De wachtkamers stromen weer veel te vol bij onsquote:Op zondag 6 september 2020 23:03 schreef hartloper het volgende:
Collega's, hoe is het op jullie werk mbt corona?
Alles nog een beetje onder controle hopelijk?
Sterkte komende tijd.
We zullen er weer tegenaan moeten
Ook respect voor de poli.quote:Op zondag 6 september 2020 23:37 schreef Blues het volgende:
We hebben (ook op de poli) echt tropenweken/maanden achter de rug.
We houden dus nog steeds een schaduwrooster naast ons gewone rooster om de wachtkamerdrukte te kunnen monitoren.
Nee hoor, ik ben er ook erg gevoelig voor.quote:Op zondag 6 september 2020 23:40 schreef hartloper het volgende:
Ook respect voor de poli.
Achter de schermen wordt door jullie zo gruwelijk hard gewerkt.
Ik las net in een ander topic ("ga jij ooit nog handen schudden") dat er weer free hugss festival zijn.
Als ik zoiets lees kan ik mij boos maken en voelt dat als een trap na.
Geldt dat voor jullie ook? Of heb ik mijn boogje gewoon wat gespannen staan?
Gelukkig, ben ik niet de enigstequote:Op zondag 6 september 2020 23:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben er ook erg gevoelig voor.
Verpleeghuis. Sinds vorige week moeten we verplicht mondkapje op als je geen 1,5 m afstand kan houden. Dus Dat is bijna heel de dag. En in maart mochten we niks op. Weet niet wat ik ervan moet denkenquote:Op zondag 6 september 2020 23:03 schreef hartloper het volgende:
Collega's, hoe is het op jullie werk mbt corona?
Alles nog een beetje onder controle hopelijk?
Sterkte komende tijd.
We zullen er weer tegenaan moeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap het wel (personeelstekort, al hebben we nu overschotten) maar dat gaat dus geen hond doen. Goed genoeg om het op het werk te verspreiden maar boodschappen doen mag niet.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
quote:Op maandag 14 september 2020 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bij on is het aantal besmettingen weer toegenomen en gelijk 3 verpleeghuizen weer besmet.
Nieuw protocol trouwens voor medewerkers welke trouwens op een thuis uitslag wachten of een partner hebben.
Je moet komen werken met PBM maar vervolgens staat er dit:Lekker inspelen op de emoties van de zorgmedewerkersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap het wel (personeelstekort, al hebben we nu overschotten) maar dat gaat dus geen hond doen. Goed genoeg om het op het werk te verspreiden maar boodschappen doen mag niet.![]()
Welke status heeft deze regeling eigenlijk? Is dit vanuit de werkgever, beroepsvereniging, overheid?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik ga uit van RIVM en overheid.quote:Op maandag 14 september 2020 10:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker inspelen op de emoties van de zorgmedewerkers![]()
Welke status heeft deze regeling eigenlijk? Is dit vanuit de werkgever, beroepsvereniging, overheid?
Ik zou dat even checken. Werkgevers in jouw sector slingeren wel meer met regels die zelfbedacht zijn en helemaal geen basis hebben die rechtmatig is.quote:Op maandag 14 september 2020 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ga uit van RIVM en overheid.
Wij hebben trouwens wel echt geluk dat we een eigen teststraat hebben en niet afhankelijk zijn van de GGD. Binnen twee uur op het werk getest en volgende dag uitslag. Vrienden van mij moesten het halve land door en konden pas na 4 dagen.
Moeten komen werken weet ik zeker dat dat van het RIVM afkomt. Over het algemeen volgt men die richtlijnen ook wel. Die thuisquarantaine komt ook van de overheid af maar die conflicteert dus met de RIVM regels voor zorgpersoneel. Ik gok dat ze dat zo hebben proberen op te lossen maar dat werkt natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 september 2020 10:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou dat even checken. Werkgevers in jouw sector slingeren wel meer met regels die zelfbedacht zijn en helemaal geen basis hebben die rechtmatig is.
Die teststraat is wel top ja, klinkt als zo goed mogelijk geregeld. Al is het uit eigenbelang natuurlijk, maar toch.
Dochter heeft een zieke juf op school, kon pas na vijf dagen getest worden, en dan nog wachten op de uitslag.
Toppp![]()
Wordt een lange ingewikkelde herfst en winter zo
Bij ons komen ze nu met mondkapje naar de test. Worden getest en gaan weer aan het werk. Complete waanzin net zoals dat kantoorpersoneel nog steeds moet komen.quote:I Testbeleid
Vanaf 1 juni geldt:
Iedereen in heel Nederland met één of meer van onderstaande klachten moet thuisblijven.
Iedereen met dergelijke klachten die passen bij het nieuwe coronavirus kan zich laten testen. Het is van groot belang dat zorgmedewerkers (en hun huisgenoten) zich bij klachten direct laten testen.*
Totdat de testuitslag bekend is blijft de persoon/zorgmedewerker met klachten thuis. Als deze persoon koorts en/of benauwdheid heeft, dan moeten ook alle huisgenoten thuisblijven tot na de testuitslag.
Zorgmedewerker (zonder klachten) met positief geteste huisgenoot:
Als een zorgmedewerker huisgenoot is van iemand die positief getest is voor COVID-19, moet deze zorgmedewerker thuis blijven tot 10 dagen na het laatste contact. Ook een zorgmedewerker houdt zich dus aan die 10 dagen quarantaine.
Bij hoge uitzondering en alléén als de zorgcontinuďteit in het geding komt (zie boven), kan hiervan afgeweken worden, mits de zorgmedewerker geen klachten heeft en tijdens het werk altijd een chirurgisch mondneusmasker minimaal type II draagt. Daarnaast draagt de zorgmedewerker ook nog handschoenen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Deze zorgmedewerker krijgt heldere instructies over het vroegtijdig signaleren van gezondheidsklachten en wordt bij voorkeur niet ingezet voor zorg van de meest kwetsbaren binnen de instelling.
Precies, lekker de regels naar eigen hand zetten en ruimte pakken door lekker naar jezelf toe redenen in interpretatiequote:Op maandag 14 september 2020 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Moeten komen werken weet ik zeker dat dat van het RIVM afkomt. Over het algemeen volgt men die richtlijnen ook wel. Die thuisquarantaine komt ook van de overheid af maar die conflicteert dus met de RIVM regels voor zorgpersoneel. Ik gok dat ze dat zo hebben proberen op te lossen maar dat werkt natuurlijk niet.
https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleid
Nu ik dit gelezen heb blijkt idd dat zorgmedewerkers gewoon thuis moeten blijven. Ze gaan er bij ons vanuit dat iedereen cruciaal is.
[..]
Bij ons komen ze nu met mondkapje naar de test. Worden getest en gaan weer aan het werk. Complete waanzin net zoals dat kantoorpersoneel nog steeds moet komen.
Interessant leesvoer wat ik hier op het werk ook eens ga delen.quote:Op maandag 14 september 2020 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Moeten komen werken weet ik zeker dat dat van het RIVM afkomt. Over het algemeen volgt men die richtlijnen ook wel. Die thuisquarantaine komt ook van de overheid af maar die conflicteert dus met de RIVM regels voor zorgpersoneel. Ik gok dat ze dat zo hebben proberen op te lossen maar dat werkt natuurlijk niet.
https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleid
Nu ik dit gelezen heb blijkt idd dat zorgmedewerkers gewoon thuis moeten blijven. Ze gaan er bij ons vanuit dat iedereen cruciaal is.
[..]
Bij ons komen ze nu met mondkapje naar de test. Worden getest en gaan weer aan het werk. Complete waanzin net zoals dat kantoorpersoneel nog steeds moet komen.
Sowieso, geleerd van 20 jaar werken in de zorg hier...quote:Op maandag 14 september 2020 10:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Interessant leesvoer wat ik hier op het werk ook eens ga delen.
Ik heb het net nagezocht, sinds een paar dagen is er nieuw beleid wat meer in lijn ligt.quote:Op maandag 14 september 2020 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Sowieso, geleerd van 20 jaar werken in de zorg hier...
Nooit uitgaan van Dé werkelijkheid van je werkgever, áltijd zelf informatie buiten de organisatie inwinnen
Je hebt gelijk echter was ik in de war met het advies mbt tot quarantaine uit oranje gebied. Ik weet zeker dat de RIVM heeft staan roepen dat zorgmedewerkers uitgezonderd waren. Maar dat lijkt nu genuanceerd te zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Sowieso, geleerd van 20 jaar werken in de zorg hier...
Nooit uitgaan van Dé werkelijkheid van je werkgever, áltijd zelf informatie buiten de organisatie inwinnen
Waar staat dat van je tweede stuk tekst?quote:Op maandag 14 september 2020 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb het net nagezocht, sinds een paar dagen is er nieuw beleid wat meer in lijn ligt.
Thuisblijven in afwachting van test van jezelf of huisgenoot = thuisblijven. Als thuiswerk niet mogelijk is krijg je je uren uitbetaald. Prima oplossing dus.
Een angeltje zit nog in thuisblijven ivm een verandering van de kleur van je vakantieland: als het naar rood of oranje gaat tijdens je verblijf waardoor je in quarantaine moet, moet je uren inleveren. Op zich kan ik het daar als persoon wel mee eens zijn, maar ik vraag me af hoe houdbaar de eis in algemene zin is.
In het interne beleidsstuk aangaande ‘niet ziek, toch thuis’.quote:Op maandag 14 september 2020 11:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar staat dat van je tweede stuk tekst?
Dat lijkt me volledig in strijd met redelijkheid naar een werknemer toe en lijkt me heel sterk als een rechter daar in mee gaat als je het die voor legt.
Niet dat íemand dat laatste ook maar doet, de dreiging is voldoende om Jantje en Hanneke uren te laten inleveren gok ik
Zou het voor de gein eens voorleggen aan iemand die juridisch onderlegd isquote:Op maandag 14 september 2020 11:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In het interne beleidsstuk aangaande ‘niet ziek, toch thuis’.
De aap is uit de mouw. Ik vraag mij af wanneer ze het algehele mondkapjesadvies gaan aanpassen.quote:Na het opmerkelijke nieuws zijn veel zorgmedewerkers en instellingen vooral verbaasd omdat de overheidsregel werd gebracht als veiligheidsregel maar uiteindelijk dus voortkwam uit schaarste. Diverse brancheverenigingen zijn aan het kijken hoe en of ze het ministerie van Volksgezondheid aansprakelijk kunnen stellen voor zorgmedewerkers die ziek zijn geworden na het volgen van het RIVM advies.
Je verwacht het nietquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
COVID-19: Mondkapjesrichtlijn RIVM tóch gebaseerd op schaarste
[..]
De aap is uit de mouw. Ik vraag mij af wanneer ze het algehele mondkapjesadvies gaan aanpassen.
Komt niet als een verrassing dit maar wel weer een deuk in het vertrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |