen gaat mijnheer op tijd naar de wc op school.
  woensdag 2 september 2020 @ 15:43:03 #231
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194846871
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie op school als kinderen moeten plassen? Bij mijn dochter hebben ze een plaskikker en die neem je mee als je moet plassen. Gevolg: mijn dochter mistte volgens eigen zeggen elke keer de plaskikker waardoor ze in haar broek heeft geplast...

Tevens: hebben jullie kids weleens in groep 3 in hun broek geplast? Hoe reageerden de kinderen hierop? Het zal waarschijnlijk wel loslopen maar ik ben toch wel een beetje bang dat ze hierom misschien gepest gaat worden.
Misschien kun je dat informeel met de leerkracht overleggen, dat deze de klas vertelt wat ze mogen doen als de kikker iedere keer foetsie is?
Jouw dochter is vast niet de enige.
pi_194847452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Misschien kun je dat informeel met de leerkracht overleggen, dat deze de klas vertelt wat ze mogen doen als de kikker iedere keer foetsie is?
Jouw dochter is vast niet de enige.
Dat is wel een goeie, ik ga dat morgen eens aan haar vragen.
pi_194847762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:39 schreef exode het volgende:
Bij B is er een plasketting, maar als ze echt moeten wordt er niet strikt aan gehouden. Ze hebben sowieso vaste plasmomenten, voor en na pauzes om te voorkomen dat kinderen steeds in en uit lopen tijdens de les. Dan gaan ze dus met zijn allen naar de wc.
B is lui, erg lui, dus die poept of plast wel eens in zijn broek, op school overigens eigenlijk nooit. Het klinkt heel lullig, maar juist door reactie van kinderen gaat mijnheer op tijd naar de wc op school.
Hoe weet je dat dit met luiheid te maken heeft? En dat dit niet een excuses is van je zoontje, zo van "ik kan het wel als ik wil, maar ik doe er niet genoeg moeite voor", in plaats van eerlijk durven toe te geven dat hij er nog steeds moeite mee heeft?
pi_194847788
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie, ik ga dat morgen eens aan haar vragen.
Een kind gaat hooguit 2 minuten naar de wc, dat zal toch niet de reden moeten zijn dat ze in haar broek plast? Denk je niet dat dit een heel simpel "excuses" is van een kind die niet toe durft te geven niet te weten wanneer die naar het toilet moet?
pi_194848118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:29 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Een kind gaat hooguit 2 minuten naar de wc, dat zal toch niet de reden moeten zijn dat ze in haar broek plast? Denk je niet dat dit een heel simpel "excuses" is van een kind die niet toe durft te geven niet te weten wanneer die naar het toilet moet?
De voorgaande dagen ging het ook prima, dus ik geloof het wel. Daarbij zitten er 31 kinderen in de klas en die moeten allemaal wel een keertje (of meerdere) op een dag naar de wc.
pi_194849258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie op school als kinderen moeten plassen? Bij mijn dochter hebben ze een plaskikker en die neem je mee als je moet plassen. Gevolg: mijn dochter mistte volgens eigen zeggen elke keer de plaskikker waardoor ze in haar broek heeft geplast...

Tevens: hebben jullie kids weleens in groep 3 in hun broek geplast? Hoe reageerden de kinderen hierop? Het zal waarschijnlijk wel loslopen maar ik ben toch wel een beetje bang dat ze hierom misschien gepest gaat worden.
Mijn oudste dochter heeft dat meerdere keren gehad. Niet omdat ze te lui was maar de ene keer is ze gewoon vergeten te gaan want druk bezig met iets. Andere keer zei de juf een beetje streng dat ze moest gaan zitten. Mocht ze niet want de juf was aan het uitleggen. Ik heb met de leerkracht overlegd dat ze haar even aanspoort om naar de wc te gaan. Als ze namelijk in haar broek plast duurt het langer dan ff roepen: zou je niet eens gaan. :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194849675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dit met luiheid te maken heeft? En dat dit niet een excuses is van je zoontje, zo van "ik kan het wel als ik wil, maar ik doe er niet genoeg moeite voor", in plaats van eerlijk durven toe te geven dat hij er nog steeds moeite mee heeft?
Op zich ken ik mijn kind best goed. Maar vooruit: omdat hij zijn plas en poep ophoudt als hij met iets bezig is. Hij wilt dan niet naar de wc,omdat ie dan moet pauzeren met gamen, spelen, rondrennen etc. Dan wacht hij zo lang dat hij moet rennen en het dus niet altijd redt. Het is dus onze conclusie na veeeeeel ongelukjes. Sinds hij thuis ongelukjes zelf moet oplossen, gaat het ineens erg goed.
pi_194849711
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn oudste dochter heeft dat meerdere keren gehad. Niet omdat ze te lui was maar de ene keer is ze gewoon vergeten te gaan want druk bezig met iets. Andere keer zei de juf een beetje streng dat ze moest gaan zitten. Mocht ze niet want de juf was aan het uitleggen. Ik heb met de leerkracht overlegd dat ze haar even aanspoort om naar de wc te gaan. Als ze namelijk in haar broek plast duurt het langer dan ff roepen: zou je niet eens gaan. :P
Dat heeft mijn dochter dus ook. Te druk bezig en ze gunt zichzelf de tijd om te plassen niet heb ik het idee. En dan kijkt ze een paar keer of ze de plaskikker ziet en dan is het opeens broekplassen. Hoe gaan/gingen andere kinderen uit haar klas daarmee om?
pi_194850400
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat heeft mijn dochter dus ook. Te druk bezig en ze gunt zichzelf de tijd om te plassen niet heb ik het idee. En dan kijkt ze een paar keer of ze de plaskikker ziet en dan is het opeens broekplassen. Hoe gaan/gingen andere kinderen uit haar klas daarmee om?
Goed hoor. Er waren er nog meer. Ze werd er niet mee gepest. Door de juf die in het begin hielp en wij hadden later zelf afgesproken dat ze voor het 10 uurtje even naar de wc zou gaan om te proberen. Als ze terug kwam van het eten rond half 1 en dan voor ze naar huis ging. En natuurlijk als ze het een keertje wel voelde.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194859504
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:34 schreef Tally het volgende:

