Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er is serieus iets mis met jouw motoriek als jij er zo lang over doet. Ik geef je op een briefje dat als ik achter iemand rij en het licht gaat op oranje, dat ik binnen een halve seconde volle druk op mijn rempedaal heb.
Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:34 schreef devlinmr het volgende:
Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.
En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm?quote:
Ja hoor je hebt gelijkquote:Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.
De wegenverkeerswet gebruikt een seconde voor extra marge. De gemiddeld reactiesnelheid van de mens is veel sneller.
En als je ervaren bent met een bepaalde discipline (30 jaar ervaring) en anticipeert op wat komen gaat (het oranje licht), dan haal je makkelijk die 0.2 seconde.
Eén--en--twintig. Voordat ik bij 'en' ben, heb ik al gereageerd.
Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bentquote:Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm?
En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TSquote:Eén--en--twintig. Voordat ik bij 'en' ben, heb ik al gereageerd.
Weet ik.quote:
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:46 schreef devlinmr het volgende:
Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bent
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.quote:En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TS
Een aanname gebaseerd op gemiddeldesquote:Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Weet ik.
[..]
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.
[..]
Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.quote:Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.
Oké beter, dat vergemakkelijkt zo'n situatie enigszins.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen schuldvraag te beantwoorden, dat mogen de verzekeringsmaatschappijen uitzoeken. Op het formulier vul je in wat er gebeurt is zonder een schuldige aan te wijzen
probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligtquote:Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Weet ik.
[..]
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.
[..]
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.
Edit: mijn reactiesnelheid was 13 jaar jonger dan ik ben. (wat een onzintest!)
Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.quote:
Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.quote:Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.
Dat is de tijd dat je iets ziet en je hersenen reageren... dan moet je nog fysiek je voet verplaatsen van het ene naar het andere pedaal wat ook gewoon tijd kostquote:Op maandag 29 juni 2020 13:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.
Klopt en waar ik het de hele tijd over heb is situaties die anders gaan dan je verwacht, je reactiesnelheid is dan gewoon echt vele male trager dan wat jij denkt. Gemiddeld zo'n 1 secondequote:[..]
Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.
Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:01 schreef devlinmr het volgende:
probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligt
https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/
En ja ook ik zit op ongeveer 0,3-0,4 seconden Puur omdat je weet dat er iets gaat gebeuren.
Als een oranje verkeerslicht voor jou onverwacht komt, ben je met iets anders bezig dan met de werkelijke situatie.quote:Als er iet onverwachts gebeurd kun je het gerust verdubbelen
Ik snap niet zo waarom je je zo laat opfokken.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien stelletje debielen dat jullie zijn. Jullie waren er niet bij aanwezig en hebben dus geen enkele kennis van wat er is voorgevallen maar jullie denken wel op de stoel van de verzekering te kunnen gaan zitten? Zo werkt het niet hoor en dat is maar goed ook. Moet er niet aan denken dat een stel vooringenomen amateurs als jullie in ons land ooit een schuldvraag moeten beantwoorden. Gelukkig heb ik dashcam beelden van het hele voorval en die zullen laten zien dat de schuld niet bij mij ligt.
En nogmaals, oranje betekent stoppen ALS HET KAN. Niet vol in de ankers gaan en een gevaarlijke situatie creëren. Wat de fucking neuk snappen jullie niet aan die wet?
...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:05 schreef devlinmr het volgende:
Klopt en waar ik het de hele tijd over heb ...
De auto voor jou kon op tijd stoppen. Schuld ligt echt 100% bij jou.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:28 schreef Navifactiva het volgende:
Ik deed niet aan bumperkleven. Ik hield netjes zoals voorgeschreven 2 seconden afstand. Als degene voor je zo hard afremt dat hij strepen trekt op het asfalt dan kun je wel vergeten dat je bij 50km/u binnen 27,7m stil staat. Het oranje licht is er juist voor bedoeld dat je in een situatie waarin je niet meer verantwoord kunt afremmen nog door kunt rijden. Strepen trekken op het asfalt is niet verantwoord afremmen.
Volgens mij zitten we niet eens zover uit elkaar wat mening betreft maar ik zal mijn zienswijze nog 1 keer uiteen zetten.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.
Dus alvast geen 0,2quote:Op maandag 29 juni 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.
[..]
Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef devlinmr het volgende:
In een onverwachte situatie is de reactietijd van een bestuurder afhankelijk van een aantal factoren. Leeftijd, ervaring, vermoeidheid etc
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwachtquote:Op maandag 29 juni 2020 13:17 schreef Nine. het volgende:
[..]
Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.
quote:Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef zarGon het volgende:
Als het daadwerkelijk is zoals jij zegt dat het is, dan acht ik de kans groot dat jij gelijk krijgt.
Succes ermee bij de rechter.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:18 schreef devlinmr het volgende:
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwacht
quote:Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.
Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb.quote:
Maar je hebt dan ook geen beslissing te nemen, itt een noodsituatiequote:Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb.
"Ja, nee, maar, uhh, hij stopte zomaar voor het verkeerslicht!".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |