Ik stel mijn organen NIET ter beschikking na mijn dood.quote:
Ik vind alles prima. Als iemand denkt dat ie er nog wat aan heeft, ga je gangquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:28 schreef bitterbal het volgende:
Dat je iets moet kiezen en als je niets registreert er geen bezwaar komt te staan
Als ik dood ben zal me echt boeien wat ze doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat je iets moet kiezen en als je niets registreert er geen bezwaar komt te staan
Ja mij ook, vooral bij een hart.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:31 schreef UitStraling het volgende:
Lijkt me echt zo'n rare constante gewaarwording dat je rondloopt met een orgaan van een overleden iemand in je lijf.
ja moet je niet tegen mij zeggen hequote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:29 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik stel mijn organen NIET ter beschikking na mijn dood.
kan je je beter registreren als donorquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik dood ben zal me echt boeien wat ze doen.
Nee, maar zo sta ik wel in de database van de overheid..quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet je niet tegen mij zeggen he
Bwoohquote:
hoezo ben je geen donor?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, maar zo sta ik wel in de database van de overheid..
Ik wil gewoon intact in de grond of in de oven..quote:
Val jij eigenlijk onder de Nederlandse wet in deze??quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:33 schreef crv het volgende:
Sorry, maar ik heb me ook niet beschikbaar gesteld en hoef ook niets van iemand anders
Zou je bezwaar kunnen aantekenen tegen opname in die database?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, maar zo sta ik wel in de database van de overheid..
okequote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon intact in de grond of in de oven..
Ja dat hoeft dus niet meer.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
kan je je beter registreren als donor
waarom sorry? :pquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:33 schreef crv het volgende:
Sorry, maar ik heb me ook niet beschikbaar gesteld en hoef ook niets van iemand anders
Geen idee, dat moet je Pia vragenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:34 schreef crv het volgende:
[..]
Zou je bezwaar kunnen aantekenen tegen opname in die database?
Ik heb een houten hart.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je daarna verliefd raakt op iemand en je hart verliest aan haar wie is dat dan?
quote:
Mijn hart is niet van steenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vaak bedrogen door die serpenten?
Omdat een hoop mensen gelijk een mening over je klaarhebben als je geen donor wilt zijnquote:
PIA?quote:
oh ja ik vind dat het je eign keuze is en dat niemand daar iets mee te maken heeftquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:38 schreef crv het volgende:
[..]
Omdat een hoop mensen gelijk een mening over je klaarhebben als je geen donor wilt zijn
Net als bij het „racisme“ thema en andere soortgelijke discussiestukken
Weet ik niet, ik betaal belasting in FR dus vermoed nietquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Val jij eigenlijk onder de Nederlandse wet in deze??
Ik wee nie hoor maar hardhout buigt ontzettend slecht. Foei poema’s!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn hart is niet van steen
Een geval van zuiver hout
Het was het beste dat ik vinden kon
Toen iemand wegging met het goud
Mijn hart is van het hardste hout
Maar het buigt nog als het moet
Maar niet te ver en rustig aan
Ik weet nog niet echt wat het doet
Je moet je gouden hart nooit laten stelen, dat is hetzelfde als je portemonnee laten liggen bij een strandtent na een enkel biertje en een paar frietjes.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn hart is niet van steen
Een geval van zuiver hout
Het was het beste dat ik vinden kon
Toen iemand wegging met het goud
Mijn hart is van het hardste hout
Maar het buigt nog als het moet
Maar niet te ver en rustig aan
Ik weet nog niet echt wat het doet
Precies, maar zo denken een hoop stemmingmakers nietquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh ja ik vind dat het je eign keuze is en dat niemand daar iets mee te maken heeft
Pia ja. Pia Dijkstra..quote:
Ow die mutsquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:40 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Pia ja. Pia Dijkstra..
Zij is de vrouw achter deze wetswijziging..
ja het blijkt dat er onder de niet gegristreerde toch veel mensen zijn die toch donor willen zijn maar niet de moeite nemen het te registreren. Dus in dat opzicht vind ik die wet oke.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:44 schreef crv het volgende:
[..]
Ow die muts
Heb je der nummer? Dan bel ik er ff
Ja sorry dat was ik.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het blijkt dat er onder de niet gegristreerde toch veel mensen zijn die toch donor willen zijn maar niet de moeite nemen het te registreren. Dus in dat opzicht vind ik die wet oke.
De vraag is of dat echt zo is of dat het een aanname is di in eigen voordeel misbruikt wordtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja het blijkt dat er onder de niet gegristreerde toch veel mensen zijn die toch donor willen zijn maar niet de moeite nemen het te registreren. Dus in dat opzicht vind ik die wet oke.
Dat is onderzocht. Actieve positieve handeling is vaak te veel moeite. Dus draaien ze het om. De mensen die écht NIET willen zullen de moeite die keuze door te geven doorgaans wél nemen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:48 schreef crv het volgende:
[..]
