Survival of the fittest hier hoor.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vlindereitjes verwijderdEn die arme vlinders dan?
Ik kende eigenlijk alleen boerenkoolstamppot met boerenkool. En toen werd het plots een 'super food' en populair in de VS en zo. Internet vol interessante boerenkoolreceptenquote:Op zondag 5 juli 2020 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dank je, ik ben even aan het kijken.
Het is ook wel naïef van mij om interessante recepten te verwachten met een groente die bijna alleen in Nederland bestaat. Maar de aanhouder wint. Ik heb wat suggesties gevonden. Met een basilicumpesto, met gebakken salie, in een salade met brie. En verder gewoon als peulvrucht door een curry of chili of maaltijdsoep, dat doe ik wel met de ingevroren exemplaren.
Ik heb nog boerenkool meegenomen vanuit NL voor m'n Vlaamse huisgenotenquote:Op zondag 5 juli 2020 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende eigenlijk alleen boerenkoolstamppot met boerenkool. En toen werd het plots een 'super food' en populair in de VS en zo. Internet vol interessante boerenkoolrecepten(ok, de helft leek me nog steeds niet lekker, maar soit: keus!)
Misschien moeten we de kapucijner hip maken. The wonderpeaquote:Op zondag 5 juli 2020 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende eigenlijk alleen boerenkoolstamppot met boerenkool. En toen werd het plots een 'super food' en populair in de VS en zo. Internet vol interessante boerenkoolrecepten(ok, de helft leek me nog steeds niet lekker, maar soit: keus!)
In de VS zijn ze niet wijs. Nu ook weer beelden van het neerhalen van Columbus. Want rasist. Bekijk je de beelden zijn het voornamelijk blanken. Misschien een keertje geschiedenisles geven daar.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vriest prima inquote:Op zondag 5 juli 2020 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de courgette zou ik soep maken, lekker bij de lunch en de avocado op brood bij de lunch met stukjes zongedroogde tomaat er op, veel peper en smullen
foto's!quote:Op zondag 5 juli 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Woonkamer verbouwd. Heb de eettafel nu aan de voorkant van het huis en de zitkamer aan de achterkant.
Iemand in dit topic zei laatst dat het heel klein leek en je zat ook te dicht op de tv en de Bank stond voor de erker. Mensen liepen ook heel dicht langs het raam waar je dan zat.
Vind dit echt 1000x beter. Weet niet waarom ik dat nooit eerder heb gedaan.
Dat wil ik.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:38 schreef Jagärtrut het volgende:
of courgettepannenkoeken. Met geraspte courgette, mais en eventueel feta ofzo...Lekker met een kruidenkwark saus en gerookte zalm...
Omdat je er nooit over nadacht. Toen wij (heel lang geleden) gingen verhuizen, vond mijn moeder het ook beter om de eettafel aan de straatkant te zetten en het zitdeel aan de tuinkant. Dat had niemand in de straat. Jaar later had bijna iedereen datquote:Op zondag 5 juli 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Woonkamer verbouwd. Heb de eettafel nu aan de voorkant van het huis en de zitkamer aan de achterkant.
Iemand in dit topic zei laatst dat het heel klein leek en je zat ook te dicht op de tv en de Bank stond voor de erker. Mensen liepen ook heel dicht langs het raam waar je dan zat.
ik doe op 2 courgette's en 1 blikje mais 4 eieren met peper en zout loskloppen, 100 gram meel erdoor voor het binden. Dat door de geraspte courgette en mais roeren, eventueel feta toevoegen, en in koekenpan kleine pannekoekjes van bakken...quote:
Bij mijn ouders had juist iedereen het (keuken zit ook aan de voorkant), en laatst hebben juist buren het omgedraaid. God mag weten waaromquote:Op zondag 5 juli 2020 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat je er nooit over nadacht. Toen wij (heel lang geleden) gingen verhuizen, vond mijn moeder het ook beter om de eettafel aan de straatkant te zetten en het zitdeel aan de tuinkant. Dat had niemand in de straat. Jaar later had bijna iedereen dat
Dank je, hij staat voor deze week op de lijst.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik doe op 2 courgette's en 1 blikje mais 4 eieren met peper en zout loskloppen, 100 gram meel erdoor voor het binden. Dat door de geraspte courgette en mais roeren, eventueel feta toevoegen, en in koekenpan kleine pannekoekjes van bakken...
Beter. Wij gingen destijds de bovenverdieping opnieuw indelen zodat het ruimtelijker leek voor de verkoopfoto's. Hadden we jaren eerder moeten doen.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:37 schreef Kreator het volgende:
Ja, een of ander geitenwollensokkenrecept dat m'n moeder wel eens maakte, met noten, groene kool, geraspte wortel en rozijnen. De gekookte rijst met de noten en rozijnen mengen, en dan in laagjes met de voorgegaarde groente in een ovenschaal, kaas en ei erover en bakken tot ei gestold en kaas bruin.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand wel eens gegratineerde rijst op? Ik kom het steeds vaker tegen.
Bijvoorbeeld: https://smittenkitchen.co(...)ato-and-rice-gratin/
LOL. een nieuwe standaard voor de bereiding van heerlijke koffie.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Bijna jarig... en kadootje in de post waarvan ik niks mag weten anders dan een hoop geplaag dat ik zelf gezegd heb dat ik zoiets wil.
Maar ook deze dus: https://www.bodum.com/nl/nl/11592-913s-pour-over
Nu al blij... en dan is hij er nog niet eens.
Ja. Met dat idee speelde ik ook en dit is 190x ruimtelijker dus had het ook eerder moeten doen.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beter. Wij gingen destijds de bovenverdieping opnieuw indelen zodat het ruimtelijker leek voor de verkoopfoto's. Hadden we jaren eerder moeten doen.
Wat is er mis met je kleed? Die is juist zo kleurrijk!quote:Op zondag 5 juli 2020 17:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja. Met dat idee speelde ik ook en dit is 190x ruimtelijker dus had het ook eerder moeten doen.
Nu nog nieuwe eetkamerstoelen, een nieuw kleed en een grotere tv, want dat is nu een postzegel.
*gooit wat boeuf bourguignon over*quote:Op zondag 5 juli 2020 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil niet uit bed. Maar ik wil wel eten. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Die boer liet ik zelf. Dus ja.quote:
En nu heb je een “droge“ loempia.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Kennen jullie die zakjes saus die bij Vietnamese/mini loempia's uit de diepvries in de doos zitten.
Die zakjes die je altijd weg gooit omdat je een fles saus hebt.
Bij de Aldi zitten die er niet meer in. Een fles saus is er ook niet meer
Het klinkt eerder erg druk ipv een beetjequote:Op zondag 5 juli 2020 18:46 schreef Tally het volgende:
Gister werd me gevraagd of ik toch nog ff voor de vakantie 2 kinderfeestjes wil regelen voor mijn kinderen. Leuk idee maar alles is al bijna vol zo voor de vakantie. Nu dacht ik een studiedag te nemen en hem dan te plannen maar ook dan zijn de gangbare dingen al vol. Nu heb ik nog 3 opties. De bios, pannenkoekenrestaurant (hebben we er 2 van om de hoek) en het zwembad. Zwembad en pannenkoekenhuis nr1 heb ik al gemaild. Nu wachten op antwoord.
Buiten dat ben ik ook nog druk voor mijn werk (huh per 1 juli ziu het toch stoppen? Ja) om een callcenter te (ver)bouwen. Dan zijn we nog bezig met een hoogslaper klussen voor de jongste![]()
En de huishoudelijke taken heb ik een beetje verslonst de afgelopen weken ivm veel werk.
Ik vind het een beetje druk
Prima boeufquote:Op zondag 5 juli 2020 18:43 schreef AnneX het volgende:
@:Cat...hoe is de boeuf? Eet jij er 2 x van?
Aardappeltjes heb ik al, van de week sperzieboontjes erbij halen.
Wat is jouw combi?
Trouwens het genoemde captain’s diner is een lekkere combi, ook.
Dat is die verpleger uit Nieuwegein Antonius.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
Niet lezen als je niet wilt huilen: https://www.volkskrant.nl(...)aan-corona~bf67bcd7/
Nooit geprobeerd maar binnenkort eens die er onder proberen. Zonder tomaatquote:Op zondag 5 juli 2020 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand wel eens gegratineerde rijst op? Ik kom het steeds vaker tegen.
Bijvoorbeeld: https://smittenkitchen.co(...)ato-and-rice-gratin/
Ja.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:06 schreef Tally het volgende:
Dat is die verpleger uit Nieuwegein Antonius.
Ik las het net ook. Ik hoef niet te huilen, wel brok in mijn keel.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
Niet lezen als je niet wilt huilen: https://www.volkskrant.nl(...)aan-corona~bf67bcd7/
Ik heb al 3 jaar een cafetiere... dus ik drink toch al retro koffiequote:Op zondag 5 juli 2020 17:52 schreef z80 het volgende:
[..]
LOL. een nieuwe standaard voor de bereiding van heerlijke koffie.
In Vietnam doen ze niet anders. Geeft wel lekkere koffie. Je moet alleen geen haast hebben.
Was een leuke vent. Idd altijd opgewekt en vrolijk en vriendelijk.quote:
Hij zal wel geen immuunsysteem hebben gehadquote:Op zondag 5 juli 2020 19:10 schreef Tally het volgende:
Was een leuke vent. Idd altijd opgewekt en vrolijk en vriendelijk.