[..]

Goed hoor. Er waren er nog meer. Ze werd er niet mee gepest. Door de juf die in het begin hielp en wij hadden later zelf afgesproken dat ze voor het 10 uurtje even naar de wc zou gaan om te proberen. Als ze terug kwam van het eten rond half 1 en dan voor ze naar huis ging. En natuurlijk als ze het een keertje wel voelde.
Dat heb ik nu ook afgesproken met mijn dochter. Tijden dat ze even moet gaan, ook al moet ze niet nodig. Heb de juf ook even gemaild om te vragen of ze Noor af en toe wil aansporen om naar de wc te gaan en dat zou ze doen :)
pi_194859611
Vaste momenten is echt een goede. Sinds B van ons voor elke pauze moet gaan plassen, is het op school niet meer fout gegaan. Bij de kleuters moesten ze ook van de juf nu in groep 3 vraagt de juf het aan het begin van de pauze.
  donderdag 3 september 2020 @ 09:42:32 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860238
Qua pesten, of wij hebben geen doorsnee basisschool, of het is gewoon echt zo dat kleine kinderen een beetje sukkels zijn en dat na een kwartier alweer zijn vergeten. Bovendien hebben ze allemaal wel eens dingetjes die niet helemaal perfect gaan nog en vergeten/vergeven ze dat van elkaar weer snel.

(Maar ik hoorde van andere moeders op zwemles over een jongen die in de kleuterklas werd gepest als hij ook maar een fliebeltje roze op zijn shirt had. En een ander meisje die in groep 3 al riep dat ze niet wilde eten omdat iedereen haar dik vond. Dat soort dingen zijn de kinderen hier helemaal niet mee bezig :? Dus misschien ligt het aan de school)
KuikenGuppy
pi_194860487
Mijn jongste was ook zo'n natte.. Flink geconcentreerd bezig zijn. En dan op het laatste moment pas het seintje doorkrijgen dat hij naar de wc moet. Als die dan bezet is, is het mis. Dat is eigenlijk vanzelf wel overgegaan. Daar is hij ook nooit gepest. Hij huilt ook nogal makkelijk, dat was wel even een ding toen hij naar de middenbouw ging, maar dat accepteert de klas ook gewoon. Nu eens kijken wat de bovenbouw daarvan vindt. Gelukkig gaat het ook al beter.

Maar pesten bij ons op school gebeurd niet zovaak om die redenen. Anders zijn is wel oke, Zo zit er ook een autistische jongen die typisch gedrag heeft. En dan ook nog regelmatig in de oude kleren van zijn zus naar schoolgaat. Dat gaat allemaal prima.
De keer dat er echt flink gepest werd, was dan een paar karakters die niet samen ging en dat op elkaar af reageerden.
pi_194860730
Mijn dochter word niet gepest en dat terwijl ze soms best raar uit de hoek kan komen. Ze gaat sinds groep 1 al met de meisjes om waar ze nu mee om gaat. Er zit er wel eentje tussen die nogal bazig kan zijn. En wel eens roept: dat zou ik niet eten hoor word je dik van. En dat terwijl ze zelf een kliko is en een plofkop heeft. :X
Mijn dochter neemt dat erg serieus en die eet al niet veel en op sommige dagen dus helemaal niks in de angst om spekkies te krijgen. Als baby at ze al moeilijk maar das alleen maar erger geworden. Al eens over gehad met de moeder van het kind en die zegt dat ze nooit tegen haar dochter iets roept over het gewicht. En meer kan ik helaas ook niet doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194864744
kinderen zijn vaak best vergevingsgezind..
Had op scouting eens dat een paar kinderen grappig aan het doen waren.. en er was een 10 jarig meisje die hikkend van de lach zei dat ze echt op moesten houden omdat ze anders in haar broek zou plassen.. ze stopten even, maar toen begonnen ze weer en plastte ze inderdaad in haar broek..
Die kinderen vonden toen ook echt dat het hún schuld was, dat vond ik wel echt grappig..
pi_194864766
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:29 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter word niet gepest en dat terwijl ze soms best raar uit de hoek kan komen. Ze gaat sinds groep 1 al met de meisjes om waar ze nu mee om gaat. Er zit er wel eentje tussen die nogal bazig kan zijn. En wel eens roept: dat zou ik niet eten hoor word je dik van. En dat terwijl ze zelf een kliko is en een plofkop heeft. :X
Mijn dochter neemt dat erg serieus en die eet al niet veel en op sommige dagen dus helemaal niks in de angst om spekkies te krijgen. Als baby at ze al moeilijk maar das alleen maar erger geworden. Al eens over gehad met de moeder van het kind en die zegt dat ze nooit tegen haar dochter iets roept over het gewicht. En meer kan ik helaas ook niet doen.
Dat is wel heel naar.. Dikke kans dat oma ofzo zoiets tegen dat meisje zegt ofzo..Maar naar dat dat zo n invloed heeft op jouw dochter..
pi_194865328
Oh ja hier ook een bijna 6 jarige met geregeld ongelukjes op school en thuis. Lastig vind ik dat.
pi_194866405
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Dat is wel heel naar.. Dikke kans dat oma ofzo zoiets tegen dat meisje zegt ofzo..Maar naar dat dat zo n invloed heeft op jouw dochter..
Ja op dat kind niet maar wel op de mijne :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:38:24 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194879807
Zijn hier kinderen die op muziekles zitten? Hoe vinden ze dat?

Kuiken mag van ons op muziekles als hij z'n zwemdiploma's heeft gehaald, dus ik oriënteer alvast een beetje ;).
KuikenGuppy
pi_194879905
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:38 schreef Burdie het volgende:
Zijn hier kinderen die op muziekles zitten? Hoe vinden ze dat?

Kuiken mag van ons op muziekles als hij z'n zwemdiploma's heeft gehaald, dus ik oriënteer alvast een beetje ;).
Noor heeft muziekles op school nu ze in groep 3 zit. Nog geen idee wat ik me er precies bij moet voorstellen, maar ik vind het wel heel leuk!
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:54:27 #251
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194880043
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:38 schreef Burdie het volgende:
Zijn hier kinderen die op muziekles zitten? Hoe vinden ze dat?

Kuiken mag van ons op muziekles als hij z'n zwemdiploma's heeft gehaald, dus ik oriënteer alvast een beetje ;).
De mijne heeft een jaar of 2 geleden een introductiecursus gehad, 10 weken lang elke week een ander instrument. Hij was 8 toen en waardeerde het wel, maar is uiteindelijk niet op muziekles gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194880347
Mijn meiden hebben een paar jaar "blokfluitles" gehad op school. Echt heel basic, klassikaal.
De jongste wilde toen wel op les, maar wij schrokken enorm van de prijzen... en hebben het mede daarom niet gedaan toen.
Ik heb zelf vroeger wel muziekles gehad, eerst blokfluit 1 a 2 jaar en daarna klarinet een jaar of 3. Dat laatste jaar kreeg ik een andere docent en laten we netjes zeggen dat we absoluut geen klik hadden en ik het plezier gauw kwijt was en gestopt ben.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194880354
De oudste is met 7,5 begonnen met pianoles. Hij wilde ook wel gitaar, maar die leraar had geen plek. Pianojuf zit hier 2 blokken verderop, dat is ook wel makkelijk voor ons.

Hij vindt de lessen leuk, gaat ook altijd huppelend die kant op. Het thuis oefenen is wel een dingetje. Als alles je altijd komt aanwaaien is het wel lastig als je echt moet oefenen en kleine stapjes vooruit gaat.. Maar dat is juist ook wel weer goed voor hem. Dus hij vindt het leuk, en het is goed voor hem. win-win :P

D is vanuit zwemles eerst gaan turnen. Daar is hij deze zomer mee gestopt, en nu op zoek naar een nieuwe sport. De eerste 2 proeflessen frisbee heeft hij gehad, en dat lijkt goed te bevallen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 september 2020 @ 11:51:01 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194880822
In groep 3 hier de cursus ‘ontdek je favoriete muziekinstrument’ gedaan. Daarna een aantal jaar keyboard en zangles gehad. Nu nog steeds (ze is 16) zangles, met plezier :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 september 2020 @ 11:55:47 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194880913
Ollie gaat nu zijn 3e jaar gitaarles in. Hij vindt de les leuk, hij heeft er aanleg voor maar oefenen is wel een ding. Dat gaat niet altijd zonder gemopper.
Helaas doet hij het zonder veel oefenen genoeg om complimenten te krijgen van de leraar dus hij vindt het ook wel best zo :')

Er zijn niet veel gevorderden van zijn leeftijd. Hij kreeg vorig jaar les met twee oudere kinderen maar dat was best een leuke dynamiek juist en goed voor zijn social skills ook nog.
Ze doen ook nog bandles middenin het jaar zes weken lang met optreden aan het eind dus wat hem weer leert met andere samen te spelen en op een podium te staan. Hij leert daardoor meer dan enkel een instrument bespelen dus win-win.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194890050
de mijne hebben net samen hun eerste blokfluitles gehad (wilden ze graag, ik had liever een ander instrument gehad). Met aansluitend ruzie over wie als eerste aan papa mocht laten horen wat er geleerd was. En daarna wilde jongste helemaal niets meer en gilde boos dat hij nooit meer iets ging laten horen behalve op les.
dusss.. eens zien hie het gaat als ze geslapen hebben 🙄
pi_194896207
Eline is vorige week begonnen met gitaarles. Ze is net 7 geworden. Het was iets waar ze al een half jaar om vroeg (ze had bij de vader van een vriendinnetje een keer een liedje op de gitaar geleerd en was super enthousiast). Ze vond het wel jammer dat ze nu de eerste les geen liedje geleerd had (ondanks dat ik haar daar wel al voor ‘gewaarschuwd’ had). Maar goed ze snapt ook wel dat het belangrijk is om eerst goed te leren hoe het moet.
Ben benieuwd, ik hoop dat ze het leuk blijft vinden, ik vind het in ieder geval wel heel leuk dat ze dit is gaan doen.
Man en ik zijn beiden niet muzikaal, ik heb vroeger 2 jaar muziekles gehad na schooltijd, 1 jaar noten lezen en 1 jaar blokfluitles. Maar nooit er in verder gegaan :')
Dus was wel een klein beetje verbaasd dat ze hier zelf mee kwam :D

De oudste heeft een tijdje gezegd dat hij op pianoles wilde, maar toen we gingen aanmelden (ook voor de jongste) toen hoefde het niet meer. Dus hij was niet zo enthousiast uiteindelijk. Dus toch maar niet gedaan dan.
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:24:20 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194897796
Leuk al die muziekles verhalen! Ik heb net voor mezelf ook maar eens geïnformeerd naar pianoles, lijkt me heel leuk om weer op te pakken O+ (hier onder de rivieren ben je met viool helaas nergens welkom, maar misschien ga ik dat ook nog wel weer oppakken).
Hier hebben ze een serie van 8 lessen waarin je allerlei instrumenten kunt uitproberen, denk dat we daar mee gaan beginnen.
KuikenGuppy
pi_194898121
Leuk! Mijn oudste (bijna 8) speelt nu twee jaar piano. Ik dacht ook die orientatielessen te gaan doen maar hij wilde heel graag piano en alleen piano. Hij heeft er heel veel plezier in, heeft er ook aanleg voor en speelt uit zichzelf op elke piano die hij ziet, aanmoediging om te oefenen is niet nodig.

Ook mijn idee was dat het goed voor hem zou zijn iets te hebben waar hij moeite voor moet doen. Dat ging dus niet op, want ook dit gaat hem makkelijk af. Maar juf ziet dat ook en speelt er op in met extra opdrachten ;)
pi_194898333
Vanaf welke groep/leeftijd kijkt je kind het Jeugdjournaal? Volgens de makers is het vanaf 9 jaar.
Wij kijken thuis sommige stukjes die we informatief en niet zwaar vinden, maar J vertelde dat ze op school elke dag het ochtendjournaal kijken. Hij zit in groep 3/4... Ik vind dat eigenlijk te jong, zeur ik als ik daar over begin bij de leerkracht?
pi_194898395
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Hupje het volgende:
Vanaf welke groep/leeftijd kijkt je kind het Jeugdjournaal? Volgens de makers is het vanaf 9 jaar.
Wij kijken thuis sommige stukjes die we informatief en niet zwaar vinden, maar J vertelde dat ze op school elke dag het ochtendjournaal kijken. Hij zit in groep 3/4... Ik vind dat eigenlijk te jong, zeur ik als ik daar over begin bij de leerkracht?
Bij ons kijken ze gelukkig niet, maar de juf zei in groep 3 wel dat t goed was om te gaan kijken..Ik heb toen inderdaad opgezocht voor welke leeftijd het is en we deden het dus níet. (nu is t wel een gemengde 3/4/5 groep, dus misschien was t voor groep 5 bedoeld..
Maar eerlijk gezegd zit oudste nu in groep 5 en vind ik sommige dingen nog steeds niet voor haar
leeftijd, (en broertje zou meekijken) dus we doen t nog steeds niet..ze is nu ook pas 7. Komt wel als ze naar de bovenbouw gaat..

kortom om op je vraag terug te komen, nee ik vind niet dat je zeurt.
pi_194898412
Hier op school ook in groep 3-4-5 Hupje. Weet niet of ze elke dag kijken, maar wel regelmatig.
Wij kijken het zelf een paar keer per week thuis op verzoek van oudste van bijna 8 (groep 5).
Kleuter van net 5 kijkt dan mee. Wel met ons erbij. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze van een item van slag waren. Kleuter zegt het zelf altijd als hij iets spannend of eng vindt en kijkt dan weg (bij andere dingen die hij kijkt), maar dat gebeurt heel weinig.

Edit: even nagevraagd. Ze kijken een paar keer per week het ochtendjournaal tijdens het fruit eten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mineola op 05-09-2020 12:33:34 ]
pi_194898477
ja, het lastige vind ik wel dat mijn dochter snel bang wordt van films en ook jeugdjournaal, jongste kan er beter tegen.. Maar daarom zou ik het dus ook niet tof vinden als ze dat te jong in de klas keken.. Waarom moet alles tegenwoordig alvast als ze eigenlijk te jong zijn (ook al handelen sommige kinderen het dan prima), de makers zeggen niet voor niets vanaf 9. Dat je dan thuis een andere keus maakt is prima, maar op school vind ik dat niet ok..
bovendien, ga iets nuttigs doen in die kostbare tijd zoals lezen of handvaardigheid. en in de bovenbouw zijn ze er aan toe en steken ze er veel meer van op.
pi_194898500
Hier wordt het jeugdjournaal wel (mee)gekeken door de zesjarigen. Dat komt vooral omdat L van 10 jaar er vrijwel dagelijks naar kijkt en haar broers dan ook in de woonkamer rondhuppelen. De jongens zijn nog nooit van slag geweest van een item wat ze hebben gezien, dus ik geloof dat het hier wel losloopt eerlijkgezegd.

Op school beginnen ze er hier volgens mij in groep 5 of 6 mee.
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:34:49 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194900064
Kuiken is 6,5 en kijkt het een paar keer per week. Hij wilde het heeeeeeeel graag. Eerst hebben we in de zomervakantie een paar keer overdag gekeken om te kijken hoe spannend hij het zou vinden, maar hij pikt eigenlijk vooral de dingen op waar hij wat mee kan (een Lynx in België, een wolf in Nederland, een YouTuber met een eigen spelletje, etc.). Het wordt ook allemaal wel op niveau aangeboden, niet te eng. We kijken het altijd samen en na afloop mag hij vragen stellen.
Ik weet niet of ze het op school ook wel eens kijken (zal het hem eens vragen), hij zit nu in groep 4.
KuikenGuppy
  zaterdag 5 september 2020 @ 15:17:04 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194900581
Bij J in de klas keken ze vorig jaar al regelmatig, nu nog steeds. Dat was groep 3. Hij kijkt thuis ook regelmatig, en wij kijken dan mee. Ik zie idd ook dat t vanaf 9 blijkt te zijn, maar ik ben eerlijk gezegd nog nooit iets tegengekomen dat niet kon voor een zesjarige.

En ja, als leerkracht zou ik je eerlijkgezegd enigszins vinden zeuren als je daarover begint. In de klas kijkt de juf namelijk mee, en praten ze over wat ze zien. De juf legt uit, kinderen geven hun mening. Ik vind dat dus heel leerzaam, ook voor een kind in groep 3. Door het jeugdjournaal te kijken heeft J heel veel geleerd over bosbranden in Australie, en de relatie met klimaatverandering, over oorlog in Syrie, en kinderen die moeten vluchten (en dan soms in Nederland op school komen en de taal nog moeten leren etc.) over Corona etc.
pi_194900723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Hupje het volgende:
Vanaf welke groep/leeftijd kijkt je kind het Jeugdjournaal? Volgens de makers is het vanaf 9 jaar.
Wij kijken thuis sommige stukjes die we informatief en niet zwaar vinden, maar J vertelde dat ze op school elke dag het ochtendjournaal kijken. Hij zit in groep 3/4... Ik vind dat eigenlijk te jong, zeur ik als ik daar over begin bij de leerkracht?
Ja misschien? Het gaat om een informatie bron gericht op kinderen. Je kind maakt zelf toch geen bosbranden of oorlog mee? Maar je kan het altijd bespreekbaar maken. Misschien dat andere ouders er ook zo over denken. Als kinderen er toch weinig van begrijpen of niets van opsteken is het misschien een idee om bepaalde belangrijke onderwerpen (zoals Corona) in tekstvorm aan te bieden, dus zonder video-beelden, want die vind ik zelf ook niet zo nodig. Daarnaast zit er sowieso wel veel flauwekul in bijvoorbeeld die ene jongen die een computerspelletje maakte zoals iemand anders al zei. Dan kan je je inderdaad afvragen of leesteksten niet beter zijn, dan kunnen de kinderen gelijk werken aan leesvaardigheid en het gesprekken voeren of argumenten gebruiken.
pi_194900826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:16 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, het lastige vind ik wel dat mijn dochter snel bang wordt van films en ook jeugdjournaal, jongste kan er beter tegen.. Maar daarom zou ik het dus ook niet tof vinden als ze dat te jong in de klas keken.. Waarom moet alles tegenwoordig alvast als ze eigenlijk te jong zijn (ook al handelen sommige kinderen het dan prima), de makers zeggen niet voor niets vanaf 9. Dat je dan thuis een andere keus maakt is prima, maar op school vind ik dat niet ok..
bovendien, ga iets nuttigs doen in die kostbare tijd zoals lezen of handvaardigheid. en in de bovenbouw zijn ze er aan toe en steken ze er veel meer van op.
Wel goed voor kinderen om te beseffen hoe goed ze het hier hebben natuurlijk. Ze leren wel dat het niet zo vanzelfsprekend is om zonder oorlog of bosbranden of constante dreiging te leven. Andere kinderen van hun leeftijd maken dat natuurlijk dagelijks mee.
pi_194903476
Wij beginnen volgende week met 32 oriëntatielessen, 8 instrumenten. En dan volgend jaar kan hij een instrument kiezen, hij wil nu het liefste saxofoon O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194903583
Leuk van die oriëntatielessen muziek, dat hadden wij toen voor de oudste ook bedacht en toen ging de muziekschool failliet. En voordat er een alternatief was waren we een aantal jaar verder en was de interesse helaas weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194904731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:26 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja misschien? Het gaat om een informatie bron gericht op kinderen.
Waarvan ze zelf aangeven dat het geschikt is vanaf 9 jaar ;)

Bedankt voor alle reacties. Ik wacht even af of ik merk of J er 'last' van heeft (nu is alles nog spannend en nieuw) en anders laat ik het maar. Maar het verbaasde me, omdat ik in mijn groep 5 vind dat sommige onderwerpen voor hen nog niet echt passend waren. Dus ik zou er zelf als leerkracht geen gebruik van maken in groep 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 05-09-2020 22:57:26 (spelfout!) ]
pi_194905353
B kijkt het niet, bewust niet. Hij heeft het 1 of 2 keer gekeken en dat waren dramatische nachten.

Vandaag een flinke ronde gefietst met B op zijn nieuwe fiets. Van 20 naar 24 inch. Fietsen gaat super, het op en afstappen moeten we nog wat meer oefenen. Hij wilt afstappen zoals van zijn vorige fiets maar dat scheelt nogal in hoogte. Kortom 1x omgevallen met fiets en al.
pi_194907159
Wij kijken het sinds oudste in groep 4 zit. De meiden waren toen nog geen 7. Ik kijk altijd mee, we praten over wat we zien, soms verduidelijk ik een en ander. Het grootste drama wat er uit voortkomt is vooral dat onze weerfoto's maar niet getoond worden.
pi_194907582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Hupje het volgende:
Vanaf welke groep/leeftijd kijkt je kind het Jeugdjournaal? Volgens de makers is het vanaf 9 jaar.
Wij kijken thuis sommige stukjes die we informatief en niet zwaar vinden, maar J vertelde dat ze op school elke dag het ochtendjournaal kijken. Hij zit in groep 3/4... Ik vind dat eigenlijk te jong, zeur ik als ik daar over begin bij de leerkracht?
Mijn oudste kijkt op eigen verzoek sinds hij 6,5-7 is denk ik. Soms zijn er wel items die hem minder boeien, die duidelijk meer gericht zijn op tieners. Maar we praten er vaak over na en hij blijft nergens echt mee zitten. In de klas (groep 3 t/m 5) kijken ze ook soms, maar niet dagelijks. Jongste van 5 kijkt heel soms een klein stukje mee, maar voor hem is het echt nog te ingewikkeld. Hij haakt dan ook snel af, gewoon omdat het hem niet boeit.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 5 september 2020 @ 22:10:35 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194907689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:39 schreef Kyara het volgende:
Wij kijken het sinds oudste in groep 4 zit. De meiden waren toen nog geen 7. Ik kijk altijd mee, we praten over wat we zien, soms verduidelijk ik een en ander. Het grootste drama wat er uit voortkomt is vooral dat onze weerfoto's maar niet getoond worden.
O, dit dus idd. “Mama, nu alweer niet mijn foto. He/ je die echt wel opgestuurd? Ik geloof je niet hoor, je bent t gewoon vergeten”.
pi_194911554
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O, dit dus idd. “Mama, nu alweer niet mijn foto. He/ je die echt wel opgestuurd? Ik geloof je niet hoor, je bent t gewoon vergeten”.
Het is natuurlijk ook belachelijk als ze jouw foto niet laten zien, hoe durven ze :(
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 6 september 2020 @ 09:36:12 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_194912271
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:17 schreef mousemicky het volgende:

En ja, als leerkracht zou ik je eerlijkgezegd enigszins vinden zeuren als je daarover begint. In de klas kijkt de juf namelijk mee, en praten ze over wat ze zien. De juf legt uit, kinderen geven hun mening. Ik vind dat dus heel leerzaam, ook voor een kind in groep 3. Door het jeugdjournaal te kijken heeft J heel veel geleerd over bosbranden in Australie, en de relatie met klimaatverandering, over oorlog in Syrie, en kinderen die moeten vluchten (en dan soms in Nederland op school komen en de taal nog moeten leren etc.) over Corona etc.
Waarmee je voorbij gaat aan de emotionele impact die dit kan hebben op gevoelige kinderen. Zij kunnen nog niet relativeren, trekken zich het leed van de wereld aan, worden bang dat dingen hen ook overkomen. Nee, jeugdjournaal vind ik totaal ongeschikt om structureel klassikaal te kijken in groep 3 (sommige kinderen zijn 5!!).

Dus Hupje, ik zou je zeker géén zeurouder vinden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_194912606
@Hupje, mijn ervaring is dat er een enorme variatie is tussen kinderen in wat zij aankunnen als ze naar het journaal of naar een film kijken. Ik zocht eens voor een verjaardag een film uit die mijn kinderen al hadden gezien en mooi vonden, maar tijdens het feestje had ik de helft van de kinderen op schoot zitten. Inmiddels heb ik goed door dat mijn kinderen veel kunnen hebben. Zoon keek in groep 7 al naar klassieke horrorfilms met een vriendje. :o

Ik vind zelf kennis van de wereld en maatschappelijk engagement belangrijk voor kinderen. En voor een leerkracht lijkt het me lastig om te bepalen wanneer het journaal gepast is voor een groep: dat wat voor het merendeel van de groep prima is, is dat voor een enkeling misschien niet. En toch zou ik erover in gesprek gaan. Je vragen zijn legitiem: wat is passend voor een kind in groep 3/4? Gaat mijn kind hier last van krijgen? Er worden soms best schokkende dingen getoond en zoals @Moonah al zegt zijn er kinderen die zich het leed van de wereld meer aantrekken.

Ik heb zelf trouwens ook moeite met het Jeugdjournaal, maar dan om een andere reden. Ik vind dat er te veel indoctrinatie plaatsvindt, net als bij Nieuwsbegrip. Altijd weer dezelfde correcte meningen als het bijvoorbeeld om asielzoekers of de plastic soep in de oceaan gaat, zelden oog voor de complexiteit. Maar goed, dat corrigeren we thuis wel aan de eettafel.

Op een soortgelijke manier heb ik me geërgerd aan de rol van het Sinterklaasjournaal op school. Je kon er als ouder moeilijk niet aan meedoen. Goed, ik snap het, voor veel gezinnen is het het hoogtepunt van het jaar. Ik heb het maar geaccepteerd. Gelukkig waren m'n kinderen gauw over Sinterklaas heen. M'n dochter moest nog een paar jaar liegen op school als ze de vraag kreeg wat ze voor Sinterklaas had gehad. Ze geloofde niet meer en wij vierden kerst, dus ze verzon dan maar wat cadeautjes. Ik was trots op d'r omdat ze de fantasie van de andere kinderen respecteerde. Hier wil ik maar mee zeggen dat je je soms te schikken hebt naar de groep, in ieder geval als je eigen kind er niet onder lijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 06-09-2020 10:09:51 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194913082
Hupje, ik kan me je vraag heel goed voorstellen. Sjaak is even oud als jouw J en zit ook in groep 3, maar ik zou echt nog niet willen dat hij kijkt. Ik vind hem daar veel te gevoelig voor. Hij krijgt snel nachtmerries van iets wat hij op tv ziet.
Ik zou hier dus wel over in gesprek gaan met de juf, al is het maar om je zorgen te uiten.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:34:22 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194973077
Zijn jullie kinderen ook zo moe van de eerste weken school? Lijkt wel alsof het er in één keer uit komt nu, die vermoeidheid.
KuikenGuppy
pi_194973682
Jup. Ik hanteer een vroeg naar bed beleid en weinig afspreken met vriendjes om een beetje bij te kunnen komen. En verder vooral niet veel eisen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 09-09-2020 17:14:31 ]
  woensdag 9 september 2020 @ 17:08:31 #282
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194973723
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:34 schreef Burdie het volgende:
Zijn jullie kinderen ook zo moe van de eerste weken school? Lijkt wel alsof het er in één keer uit komt nu, die vermoeidheid.
Ja, huilen om alles ook.
Beetje kalm aan doen, niet te streng zijn, op tijd naar bed.
pi_194974595
Ja hier zijn ze ook erg moe. Zij vinden zelf uiteraard van niet, maar hun humeur bewijst het tegendeel. :') Ze moeten tussen 18:30-19:00 uur echt naar bed, anders is zonder drama naar bed gaan echt geen optie meer.
Ze vinden sowieso dat groep 3 maar hard werken is vergeleken met groep 2. :Y
  woensdag 9 september 2020 @ 17:54:55 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194974626
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:34 schreef Burdie het volgende:
Zijn jullie kinderen ook zo moe van de eerste weken school? Lijkt wel alsof het er in één keer uit komt nu, die vermoeidheid.
Niet alleen de kinderen. Ik zelf ook nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 september 2020 @ 21:06:44 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194977635
Hier eigenlijk juist heerlijk in een ritme weer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 9 september 2020 @ 21:28:02 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194977925
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:06 schreef Sjeen het volgende:
Hier eigenlijk juist heerlijk in een ritme weer.
Jullie zijn denk ik al wat langer weer aan de gang?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:31:06 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194977972
Hier juist ook één brok energie die zin heeft in het schooljaar en zoals altijd door het leven danst.
Maar goed we zijn ook pas 1,5 week bezig.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 september 2020 @ 21:31:34 #288
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194977983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Jullie zijn denk ik al wat langer weer aan de gang?
1,5 week nu, we waren er wel aan toe eigenlijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194977986
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:34 schreef Burdie het volgende:
Zijn jullie kinderen ook zo moe van de eerste weken school? Lijkt wel alsof het er in één keer uit komt nu, die vermoeidheid.
De jongste gaat hier lekker. Komt wel slechter in slaap door alle prikkels overdag, maar dat hoort ook gewoon bij hem.

De oudste zit alweer thuis. Vorige week 2 dagen verkouden, en nu weer aan het proesten.
Kreeg ook geen digitale afspraak voor elkaar, dus dan morgen maar bellen als het niet beter is :{
Gelukkig wel redelijk goed hybride onderwijs, dus hij mist niet echt iets qua lesstof.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:33:10 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194978005
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 september 2020 @ 21:34:05 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194978015
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef laziness het volgende:
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Stijve armen alleen volgens mij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194978145
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:34 schreef Burdie het volgende:
Zijn jullie kinderen ook zo moe van de eerste weken school? Lijkt wel alsof het er in één keer uit komt nu, die vermoeidheid.
:X ja. Vorig jaar had ze dat ook, maar erger dan dit jaar... (hopen dat ik niet te vroeg juich).
Begin van het schooljaar en dan op vrijdagmiddag nog sporten is ook geen ideale combinatie :') , elke keer is het moe en mopper en zeur en wil niet. Als ze er is, is het vaak wel goed.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef laziness het volgende:
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Ik heb die van mij er amper over gehoord toen... misschien wat stijve arm.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 september 2020 @ 21:42:16 #293
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194978146
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef laziness het volgende:
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Dat ligt eraan wie er prikt. :X
pi_194978561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef laziness het volgende:
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Ze had er hier amper last van. Alleen wat last van dr arm.
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2020 @ 00:14:47 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194980401
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef laziness het volgende:
O moet 1 oktober voor zijn 9 jaars vaccinatie. Hebben ze daar nog last van? De volgende dag is studiedag dus we willen naar de Efteling ;)
Alleen de dagen van tevoren, stress :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194981787
Ik heb een vraag waar jullie me misschien mee zouden kunnen helpen. We zijn voor Sjaak op zoek naar een nieuwe school en vanuit de dagbehandeling (in combinatie met speciaal onderwijs) wordt nu sbo geadviseerd. Sjaak heeft rust en structuur nodig, duidelijkheid, kleine groepen etc. Vanuit daar kan ik begrijpen dat het advies sbo is. Maar wat kan een sbo-school met de (extreme?) hoogbegaafdheid van Sjaak? Ik snap dat het per sbo-school anders is, maar is er hier iemand met een kind op sbo die me een beetje kan vertellen wat voor onderwijs het is?
Ik neig namelijk eerder naar een kleine basisschool in een dorp hier vlakbij, waar 10 kinderen in groep 1-2-3 zitten, en ze ruimte willen nemen voor maatwerk voor Sjaak.

Sjaak is overigens 5,5 en zit in groep 3.

Uiteraard heb ik een afspraak voor een oriënterend gesprek op beide scholen staan, maar ik merk dat ik nu al zo bevooroordeeld ben t.o.v. sbo, dat ik ze bijna geen kans geef...
pi_194981890
Ik ken een oud klasgenootje van D. Vermoedelijk HB, maar ook prikkelgevoelig. Wel begonnen op regulier onderwijs, maar dat was in de grote klas eigenlijk niet te doen. De ouders hebben het bij de kleuters aangekeken. Groep 3 is hij naar een andere school gegaan, een dorpsschool ook, met kleine klasjes. Groep 3 ging daar ook goed, leraar die het helemaal zag zitten. Helaas ging die leraar weg en kon de nieuwe niet zoveel met de situatie van die jongen. Die ene leraar vond het plan wel goed, maar de rest van de school was er niet op berekend. Hij is in de loop van groep 4 alsnog vertrokken naar het SBO. De behoefte aan de rust/regelmaat is groot, en het cognitieve deel dat wordt niet volop benut, maar zonder die rust/regelmaat nog minder..

Ik zou dus vooral vragen of zo'n school dat ook echt vol kan houden tot het eind..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')