De vraag is of dat echt zo is of dat het een aanname is di in eigen voordeel misbruikt wordt
Nee dat kwam uit de peiling naar voren.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:48 schreef crv het volgende:
[..]
De vraag is of dat echt zo is of dat het een aanname is di in eigen voordeel misbruikt wordt
Dit.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind alles prima. Als iemand denkt dat ie er nog wat aan heeft, ga je gang
Bordje nasi uit de pingkast naar binnen schrokken.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
Wat zijn de spannende activiteiten deze zwoele avond?
kijk al uit naar bedtijdquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
Ik ga zo iets met shoarma maken. Hoogtepunt van het weekend.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bordje nasi uit de pingkast naar binnen schrokken.
quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga zo iets met shoarma maken. Hoogtepunt van het weekend.
Mijn zwager was vrij jong hersendood na een hersenbloeding (hersenverschuiving eerder), geen donor codicil en bij Eurotransplant gaan dan echt wel alarmbellen af en er wordt meteen een heel team ingevlogen en gaat de kunstmatige beademing even extra lang door om te kijken wat ze kunnen gebruiken, snap deze wet niet helemaal want van makkelijk te oogsten organen hebben ze ruim voorraad (huid en hoornvliezen), ik bedoel maar te zeggen als er iemand ergens in Europa als donorkanshebber ligt dan is er al een heel netwerk dat in actie komt, zelfs al voor ze persoonlijke informatie hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja wij hebben allemaal miserabele kutlevens. Behalve UitStraling dan natuurlijk. Maar vertel jij eens wat?quote:
hmm ja daar weet ik allemaal niks van afquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn zwager was vrij jong hersendood na een hersenbloeding (hersenverschuiving eerder), geen donor codicil en bij Eurotransplant gaan dan echt wel alarmbellen af en er wordt meteen een heel team ingevlogen en gaat de kunstmatige beademing even extra lang door om te kijken wat ze kunnen gebruiken, snap deze wet niet helemaal want van makkelijk te oogsten organen hebben ze ruim voorraad (huid en hoornvliezen), ik bedoel maar te zeggen als er iemand ergens in Europa als donorkanshebber ligt dan is er al een heel netwerk dat in actie komt, zelfs al voor ze persoonlijke informatie hebben.
Eten maken. Eten.Wellicht NASCAR kijken. Of iig aanzetten op de achtergrond. Jullie vervelen. Zoiets?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
Ja precies, het scheelt hooguit wat papierwerk vooraf.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn zwager was vrij jong hersendood na een hersenbloeding (hersenverschuiving eerder), geen donor codicil en bij Eurotransplant gaan dan echt wel alarmbellen af en er wordt meteen een heel team ingevlogen en gaat de kunstmatige beademing even extra lang door om te kijken wat ze kunnen gebruiken, snap deze wet niet helemaal want van makkelijk te oogsten organen hebben ze ruim voorraad (huid en hoornvliezen), ik bedoel maar te zeggen als er iemand ergens in Europa als donorkanshebber ligt dan is er al een heel netwerk dat in actie komt, zelfs al voor ze persoonlijke informatie hebben.
Zoals gezegd ben sceptisch en dat onderzoek kan je door interpretatie elke kant op gebruikenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is onderzocht. Actieve positieve handeling is vaak te veel moeite. Dus draaien ze het om. De mensen die écht NIET willen zullen de moeite die keuze door te geven doorgaans wél nemen.
Logisch. Er is een tekort aan donoren. Dus preserveer je tot je de familie kunt raadplegen indien betreffende persoon geen donorcodicil heeft.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Moet ik dat nu nog een keer opsommenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 17:34 schreef crv het volgende:
[..]
Ik ga zo eerst dineren dan rondje joggen dan een filmpje pakken en als kers op de taart hebben de zusters een geheime erotische coronaparty (dresscode enkel mondkapje) op het dakterras georganiseerd
Je bent niet sceptisch. Je hebt besloten er niks van te geloven want je bent er tegenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:54 schreef crv het volgende:
[..]
Zoals gezegd ben sceptisch en dat onderzoek kan je door interpretatie elke kant op gebruiken
Ik ken de politiek ondertussen (overigens is dat niet enkel daar)
Ik blijf niet ver uit de buurt van jullie.quote:
Zodra ze mijn lichaam openen gaan ze dood aan de knoflookluchtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Ze mogen alles van me gebruiken als ik dood ben
Jij bent gewoon sceptisch ten aanzien van elk onderzoek, simpelweg omdat het onderzoek isquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:54 schreef crv het volgende:
[..]
Zoals gezegd ben sceptisch en dat onderzoek kan je door interpretatie elke kant op gebruiken
Ik ken de politiek ondertussen (overigens is dat niet enkel daar)
Ja ik dus wel dus het klinkt een beetje als kijk mij eens een sociaal hart hebben als Pia zijnde.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm ja daar weet ik allemaal niks van af
Ja lees mijn verhaal dan.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Logisch. Er is een tekort aan donoren. Dus preserveer je tot je de familie kunt raadplegen indien betreffende persoon geen donorcodicil heeft.
Did. Is gewoon logisch. En er wordt niemand kwaad gedaan.quote:
Dat zijn jouw woorden. Ik ben niet tegen Dat mensen donor willen zijn, dat moet ieder voor zich wetenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent niet sceptisch. Je hebt besloten er niks van te geloven want je bent er tegen
Das niet waarquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent gewoon sceptisch ten aanzien van elk onderzoek, simpelweg omdat het onderzoek isTegen zoveel onderbuikwijsheid kan geen wetenschap op natuurlijk
En sturen ze je bloed naar lokale wijnboerenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:56 schreef crv het volgende:
[..]
Zodra ze mijn lichaam openen gaan ze dood aan de knoflooklucht
Ik mag hopen dat ze het donorcodil respecteren en niet alsnog de familie laten beslissen als er een codil is waarbij de overledende zegt te willen doneren. Zal ff na je dood overruled worden wat jij wil dat er met je lichaam gebeurt zegquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:01 schreef UitStraling het volgende:
Het scheelt een gesprek met de famillie om wat ze ermee willen en ik kan me zo voorstellen dat ze dat gesprek wat sterker in willen gaan als de overleden een donorcodicil heeft maar dan nog gaat het transplant team het gesprek aan en daar zetten ze vol in op vrijgave van de organen, mits de overledene aan alle kanten gezond en jong is.
Welke? Of je zelf een codicil wil invullen?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:03 schreef UitStraling het volgende:
En er wordt zelfs die ene vraag gesteld.
Tering wat lees jij slecht.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze het donorcodil respecteren en niet alsnog de familie laten beslissen als er een codil is waarbij de overledende zegt te willen doneren. Zal ff na je dood overruled worden wat jij wil dat er met je lichaam gebeurt zeg![]()
En natuurlijk doen ze dat. Er is een tekort aan donoren en de soon to be overledene mist er niks aan. De mensen op de wachtlijsten kunnen overleven als er wél gedoneerd wordt.
Als je hersenen dood zijn maar je lichaam leeft nog (wat een absolute voorwaarde is voor orgaandonatie) leeft bij een man zijn zaad dus ook nog gewoon dus de vraag of er interesse naar is.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke? Of je zelf een codicil wil invullen?
Tering, wat zit je er over-emotioneel in.quote:
Ja sorry de zaterdagmiddagen vallen me wat zwaar de laatste tijdquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tering, wat zit je er over-emotioneel in.
Best te begrijpen hoor, maar het helpt de discussie niet.
Ik ben donor. Ik ken de vereisten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je hersenen dood zijn maar je lichaam leeft nog (wat een absolute voorwaarde is voor orgaandonatie) leeft bij een man zijn zaad dus ook nog gewoon dus de vraag of er interesse naar is.
Verschilt per ziekenhuis denk ik, in de 2 ziekenhuizen waar ik heb gelegen was bij de ene 's middags warm en bij de ander 's avonds.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:20 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik 8 jaar geleden iig niet. Was het gewoon 's avonds warm eten.
Ik ken iemand die vegan is en zich enorm inzet voor de wereld en de mensheid, echt zo'n weldoener, inzetten voor zielige kinderen en uitstervende bijen en mensen met ALS en microleningen in Indonesie, alles, maar ze is geen donor omdat ze zegt dat je het oogsten voelt.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je hersenen dood zijn maar je lichaam leeft nog (wat een absolute voorwaarde is voor orgaandonatie) leeft bij een man zijn zaad dus ook nog gewoon dus de vraag of er interesse naar is.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vegan is en zich enorm inzet voor de wereld en de mensheid, echt zo'n weldoener, inzetten voor zielige kinderen en uitstervende bijen en mensen met ALS en microleningen in Indonesie, alles, maar ze is geen donor omdat ze zegt dat je het oogsten voelt.
Ja natuurlijk is dat zo maar het is wel een momentje.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben donor. Ik ken de vereisten.
Verder vind ik dat eerder meelevend naar de as weduwe.
Mensen zijn raarquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vegan is en zich enorm inzet voor de wereld en de mensheid, echt zo'n weldoener, inzetten voor zielige kinderen en uitstervende bijen en mensen met ALS en microleningen in Indonesie, alles, maar ze is geen donor omdat ze zegt dat je het oogsten voelt.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Tuurlijk voel je dat.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
1,5m seks?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok luitjes.
aardbeien zijn duur dit seizoen..quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:15 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik had knotsen van Hollandse aardbeien, heerlijk zoet
Geen enorme wormen erin?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:15 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik had knotsen van Hollandse aardbeien, heerlijk zoet
Mijn hoofd is al geclaimdquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Ze mogen alles van me gebruiken als ik dood ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |