abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:27:12 #1
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193870047
quote:
'China steriliseert Oeigoerse vrouwen om populatie te temperen'

Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Oeigoerse vrouwen in de Chinese provincie Sinkiang worden gedwongen om zich te steriliseren of om een spiraaltje te plaatsen. Hiermee wil de Chinese overheid de islamitische populatie in de regio verminderen, zo blijkt maandag uit onderzoek.

Uit het onderzoek van de Amerikaanse denktank the Jamestown Foundation (pdf) blijkt dat Oeigoerse vrouwen niet meer dan twee kinderen mogen krijgen en de overheid dreigt met opsluiting in een heropvoedingskamp als ze een volgende zwangerschap niet afbreken.

Maar ook komt naar voren dat vrouwen die minder dan de toegestane twee kinderen hebben onvrijwillig een sterilisatieoperatie ondergaan of bij hen een spiraaltje wordt geplaatst.

Uit de data blijkt dat de populatie van Oeigoeren in Sinkiang de afgelopen jaren dramatisch is gedaald. In de twee grootste Oeigoerse regio's is de bevolkingsgroei tussen 2015 en 2018 met 84 procent afgenomen.

Het onderzoek is gedaan door de Duitse wetenschapper Adrian Zens, die eerder al de heropvoedingskampen van China in Sinkiang heeft beschreven. Hij baseert zijn onderzoek op regionale data, beleidsdocumenten en interviews met vrouwen van etnische afkomst in Sinkiang.

In navolging van het onderzoek hebben diverse landen en organisaties bij de Verenigde Naties aangedrongen om een internationaal en onafhankelijk onderzoek te doen naar de situatie in de regio. China zelf ontkent de aantijgingen.

'Oeigoerse moslims worden gehersenspoeld'
Al vaker komen berichten naar buiten dat China stelselmatig de Oeigoeren indoctrineert. In november vorig jaar bleek uit gelekte documenten dat China honderdduizenden Oeigoerse moslims hersenspoelt in zwaarbeveiligde gevangeniskampen in het land.

De schatting is dat ongeveer een miljoen moslims - meestal uit de Oeigoerse gemeenschap - zonder proces zijn vastgezet. Zo blijkt uit documenten dat in een willekeurige week in 2017 vijftienduizend mensen naar kampen in de regio Sinkiang vervoerd zijn.

Uit gelekte staatsdocumenten zou blijken dat China Oeigoeren naar gevangeniskampen stuurt wegens onder meer het dragen van baarden, klikken op internetlinks die naar buitenlandse pagina's leiden of omdat ze online contact hadden met mensen in andere landen.

In een brief aan de VN-Veiligheidsraad riepen 24 landen China in juli vorig jaar al op om de massadetentie te beëindigen. Volgens de Chinese autoriteiten dragen de kampen bij aan een succesvolle manier om terrorisme en extremisme tegen te gaan.
Men blijft er maar mensenrechten schenden en toch blijft men doodleuk zaken doen met dit land. Er is ook opvallend weinig berichtgeving rondom deze kwestie. Maar als Johan Derksen een 'fout' grapje maakt staat het halve land op zijn achterste benen :')

[ Bericht 80% gewijzigd door Frutsel op 01-07-2020 16:42:34 ]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193870085
Tja, we moeten natuurlijk wel ergens onze goedkope meuk kunnen laten produceren door moderne slaafjes zodat de winsten van de rijken gemaximaliseerd kan blijven
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:37:46 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193870182
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
pi_193870219
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Van: https://www.volkskrant.nl/cs-be2d1b29

Men blijft er maar mensenrechten schenden en toch blijft men doodleuk zaken doen met dit land. Er is ook opvallend weinig berichtgeving rondom deze kwestie. Maar als Johan Derksen een 'fout' grapje maakt staat het halve land op zijn achterste benen :')
Je kan er iets tegen doen. Als consument niet meer meuk kopen dat gemaakt wordt in China. Ik denk dat Action dan wel kan sluiten.
pi_193870243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
Precies!

Vooral bij religieuze gekkies zoals de oeigoeren.

Die fucken als konijnen voor allah 8)7 8)7
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:47:41 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193870315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
Waarom? Geboortecijfer daalt werkelijk overal ter wereld, tot niveaus dat zelfs een probleem is voor veel landen. Waaronder China.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:50:16 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193870362
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarom? Geboortecijfer daalt werkelijk overal ter wereld, tot niveaus dat zelfs een probleem is voor veel landen. Waaronder China.
Met hoeveel miljard is de wereldbevolking het afgelopen jaar gedaald dan?
(die groeit met 83 miljoen per jaar)
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:51:47 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193870397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Met hoeveel miljard is de wereldbevolking het afgelopen jaar gedaald dan?
Maakt dat uit? De stijging komt doordat mensen langer leven, niet omdat mensen meer kinderen krijgen.

Wereldwijd daalt het aantal kinderen per vrouw rap



Het beste middel tegen meer kinderen is een hogere welvaart :) Werkt 100%.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193870442
Raar dat zoiets ondersneeuwt in de media door nobuddys als akwasi en Derksen :')

Maar dat China buiten schot blijft is ook niets nieuws :9
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193870446
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maakt dat uit? De stijging komt doordat mensen langer leven, niet omdat mensen meer kinderen krijgen.

Wereldwijd daalt het aantal kinderen per vrouw rap

[ afbeelding ]

Het beste middel tegen meer kinderen is een hogere welvaart :) Werkt 100%.
Probleem is dat juist de shit hole cuntries blijven baren als konijnen.

Juist die bevolking wil je niet laten groeien want laag IQ en vaak religieus en dan nog de meest achterlijke religie ook nog eens.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:55:23 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193870458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:54 schreef Filosoofert het volgende:
Raar dat zoiets ondersneeuwt in de media door nobuddys als akwasi en Derksen :')

Maar dat China buiten schot blijft is ook niets nieuws :9
tsja, Trump zou niks zeggen over de kampen in China, in ruil voor een goede tradedeal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:00:05 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193870512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:54 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Probleem is dat juist de shit hole cuntries blijven baren als konijnen.

Juist die bevolking wil je niet laten groeien want laag IQ en vaak religieus en dan nog de meest achterlijke religie ook nog eens.
Dan moet je zorgen dat die landen het beter krijgen. In veel shithole countries is de situatie de laatste 20 jaar al een stuk verbeterd simpelweg door te wijzen op voorbehoedsmiddelen.

Dat lijkt me een betere oplossing dat je daar mensen onder dwang gaat steriliseren ofzo :') Hoe zie je dan voor je? Hallo, jullie maken teveel kinderen dus we vallen nu je land binnen en gaan je miljoenen vrouwen opereren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193870565
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen dat die landen het beter krijgen. In veel shithole countries is de situatie de laatste 20 jaar al een stuk verbeterd simpelweg door te wijzen op voorbehoedsmiddelen.

Hoe dan?

Al decennia worden er vele miljarden aan hulp, geld en goederen heengestuurd net als mensen om les te geven.

Het zijn bodemloze putten juist omdat ze maar niet van stammenoorlog en religieuzeoorlog af willen.

Zodra er ergens iets opgebouwd is met steun van het westen komt er weer een andere stam of religie het platbombarderen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:04:46 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193870567
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen dat die landen het beter krijgen. In veel shithole countries is de situatie de laatste 20 jaar al een stuk verbeterd simpelweg door te wijzen op voorbehoedsmiddelen.

Dat lijkt me een betere oplossing dat je daar mensen onder dwang gaat steriliseren ofzo :') Hoe zie je dan voor je? Hallo, jullie maken teveel kinderen dus we vallen nu je land binnen en gaan je miljoenen vrouwen opereren.
Mwoah...... je kan natuurlijk wel een tegenprestatie verlangen bij (financiële) hulp
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:09:04 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193870634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
China neemt deze maatregel om een bevolkingsgroep uit te moorden. Waarom wil jij dit wereldwijd invoeren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:10:54 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193870652
quote:
De Chinese overheid heeft de hardste maatregelen van haar strenge geboortepolitiek nieuw leven ingeblazen in de uiterst westelijke provincie Xinjiang. Oeigoerse vrouwen worden gedwongen gesteriliseerd en krijgen een spiraaltje.
Oei oei oei wat een nieuws weer uit Chinaland.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:12:45 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193870678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oei oei oei wat een nieuws weer uit Chinaland.
In Hong Kong is China ook weer lekker bezig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193870731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Hong Kong is China ook weer lekker bezig.
En voor de Tibetanen is China ook niet zo lief.
pi_193886115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En voor de Tibetanen is China ook niet zo lief.
Met India hebben ze ook al ruzie.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:45:50 #20
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193886232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Hong Kong is China ook weer lekker bezig.
Dat zijn interne chinese zaken, daar moeten we ons niet mee bemoeien.

Gewoon lekker wegkijken, doet de politiek ook wereldwijd.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_193886233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
username en UI checks out
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_193886263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
Het is wel wat hard gezegd, maar als ik het aantal kinderen op het continent Afrika ziet..., geen cent te makken en maar kinderen produceren en dan verwachten of zelfs eisen dat de EU er maar geld in blijft stoppen...
Max 2 kinderen en daarna steriliseren -> Vrouw en Man uiteraard, geen uitzonderingen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:50:59 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193886291
Jammer dat ze het alleen tegen Oeigoeren invoeren.

Overbevolking moet internationaal aangepakt worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193886360
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarom? Geboortecijfer daalt werkelijk overal ter wereld, tot niveaus dat zelfs een probleem is voor veel landen. Waaronder China.
Overal? in Afrika zullen in 2050 twee keer zoveel mensen zijn als nu. In Nigeria alleen al zullen dan meer mensen wonen als in de hele VS bij elkaar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2020 @ 10:58:22 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193886373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:37 schreef the-eye het volgende:
Zouden ze wereldwijd in moeten voeren. Nu wordt het nog als onethisch gezien maar ik denk dat daar in de toekomst heel anders over gedacht zal gaan worden
Dat dachten ze in 1930 ook, google maar 'eugenetica'. Best ziek kerel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193886386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:50 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer dat ze het alleen tegen Oeigoeren invoeren.

Overbevolking moet internationaal aangepakt worden.
Vind je het oprecht een goed idee dat overheden gaan beslissen wie er gedwongen gesteriliseerd wordt?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193886426
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

tsja, Trump zou niks zeggen over de kampen in China, in ruil voor een goede tradedeal.
De EU blijkbaar ook niet, niet echt toch?

Zolang er geld verdiend kan worden boeit het niets.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:02:38 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193886428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:59 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Vind je het oprecht een goed idee dat overheden gaan beslissen wie er gedwongen gesteriliseerd wordt?
Het alternatief is dat we de aarde nog verder uitputten, nog meer ontbossing, nog meer diersoorten die uitsterven.

Maar mensen willen gelukkig zijn en willen meer dan 1 kind uitpoepen, en voor dat geluk moet alles maar ruim baan maken.

Dus ja, ik vind het een goed idee. Ik pleit al jaren voor een wereldwijd quotum met het maximum aantal kinderen per persoon/gezin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193886432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:59 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Vind je het oprecht een goed idee dat overheden gaan beslissen wie er gedwongen gesteriliseerd wordt?
Hij zal wel trollen. Het is te hopen dat China niet de nieuwe wereldorde gaat worden. Vreselijk land en systeem. Erger kan bijna niet.
pi_193886452
China is landjepik aan het doen bij al haar buren, genocide aan het plegen op minderheden, is verantwoordelijk voor corona en zo kun je nog wel eem doorgaan, maar onze media komen helaas niet verder dan Orange man bad en elkaar ophitsen over huidskleur.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:04:45 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193886457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hij zal wel trollen. Het is te hopen dat China niet de nieuwe wereldorde gaat worden. Vreselijk land en systeem. Erger kan bijna niet.
Ik trol niet. Overbevolking is wereldprobleem nr 1.
Ik vind China harstikke eng op andere zaken, maar dat één kind beleid wat ze vroeger hadden was goed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193886486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:04 schreef Glazenmaker het volgende:
China is landjepik aan het doen bij al haar buren, genocide aan het plegen op minderheden, is verantwoordelijk voor corona en zo kun je nog wel eem doorgaan, maar onze media komen helaas niet verder dan Orange man bad en elkaar ophitsen over huidskleur.
Breek mij de bek niet open. Als je ziet wat er nu in Hongkong waar China straks de macht krijgt kan ik mij voorstellen dat veel burgers maar het VK willen vluchten. Het is een drama.
  Eindredactie Games donderdag 2 juli 2020 @ 11:08:47 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193886518
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maakt dat uit? De stijging komt doordat mensen langer leven, niet omdat mensen meer kinderen krijgen.

Wereldwijd daalt het aantal kinderen per vrouw rap

[ afbeelding ]

Het beste middel tegen meer kinderen is een hogere welvaart :) Werkt 100%.
Nee, middel tegen kinderen is dat de man en vrouw moeten werken om een fatsoenlijk inkomen te vangen, in plaats van dat alleen de man werkt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_193886533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik trol niet. Overbevolking is wereldprobleem nr 1.
Ik vind China harstikke eng op andere zaken, maar dat één kind beleid wat ze vroeger hadden was goed.
Ja ja en dan maar absoluut voor een jongen gaan en anders abortus etc. De een kind politiek werkt niet, daarom hebben ze dat losgelaten. Uiteraard niet voor anders denkende, die worden desnoods met geweld gedwongen.
pi_193886557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:07 schreef Cherni het volgende:

[..]

Breek mij de bek niet open. Als je ziet wat er nu in Hongkong waar China straks de macht krijgt kan ik mij voorstellen dat veel burgers maar het VK willen vluchten. Het is een drama.
HK is een internationale schande.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:13:40 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193886587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat dachten ze in 1930 ook, google maar 'eugenetica'. Best ziek kerel.
Er zijn wel meer zaken terug te herleiden naar de Nazi's, wil je die allemaal tot taboe verklaren?
pi_193886616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zaken terug te herleiden naar de Nazi's, wil je die allemaal tot taboe verklaren?
Welke politicus vertrouw jij om te bepalen of je kinderen mag hebben?
pi_193886636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat dachten ze in 1930 ook, google maar 'eugenetica'. Best ziek kerel.
Sterilisatie en eugenetica zijn natuurlijk geen synoniemen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:38 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193886645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:09 schreef Cherni het volgende:
De een kind politiek werkt niet,
Het werkt wel.
Het geboortecijfer was in China sterk afgenomen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193886680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:04 schreef Glazenmaker het volgende:
China is landjepik aan het doen bij al haar buren, genocide aan het plegen op minderheden, is verantwoordelijk voor corona en zo kun je nog wel eem doorgaan, maar onze media komen helaas niet verder dan Orange man bad en elkaar ophitsen over huidskleur.
Het is inderdaad wel heftig wegkijken als het om China gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193886691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zaken terug te herleiden naar de Nazi's, wil je die allemaal tot taboe verklaren?
Onjuist hoor, eugenetica is stukken ouder dan nationaal-socialisme.

Plato had het er al over. Als je het wil vernauwen tot de moderniteit dan was Francis Galton, neef van Charles Darwin in 1883 waarschijnlijk een van de eersten.

Nu we dit historische kader geduid hebben. Kunnen we dan over naar een serieuze discussie over de wenselijkheid van eugenetica?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2020 @ 11:22:27 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193886704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Sterilisatie en eugenetica zijn natuurlijk geen synoniemen.
Wel wanneer je dat voor specifieke bevolkingsgroepen predikt.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zaken terug te herleiden naar de Nazi's, wil je die allemaal tot taboe verklaren?
Zeg ik dat dan? Deze vind ik echter wel heel ziek, bepaalde groepen systematisch steriliseren is not done.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:23:54 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193886724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke politicus vertrouw jij om te bepalen of je kinderen mag hebben?
Voorlopig praten we nu over hoeveel kinderen men op de wereld mag pleuren, zoiets wordt niet door politici uitgevoerd maar door ambtenaren.
pi_193886761
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel wanneer je dat voor specifieke bevolkingsgroepen predikt.

Welnee, sterilisatie is het onmogelijk maken van voortplanting. Eugenetica is heeft als doel het verbeteren van een soort door een selectie te maken binnen de soort op eigenschappen en daarmee voort te planten. Het gebeurt genoeg met dieren, bijvoorbeeld paarden.

Het steriliseren van het deel van de soort die ongewenste eigenschappen heeft kan uiteraard wel een onderdeel zijn van een eugeneticaprogramma. Dat zei je echter niet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193886770
China :r :r :r
pi_193886773
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voorlopig praten we nu over hoeveel kinderen men op de wereld mag pleuren, zoiets wordt niet door politici uitgevoerd maar door ambtenaren.
Ik wou dat ik jouw grenzeloze vertrouwen in de mensheid had.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:33:25 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193886888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel wanneer je dat voor specifieke bevolkingsgroepen predikt.
[..]

Zeg ik dat dan? Deze vind ik echter wel heel ziek, bepaalde groepen systematisch steriliseren is not done.
Je kan er een zweem van fascisme aan proberen te geven door het woordje systematisch in je zin te verwerken maar dat doet niet meer dan de discussie vertroebelen. Zulke taboes opwerpen heeft al flink wat leed veroorzaakt, denk hierbij aan zwakbegaafden die meerdere kinderen op de wereld zetten. Met het oog op destraseuze overbevolking een limit instellen op de hoeveelheid kinderen die men op de wereld zet is, met het oog op de toekomst van deze kinderen, humaner dan je kop in het zand blijven steken voor waar we op afstevenen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:34:48 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193886910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik wou dat ik jouw grenzeloze vertrouwen in de mensheid had.
Ik heb juist helemaal geen vertrouwen in de mensheid. Daarom ben ik van mening dat sommigen sturing nodig hebben.
Met een zonnepaneeltje op je dak en naar het partij congres van Groenlinks maar ondertussen je bakfiets gevuld met 4 koters gaat het niet goed komen
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:36:56 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193886950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Met hoeveel miljard is de wereldbevolking het afgelopen jaar gedaald dan?
(die groeit met 83 miljoen per jaar)
Die groeit door ouderdom, de mens wordt ouder , het aantal geboorten daalt , in Rusland is dat al zover

Alleen in de USA groeit het aantal nog door import uit Mexico

zeer oude straat arme inporoductieve bevolking is een ramp

Da bedoelt ie

dus over 20 jaar gaat de wereld bevolking echt dalen in aantal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:39:04 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193886975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die groeit door ouderdom, de mens wordt ouder , het aantal geboorten daalt

Da bedoelt ie

dus over 20 jaar gaat de wereld bevolking echt dalen in aantal
Dan zouden we over 20 jaar misschien kunnen beslissen dat stelletjes 0.1 kindje meer mogen nemen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')