abonnement Unibet Coolblue
pi_193898283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Onwetendheid. Ze wisten het niet. Misschien kun jij de volgende keer je glazen bol even aan het kabinet/rivm uitlenen ^O^
We weten al 3-4 maanden dat het goed gaat hier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 00:15:16 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193898766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gezien hoe mensen daar wonen? Dan moet het je niet verbazen
Nouja, lange tijd leek het goed te gaan. Maar nu gaat het naar 8000-9000 cases per dag opeens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193898899
Dit is een Republikein in het Huis van Afgevaardigden:
atrupar twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:49:37 “Dr Fauci and Dr Birx have undermined what this president is trying to do” — @RepAndyBiggsAZ isn’t even trying to hide his desire to suppress politically inconvenient facts https://t.co/iJlUtNkCYB reageer retweet
Video in tweet.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 01:10:17 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193899261
worldometers al op 200.000+ cases vandaag, wereldwijd. Eerste keer. De VS zal zo ook weer zijn eigen dag record verbreken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:37:36 #80
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193901350
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 01:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
worldometers al op 200.000+ cases vandaag, wereldwijd. Eerste keer. De VS zal zo ook weer zijn eigen dag record verbreken.
Peanuts vergeleken bij wat India te wachten staat .

https://www.ad.nl/buitenl(...)-doorheeft~acd7aae3/
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:43:12 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193901975
Mijn stadje, waar soms weken geen besmetting was. Mijn stadje waar sinds begin maart in totaal nog geen 20 gevallen zijn geweest.

Mijn stadje zonder anderhalvemetermaatschappij maar wél met gezond verstand afstand houden. Niet te veel samenclusteren. Binnen in winkels draagt iedereen trouw z'n maskertjes.
Mijn stadje heeft het dus volledig over zichzelf afgeroepen. Wat is het nut wanneer honderden knuffelende, zoenende, feestende, en zingende scholieren, studenten, leraren en familieleden dit wél mogen doen?

Sléchts één ventje is zo'n teringlijer geweest door koortsig naar de galafeesten te gaan. De dag nadien al positief getest en zelfs in het ziekenhuis opgenomen. Nu 6 dagen later zijn er al 9 bevestigde besmettingen van het gala en worden de testresultaten van 24 anderen met klachten vandaag verwacht. Bijna al 150 man in quarantaine.

Hoe erg je het voor jezelf verzieken kan :N





"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193902031
Tsja, ik snap dan niet dat je verwacht dat een scholier zelf de verantwoordelijkheid neemt in zo'n geval. Het gala is voor hun een 'once in a lifetime-event' en waarschijnlijk een enorme ramp om te missen. Daarnaast kunnen jongeren nog niet goed de gevolgen van hun acties overzien.

Om de verantwoordelijkheid in zo'n geval bij jongeren neer te leggen, dat is vragen om problemen.
pi_193902095
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

We weten al 3-4 maanden dat het goed gaat hier.
deze man _O-
begin maart ging het helemaal niet zo goed en begin april nog steeds niet.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:53:30 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193902111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:47 schreef Hannnnn het volgende:
Tsja, ik snap dan niet dat je verwacht dat een scholier zelf de verantwoordelijkheid neemt in zo'n geval. Het gala is voor hun een 'once in a lifetime-event' en waarschijnlijk een enorme ramp om te missen. Daarnaast kunnen jongeren nog niet goed de gevolgen van hun acties overzien.

Om de verantwoordelijkheid in zo'n geval bij jongeren neer te leggen, dat is vragen om problemen.
Er wordt geen verantwoordelijkheid bij jongeren neergelegd. Er wordt "have fun" gezegd en dat is het. Ondertussen voor de rest iedereen braaf afstand houden en netjes de maskertjes op binnen. Voor wat dan :D

Door de landelijke evenknie van het RIVM werd ook ten zeerste aangeraden om de gala's uit te stellen. Maar dat was dus aan dovemansoren gericht.

Eens zien waar het toe leidt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193902133
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Mijn stadje, waar soms weken geen besmetting was. Mijn stadje waar sinds begin maart in totaal nog geen 20 gevallen zijn geweest.

Mijn stadje zonder anderhalvemetermaatschappij maar wél met gezond verstand afstand houden. Niet te veel samenclusteren. Binnen in winkels draagt iedereen trouw z'n maskertjes.
Mijn stadje heeft het dus volledig over zichzelf afgeroepen. Wat is het nut wanneer honderden knuffelende, zoenende, feestende, en zingende scholieren, studenten, leraren en familieleden dit wél mogen doen?

Sléchts één ventje is zo'n teringlijer geweest door koortsig naar de galafeesten te gaan. De dag nadien al positief getest en zelfs in het ziekenhuis opgenomen. Nu 6 dagen later zijn er al 9 bevestigde besmettingen van het gala en worden de testresultaten van 24 anderen met klachten vandaag verwacht. Bijna al 150 man in quarantaine.

Hoe erg je het voor jezelf verzieken kan :N

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
goed voorbeeld dat we er nog lang niet vanaf zijn.....en dat het niet zomaar verdwijnt, ook al zit je op 0 cases.
p.s deze galafeesten waren buiten ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193902150
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Er wordt geen verantwoordelijkheid bij jongeren neergelegd. Er wordt "have fun" gezegd en dat is het. Ondertussen voor de rest iedereen braaf afstand houden en netjes de maskertjes op binnen. Voor wat dan :D

Door de landelijke evenknie van het RIVM werd ook ten zeerste aangeraden om de gala's uit te stellen. Maar dat was dus aan dovemansoren gericht.

Eens zien waar het toe leidt.
Nou ja, de verantwoordelijkheid is: blijf thuis bij klachten.
Als ik mezelf als 16-jarige in zou denken dan zou ik dus echt niet zeggen dat ik klachten had en dan het gala moeten missen. Dan maar doen alsof ik me goed voel.
pi_193902179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom dan wel kiezen voor de huidige aanpak :) Lollol.
wat is er op dit moment nu mis met deze aanpak ?
je ziet toch hoe snel het weer fout kan gaan ?

je kan op vakantie, je kan uit eten, je kan naar de sportschool etc etc
alleen wat afstand houden en geen grote evenementen.

lekker blijven drammen dat echt alles weer moet kunnen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:10:07 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193902362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:37 schreef kibo het volgende:

[..]

Peanuts vergeleken bij wat India te wachten staat .

https://www.ad.nl/buitenl(...)-doorheeft~acd7aae3/
Dacht ik ook aan ja. Als India echt los gaat, waar het steeds meer op lijkt, dan heb je natuurlijk zo honderdduizenden cases per dag. Vraag is alleen of ze die testcapaciteit hebben. Grote kans dat de officiele cijfers op een bepaald moment het plafond bereiken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:11:17 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193902387
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat gaat Zuid-Afrika hard opeens zeg :o
Weet nog wel dat wij half maart aan de rand van de top 10 stonden qua aantallen besmettingen. Inmiddels niet meer bij de eerste 30 en zelfs een land als Koeweit gaat ons binnenkort inhalen.
pi_193902482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weet nog wel dat wij half maart aan de rand van de top 10 stonden qua aantallen besmettingen. Inmiddels niet meer bij de eerste 30 en zelfs een land als Koeweit gaat ons binnenkort inhalen.
logisch als je amper test .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:16:05 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193902506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weet nog wel dat wij half maart aan de rand van de top 10 stonden qua aantallen besmettingen. Inmiddels niet meer bij de eerste 30 en zelfs een land als Koeweit gaat ons binnenkort inhalen.
Inderdaad ja. Interessant is wel dat Frankrijk en Zuid-Afrika nu nagenoeg gelijk staan wat betreft cases, maar Frankrijk meer dan 10 keer zoveel doden heeft.



Kan me niet voorstellen dat Zuid-Afrika meer test (en dus een completer beeld heeft) dan Frankrijk. Misschien omdat Zuid-Afrika een jongere populatie heeft? Of Zuid-Afrika test de doden niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:16:41 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193902516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

logisch als je amper test .....
We testten nu juist veel meer dan destijds.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:18:17 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193902535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:55 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Nou ja, de verantwoordelijkheid is: blijf thuis bij klachten.
Als ik mezelf als 16-jarige in zou denken dan zou ik dus echt niet zeggen dat ik klachten had en dan het gala moeten missen. Dan maar doen alsof ik me goed voel.
Koorts hebben, terwijl het buiten 32 graden is toch maar op stap gaan, naar restaurants en nachtclubs en je de ochtend nadien zo beroerd voelen dat je in het ziekenhuis opgenomen wordt?

Als klasgenoot van mij had ik je er terug ingeslagen wanneer je er voor het eerst weer uit kwam :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:18:19 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193902536
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Interessant is wel dat Frankrijk en Zuid-Afrika nu nagenoeg gelijk staan wat betreft cases, maar Frankrijk meer dan 10 keer zoveel doden heeft.

[ afbeelding ]

Kan me niet voorstellen dat Zuid-Afrika meer test (en dus een completer beeld heeft) dan Frankrijk. Misschien omdat Zuid-Afrika een jongere populatie heeft?
Dat laatste zou goed kunnen.
pi_193902584
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Koorts hebben, terwijl het buiten 32 graden is toch maar op stap gaan, naar restaurants en nachtclubs en je de ochtend nadien zo beroerd voelen dat je in het ziekenhuis opgenomen wordt?

Als klasgenoot van mij had ik je er terug ingeslagen wanneer je er voor het eerst weer uit kwam :)
Je hebt het wel over 16-18 jarigen hè. En niet zomaar een keer op stap maar 'hèt gala' wat je maar één keer in je leven meemaakt.
Nu zeg ik: idioot! Wat boeit zo'n gala nou.

Maar als je mij als 16-jarige hetzelfde had voorgelegd dan had ik echt wel minstens overwogen om toch te gaan.
pi_193902605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We testten nu juist veel meer dan destijds.
ja veel te laat natuurlijk, als ze in maart/april net zoveel getest hadden dan hadden we veel meer ontdekte besmettingen hebben en tevens ook doden, er zijn zoveel mensen overleden in verpleeghuizen die niet getest zijn.

beetje nep cijfers dit
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193902631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:21 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Je hebt het wel over 16-18 jarigen hè. En niet zomaar een keer op stap maar 'hèt gala' wat je maar één keer in je leven meemaakt.
Nu zeg ik: idioot! Wat boeit zo'n gala nou.

Maar als je mij als 16-jarige hetzelfde had voorgelegd dan had ik echt wel minstens overwogen om toch te gaan.
die hersenen maken sws kortsluiting in die jaren....en als je ouders zeggen dat je thuis moet blijven doen pubers precies het tegenovergestelde
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:26:19 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193902662
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Mijn stadje, waar soms weken geen besmetting was. Mijn stadje waar sinds begin maart in totaal nog geen 20 gevallen zijn geweest.

Mijn stadje zonder anderhalvemetermaatschappij maar wél met gezond verstand afstand houden. Niet te veel samenclusteren. Binnen in winkels draagt iedereen trouw z'n maskertjes.
Mijn stadje heeft het dus volledig over zichzelf afgeroepen. Wat is het nut wanneer honderden knuffelende, zoenende, feestende, en zingende scholieren, studenten, leraren en familieleden dit wél mogen doen?

Sléchts één ventje is zo'n teringlijer geweest door koortsig naar de galafeesten te gaan. De dag nadien al positief getest en zelfs in het ziekenhuis opgenomen. Nu 6 dagen later zijn er al 9 bevestigde besmettingen van het gala en worden de testresultaten van 24 anderen met klachten vandaag verwacht. Bijna al 150 man in quarantaine.

Hoe erg je het voor jezelf verzieken kan :N

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is, als ze weten wie er ziek naar dat gala is gegaan, wat deze persoon precies gedaan heeft om die andere te besmetten.

Liep hij gewoon rond (dat zou zorgwekkend zijn) of stond hij super lange gesprekken te houden in dat volle restaurantje op de achtergrond ofzo.

Of misschien kennen die mensen die kerel helemaal niet, en liepen er wel 10 besmette mensen rond.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:26:46 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193902667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:21 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Je hebt het wel over 16-18 jarigen hè. En niet zomaar een keer op stap maar 'hèt gala' wat je maar één keer in je leven meemaakt.
Nu zeg ik: idioot! Wat boeit zo'n gala nou.

Maar als je mij als 16-jarige hetzelfde had voorgelegd dan had ik echt wel minstens overwogen om toch te gaan.
In het midden van een pandemie waar je alles van meegekregen hebt en je hondsberoerd pilletjes neemt om je maar wat beter te voelen en je weet dat je koorts hebt en er zo slecht aan toe bent dat je de dag linea recta in het ziekenhuis wordt opgenomen?

Ik denk dat de meeste mensen toch wel iets meer verstand hebben. Jong of oud.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193902682
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:26 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In het midden van een pandemie waar je alles van meegekregen hebt en je hondsberoerd pilletjes neemt om je maar wat beter te voelen en je weet dat je koorts hebt en er zo slecht aan toe bent dat je de dag linea recta in het ziekenhuis wordt opgenomen?

Ik denk dat de meeste mensen toch wel iets meer verstand hebben. Jong of oud.
16 jaar...puber, hersenen maken echt kortsluiting bij sommigen in zulke jaren....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')