abonnement Unibet Coolblue
pi_193921731
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gokje, ts is (nog) niet geweest, omdat de comfortzone het niet toelaat.
Beetje kort door de bocht.

OT: @Ffokjs1328 heb je al nieuws?
pi_193923261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:24 schreef Nadinarama het volgende:
Turn it into your asset, of hoe je dat ook in het Nederlands zegt.
"Maak van je eigen afwijking, je eigen stijl en verkoop dat".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193924889
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gokje, ts is (nog) niet geweest, omdat de comfortzone het niet toelaat.
Ah ja inderdaad.
Op deze manier word zijn leven wel erg beperkt.
Gelukkig is er ook telefonisch consult waar TS wellicht wel terecht kan.
pi_193926992
Ik heb in totaal paar jaar bij een psycholoog gelopen en heb tevens keer een diagnostisch traject doorgelopen bij de GGZ hoor dus ik heb niet zoveel moeite met de comfort zone Ridocar... probleem echter is dat noch de psycholoog noch de GGZ toentertijd aan autisme heeft gedacht. Echter zijn we nu een paar jaar vader en ben ik dus wat dingen tegengekomen die ik eerder niet had meegemaakt. Ik heb een afspraak staan bij de huisarts voor aankomende week en daar zal ik het ter sprake brengen en dat ik daar zelf toch wel een beetje naar toe trek.
pi_193928914
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:17 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Ik heb in totaal paar jaar bij een psycholoog gelopen en heb tevens keer een diagnostisch traject doorgelopen bij de GGZ hoor dus ik heb niet zoveel moeite met de comfort zone Ridocar... probleem echter is dat noch de psycholoog noch de GGZ toentertijd aan autisme heeft gedacht. Echter zijn we nu een paar jaar vader en ben ik dus wat dingen tegengekomen die ik eerder niet had meegemaakt. Ik heb een afspraak staan bij de huisarts voor aankomende week en daar zal ik het ter sprake brengen en dat ik daar zelf toch wel een beetje naar toe trek.
Het is niet altijd zo duidelijk, dus dat ze er niet aan gedacht hebben hoeft niet persé iets te zeggen... Kijk of je terecht kan bij een ggz of andere instelling met ervaring met ass.

Ik heb een handvol diagnoses gehad die niet klopten, dat heb ik ook aangegeven, maar men was toch echt overtuigd van hun gelijk. Ass kwam pas ter sprake toen een van mijn kinderen gediagnosticeerd werd met ass. En toen waren we heel wat jaren verder.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193930555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:21 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo duidelijk, dus dat ze er niet aan gedacht hebben hoeft niet persé iets te zeggen... Kijk of je terecht kan bij een ggz of andere instelling met ervaring met ass.

Ik heb een handvol diagnoses gehad die niet klopten, dat heb ik ook aangegeven, maar men was toch echt overtuigd van hun gelijk. Ass kwam pas ter sprake toen een van mijn kinderen gediagnosticeerd werd met ass. En toen waren we heel wat jaren verder.
Dank je wel 😊
pi_194181696
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:17 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Ik heb in totaal paar jaar bij een psycholoog gelopen en heb tevens keer een diagnostisch traject doorgelopen bij de GGZ hoor dus ik heb niet zoveel moeite met de comfort zone Ridocar... probleem echter is dat noch de psycholoog noch de GGZ toentertijd aan autisme heeft gedacht. Echter zijn we nu een paar jaar vader en ben ik dus wat dingen tegengekomen die ik eerder niet had meegemaakt. Ik heb een afspraak staan bij de huisarts voor aankomende week en daar zal ik het ter sprake brengen en dat ik daar zelf toch wel een beetje naar toe trek.
Hoe ging het?
Je kan ook nog eerst een paar gesprekken aangaan met een POH-GGZ en je daarna door (laten) verwijzen voor diagnostisch onderzoek. Als je goed kan camoufleren (al dan niet bewust) kán autisme jarenlang onder de rader blijven, maar blijf je wel met vreemde klachten zitten die niemand kan verklaren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194186176
quote:
Natalie
Op zaterdag 4 juli 2020 18:17 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Ik heb in totaal paar jaar bij een psycholoog gelopen en heb tevens keer een diagnostisch traject doorgelopen bij de GGZ hoor dus ik heb niet zoveel moeite met de comfort zone Ridocar... probleem echter is dat noch de psycholoog noch de GGZ toentertijd aan autisme heeft gedacht. Echter zijn we nu een paar jaar vader en ben ik dus wat dingen tegengekomen die ik eerder niet had meegemaakt. Ik heb een afspraak staan bij de huisarts voor aankomende week en daar zal ik het ter sprake brengen en dat ik daar zelf toch wel een beetje naar toe trek.
Hoe ging het?
Je kan ook nog eerst een paar gesprekken aangaan met een POH-GGZ en je daarna door (laten) verwijzen voor diagnostisch onderzoek. Als je goed kan camoufleren (al dan niet bewust) kán autisme jarenlang onder de rader blijven, maar blijf je wel met vreemde klachten zitten die niemand kan verklaren.
En autisme is een verklaring wou je zeggen? Geen genetische in ieder geval als ze dat niet lichamelijk aantonen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194186325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hoe ging het?
Je kan ook nog eerst een paar gesprekken aangaan met een POH-GGZ en je daarna door (laten) verwijzen voor diagnostisch onderzoek. Als je goed kan camoufleren (al dan niet bewust) kán autisme jarenlang onder de rader blijven, maar blijf je wel met vreemde klachten zitten die niemand kan verklaren.
Bedankt voor reactie. Ik ben doorverwezen voor een diagnostisch onderzoek. Helaas begin ik over paar weken met een nieuwe baan in New York en zal ik daar het proces moeten doorlopen. Erg vervelend met deze twijfels nieuwe baan te beginnen. Weet dat het niet uit maakt, ik weet wat m’n zwakte punten zijn. Maar ben bang dat dat een belemmering gaat worden.
pi_194186332
Bijzonder...TS lijkt wel een kloon van mij :P
pi_194186412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 02:28 schreef Bill_Hillie het volgende:
Bijzonder...TS lijkt wel een kloon van mij :P
Wat dan haha
pi_194188211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 03:06 schreef Ffokjs1328 het volgende:

[..]

Wat dan haha
Nogal herkenbare OP ;)
pi_194188234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:35 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Nogal herkenbare OP ;)
Heb je de diagnose autisme?
pi_194188493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 02:25 schreef Ffokjs1328 het volgende:
Bedankt voor reactie. Ik ben doorverwezen voor een diagnostisch onderzoek. Helaas begin ik over paar weken met een nieuwe baan in New York en zal ik daar het proces moeten doorlopen. Erg vervelend met deze twijfels nieuwe baan te beginnen. Weet dat het niet uit maakt, ik weet wat m’n zwakte punten zijn. Maar ben bang dat dat een belemmering gaat worden.
Als je zomaar naar New York gaat voor werk kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je veel beperkingen hebt psychologisch gezien.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194188542
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:38 schreef Ffokjs1328 het volgende:

[..]

Heb je de diagnose autisme?
Niet de diagnose autisme, maar de punten die je opsomt in de OP komen me wel bekend voor.
pi_194189741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als je zomaar naar New York gaat voor werk kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je veel beperkingen hebt psychologisch gezien.
Je denkt dat hij niet naar New York kan omdat hij misschien autisme heeft? Kom eens onder die steen vandaan :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194189981
quote:
Natalie
Je denkt dat hij niet naar New York kan omdat hij misschien autisme heeft? Kom eens onder die steen vandaan
:D Nee, dat schreef ik niet. Zijn autisme belemmert hem niet bepaald om zijn dromen na te jagen, is all I'm saying. Waardoor ik me afvraag wat het nut dan nog is van een diagnose.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194190111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

:D Nee, dat schreef ik niet. Zijn autisme belemmert hem niet bepaald om zijn dromen na te jagen, is all I'm saying. Waardoor ik me afvraag wat het nut dan nog is van een diagnose.
Aha, gelukkig :)

Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Maar bevestiging en uitleg van dingen die iemand meemaakt, kunnen op persoonlijk vlak heel belangrijk zijn. Of het krijgen van juiste begeleiding, indien nodig, is ook een deur die alleen open gaat bij een diagnose. Er zijn nog veel meer redenen, denk ik zo.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:29:18 #44
441859 crew  Lenny77
pi_194190838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

:D Nee, dat schreef ik niet. Zijn autisme belemmert hem niet bepaald om zijn dromen na te jagen, is all I'm saying. Waardoor ik me afvraag wat het nut dan nog is van een diagnose.
Want iemand met een diagnose jaagt geen dromen meer na?
Ik denk dat je nog steeds onderschat hoe waardevol het kan zijn om gewoon de puzzelstukjes in elkaar te laten vallen en gewoon eindelijk begrijpen waarom iets op een bepaalde manier loopt. Dan hoeft dan zelfs niet eens te betekenen dat je er iets mee moet doen maar het WETEN is vaak al genoeg om ook rust te kunnen vinden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194192438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als je zomaar naar New York gaat voor werk kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je veel beperkingen hebt psychologisch gezien.
Ik snap je punt, echter is dit een nieuw soort werk. Ik ben goed in sollicitatie gesprekken, maar ik ben niet goed in werk. Of althans mijn klachten vormen een belemmering voor mijn werkzaamheden maar die zelfde klachten zorgen er wel voor dat ik me goed kan verkopen (door bijv obsessief mij voor te bereiden op een sollciaitiegesprek).

Ik ben goed in momentopnames maar niet iets op de lange termijn volhouden. Dan komt m’n ware aard naar boven. Ik heb al eerder hier topic over gemaakt: moeite met dingen vasthouden. En ik denk dat dat wellicht ook hier mee te maken heeft.
pi_194194594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Want iemand met een diagnose jaagt geen dromen meer na?
Ik denk dat je nog steeds onderschat hoe waardevol het kan zijn om gewoon de puzzelstukjes in elkaar te laten vallen en gewoon eindelijk begrijpen waarom iets op een bepaalde manier loopt. Dan hoeft dan zelfs niet eens te betekenen dat je er iets mee moet doen maar het WETEN is vaak al genoeg om ook rust te kunnen vinden.
Weten dat je niet 'gek' of 'vreemd' bent, kan soms al het hele verschil maken voor mensen met autisme.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194194643
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:25 schreef Ffokjs1328 het volgende:

Ik snap je punt, echter is dit een nieuw soort werk. Ik ben goed in sollicitatie gesprekken, maar ik ben niet goed in werk. Of althans mijn klachten vormen een belemmering voor mijn werkzaamheden maar die zelfde klachten zorgen er wel voor dat ik me goed kan verkopen (door bijv obsessief mij voor te bereiden op een sollciaitiegesprek).
Je wil 'alle scenario's', en niet alleen qua vragen, die je in het gesprek mogelijk tegen gaat komen 'in je hoofd' al eens gedaan hebben, zodat je niet voor verrassingen komt te staan?

quote:
Ik ben goed in momentopnames maar niet iets op de lange termijn volhouden. Dan komt m’n ware aard naar boven. Ik heb al eerder hier topic over gemaakt: moeite met dingen vasthouden. En ik denk dat dat wellicht ook hier mee te maken heeft.
Dat kan meerdere oorzaken hebben. 'Doen alsof' is moeilijk. Je kunt niet je hele dag tot in de puntjes voorbereiden. Als je eenmaal op de werkvloer bent, dan moet je snel kunnen schakelen. Als dat je zwakke punt is, en je daar geen rekening mee houdt of niet kunt omvormen tot iets werkbaars, dan zal je er last van blijven houden. Met of zonder autisme.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 18:36:16 #48
441859 crew  Lenny77
pi_194194756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Weten dat je niet 'gek' of 'vreemd' bent, kan soms al het hele verschil maken voor mensen met autisme.
Ja dit bijvoorbeeld.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:18:07 #49
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194195323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Weten dat je niet 'gek' of 'vreemd' bent, kan soms al het hele verschil maken voor mensen met autisme.
Dit, of net iets anders, weten waarom je anders bent, en dat je eigenlijk net zoveel reden hebt om de rest van wereld afwijkend te vinden bijv.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194195617
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:18 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dit, of net iets anders, weten waarom je anders bent, en dat je eigenlijk net zoveel reden hebt om de rest van wereld afwijkend te vinden bijv.
Nadeel is dat 'de rest van de wereld' zich niet aan gaat passen aan mensen met autisme. Moeten we ook niet willen, maar wat meer begrip - voor de medemens in het algemeen - is nooit weg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')