Als je eenmaal altijd achterom moet kijken, en dat is al snel in dat wereldje, dan is stoppen zelden een optie. Dan heb je diensten nodig, en om die te krijgen verleen je diensten, je komt er nooit meer uit, het is net de echte economie...quote:Op donderdag 17 september 2020 09:32 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet zo goed dat mensen die dik multi multi multi miljonair zijn door drugshandel niet gewoon een keer zeggen ok ik ben er klaar mee.
Koop een paar huizen over de wereld verspreid, lekker luxe leventje leiden en verder helemaal niks meer.
En dan dus voordat je op een of andere dodenlijst van je concurrent staat.
Omdat ze verslaaft zijn aan de kick, beetje zelfde als die bergbeklimmers die al hun tenen verloren hebben maar gewoon weer doorgaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:32 schreef vosss het volgende:
Ik snap niet zo goed dat mensen die dik multi multi multi miljonair zijn door drugshandel niet gewoon een keer zeggen ok ik ben er klaar mee.
Koop een paar huizen over de wereld verspreid, lekker luxe leventje leiden en verder helemaal niks meer.
En dan dus voordat je op een of andere dodenlijst van je concurrent staat.
Om de poltie en justitie veel werk te geven.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Opiumwet van 1928 is verzonnen? Hmmm?
Absoluut. Jij niet?quote:Op donderdag 17 september 2020 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij wil cocaine legaliseren?
Zeker niet.quote:
quote:Risico’s
Gebruikers kunnen angstig, verward of wantrouwig worden. Het komt ook vaak voor dat gebruikers zichzelf overschatten en daardoor grote risico’s nemen. Cocaïne kan bovendien problemen met het hart of de bloedvaten veroorzaken.
Als cocaïne begint uit te werken kan een gebruiker veel zin krijgen om meer te nemen. Na gebruik voelen mensen zich uitgeput of somber. Dat kan tot afhankelijkheid of verslaving leiden, omdat mensen weer zin krijgen om te gebruiken. Bij vaak en veel gebruik is er meer kans op psychose.
Dat zou net zo goed alcohol kunnen zijn in dat stukje...quote:
Cocaine en alcohol liggen wel een nuance uit elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dat zou net zo goed alcohol kunnen zijn in dat stukje...
Moa, ik drink zelf graag een biertje, begrijp me niet verkeerd. Maar als er 1 drug leidt tot onnoemelijke schade aan jezelf en de omgeving (verkeer, agressie noem maar op) dan ligt de nuance volgens mij toch echt in het voordeel van cocaine.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Cocaine en alcohol liggen wel een nuance uit elkaar.
Omdat cocaine veel duurder is en veel moeilijker te krijgen. Als het net zo goedkoop en vrij verkrijgbaar was als jouw biertje, zou dat zomaar anders kunnen zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Moa, ik drink zelf graag een biertje, begrijp me niet verkeerd. Maar als er 1 drug leidt tot onnoemelijke schade aan jezelf en de omgeving (verkeer, agressie noem maar op) dan ligt de nuance volgens mij toch echt in het voordeel van cocaine..
quote:
quote:Op donderdag 17 september 2020 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Verklaar.quote:
Dat kan, maar dat weet je niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat cocaine veel duurder is en veel moeilijker te krijgen. Als het net zo goedkoop en vrij verkrijgbaar was als jouw biertje, zou dat zomaar anders kunnen zijn.
Is it? En als je nu cocaine gebruikt zoals een alcoholist drinkt? Denk je dan nog steeds dat de effecten van alcohol 'een flink stuk kutter' zijn?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:10 schreef Azula het volgende:
Niet dat ik voor legalisering ben, maar het effect van alcohol is een flink stuk kutter dan dat van cocaïne.
Dat zijn een paar heel goede argumenten voor voorlichting, regulering en verslavingsklinieken, maar geen argument voor het optuigen van een enorme onderwereld waarin criminelen heel snel, heel veel geld kunnen verdienen, toenemende invloed op de politiek verkrijgen en het geweld volledig uit de klauwen loopt.quote:
Het lijstje van alcohol is langer. Het is een soort onvergeeflijke zonde geworden om het te benoemen, want cocaïne staat symbool voor alles dat slecht is aan drugs, maar cocaïne is zo erg helemaal niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet 100%, maar wat wel weten is dat de hele familie van alkaloiden zeer verslavend en daardoor zeer schadelijk is. Van een cocaine-verslaving kun je bijna niet zonder hulp afkomen.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dat kan, maar dat weet je niet.
Er schijnen toch wel aardig wat gevallen van depressiviteit hun oorsprong te vinden in marihuana gebruik. Dit wordt alleen niet gezien als een probleem voor de samenleving, maar als een individueel probleem. Als je dronken buurman een kind doodrijdt, ligt dat natuurlijk wat anders.quote:Kijk bijvoorbeeld naar marihuana wat in dit land tamelijk legaal en eenvoudig verkrijgbaar is.
Ja er zijn veel probleemgevallen die de dag aan elkaar blowen, maar dan zelfs is de schade nihil vergeleken met de buurman die op zijn kratje de ochtendzon begroet.
Het plaatje is natuurlijk zinloos zonder uitleg wat de getallen betekenen en hoe ze tot stand zijn gekomen.quote:bekend plaatje, ik weet niet wat de waarde is, maar het blijft terugkomen en ik kan me er wel in vinden als je de redenatie erachter volgt.
[ afbeelding ]
2% cocainequote:Op donderdag 17 september 2020 11:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
Cocaine is na alcohol, sigaretten en wiet de meestgebruikte drugs en veel van die gebruikers zijn heel succesvolle mensen.
Ik denk dat ik liever de schade die 20% van de bevolking, die cocaine zou gebruiken, veroorzaakt heb dan de schade die het door het verbod opgetuigde criminele netwerk berokkent.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2% cocaine
13% cannabis
23% roken
80% alcohol (9% overmatig)
Cocaine is peanuts. En de grootste reden daarvoor is omdat het illegaal is. Dus houden zo.
Van wanneer is die lijst? Sos is best populair. Ken zat mensen die vijf jaar geleden nog niet snoven en nu wel. En ja die functioneren gewoon.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
2% cocaine
13% cannabis
23% roken
80% alcohol (9% overmatig)
Cocaine is peanuts. En de grootste reden daarvoor is omdat het illegaal is. Dus houden zo.
Nu. De percentages komen van het Trimbos-instituut.quote:
Dat weet je niet. Cocaine is veel verslavender. De schade kan dan ook wel eens veel groter zijn, dan van roken, marihuana en alcohol.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik denk dat ik liever de schade die 20% van de bevolking, die cocaine zou gebruiken, veroorzaakt heb dan de schade die het door het verbod opgetuigde criminele netwerk berokkent.
Ik denk dat jij enorm onderschat hoe wijdverbreid en 'normaal' cocaïne gebruik tegenwoordig is.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat cocaine veel duurder is en veel moeilijker te krijgen. Als het net zo goedkoop en vrij verkrijgbaar was als jouw biertje, zou dat zomaar anders kunnen zijn.
In 2019 1,9% van de bevolking, volgens het Trimbosinstituut. Da's nog net iets minder dan 80% van de bevolking die alcohol nuttigt.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat jij enorm onderschat hoe wijdverbreid en 'normaal' cocaïne gebruik tegenwoordig is.
Onder alle lagen van de bevolking, jong en oud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |