abonnement Unibet Coolblue
pi_193840922

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpgUntitled-1.png161372.giffoklogo.jpgmaxresdefault.jpg29fcpr4.jpg.png

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT: (kies maar :P )




Cuz I'm Mr. Brightside
  Leukste jonkie 2022 maandag 29 juni 2020 @ 09:14:38 #2
213457 engine
pi_193841054
Die OP :D -O-
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_193841063
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:14 schreef engine het volgende:
Die OP :D -O-
This OP is no longer available...

Maar de titel is perfect _O_
  Leukste jonkie 2022 maandag 29 juni 2020 @ 09:21:06 #4
213457 engine
pi_193841089
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:16 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

This OP is no longer available...

Maar de titel is perfect _O_
Ja dat wel! :D _O_
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 29 juni 2020 @ 09:32:33 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193841173
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:14 schreef engine het volgende:
Die OP :D -O-
Die mag wel een opknapbeurt krijgen ja :D
Zo te zien ook al tien jaar oud _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193841394
Godsamme die OP :')

Is er een creatieveling die er iets van kan/wil maken?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193842936
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godsamme die OP :')

Is er een creatieveling die er iets van kan/wil maken?
Nou ja, het verwijderen van alle plaatjes wil ik eventueel wel doen. Maar weinig zin in om alles opnieuw te verlinken. :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_193843454
Ik heb, behalve de pyro salute (was jij bij toch, Menno? Zag wat op Hardtraxx voorbij komen), echt 0 seconden gezien. Om de pijn en het gemis wat te verzachten zijn we een weekendje weg gegaan en ben best offline geweest. Dat vond ik achteraf wel prettig.
Ondanks dat ik op sommige momenten wel met mijn hoofd bij Defqon zat (Shit, nu zouden we aankomen in ons huisje. Ahhh, nu is de Gathering. Dat soort dingen) heb ik het nu verder niet 'gemist'.

Wel dope dat Q het zo aangepakt heeft.
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2020 @ 14:24:44 #9
159915 -Menn0-
MNO
pi_193844589
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:47 schreef Welten het volgende:
Ik heb, behalve de pyro salute (was jij bij toch, Menno? Zag wat op Hardtraxx voorbij komen), echt 0 seconden gezien. Om de pijn en het gemis wat te verzachten zijn we een weekendje weg gegaan en ben best offline geweest. Dat vond ik achteraf wel prettig.
Ondanks dat ik op sommige momenten wel met mijn hoofd bij Defqon zat (Shit, nu zouden we aankomen in ons huisje. Ahhh, nu is de Gathering. Dat soort dingen) heb ik het nu verder niet 'gemist'.

Wel dope dat Q het zo aangepakt heeft.
Was inderdaad bij alle Biddinghuizen setjes en ik was bij de nachtuitzending in de studio. Beide om foto’s te maken :)
,,/
pi_193867312
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godsamme die OP :')

Is er een creatieveling die er iets van kan/wil maken?
Wel episch dat veel de user icons van veel van de mensen die dit topic vroeger mede mogelijk hebben gemaakt het nog doen *O*
Zo even vlug herken ik Koepert, Da_ripper, NLS04, mstx, Haakon, (vanaf hier ken ik de FOK!namen niet meer), Bart, Christian, Tim, Tim, Dennis, Rob, Robin, Remco, Jordy, Menno, mijn eigen vriendinnetje en nog wat namen waar ik nu niet op kom.
Manmanman, word er eventjes nostalgisch van. Mooie tijden, mannen _O_
pi_193868528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:37 schreef T-Force het volgende:

[..]

Wel episch dat veel de user icons van veel van de mensen die dit topic vroeger mede mogelijk hebben gemaakt het nog doen *O*
Zo even vlug herken ik Koepert, Da_ripper, NLS04, mstx, Haakon, (vanaf hier ken ik de FOK!namen niet meer), Bart, Christian, Tim, Tim, Dennis, Rob, Robin, Remco, Jordy, Menno, mijn eigen vriendinnetje en nog wat namen waar ik nu niet op kom.
Manmanman, word er eventjes nostalgisch van. Mooie tijden, mannen _O_
:W

Tom was het toch? :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_193868563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:37 schreef T-Force het volgende:

[..]

Wel episch dat veel de user icons van veel van de mensen die dit topic vroeger mede mogelijk hebben gemaakt het nog doen *O*
Zo even vlug herken ik Koepert, Da_ripper, NLS04, mstx, Haakon, (vanaf hier ken ik de FOK!namen niet meer), Bart, Christian, Tim, Tim, Dennis, Rob, Robin, Remco, Jordy, Menno, mijn eigen vriendinnetje en nog wat namen waar ik nu niet op kom.
Manmanman, word er eventjes nostalgisch van. Mooie tijden, mannen _O_
Ik huppelde hier destijds nog niet zoveel rond :P
Wel jammer, want ik begreep dat er vroeger meetings waren op festivals met after party's en al :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 1 juli 2020 @ 08:56:17 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_193868843
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik huppelde hier destijds nog niet zoveel rond :P
Wel jammer, want ik begreep dat er vroeger meetings waren op festivals met after party's en al :D
Dat begon rond 2007 denk ik zo, sindsdien altijd op festivals wel iemand van hier tegengekomen :Y
T-Force zelfs dit jaar nog op Dediqated :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_193869181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:56 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat begon rond 2007 denk ik zo, sindsdien altijd op festivals wel iemand van hier tegengekomen :Y
T-Force zelfs dit jaar nog op Dediqated :P
Ik herinner me nog een fok aftermovie van een Emporium editie waarin Discorecord (Frontliner) en Universal Language (Coone) in waren gemonteerd. Zag er rete-gezellig uit :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193870414
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik herinner me nog een fok aftermovie van een Emporium editie waarin Discorecord (Frontliner) en Universal Language (Coone) in waren gemonteerd. Zag er rete-gezellig uit :D
Dat deed Boy volgens mij toen ja. Super toffe editie was dat ook :)

Deze video doet het ook nog steeds goed. Ik denk dat dit de eerste keer Tijdmachine was?
https://www.facebook.com/Sc0tTyXL/videos/10151091503697817
pi_193870816
haha, mooie herinneringen :D ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:28:47 #18
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_193870895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:23 schreef ReMcOrE het volgende:
haha, mooie herinneringen :D ^O^
Slechte herinneringen aan de terugreis van 2+ uur vanuit dat gehucht :Z :Z ):O
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_193870998
Ah, dat filmpje. I.m.o. 'dansen' zoals het hoort. Heerlijke (toch al wel oldschool) beelden, ook uit mijn tijd.
pi_193871578
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:28 schreef mstx het volgende:

[..]

Slechte herinneringen aan de terugreis van 2+ uur vanuit dat gehucht :Z :Z ):O
inderdaad, van Schagen naar Enschede was het iets van 2 uur 45 minuten (incl. plas- en wakker blijven pauzes) -O-
en we vertrokken pas rond half 6 meen ik 8)7

EDIT: ik was er de editie van 2 maart 2013, dus meer dan 7 jaar geleden :+
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:55:22 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193872377
Hoop bejaarden hier.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193874924
Ach. Bejaard, bejaard... 30+ maar nog niet klaar, hoor ;)
pi_193875161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:28 schreef Welten het volgende:
Ach. Bejaard, bejaard... 30+ maar nog niet klaar, hoor ;)
precies, volgend jaar gewoon naar DQ1 8-)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_193875502
Dat sowieso. Dit jaar zou weekend #8 op rij zijn. Ik ga sowieso door tot en met nummer 10, dat had ik mezelf al voorgenomen. Dus sowieso tot en met het jaar 2023 móet ik door. _O-
pi_193875741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:11 schreef Welten het volgende:
Dat sowieso. Dit jaar zou weekend #8 op rij zijn. Ik ga sowieso door tot en met nummer 10, dat had ik mezelf al voorgenomen. Dus sowieso tot en met het jaar 2023 móet ik door. _O-
ik ben in 2007 begonnen en doordat ik in 2013 Bruce Springsteen verkoos boven DQ1 was 2017 was 10e keer.
in 2018 ook geweest en vorig jaar niet, dus volgend jaar wordt editie 12 (waarvan 3 keer weekend, '14 - '15 - '16) :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')