abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193919769
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:53 schreef Iblardi het volgende:Ehm, dat staat er toch? Of laat jij jezelf graag vernederen?
Je hebt liever dat ze nog meer betalen, evenveel als de moslim?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 10:00:35 #77
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193919787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je hebt liever dat ze nog meer betalen, evenveel als de moslim?
Je omzeilt het werkelijke probleem een beetje.
pi_193919800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:00 schreef Iblardi het volgende:Je omzeilt het werkelijke probleem een beetje.
Nee jij moet duidelijk het probleem omschrijven. Je wilt gelijkheid?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 10:09:45 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193919895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:01 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nee jij moet duidelijk het probleem omschrijven. Je wilt gelijkheid?
Wat ik persoonlijk wil doet niet ter zake. Niet-moslims betalen beschermingsgeld dat tevens de functie heeft hun inferioriteit te onderstrepen. Dan maakt het niet zo bijster veel uit hoe hoog het bedrag is; wat steekt is natuurlijk de symboliek van het geheel, die ook als zodanig is bedoeld. Het is een teken van onderwerping aan de bezitter van de "ware" godsdienst, aan wie de niet-moslim op leven en dood is overgeleverd. Wellicht vind jij dat eigenlijk ook een wat onprettige waarheid, aangezien je de indruk wekt het onderwerp te ontwijken door enkel op het financiële aspect te focussen.
pi_193920027
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:09 schreef Iblardi het volgende:Wat ik persoonlijk wil doet niet ter zake. Niet-moslims betalen beschermingsgeld dat tevens de functie heeft hun inferioriteit te onderstrepen. Dan maakt het niet zo bijster veel uit hoe hoog het bedrag is; wat steekt is natuurlijk de symboliek van het geheel, die ook als zodanig is bedoeld.
En wat is er mis met een inferioriteit zijn als je daar zelf voor kiest? Niemand dwingt je om daar te wonen. Nu wil je er wonen, ok nu ben je te gast. Net zoals ik mij zelf een gast beschouw in nederland (ook al ben ik er geboren en getogen). Geen probleem. Een nieuwkomer heeft ook een visum of een verblijfsvergunning en geen paspoort van het land. Gewoon logisch. Het is een Islamitisch land. Mijn geloof wordt continu belachelijk gemaakt in nederland, ik moet maar geduld hebben, het is mijn land niet.

quote:
Het is een teken van onderwerping aan de bezitter van de "ware" godsdienst, aan wie de niet-moslim op leven en dood is overgeleverd. Wellicht vind jij dat eigenlijk ook een wat onprettige waarheid, aangezien je de indruk wekt het onderwerp te ontwijken door enkel op het financiële aspect te focussen.
De moslims zelf zijn óók onderwerpig aan de overheid van het land. Als je niet haar regels opzettelijk wilt volgen, ja dan komen er gevolgen. Dat bestaat in elk land. En nogmaals, zie vorige uitleg.
pi_193920281
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:22 schreef BookFreak het volgende:
Mijn geloof wordt continu belachelijk gemaakt in nederland, ik moet maar geduld hebben, het is mijn land niet.
Waarom blijf je dan in Nederland?
pi_193920371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:41 schreef Haushofer het volgende:Waarom blijf je dan in Nederland?
Waar kunnen orthodoxe moslims terecht met alleen de NL nationaliteit? Als je orthodoxe moslims een paspoort of permanente verblijfsvergunning kan regelen zijn zij direct daar. Misschien een nieuw voorstel voor de PVV voor "Internationale inwoner-ruil" hehehe....
  zaterdag 4 juli 2020 @ 10:49:30 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193920376
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:22 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En wat is er mis met een inferioriteit zijn als je daar zelf voor kiest? Niemand dwingt je om daar te wonen. Nu wil je er wonen, ok nu ben je te gast. Net zoals ik mij zelf een gast beschouw in nederland (ook al ben ik er geboren en getogen).
Historisch is het nu juist zo dat de islam van buitenaf werd ingevoerd en de christelijke inheemse bevolking dat maar te slikken had. Zonder de militaire expansie van de islam in de middeleeuwen zouden het Midden-Oosten -minus het Arabische schiereiland-, Turkije en Noord-Afrika niet islamitisch zijn geweest. Die landen zijn gewoon veroverd door de legers van de islam, waarna de veroveraar zijn eigen regels aan de bevolking oplegde. De mensen daar hadden dus niets te kiezen.
pi_193920410
Het is wel grappig om te zien hoe deze Salafist zich de titel ‘orthodoxe moslim’ toe-eigent. :’) Er is geen Islamitische stroming die kan worden aangemerkt als ‘orthodox’. Iedere moslim, van welke stroming dan ook, gelooft dat hij/zij het bij het rechte eind heeft wat interpretatie betreft. Een moslim die een andere stroming zou erkennen als ‘orthodox’, zou in principe erkennen dat zijn opvatting van de Koran/Islam niet volledig is, en moge dat nou volledig tegen de leer van de Islam indruisen.

De enige juiste manier om de term ‘orthodox’ binnen de context van de Islam te gebruiken, is wanneer men het over het praktiseren van het geloof heeft. Maar dat staat verder los van welke stroming je aanhangt. De titel zou dus aangepast moeten worden naar ‘Salafist’ ipv ‘orthodoxe moslim’.
pi_193920855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Historisch is het nu juist zo dat de islam van buitenaf werd ingevoerd en de christelijke inheemse bevolking dat maar te slikken had. Zonder de militaire expansie van de islam in de middeleeuwen zouden het Midden-Oosten -minus het Arabische schiereiland-, Turkije en Noord-Afrika niet islamitisch zijn geweest. Die landen zijn gewoon veroverd door de legers van de islam, waarna de veroveraar zijn eigen regels aan de bevolking oplegde.
Klopt, en ze zijn zeer goed behandeld. Itt wat andere legers doen altijd doen (genocide plegen op de hele bevolking). Sterker nog ze werden vaak omarmd en gezien als bevrijders tegen de Romeinen. Dat kan je bv lezen van brieven van Joden in Noord Afrika oa. En goede behandeling wordt voorgeschreven in de bronteksten. En je moet ook begrijpen dat de Romeinen toentertijd (als superpower) een groot bedreiging vormde die de moslims aanvielen. En de moslims zich moesten verdedigen, maar na de slag van Yarmouk de rollen zijn omgedraaid en de moslims een koek van eigen deeg terug gaven (zonder verwoesting vd burgers).

quote:
De mensen daar hadden dus niets te kiezen.
Maar dat is overal het geval met een nieuwe autoriteit. Ik heb ook niks te kiezen wat de Nederlandse autoriteit bepaald. Er werd iig niet gespeeld met hun levens, geen dwang opgelegd qua bekering en dat soort leugens. Niet-moslims hebben eeuwenlang onder de moslims gewoond, geen probleem altijd. Veel zijn ook vrijwillig bekeerd aangezien de normen en waarden van Islaam aantrekkelijk zijn. En moslim zijn is geen etniciteit maar een way of life. Iedereen mag het worden.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:25:31 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193920887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Betaal je minder, ga je nog klagen. Wat is je punt?
Hoeveel het is is variabel.
Van gelijk tot meer vooral.

Maar kom eens met bronnen dat het minder was in de praktijk...

Want zelfs in de meest tolerante dagen van de Islam was het nooit minder.
En gold dat bepaalde rechten en plichten uitgesloten waren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:29:27 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193920946
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Waar kunnen orthodoxe moslims terecht met alleen de NL nationaliteit? Als je orthodoxe moslims een paspoort of permanente verblijfsvergunning kan regelen zijn zij direct daar. Misschien een nieuw voorstel voor de PVV voor "Internationale inwoner-ruil" hehehe....
Bullshit.

Jij kan heel prima naar een ander land verhuizen
Je wil er gewoon geen moeite voor doen.

En je bent je ervan bewust dat volgens die orthodoxe islam de hele wereld volgens de islam ingericht zou moeten worden?
Er dus helemaal geen sprake is van dan ga je daar toch niet wonen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193921423
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 01:03 schreef BookFreak het volgende:
Er bestaan veel vraagstukken over Islam en moslims in Nederland. Ik dacht hierom dus dit bespreekbaar te maken. Shoot. Ik geef alvast een zetje:

Zijn orthodoxe moslims een gevaar voor de maatschappij? Mijn korte antwoord is nee dat zijn ze zeker niet. Ze doen geen vlieg kwaad.
:')
pi_193921459
OK zit je klaar? hier komt ie dan: WAT DOET EEN ORTHODOXE MOSLIM UBERHAUPT IN HET WESTEN! 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 12:04:25 ]
pi_193921483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bullshit.

En je bent je ervan bewust dat volgens die orthodoxe islam de hele wereld volgens de islam ingericht zou moeten worden?
dit dus! :|W ze hebben het hier gewoon veel te goed, waardoor ze dus (in)direct profiteren van een land wat grotendeels compleet tegen hun eigen normen en waarden ingaat!
pi_193921506
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:51 schreef xblahxblah het volgende:
Het is wel grappig om te zien hoe deze Salafist zich de titel ‘orthodoxe moslim’ toe-eigent. :’) Er is geen Islamitische stroming die kan worden aangemerkt als ‘orthodox’. Iedere moslim, van welke stroming dan ook, gelooft dat hij/zij het bij het rechte eind heeft wat interpretatie betreft. Een moslim die een andere stroming zou erkennen als ‘orthodox’, zou in principe erkennen dat zijn opvatting van de Koran/Islam niet volledig is, en moge dat nou volledig tegen de leer van de Islam indruisen.

De enige juiste manier om de term ‘orthodox’ binnen de context van de Islam te gebruiken, is wanneer men het over het praktiseren van het geloof heeft. Maar dat staat verder los van welke stroming je aanhangt. De titel zou dus aangepast moeten worden naar ‘Salafist’ ipv ‘orthodoxe moslim’.
*O* _O-
pi_193921652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

?

Volgens mij kun jij prima naar Islamitische landen emigreren. Ik zie niet in wat het probleem is. Je doet nu net alsof je ze met een NL paspoort nergens binnen laten.
pi_193921659
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 02:26 schreef BookFreak het volgende:

[..]

13. Wat is je bewijs dat ISIS, boko haram, al qaida, allemaal salafisten zijn?

hier wil ik even op inhaken, vanaf dag1 (ik ben nu 39) dat ik hoorde van het bestaan van Moslims, was dat in het algemeen enkel ellende... dit gevoel is dag in dag uit jaar in jaar uit enkel versterkt... in mijn ogen zou je kunnen zeggen er bestaan geen goede moslims (ook al is dit niet waar dat weet ik ook wel want er zijn gelukkig altijd uitzonderingen) toch is het aanbod van probleem-moslims over de gehele wereld zo exponentieel hoog dat niemand die goed in zijn bol is, dit kan ontkennen :'(
pi_193921672
Ik heb nog wel een vraag:

Wat zou jou kunnen overtuigen van het ongelijk van jouw religie?
pi_193921676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

?

Volgens mij kun jij prima naar Islamitische landen emigreren. Ik zie niet in wat het probleem is. Je doet nu net alsof je ze met een NL paspoort nergens binnen laten.
misschien kan hij hetzelfde proberen wat ze andersom ook doen om hier te komen...
hun paspoort verbranden of opeten :7
pi_193921696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:21 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb nog wel een vraag:

Wat zou jou kunnen overtuigen van het ongelijk van jouw religie?
hahahaha geniale vraag :D ERROR DOES NOT COMPUTE! oO<
pi_193921770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bullshit.

Wacht even, voordat jij weer vrolijk schaamteloos verder praat, ga je eerst nog de openstaande vragen beantwoorden?

1. Wat het is arabische woord voor "ongelovige"?

2. Wat is de gerelateerde fi'3il maadi van het arabische woord van "ongelovige"?

3. En wat betekent "moeshrik"?

4. Wat is de gerelateerde fi'3il maadi van "moeshrik"?

5. Wat versta jij onder ilaah?
pi_193921870
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Wacht even, voordat jij weer vrolijk schaamteloos verder praat, ga je eerst nog de openstaande vragen beantwoorden?

2. Wat is de gerelateerde fi'3il maadi van het arabische woord van "ongelovige"?

ok stel dat hij idd vragen ontwijkt of niet beantwoord, dat is spijtig afijn
wat weerhoudt jou dan om desondanks niet zijn vragen te beantwoorden
zodat je jouw religie kunt verdedigen? nu wek je juist de indruk dat jij specifieke vraagstukken ontwijkt :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 12:32:31 ]
pi_193921978
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:51 schreef xblahxblah het volgende:
Het is wel grappig om te zien hoe deze Salafist zich de titel ‘orthodoxe moslim’ toe-eigent. :’) Er is geen Islamitische stroming die kan worden aangemerkt als ‘orthodox’.
1. Weet jij dat er personen en groepen zijn die zich moslim noemen en graag willen innoveren in de religie?

quote:
Iedere moslim, van welke stroming dan ook, gelooft dat hij/zij het bij het rechte eind heeft wat interpretatie betreft.
Onjuist.

2. Is er een verschil tussen wat je zégt te geloven en wat je wérkelijk gelooft?
pi_193922037
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Uhm, dit topic heet "Vraag aan orthodoxe moslims #1". Niet "Word ondervraagd door orthodoxe moslims #1". Ik zie niet in wat deze vragen er toe doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')