Gelukkig is het maar een griepje.
pfff, dat is slikken zegquote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat zal het zijn. Want dik wassie niet.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij zal wel geen immuunsysteem hebben gehad
Niet gehuildquote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat zal het zijn...quote:Op zondag 5 juli 2020 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij zal wel geen immuunsysteem hebben gehad
Ik geloof geen reet van die cijfers. Ik denk echt dat er nog genoeg achter gehouden is of later vermeld want kwam beter uit.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet gehuildMaar dramatisch verhaal natuurlijk.
En als familie voelt het natuurlijk pijnlijk als er nul doden worden gemeld, ook al wordt er telkens bij gezet dat de cijfers niet accuraat zijn omdat overlijdens niet altijd meteen worden doorgegeven. Daarom is waarschijnlijk ook niet de virtuele vlag uitgehangen bij die eerste keer dat de teller op nul leek te staan.
Hebben we net op!quote:
Invriezen een optie?quote:Op zondag 5 juli 2020 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zoek me suf naar recepten de laatste tijd. Het is wat met zo'n tuin. Dit was niet ingecalculeerd in mijn masterplan.
Ik moet deze week nog iets eten met:
Rucola
Mizuna
Kapucijners
Erwten
Pluksla
Courgette
Snijbiet
Poblano pepers
Spitskool
Champignons
Wortels
Cherrytomaten
Avocado
Dat klinkt serieus lekkerquote:Op zondag 5 juli 2020 17:38 schreef Jagärtrut het volgende:
of courgettepannenkoeken. Met geraspte courgette, mais en eventueel feta ofzo...Lekker met een kruidenkwark saus en gerookte zalm...
Rucula, mizuna en snijbiet gaan natuurlijk gewoon in dezelfde saladequote:Op zondag 5 juli 2020 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zoek me suf naar recepten de laatste tijd. Het is wat met zo'n tuin. Dit was niet ingecalculeerd in mijn masterplan.
Ik moet deze week nog iets eten met:
Rucola
Mizuna
Kapucijners
Erwten
Pluksla
Courgette
Snijbiet
Poblano pepers
Spitskool
Champignons
Wortels
Cherrytomaten
Avocado
Niet realtime nee. Zetten ze ook altijd erbij.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat zal het zijn...
Zat het toevallig net te lezen.
Bewijst ook meteen wederom dat de cijfers van het rivm toch niet helemaal kloppen.
Noem me naïef, maar ik geloof ze wel. Als klopt het aantal besmettingen en overlijdens aan COVID, zeker in die eerste periode, zeker niet. Omdat er toen veel te weinig getest werd.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik geloof geen reet van die cijfers. Ik denk echt dat er nog genoeg achter gehouden is of later vermeld want kwam beter uit.
quote:Op zondag 5 juli 2020 19:21 schreef Tally het volgende:
Jeuj pannenkoekenrestaurant nummer 1 heeft plek! Nu hopelijk het zwembad ook nog.
Heftig.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op zondag 5 juli 2020 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
*gooit wat boeuf bourguignon over*
quote:
Die kloppen wel, qua gemelde en geteste gevallen.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Bewijst ook meteen wederom dat de cijfers van het rivm toch niet helemaal kloppen.
Niet in dit geval helaas. Maar ik krijg toch bijna alles op als het goed is. Of ik laat het nog even aan de plant zitten.quote:
Nee, en ook geen champignons, tomaten en courgette. Die laatste twee binnenkort wel. Maar het moet wel op.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Rucula, mizuna en snijbiet gaan natuurlijk gewoon in dezelfde saladeCherrytomaatjes er door.
Heb je zelf avocado's in de tuin?
Vergeet het steeds te melden, jij wilde toch een voedseldroger? Vanaf de 9e is bij lidl er één in de aanbieding voor 40 euro.quote:Op zondag 5 juli 2020 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet in dit geval helaas. Maar ik krijg toch bijna alles op als het goed is. Of ik laat het nog even aan de plant zitten.
Nou, dat gevoel heb ik bij Uhmpie nou eigenlijk helemaal niet.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Die kloppen wel, qua gemelde en geteste gevallen.
Heb bij jou af-en-toe het gevoel dat jij je nauw betrokken voelt bij die Viruswaanzin-beweging?
Dank je, ik ga zo eens kijken.quote:Op zondag 5 juli 2020 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vergeet het steeds te melden, jij wilde toch een voedseldroger? Vanaf de 9e is bij lidl er één in de aanbieding voor 40 euro.
Dat valt toch wel mee?quote:Op zondag 5 juli 2020 19:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb bij jou af-en-toe het gevoel dat jij je nauw betrokken voelt bij die Viruswaanzin-beweging?
quote:Op zondag 5 juli 2020 20:02 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, dat gevoel heb ik bij Uhmpie nou eigenlijk helemaal niet.
Komt misschien mede ook door deze post van Uhmpie:quote:
quote:Op zondag 5 juli 2020 11:14 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik vond de regels soms wel wat kort door de bocht maar echt misselijk word ik meer van al die stille wetjes die er nu stiekem doorgedrukt worden als het aan onze corona-meesterHugo ligt.
Geen vrije artsenkeuze, de corona-app potentieel willen verplichten, noodwet naar een vaste wet en nu weer dat verhaal van dat gsm-data
doorgegeven moet worden aan het rivm...
Dat vind ik eigenlijk veel erger dan de gestelde regels an sich.
Oh jezus, die post had ik niet gelezen. En dat was eigenlijk maar goed ook.quote:Op zondag 5 juli 2020 20:07 schreef golfer het volgende:
Komt misschien mede ook door deze post van Uhmpie:
[..]
Im Westen nichts Neuesquote:
Ook zijn de oversterfte cijfers openbaar in Nederland. Deze icm de corona cijfers komen redelijk overeen. Ja er zal altijd een verschil in zitten. Maar achterhouden van cijfers zie ik er niet in.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet realtime nee. Zetten ze ook altijd erbij.
[..]
Noem me naïef, maar ik geloof ze wel. Als klopt het aantal besmettingen en overlijdens aan COVID, zeker in die eerste periode, zeker niet. Omdat er toen veel te weinig getest werd.
Zoals Trump zou zeggen: ‘natuurlijk stijgen de cijfers, want we testen meer. Als we minder zouden testen zouden we lagere aantallen COVID hebben‘![]()
![]()
![]()
Wat is er verkeer aan kritisch zijn en blijven met wat er in Den Haag beslist wordt?quote:Op zondag 5 juli 2020 20:07 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat rot. Hart in mijn keel.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:05 schreef Isabeau het volgende:
Mja wij hielden zelf de cijfers van het cbs bij...quote:Op zondag 5 juli 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet realtime nee. Zetten ze ook altijd erbij.
[..]
Noem me naïef, maar ik geloof ze wel. Als klopt het aantal besmettingen en overlijdens aan COVID, zeker in die eerste periode, zeker niet. Omdat er toen veel te weinig getest werd.
Zoals Trump zou zeggen: ‘natuurlijk stijgen de cijfers, want we testen meer. Als we minder zouden testen zouden we lagere aantallen COVID hebben‘![]()
![]()
![]()
Ik had het over sterftecijfers.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is er raar aan dat ik gesteld ben op dingen als privacy en een privesfeer of zelfbeschikking mbt naar welke dokter ik ga?quote:Op zondag 5 juli 2020 20:07 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zolang ik geen inzicht heb in de manier hoe jij telt en dat afgezet tegen hoe het CBS telt kan ik daar niet echt een reactie op geven.quote:Op zondag 5 juli 2020 20:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja wij hielden zelf de cijfers van het cbs bij...
En ineens waren er minder mensen dood.
Dat is toch wel bedenkelijk stiekem.
Nou, vooruit dan. Inclusief gifje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 juli 2020 20:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. Inclusief gifje.
Moet nog nieuw tv kastje, nieuwe eetkamerstoelen en de lampen moeten nu hoger want onhandig.Mijn autisme wat doe je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Moet nog nieuw tv kastje, nieuwe eetkamerstoelen en de lampen moeten nu hoger want onhandig.Dat ziet er uit als een heel voor de hand liggende indeling, wbt bank en eethoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
[..]
Moet nog nieuw tv kastje, nieuwe eetkamerstoelen en de lampen moeten nu hoger want onhandig.Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Moet nog nieuw tv kastje, nieuwe eetkamerstoelen en de lampen moeten nu hoger want onhandig.Netjes hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ja. Maar ja. Er zitten wat nadelen aan. Maar fuck it. Dit is beter.quote:Op zondag 5 juli 2020 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat ziet er uit als een heel voor de hand liggende indeling, wbt bank en eethoek
Het staat in ieder geval primaquote:Op zondag 5 juli 2020 20:56 schreef Kreator het volgende:
Ja. Maar ja. Er zitten wat nadelen aan. Maar fuck it. Dit is beter.
Je loopje vanuit de keuken is nu onlogischquote:Op zondag 5 juli 2020 20:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja. Maar ja. Er zitten wat nadelen aan. Maar fuck it. Dit is beter.
Ideaal toch juist, biertje vlakbij de hand?quote:Op zondag 5 juli 2020 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je loopje vanuit de keuken is nu onlogisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |