abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201576729
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Uiteraard laat ik het dan weten :Y

Wat betreft het combinatiegebruik, dat is bij mij echt niet van toepassing :) Als ik moet rijden drink ik niet en als ik moet drinken (die ene hele keer per jaar) dan rij ik niet :) Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;) Ooh, en drugs gebruik ik niet :)

Voor zover ik weet moet je een medicijnenpaspoort mee de grens over als je de medicijnen zelf meeneemt, en dat doe ik buiten de vakantie om toch niet :s)
Ha, ja het was ook meer een algemene opmerking, dan specifiek voor jou. Drink zelf amper en nu helemaal niet, dus voor mij niet moeilijk om me daar aan te houden. Maar zijn toch best veel mensen die wel eens een biertje of wijntje drinken.

Over dat medicijnen meenemen had ik nog wel een gedachtenloopje laatst. Als ik weet dat ik een dag naar DL ga neem ik soms geen medicatie. Dan neem ik dus geen pillen mee de grens over, maar stel nou dat ik een ernstig ongeluk veroorzaak en ik word getest? Is het medicijngebruik van de vorige dag dan nog terug te zien? Dus ik heb dan alsnog een lege verpakking bij me, mocht ik in deze heel erg onwaarschijnlijke situatie belanden. Ja, ik weet het, het is echt vergezocht, maar we zouden geen ADHD'ers zijn als we niet 1000en (nutteloze) gedachten hebben. :P
pi_201577860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:32 schreef Polenbatser het volgende:

[..]
Ha, ja het was ook meer een algemene opmerking, dan specifiek voor jou. Drink zelf amper en nu helemaal niet, dus voor mij niet moeilijk om me daar aan te houden. Maar zijn toch best veel mensen die wel eens een biertje of wijntje drinken.

Over dat medicijnen meenemen had ik nog wel een gedachtenloopje laatst. Als ik weet dat ik een dag naar DL ga neem ik soms geen medicatie. Dan neem ik dus geen pillen mee de grens over, maar stel nou dat ik een ernstig ongeluk veroorzaak en ik word getest? Is het medicijngebruik van de vorige dag dan nog terug te zien? Dus ik heb dan alsnog een lege verpakking bij me, mocht ik in deze heel erg onwaarschijnlijke situatie belanden. Ja, ik weet het, het is echt vergezocht, maar we zouden geen ADHD'ers zijn als we niet 1000en (nutteloze) gedachten hebben. :P
Goede vraag wel. Ik denk dat dit afhangt van het type medicatie dat je gebruikt :? Voor zover mij is uitgelegd, bouw je met Levanse geen spiegel op, dus zodra het uitgewerkt is zou je negatief moeten testen :?

Ik denk ook erg veel na over dat soort dingen, heb gisteren het CBR gebeld wat betreft m'n rijbewijs en vandaag met m'n werkgever gesproken over de verzekering van het werk. Of het problemen op zou leveren wanneer ik een (ernstig) bedrijfsongeval zou hebben, terwijl ik officieel onder invloed van amfetamine ben. Wist ze geen antwoord op te geven, aangezien ik de eerste was die daarnaar heeft gevraagd _O- Ging ze uitzoeken en kwam ze op terug :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201604364
quote:
19s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Goede vraag wel. Ik denk dat dit afhangt van het type medicatie dat je gebruikt :? Voor zover mij is uitgelegd, bouw je met Levanse geen spiegel op, dus zodra het uitgewerkt is zou je negatief moeten testen :?

Ik denk ook erg veel na over dat soort dingen, heb gisteren het CBR gebeld wat betreft m'n rijbewijs en vandaag met m'n werkgever gesproken over de verzekering van het werk. Of het problemen op zou leveren wanneer ik een (ernstig) bedrijfsongeval zou hebben, terwijl ik officieel onder invloed van amfetamine ben. Wist ze geen antwoord op te geven, aangezien ik de eerste was die daarnaar heeft gevraagd _O- Ging ze uitzoeken en kwam ze op terug :+
Klopt dat je geen spiegel opbouwt, maar volgens mij is het dan ook weer niet zo dat als het effect weg is het helemaal uit je systeem is? Dat het onder de threshold zit waar het effect heeft zeg maar? Zou je alsnog wel verwachten dat het dan een paar uur later wel weg is. Maar goed, het ligt natuurlijk ook aan de gevoeligheid van de drugtests, of ze zoiets oppikken? Ik heb daar echt geen idee van. Gebruik zelf ook dex trouwens.

Heb voor mezelf besloten dat het vast wel goed zal komen, zoveel mensen die dit soort medicatie gebruiken en in hogere dosissen dan ik. En ook echt mensen die het nodig hebben en zonder een gevaar op de weg zijn. Dat is bij mij het geval niet. Maar vind het wel heel tof dat jij er wel gewoon achteraan gaat. Grappig dat je de eerste bent die het vraagt, kan me namelijk niet voorstellen dat wij de enige twee zijn die zich dit afvragen? De rest zal dan wel net als ik gedacht hebben van, het zal wel....
pi_201605042
De halfwaardetijd van dexamfetamine is 11 uur. We zeggen altijd dat een geneesmiddel uit je lichaam is na 4-5x de halfwaardetijd, dit zou betekenen dat het pas na 2 dagen uit je bloed is (44-55uur). Maar ja, als die drugstesten niet zo gevoelig zijn dan kun je dus al eerder onmeetbaar laag zitten. Je kan het dus niet zo goed zeggen ;)

Methylfenidaat heeft een halfwaardetijd van 2 uur, dus dat is de volgende dag wel uit je systeem :)
pi_201665731
Herkent iemand het volgende?

Ik heb het gevoel dat ik toch erg bezig ben met mijn lichaamshouding en gezichtsuidrukkingen goed af te stemmen op de omgeving en ervoor te zorgen dat die open, positief en zelfverzekerd overkomt. In het verleden te horen gekregen dat ik ander schuchter overkom of verdrietig of verlegen of saai.

Op sommige dagen geloof ik in mijn positieve houding en gaat het goed. Maar het kost mij vrijwel altijd energie. Vind het niet erg en het is wel deels wat bij mij inmiddels hoort.

Maar vraag me af of anderen ook zo bewust zijn met hun lichaamshouding en gezichtsuitdrukking en energie die ze uitstralen.
pi_201666762
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:08 schreef Medusa666 het volgende:
Herkent iemand het volgende?

Ik heb het gevoel dat ik toch erg bezig ben met mijn lichaamshouding en gezichtsuidrukkingen goed af te stemmen op de omgeving en ervoor te zorgen dat die open, positief en zelfverzekerd overkomt. In het verleden te horen gekregen dat ik ander schuchter overkom of verdrietig of verlegen of saai.

Op sommige dagen geloof ik in mijn positieve houding en gaat het goed. Maar het kost mij vrijwel altijd energie. Vind het niet erg en het is wel deels wat bij mij inmiddels hoort.

Maar vraag me af of anderen ook zo bewust zijn met hun lichaamshouding en gezichtsuitdrukking en energie die ze uitstralen.
Klinkt als een vorm van masking (weet niet of in het Nederlands de term maskeren wordt gebruikt eigenlijk :? )

Ik herken het niet van mezelf maar er is veel online over te lezen

https://www.verywellmind.com/what-is-adhd-masking-5200863
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 07:57:07 #207
447051 crew  Peejtur
pi_201666914
Ja deels herken ik dat wel. Sommig gedrag kan ik niet maskeren maar veel ook wel waardoor je in avond toch vermoeider bent.
pi_201667552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Klinkt als een vorm van masking (weet niet of in het Nederlands de term maskeren wordt gebruikt eigenlijk :? )

Ik zit in het verkeerde subforum zie ik nu. Ik ben eigenlijk gediagnosticeerd met autisme.

Waar is dat autisme forum?

Uit dat artikel herken ik trouwens wel een hoop. Vroeger en zo nu en dan denk ik eerder dat mijn autisme word verward met ADD. Omdat ik wel mij goed kan inleven en ook erg dromerig ben/ moeite met concentreren op iets wat ik niet leuk vind. Maarja.

Edit: lol ik herken toch meer van masking autisme dan van adhd. Dus mijn diagnose zal dan wel kloppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 07-10-2021 09:50:55 ]
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:20:25 #209
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201668540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik herken het ook niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201669181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:40 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik zit in het verkeerde subforum zie ik nu. Ik ben eigenlijk gediagnosticeerd met autisme.

Waar is dat autisme forum?

Uit dat artikel herken ik trouwens wel een hoop. Vroeger en zo nu en dan denk ik eerder dat mijn autisme word verward met ADD. Omdat ik wel mij goed kan inleven en ook erg dromerig ben/ moeite met concentreren op iets wat ik niet leuk vind. Maarja.

Edit: lol ik herken toch meer van masking autisme dan van adhd. Dus mijn diagnose zal dan wel kloppen.
R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #152 ta staat voor tandarts.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201753155
Ik slik vanaf morgen de Alvanse niet meer. Na drie weken heb ik vooral last van bijwerkingen en merk ik niks meer van een rustiger hoofd :{ ben bijna 7 kilo kwijt doordat ik gewoon nauwelijks eetlust heb. Voel me ook gewoon zwakjes, half dronken en m'n humeur wisselt per 7 seconden :{
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:23:00 #212
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201766785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik slik vanaf morgen de Alvanse niet meer. Na drie weken heb ik vooral last van bijwerkingen en merk ik niks meer van een rustiger hoofd :{ ben bijna 7 kilo kwijt doordat ik gewoon nauwelijks eetlust heb. Voel me ook gewoon zwakjes, half dronken en m'n humeur wisselt per 7 seconden :{
Ik had tot vorig jaar altijd dexamfetamine , moest terug naar de ritalin ivm kosten/vergoeding ;(
Ik was altijd zeer tevreden met de dex. Loop ook al vanaf de wisseling te stressen omdat ritalin gewoon niet echt wat doet bij mij.
Ik ken Alvanse niet, wel vervelend dat je er zoveel nare bijwerkingen van hebt -O-
Slik je op dit moment helemaal niets meer? Ga je over op iets anders?
Sterkte iig!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201767140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:23 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik had tot vorig jaar altijd dexamfetamine , moest terug naar de ritalin ivm kosten/vergoeding ;(
Ik was altijd zeer tevreden met de dex. Loop ook al vanaf de wisseling te stressen omdat ritalin gewoon niet echt wat doet bij mij.
Ik ken Alvanse niet, wel vervelend dat je er zoveel nare bijwerkingen van hebt -O-
Sterkte iig!!
Alvanse is op basis van dex, en de eerste dagen deed het echt goed werk qua rust in m'n hoofd en alles. Daarna merkte ik daar niks meer van en waren het inderdaad alleen bijwerkingen.
Slik nu niks tot de psychiater terug is en ik het met haar kan overleggen en een nieuw plan op kan gaan stellen -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:30:29 #214
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201769724
quote:
19s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Alvanse is op basis van dex, en de eerste dagen deed het echt goed werk qua rust in m'n hoofd en alles. Daarna merkte ik daar niks meer van en waren het inderdaad alleen bijwerkingen.
Slik nu niks tot de psychiater terug is en ik het met haar kan overleggen en een nieuw plan op kan gaan stellen -O-
Dat duurt dus ook weer even voordat je weer in de molen zit -O-
Balen. Heel veel sterkte iig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201776634
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:30 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat duurt dus ook weer even voordat je weer in de molen zit -O-
Balen. Heel veel sterkte iig.
Jup, maar het is niet anders. Als ik die pillen was blijven slikken was ik vroeg of laat omgevallen doordat ik alleen maar afviel en geen reserves heb opzich :')

Probeer het positief in te zien :)

Brutal. Fucking. Metal.
pi_201811952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:23 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Sterkte iig!!
Even uit lurk modus, want ik vond Ritalin verschrikkelijk en zou daar nooit meer terug aan willen. In principe kost Tentin (dexamfetamine) toch niet meer dan Ritalin? De eigen bijdrage a 250 per jaar kan je terugkrijgen! Zie uitleg; https://impulsenwoortblin(...)-over-dexamfetamine/
pi_201812595
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:49 schreef Chicolade het volgende:

[..]
Even uit lurk modus, want ik vond Ritalin verschrikkelijk en zou daar nooit meer terug aan willen. In principe kost Tentin (dexamfetamine) toch niet meer dan Ritalin? De eigen bijdrage a 250 per jaar kan je terugkrijgen! Zie uitleg; https://impulsenwoortblin(...)-over-dexamfetamine/
Ik vond methylfenidaat ook afschuwelijk, dus herkenbaar. Verder ligt het eraan hoeveel je gebruikt of tentin betaalbaar is. Als ik mn eerste drie maanden van het jaar heb opgehaald stuur ik mn declaratie op en heb ik in één keer al recht op 250 euro. Een doosje tentin kost je als patient ong 25 euro, ik gebruik 18 doosjes per kwartaal (30mg per dag), is 1800 euro per jaar. Dan is die 250 euro mooi meegenomen, maar niet bepaald kostendekkend :')
pi_201812661
Ik loop nu coschap (stage als arts in opleiding) bij een huisartsenpraktijk, bij een arts die nog niet zo heel erg ervaren is in ADHD. Té leuk dat ik hem ook weer dingen kan leren. Vandaag hadden we op het spreekuur een jongen met verdenking ADHD en voor de verandering kon ik hem een keer aanvullen. En ik zat (blijkbaar) enthousiast te knikken toen dat jochie vertelde wat hij allemaal merkte op school etc. Was heel grappig :P
  maandag 18 oktober 2021 @ 23:05:12 #219
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201812697
quote:

[..]
Ik ken alvanse niet, ik kreeg toen de dex er uitging een andere , maar ik ben de naam ff kwijt. Maar dat moest ik zelf bij betalen ,dat is mij door de apotheek verteld .
Ik zou dan iedere maand iets van 70 euro bij moeten betalen en dat kan ik niet.
Ik kon niet anders dan terug naar de ritalin , omdat niets anders werd vergoed
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201812718
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:05 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik ken alvanse niet, ik kreeg toen de dex er uitging een andere , maar ik ben de naam ff kwijt. Maar dat moest ik zelf bij betalen ,dat is mij door de apotheek verteld .
Ik zou dan iedere maand iets van 70 euro bij moeten betalen en dat kan ik niet.
Ik kon niet anders dan terug naar de ritalin , omdat niets anders werd vergoed
Toen kreeg je wss amfexa, dat is nu tentin geworden :)
  maandag 18 oktober 2021 @ 23:08:22 #221
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201812724
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:07 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
Toen kreeg je wss amfexa, dat is nu tentin geworden :)
amfexa bedoelde ik idd :Y
Thnx!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:20:06 #222
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201813682
quote:

[..]
Ik snap overigens helemaal niets van die vergoeding, het levert mij wel een hele hoop stress op.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201836768
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:54 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
Ik vond methylfenidaat ook afschuwelijk, dus herkenbaar. Verder ligt het eraan hoeveel je gebruikt of tentin betaalbaar is. Als ik mn eerste drie maanden van het jaar heb opgehaald stuur ik mn declaratie op en heb ik in één keer al recht op 250 euro. Een doosje tentin kost je als patient ong 25 euro, ik gebruik 18 doosjes per kwartaal (30mg per dag), is 1800 euro per jaar. Dan is die 250 euro mooi meegenomen, maar niet bepaald kostendekkend :')
De eigen bijdrage is tegenwoordig maximaal 250 per jaar. Dat is een nieuwe regeling sinds 2 jaar oid, daarvoor kon het bedrag idd stuk hoger oplopen. Zodra je 250 eigen bijdrage betaald hebt, krijg je geen rekening meer, dus die 250 is juist wel kostendekkend. (ik zit op een soortgelijke dosering als jij).
pi_201836811
Anders vergeet ik even deze link erbij te doen. https://www.rijksoverheid(...)en-maximaal-250-euro
pi_201839850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]
De eigen bijdrage is tegenwoordig maximaal 250 per jaar. Dat is een nieuwe regeling sinds 2 jaar oid, daarvoor kon het bedrag idd stuk hoger oplopen. Zodra je 250 eigen bijdrage betaald hebt, krijg je geen rekening meer, dus die 250 is juist wel kostendekkend. (ik zit op een soortgelijke dosering als jij).
Potverdikkie, dat wist ik niet. Moet ook toegeven dat pappie en mammie gedurende mijn studie mn zorgkosten nog betalen, dus de rekening kreeg ik toch niet... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')