abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 april 2021 @ 12:06:11 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_198971600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 01:03 schreef Mishu het volgende:
Kan het kloppen dat mensen met ADD voortdurend van mening over dingen veranderen? Dus inconsistent zijn qua persoonlijkheid en levensopvattingen en voorkeuren? En dat ze dan vergeten wat ze eerder zeiden te vinden?

Ervaren jullie ook geheugenproblemen? Dat je niet meer kan herinneren dat je iets gezegd hebt of dat iets op een bepaalde manier gegaan is?
Zelf heb ik ADHD en Autisme. Ben redelijk stabiel in mijn mening en kan daar ook heel fel in zijn zelfs, hoewel ik naarmate ik ouder word wel merk dat ik milder ben gaan denken over sommige dingen. Verder heb ik een fotografisch geheugen, waardoor ik dingen in gedachten vaak als een film kan afspelen. Aan de andere kant kan ik ook redelijk emotieloos zijn en dingen compleet uit m'n gedachten uitvlakken. Als iets geen indruk heeft gemaakt op me kan ik het me ook niet (snel) herinneren. Dan helpen foto's die ik op die dag gemaakt heb, of m'n reishistorie van de NS / locatiegeschiedenis van Google me wel om vrijwel precies te kunnen schetsen wat ik die dag gedaan heb.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_198972181
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef LazyDave het volgende:
Ja, herken het allemaal. Ik weet dat ik ook niet besta, ik heb naast ADHD, OCD ook nog eens (verborgen) narcisme/borderline/schizoide. Er gaat niets in mij om, alleen op andere mensen teren. Echt te ziek dit. Sorry zou nog reageren, hoop dat het goed gaat met je. Stoornissen bestaan, allemaal onstaan door trauma. Ik heb geen ego, dus geen besef van tijd & ruimte. Leef gewoon in coma.
Het gaat iets beter nu ik guarana neem denk ik, dat helpt ook wel voor motivatie, maar je raakt er snel aan gewend. Daarom ga ik binnenkort ook weer beta alanine proberen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19543795/ Echter dit kan angst soms verergeren dus we zullen zien.
Vervelend dat jij ook zoveel aandoeningen hebt. Nemen psychologen het bij jou wel serieus? Hoe moet ik dat zien, want je reageerde wel positief op mijn bericht. Buiten dat om heb je dus geen enkele andere gedachten ? En met op andere mensen teren doel je dan op je afhankelijkheid/uitkering? Dat gevoel is heel vervelend inderdaad, ik probeer er alles aan doen om het te vermijden
Maar je weet dus ook niet welke dag het vandaag is bijv? Omdat het boven je post staat?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198972270
Hoi, mede AD(H)D'ers.

Ik had hier enkele maanden geleden gepost. Inmiddels slik ik Elvanse (lisdexamfetamine), beter bekend onder de Amerikaanse naam Vyvanse, en dat werkt perfect voor mijn ADD. Veel beter dan Concerta of Strattera, dus ik ben er content mee.

Heel kort samengevat voor degenen die dat niet kennen: dit is langwerkende dexamfetamine dat door de lichaam zelf wordt aangemaakt. Je lever (?) zet de lisdexamfetamine om in dexamfetamine, en daardoor is het ook mogelijk om het langwerkend te laten duren zoals Concerta dat doet met methylfenidaat. Ook geen gevaar voor verslavingen en dergelijke.

Dit is helaas een nieuw medicijn dus ik betaal hier gezellig bakken met geld voor helaas (eigen bijdrage :r )

Echter is de langwerkende functie een beetje af aan het vlakken, dus ik heb hiervoor bij mijn psych geïnformeerd. Ik had gevraagd of ik losse kortwerkende dex kan krijgen zodat ik de laatste uren kan overbruggen zodra mijn Elvanse te vroeg uitwerkt. Mijn psych wil daar liever niet aan beginnen vanwege verslavingsgevaar - ze gaf daarna ook duidelijk aan dat het niet met mij te maken heeft (ze zag mijn verbijstering want ik heb geen verslavingen whatsoever dus ik keek er van op toen ze dat zei) maar dat ze over het algemeen liever helemaal geen dex voorschrijft aan niemand niet.

Ritalin is het maximale qua kortwerkende medicatie, maar dat gaan we niet doen. Is ook überhaupt niet te combineren met Elvanse.

Hoe gaan jullie hiermee om met dergelijke psychiaters? Ik heb niet zo heel lang de diagnose dus weet niet echt hoe ik hiermee moet omgaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 12-04-2021 13:03:19 ]
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 13:28:54 #154
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198972583
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 11:28 schreef Azula het volgende:

[..]

Via ha of psych?

Kan me herinneren dat ik via psych bloeddruk moest meten maar ha doet dat niet.

Wel goed dat ze je naar cardioloog sturen. Ben we benieuwd naar wat je dan slikt.
Bupropion.

Ik ben eerst naar huisarts gegaan op aanraden van psych en die heeft geluisterd. Kon niks vinden en alles was goed. Met psych gebeld en gaaf dus aan dat ik eerst verder onderzoek moet hebben voordat ik dus overstap.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_198977404
Wil toch even klagen, rebounds van Ritalin = kut :r

Ga binnenkort beginnen met therapie volgen om te kijken of ik nu alweer van de pillen af kan :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_198984642
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:59 schreef Erasmus het volgende:

Dit is helaas een nieuw medicijn dus ik betaal hier gezellig bakken met geld voor helaas (eigen bijdrage :r )

Vond het nodig om hiervoor een account aan te maken.
Ben je er van op de hoogte dat de eigen bijdrage vergoed wordt door een derde partij?
Via https://www.terugbetaalregeling.nl kun je je eigen bijdrage declareren, waardoor de medicijnen deels vergoed worden door je zorgverzekering en deels door die derde partij. Dan houd je alleen je eigen risico over, maar daar ontkom je niet aan.

Wat betreft de werking, volgens mij is het ook 'normaal' dat de harde randjes ervanaf gaan na ongeveer twee weken, lees ik overal, en merk ik zelf ook. Echter helpt het me nog altijd met concentratie en schommelingen in m'n stemming. In het begin was ik echter nóg euforischer en nóg daadkrachtiger, maar ik ben nog altijd erg tevreden. Ik gebruik nu ongeveer een jaar 70mg.
pi_199009505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Persoonlijk niet zo'n last van. Redelijk consistent in mijn persoonlijkheid, politieke voorkeuren, argumentatie en voorkeuren in film, boek, strip en muziek.
Dit heb ik dus ook met mijn ADD, voor en na diagnose. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2021 00:14:18 ]
pi_199029435
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook met mijn ADD, voor en na diagnose. :)
pi_199744275
*kick*

Hoi,

Tips om eetlust te verbeteren met (lis-)dexamfetamine?

Ik ben oprecht blij dat lisdexamfetamine veel van mijn AD(H)D-klachten doet verdwijnen en daardoor de rust, organisatie en focus in mijn hoofd tijdens een drukke (werk-)dag weer terug heb. Het gaat ook veel beter met werk en afstuderen, dus: props. Elvanse is een blijvertje.

Nadeel is wel is dat ik dan echt nooit trek/honger heb, en ik heb al moeite met regelmatig water drinken (daarvoor heb ik Chilly's thermosfles besteld en herinnering ingesteld op mijn telefoon en smartwatch als ik water moet drinken, altijd ijskoud water bij de hand :) ).

Ik rook in de weekenden en vakanties weleens wiet om eetlust te krijgen, maar dat lijkt mij geen houdbaar en werkende oplossing. In mijn inziens ook niet sociaal wenselijk en persoonlijk niet wenselijk vanwege de munchies op de avond. Gezien ik op werkdagen nooit rook of drink, maar kan niet zo zijn dat ik alleen in de weekenden "normaal" eetlust kan hebben.

Hoe doen jullie het om de eetlust te bewaren icm ADHD-medicatie? De dosis halveren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 04-06-2021 16:28:39 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:40:49 #160
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199746402
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:24 schreef Erasmus het volgende:
*kick*

Hoi,

Tips om eetlust te verbeteren met (lis-)dexamfetamine?

Ik ben oprecht blij dat lisdexamfetamine veel van mijn AD(H)D-klachten doet verdwijnen en daardoor de rust, organisatie en focus in mijn hoofd tijdens een drukke (werk-)dag weer terug heb. Het gaat ook veel beter met werk en afstuderen, dus: props. Elvanse is een blijvertje.

Nadeel is wel is dat ik dan echt nooit trek/honger heb, en ik heb al moeite met regelmatig water drinken (daarvoor heb ik Chilly's thermosfles besteld en herinnering ingesteld op mijn telefoon en smartwatch als ik water moet drinken, altijd ijskoud water bij de hand :) ).

Ik rook in de weekenden en vakanties weleens wiet om eetlust te krijgen, maar dat lijkt mij geen houdbaar en werkende oplossing. In mijn inziens ook niet sociaal wenselijk en persoonlijk niet wenselijk vanwege de munchies op de avond. Gezien ik op werkdagen nooit rook of drink, maar kan niet zo zijn dat ik alleen in de weekenden "normaal" eetlust kan hebben.

Hoe doen jullie het om de eetlust te bewaren icm ADHD-medicatie? De dosis halveren?
Ik eet gewoon op vaste tijdstippen, honger of niet :) eet meestal wel wat minder overdag en in de avond wat meer :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199749570
Ik gebruik kortwerkende dexamfetamine (elvanse instellen duurde me te lang/lukte niet echt/geen zin meer), die gebruik ik dus elke 4 uur en ik heb gewoon met mezelf de afspraak dat ik altijd wat eet bij het innemen van mn pillen.
Ik eet ook savonds meer dan overdag, maar ik eet wel. Sws heb ik ook wel gemerkt dat de eetlust wel weer terugkomt naarmate je het langer gebruikt. Maar ik was vóór medicijnen altijd het soort ADHD’er dat zn dopamine in suiker zocht, dus had altijd al een vrij ruime eetlust. Als ik nu een keer een dagje geen pillen neemt komt dat ook gelijk terug trouwens :') dan heb ik echt een onverzadigbare suikerhonger :')

Ik neem aan dat je gewoon een lunchpauze hebt? Daarin moet je gewoon je lunch eten. Verder vind ik vaak dat ik iig een stuk fruit moet eten overdag, dus daar dwing ik mezelf ook altijd wel toe. :)
pi_199753878
Ik heb last van stemmen en van daar uit krijg ik dissociaties, slik 300mg quetiapine en 20mg citolapram en zo nodig 20mg oxazepram.
Ik heb ook 1 keer per week emdr sessies.
Het werd dankzij de emdr sessies iets beter, dissociaties werden minder maar de stemmen bleven even erg.

Ruim 2 weken geleden was ik bij een vriendin die ADHD heeft en ritalin gebruikt, voor de grap zei ze"wat zou er gebeuren als jij dit slikt" ik zei geen idee we kunnen het proberen.
En zo slikte ik een pilletje van 20mg ritalin naar binnen met de wetenschap dat ik wel 4 uur bij haar moest blijven voor het geval dat er iets geks gebeurde.

Echt iets geks gebeurde er niet, ja werd wat wiebelig op mijn benen maar dat was het, maar het meest opvallende was dat mijn hoofd leeg was, geen stemmen!

Ik heb dat een paar dagen later aangegeven bij mijn behandelaar en sinds vorige week vrijdag slik ik 20mg ritalin.
Opvallend is dat die stemmen en dissociaties geheel verdwenen zijn, ik ben veel rustiger, ik ben veel scherper, gecontreerder.
Ik ben echt heel blij met de ritalin, ik moet maandag weer naar de psychater maar dt mag van mij doorgezet worden en dan de quetiapine afbouwen
Waarschijnlijk heb ik dan toch iets van ADD of ADHD
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:47:08 #163
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_199756601
De lezing is alleen dat je vaak stemmen zou krijgen van een overschot aan dopamine als ik me niet vergis.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_199756798
Ik heb ook borderline en ptts, dat verklaard de stemmen
pi_199989174
Ik heb een aantal jaar ritalin geslikt, maar ik werd er zo'n emotieloze zombie van dat ik er mee gestopt ben. Ik heb me er maar aan overgegeven dat ik maar moet leren leven met ADD. Nu las ik wat over microdosing en schijnbaar werkt dat erg goed in combinatie met ADD/ADHD.

Iemand hier ervaring mee?
pi_199992001
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:24 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb een aantal jaar ritalin geslikt, maar ik werd er zo'n emotieloze zombie van dat ik er mee gestopt ben. Ik heb me er maar aan overgegeven dat ik maar moet leren leven met ADD. Nu las ik wat over microdosing en schijnbaar werkt dat erg goed in combinatie met ADD/ADHD.

Iemand hier ervaring mee?
Ik had dat ook met methylfenidaat (bij zowel Ritalin als Concerta). Qua productiviteit werd ik effectief, maar mijn persoonlijkheid/karakter werd compleet onderdrukt. Ik was ook geen leuk persoon meer om mee te zijn als ik methylfenidaat op had. Niet dat ik kut deed, maar ik had totaal geen empathie of emoties meer _O-

Toen probeerde ik dexamfetamine (amfexa) en lisdexamfetamine (Elvanse in EU, Vyvanse in USA) en werd mijn producitivteit enhanced terwijl ik nog steeds een vrije blije ik bleef (en dus mijn persoonlijkheid bleef behouden). Wellicht zou je hiernaar kunnen vragen bij je psych.

Ik gebruik persoonlijk lisdexamfetamine voor de hele dag (langwerkende dex). Werkt perfect én subtiel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 16:41:54 ]
pi_199992100
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef Erasmus het volgende:
Ik had dat ook met methylfenidaat (bij zowel Ritalin als Concerta). Qua productiviteit werd ik effectief, maar mijn persoonlijkheid/karakter werd compleet onderdrukt. Ik was ook geen leuk persoon meer om mee te zijn als ik methylfenidaat op had. Niet dat ik kut deed, maar ik had totaal geen empathie of emoties meer _O-

Toen probeerde ik dexamfetamine (amfexa) en lisdexamfetamine (Elvanse in EU, Vyvanse in USA) en werd mijn producitivteit enhanced terwijl ik nog steeds een vrije blije ik bleef (en dus mijn persoonlijkheid bleef behouden). Wellicht zou je hiernaar kunnen vragen bij je psych.

Ik gebruik persoonlijk lisdexamfetamine voor de hele dag (langwerkende dex). Werkt perfect én subtiel.
Wat een luxe….

Maar ja, het risico op hartproblemen is dan wel weer wat minder maar bij regelmatige controle valt dat denk ik wel mee.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199992148
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat een luxe….

Maar ja, het risico op hartproblemen is dan wel weer wat minder maar bij regelmatige controle valt dat denk ik wel mee.
Hoezo is het luxe dat een medicijn zijn werk doet? Ik vat 'm niet. Het is altijd een stukje trial-and-error met nieuwe meds.

Verder heb ik geen hartproblemen en is er een routinecheck van de psychiater bij het gebruik van stimulanten als AD(H)D-medicatie. Althans bij mij is dat eerder routine dan twijfel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 16:49:02 ]
pi_199992539
quote:

[..]

Ik wil dus geen dex omdat dat een amfetamine is.

Heb wel positieve ervaringen gehoord van strattera, maar ook begrepen dat je libido echt 0 is. Dan heb ik liever geen medicatie.

Ik ga denk ik zo'n pakketje bestellen bij Microdose Pro.
pi_199992619
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:09 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ik wil dus geen dex omdat dat een amfetamine is.

Heb wel positieve ervaringen gehoord van strattera, maar ook begrepen dat je libido echt 0 is. Dan heb ik liever geen medicatie.

Ik ga denk ik zo'n pakketje bestellen bij Microdose Pro.
Wilde alleen delen dat ik dat zombiegevoel van methyfenidaat zwaar herkende en mijn uiteindelijke oplossing daarvoor.

Het verschil tussen methylfenidaat en dexamfetamine is ook weer niet zo groot hoor, het zijn beide stims: https://www.psyq.nl/adhd/(...)0stoffen%20bevordert.

Maar jij bepaalt zelf wat je moet nemen. :P Probeer Strattera eens uit zou ik zeggen? Wellbutrin (bupropion) is misschien dan ook een optie voor je? Dat werkt ook bij sommigen, zoek het eens op. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 17:16:34 ]
pi_199992679
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:47 schreef Erasmus het volgende:
Hoezo is het luxe dat een medicijn zijn werk doet? Ik vat 'm niet. Het is altijd een stukje trial-and-error met nieuwe meds.

Verder heb ik geen hartproblemen en is er een routinecheck van de psychiater bij het gebruik van stimulanten als AD(H)D-medicatie. Althans bij mij is dat eerder routine dan twijfel.
Nou die trial and error had ik zelf nooit gehad. Toen ik slecht reageerde op ritalin zeiden ze: dan heb je ook geen echt concentratieprobleem . Het is een luxe dat je een aandoening hebt waar medicijnen voor zijn, dat je die ook krijgt en zelfs andere als die je eerst nam teveel bijwerkingen hadden.
Gezien de impact van psychische problemen op de maatschappij, is het diep triest dat zoiets een luxe is en niet vanzelfsprekend, maar ja.
Velen zouden waarschijnlijk ook zeggen: ben je zwak ofzo dat je die troep neemt, verander gewoon je mindset en ga meer sporten/ijsbaden doen/bladiebla
Hoe ga je met zulke types om vraag ik me af?
Want je kunt geen bewijs leveren op individueel niveau dat je een lichamelijke afwijking hebt.
En dan gaan ze zeggen: ja maar ik heb ook ADHD problemen en ik heb geen drugs nodig.
Of: het is amfetamine, iedereen wordt daar blij van, dat het werkt is daarom geen bewijs
pi_199992824
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou die trial and error had ik zelf nooit gehad.
Oh, dat is zonde. ;(

quote:
Het is een luxe dat je een aandoening hebt waar medicijnen voor zijn
Als een psychiater, een arts nota bene, dit tegen mij zou zeggen, dan had ik stante pede een ander gezocht. Het is dan óók een luxe dat je weer uurtjes kan opschrijven door een lastige client als mij. Net zo laag om dat tegen een hulpverlener te zeggen als het is tegen een patiënt met die gekkie van jou.

quote:
Gezien de impact van psychische problemen op de maatschappij, is het diep triest dat zoiets een luxe is en niet vanzelfsprekend, maar ja.
Het is geen luxe, laat je dit niet aanpraten. Het is eerder dieptriest dat mentale problemen zo worden gebagatelliseerd omdat men het niet direct kan zien. Alsof je tegen iemand met een gebroken been en blijvend letsel zou zeggen: "het is een luxe dat je een gips en krukken krijgt". Flikker toch op. Die mongolenarts van je dan en dom simpel volk dan, niet jij.

quote:
Velen zouden waarschijnlijk ook zeggen: ben je zwak ofzo dat je die troep neemt, verander gewoon je mindset en ga meer sporten/ijsbaden doen/bladiebla
Hoe ga je met zulke types om vraag ik me af?
Met zulke types ga ik niet om. Ik maak ze duidelijk dat ze geen artsen zijn dus hun mening kan aan mijn reet roetsen. Ook wil ik geen ongevraagd "advies" krijgen, want het feit dat ze dat dikgedrukte zeggen geeft al aan dat ze er geen fuck van begrijpen. Prima, maar speel dan ook niet de betweterige arts. Hoe ik ermee om ga? Er waren hier ruzies voor gekomen maar uiteindelijk is het opgelost met wederzijds begrip. Nu heb ik geen last meer van de gebruikelijke dooddoeners van neurotypicals.

quote:
Want je kunt geen bewijs leveren op individueel niveau dat je een lichamelijke afwijking hebt.
Dat hoeven ze ook niet. Wie zijn zij dat zij bewijs nodig hebben? Als je bewijs zou moeten aantonen, dan zou ik eerder de hele vriendschap/relatie in twijfel trekken. Wat onbekenden over mij denken boeit mij al geen reet, trouwens. :)

quote:
En dan gaan ze zeggen: ja maar ik heb ook ADHD problemen en ik heb geen drugs nodig.
Omdat het bullshit is en ik reageer ook direct met dat het bullshit is. Met wat groffere scheldende krachttermen op zijn Rotterdams. ;)

quote:

Of: het is amfetamine, iedereen wordt daar blij van, dat het werkt is daarom geen bewijs
Wederom kolder en wederom geen bewijs en wederom zijn het geen artsen, dus wat kan mij dat schelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 17:39:06 (laatste quote per ongeluk volledig) ]
  maandag 21 juni 2021 @ 17:31:51 #173
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_199992851
quote:

[..]

Ik slikte al jaren dexamfetamine , daar ging ik ook goed op,
maar moest 2 jaar geleden noodgedwongen terug naar de ritalin , amfexa is te duur voor mij. maar ik lees nu voor het eerst over lisdexamfetamine en daar had ik nog nooit van gehoord.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_199992904
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:31 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik slikte al jaren dexamfetamine , daar ging ik ook goed op,
maar moest 2 jaar geleden noodgedwongen terug naar de ritalin , amfexa is te duur voor mij. maar ik lees nu voor het eerst over lisdexamfetamine en daar had ik nog nooit van gehoord.
Veel beter dan dex.

Ten eerste is het een pro-drug, dus het staat op geen enkel Opium-lijst. Dex en rita wel, maar dat gebruik ik dan ook niet meer. Pas wanneer je het neemt maakt je lichaam uit zichzelf langwerkende dex aan, poer natoer. De stoffen in het pilletje zet je lever/nier/ander orgaan om in lichaamseigen dexamfetamine dat ook nog eens duurzaam en subtiel is. Veel beter dan straight up methylfenidaat en dexamfetamine die wel op de Opiumlijst staan.

Ten tweede is het een nieuwe medicatie uit 2020. De fabrikant helpt je met je eigen bijdrage vergoeden, die krijg je gewoon terug van ze. Zie: https://www.terugbetaalre(...)ijnen/elvanse%C2%AE/

Ten derde is het veel handiger om in 1x je meds te slikken in de ochtend en er voor de rest van de dag niet meer aan te denken.

Ten vierde: informeer hierover bij je arts of het wel bij je past. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 17:37:18 ]
  maandag 21 juni 2021 @ 17:37:17 #175
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_199992940
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Veel beter dan dex.

Ten eerste is het een pro-drug, dus het staat op geen enkel Opium-lijst. Dex en rita wel. Pas wanneer je het neemt maakt je lichaam uit zichzelf langwerkende dex aan, poer natoer. Veel beter dan straight up methylfenidaat en dexamfetamine die wel op de Opiumlijst staan.

Ten tweede is het een nieuwe medicatie uit 2020. De fabrikant helpt je met je eigen bijdrage vergoeden, die krijg je gewoon terug van ze. Zie: https://www.terugbetaalre(...)ijnen/elvanse%C2%AE/
Ik ga eens ff uitzoeken wat het is en of ik daar voor in aanmerking kom, want het is een heel gedoe en vooral heel erg frustrerend om nu al 2 jaar aan de ritalin te zitten , en ik geen verbetering voel.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 21 juni 2021 @ 17:38:05 #176
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_199992953
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Veel beter dan dex.

Ten eerste is het een pro-drug, dus het staat op geen enkel Opium-lijst. Dex en rita wel, maar dat gebruik ik dan ook niet meer. Pas wanneer je het neemt maakt je lichaam uit zichzelf langwerkende dex aan, poer natoer. De stoffen in het pilletje zet je lever/nier/ander orgaan om in lichaamseigen dexamfetamine dat ook nog eens duurzaam en subtiel is. Veel beter dan straight up methylfenidaat en dexamfetamine die wel op de Opiumlijst staan.

Ten derde is het veel handiger om in 1x je meds te slikken in de ochtend en er voor de rest van de dag niet meer aan te denken.

Ten vierde: informeer hierover bij je arts of het wel bij je past. :+
Dat laatste is sowieso een drama met artsen :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_199992954
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:37 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik ga eens ff uitzoeken wat het is en of ik daar voor in aanmerking kom, want het is een heel gedoe en vooral heel erg frustrerend om nu al 2 jaar aan de ritalin te zitten , en ik geen verbetering voel.
Ritalin is ook kut.

Als Elvanse nooit op de markt was gekomen, dan had ik een probleem gehad denk ik. Want ik vind dex niet alleen kut, maar het telkens bij moeten nemen naar gelang je het nodig hebt op een dag, is kut. _O-
  maandag 21 juni 2021 @ 17:39:19 #178
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_199992973
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:38 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ritalin is ook kut.

Als Elvanse nooit op de markt was gekomen, dan had ik een probleem gehad denk ik. Want ik vind dex niet alleen kut, maar het telkens bij moeten nemen naar gelang je het nodig hebt op een dag, is kut. _O-
Daar had ik dan weer geen enkel probleem mee: het werkte en ik ging er goed op :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_199993013
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:39 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Daar had ik dan weer geen enkel probleem mee: het werkte en ik ging er goed op :P
Dan zal je het enige nadeel van Elvanse vinden is, is dat het subtiel werkt. Je voelt er niks van. Dat is voor mij een voordeel dat ik het niet merk (wel de rust in mijn hoofd, dat merkte ik direct), maar pas achteraf met een aantal dingen in de praktijk (oh, ik deed dit ipv dit, en dit ipv dit, erg nice!).

Je krijgt er geen rush of euforie van ofzo, dat lijkt mij namelijk ook niet de bedoeling. Het is en blijft natuurlijk medicatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 21-06-2021 17:44:13 ]
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:07:24 #180
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_200004695
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:41 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dan zal je het enige nadeel van Elvanse vinden is, is dat het subtiel werkt. Je voelt er niks van. Dat is voor mij een voordeel dat ik het niet merk (wel de rust in mijn hoofd, dat merkte ik direct), maar pas achteraf met een aantal dingen in de praktijk (oh, ik deed dit ipv dit, en dit ipv dit, erg nice!).

Je krijgt er geen rush of euforie van ofzo, dat lijkt mij namelijk ook niet de bedoeling. Het is en blijft natuurlijk medicatie.
Ik weet niet wat er zo grappig aan is ,maar thnx! Ik ga weer eens ff op onderzoek uit ,de frustratie over het feit dat dex niet meer vergoed werd heeft bij mij gezorgd voor een flinke dip toen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 13:40:12 #181
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_200007896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:07 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er zo grappig aan is ,maar thnx! Ik ga weer eens ff op onderzoek uit ,de frustratie over het feit dat dex niet meer vergoed werd heeft bij mij gezorgd voor een flinke dip toen.
Je doelt denk ik op zijn posticon? Volgens mij gebruikt hij die standaard en is dus niet om je uit te lachen ofzo. :)
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_200007941
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Je doelt denk ik op zijn posticon? Volgens mij gebruikt hij die standaard en is dus niet om je uit te lachen ofzo. :)
Ik zat al te denken van: "grappig? wut? :?", maar inderdaad:

Ik ben gewoon een goedlachse blije jongen O+, vandaar de big smile.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:38:07 #183
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_200008736
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ik weet :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:38:46 #184
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_200008741
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:43 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik zat al te denken van: "grappig? wut? :?", maar inderdaad:
[ afbeelding ]

Ik ben gewoon een goedlachse blije jongen O+, vandaar de big smile.
Dat had ik al door :s)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200030241
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:30 schreef Erasmus het volgende:
Oh, dat is zonde. ;(

Als een psychiater, een arts nota bene, dit tegen mij zou zeggen, dan had ik stante pede een ander gezocht. Het is dan óók een luxe dat je weer uurtjes kan opschrijven door een lastige client als mij. Net zo laag om dat tegen een hulpverlener te zeggen als het is tegen een patiënt met die gekkie van jou

Het is geen luxe, laat je dit niet aanpraten. Het is eerder dieptriest dat mentale problemen zo worden gebagatelliseerd omdat men het niet direct kan zien. Alsof je tegen iemand met een gebroken been en blijvend letsel zou zeggen: "het is een luxe dat je een gips en krukken krijgt". Flikker toch op. Die mongolenarts van je dan en dom simpel volk dan, niet jij.

Met zulke types ga ik niet om. Ik maak ze duidelijk dat ze geen artsen zijn dus hun mening kan aan mijn reet roetsen. Ook wil ik geen ongevraagd "advies" krijgen, want het feit dat ze dat dikgedrukte zeggen geeft al aan dat ze er geen fuck van begrijpen. Prima, maar speel dan ook niet de betweterige arts. Hoe ik ermee om ga? Er waren hier ruzies voor gekomen maar uiteindelijk is het opgelost met wederzijds begrip. Nu heb ik geen last meer van de gebruikelijke dooddoeners van neurotypicals.

Dat hoeven ze ook niet. Wie zijn zij dat zij bewijs nodig hebben? Als je bewijs zou moeten aantonen, dan zou ik eerder de hele vriendschap/relatie in twijfel trekken. Wat onbekenden over mij denken boeit mij al geen reet, trouwens. :)

Omdat het bullshit is en ik reageer ook direct met dat het bullshit is. Met wat groffere scheldende krachttermen op zijn Rotterdams. ;)

Wederom kolder en wederom geen bewijs en wederom zijn het geen artsen, dus wat kan mij dat schelen.
Bedankt voor je reactie. Dit helpt mij echt. Ik voel me er al een stuk beter over. Fijn dat de ruzies die je had waren opgelost en uiteindelijk toch resulteerde in wederzijds begrip.
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:10:39 #186
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_200160295
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:38 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ritalin is ook kut.

Ik gebruik sinds Elvanse sinds 19 juni. Mijn bijwerkingen waren de eerste dagen heel aanwezig met als vervelendste jeuk (geen uitslag). Ik heb er loratadine bij geslikt en nu sinds een paar dagen kan ik zonder en lijkt het meeste weg te zijn. Zelfs mijn eetlust komt in de avond weer een beetje terug :).

Omdat mijn focus nu weer minder is ga ik ophogen naar 40mg. Maar ik ben ook vorige week gevaccineerd dus vraag me af of dat niet wat invloed heeft op hoe ik me voel (moe! En duizelig).

Het bevalt in ieder geval beter dan methylfenidaat wat ik eerst had. Ik ben nu minder prikkelbaar en het werkt subtiel, voel me stabieler daardoor.
pi_200164969
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:10 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik gebruik sinds Elvanse sinds 19 juni. Mijn bijwerkingen waren de eerste dagen heel aanwezig met als vervelendste jeuk (geen uitslag). Ik heb er loratadine bij geslikt en nu sinds een paar dagen kan ik zonder en lijkt het meeste weg te zijn. Zelfs mijn eetlust komt in de avond weer een beetje terug :).

Omdat mijn focus nu weer minder is ga ik ophogen naar 40mg. Maar ik ben ook vorige week gevaccineerd dus vraag me af of dat niet wat invloed heeft op hoe ik me voel (moe! En duizelig).

Het bevalt in ieder geval beter dan methylfenidaat wat ik eerst had. Ik ben nu minder prikkelbaar en het werkt subtiel, voel me stabieler daardoor.
Wat top dat de Elvanse voor jou werkt! Ik merkte er echt geen reet van, ook toen ik opgebouwd was naar 50mg, en daarna had ik geen tijd meer om verder op te bouwen ivm een naderend coschap. Dus ik zit weer op 2-3x 15mg dex per dag. En eigenlijk werkt dit voor mij wel goed. Ik word gedwongen een regelmaat in mn dag te hebben, en ik voel het vaak ook wel aan als mn pillen uitwerken.

Over artsen die ADHD niet begrijpen... Ik studeer dus geneeskunde en waar bijvoorbeeld mijn moeder ook ADD heeft en het verzwijgt van haar collega’s omdat ze bang is dat ze haar er een mindere dokter om vinden (wat absolúút niet zo is!!) probeer ik juist kennis te verspreiden. Bij de meeste coschappen is binnen een paar dagen wel bekend dat ik ADHD heb, en dat iedereen daar vragen over mag stellen. Sommige vragen zijn zó simpel, anderen moet ik zelf ook dieper over nadenken... Maar je merkt ook in de artsenwereld dat er een bepaald stigma is en het is leuk om te kunnen laten zien dat niet iedereen met ADHD hoeft te voldoen aan dat stigma... Veel leuke reacties gehad, en stukje bij beetje al veel kennis mogen verspreiden. :D
pi_201565538
Even ongeneerd schoppen dit topic :@

Ben sinds vandaag aan de Elvanse (30mg) en heb de hele dag al het gevoel alsof ik tegen het aangeschoten zijn aanzit. Het lijkt wat rustiger in m'n hoofd en dit bevalt me eigenlijk wel, hoop alleen dat het wat licht in m'n hoofd zijn wel verdwijnt, maar dat zien we over een paar dagen wel.
Begreep dat je met deze pillen (waar dexamfetamine in zit), positief kunt testen bij een drugstest door de politie. Dit baart me toch wat zorgen aangezien ik veel op de weg zit. Heb nog nooit een drugstest hoeven doen gelukkig, en de kans daarop lijkt ook klein maar wil het zekere voor het onzekere nemen en heb bij de apotheek een verklaring aangevraagd om in de auto te leggen, zodat ik aan kan tonen waarom ik eventueel positief test :@

Ellende voor mij is dat ik toen ik mijn rijbewijs haalde, een "nee" in mocht vullen op mijn medische verklaring, aangezien ik voor m'n 16e gestopt was met behandeling en medicatie. Ben zoals gezegd vandaag weer begonnen en de website van het CBR is hier nogal onduidelijk over. Heb het CBR gebeld en zij wisten mij te vertellen dat ik vooral géén melding moest maken van m'n ADHD, omdat ik dan hoge kosten voor het onderzoek moest betalen, en de uitslag eigenlijk al vaststaat, aangezien ik al meer dan 10 jaar rij zonder één bekeuring (in NL dan :+ ) of ongeluk. Volgens haar was het dus niet nodig een melding te maken, wel raadde ze me aan mijn verzekeringsmaatschappij te bellen en te vragen of zij hier nog iets van vinden.
Ergens voelt het dan als slapende honden wakker maken, maar ik wil natuurlijk ook niet in de penarie komen als er wél een keer wat gebeurt waardoor ik de verzekering nodig ga hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:26:24 #189
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201565827
Ik zou eens kijken voor info over Schengenlanden?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 29 september 2021 @ 15:31:23 #190
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201565889
Oh daar ben je al mee bezig, mijn fout.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201565962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:26 schreef puzziepie het volgende:
Ik zou eens kijken voor info over Schengenlanden?
Ooh het gaat me niet om het medicijnpaspoort, meer om het feit dat ik aan wil kunnen tonen dat ik geen stoner achter het stuur ben maar on meds ben :+ :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:40:58 #192
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201565969
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Ooh het gaat me niet om het medicijnpaspoort, meer om het feit dat ik aan wil kunnen tonen dat ik geen stoner achter het stuur ben maar on meds ben :+ :P
Lastig :+ :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201566014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:40 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Lastig :+ :P
Ja, ik vind er ook erg veel wisselende dingen over op het interwebs :{ De één zegt dat een verklaring van de arts die het voorgeschreven heeft voldoende is, de ander zegt dat je onder invloed van amfetamine altijd fout zit :{
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:47:57 #194
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201566030
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Ja, ik vind er ook erg veel wisselende dingen over op het interwebs :{ De één zegt dat een verklaring van de arts die het voorgeschreven heeft voldoende is, de ander zegt dat je onder invloed van amfetamine altijd fout zit :{
Ik heb zelf ook jaren dex geslikt maar ik heb geen rijbewijs :@
Heb je het aan je eigen huisarts gevraagd?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201566037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:47 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb zelf ook jaren dex geslikt maar ik heb geen rijbewijs :@
Heb je het aan je eigen huisarts gevraagd?
Die is helaas nog met vakantie en de psychiater zei dat het eigenlijk nooit fout gaat, omdat je niet zomaar een drugstest krijgt. Met zo'n antwoord kan ik zeg maar niks _O- Wil gewoon zeker hebben voor mezelf dat ik niet in allerlei shit terecht kom als ik tóch een keer die test krijg.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:54:16 #196
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201566087
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Die is helaas nog met vakantie en de psychiater zei dat het eigenlijk nooit fout gaat, omdat je niet zomaar een drugstest krijgt. Met zo'n antwoord kan ik zeg maar niks _O- Wil gewoon zeker hebben voor mezelf dat ik niet in allerlei shit terecht kom als ik tóch een keer die test krijg.
Begrijpelijk dat je niet in de problemen wil komen :D

Ik heb hier geen verstand van ,maar je hebt wel een medicijnpaspoort?

Ik weet dat als ik een keer op vakantie wil dan moet ik een verklaring kunnen laten zien omdat ik meds slik.
Ik hoop dat je er uitkomt, ik zou het niet weten :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201566101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:54 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Begrijpelijk dat je niet in de problemen wil komen :D

Ik heb hier geen verstand van ,maar je hebt wel een medicijnpaspoort?

Ik weet dat als ik een keer op vakantie wil dan moet ik een verklaring kunnen laten zien omdat ik meds slik.
Ik hoop dat je er uitkomt, ik zou het niet weten :P
Wat ik er van begreep is dat een medicijnenpaspoort maar 4 weken geldig is :{ Dan zit ik elke maand bij de HA om een krabbeltje ofzo, zit ik niet heel erg op te wachten. Tank wel bijna standaard in Duitsland, maar dan heb ik het potje met pillen natuurlijk niet bij me :P

Ga binnenkort wel eens met de psychiater in gesprek hierover, ben wel benieuwd.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 september 2021 @ 15:58:05 #198
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_201566118
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Wat ik er van begreep is dat een medicijnenpaspoort maar 4 weken geldig is :{ Dan zit ik elke maand bij de HA om een krabbeltje ofzo, zit ik niet heel erg op te wachten. Tank wel bijna standaard in Duitsland, maar dan heb ik het potje met pillen natuurlijk niet bij me :P

Gesprek met je psych lijkt mij een goed plan idd :Y Uiteindelijk schrijft hij/zij ze voor :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201567020
quote:
19s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Laat het dan hier ook weten ajb. :Y Vind het ook onduidelijk allemaal. Ik heb standaard een doosje van de medicatie in m'n tas zitten, met daarop de sticker van de apotheek en persoonsgegevens. Ik neem nooit meer mee dan nodig (zit ook veel in de auto en kom ook af en toe in DL) en kreeg te horen dat als je het doosje laat zien het eigenlijk altijd wel in orde is. Maar ja, je leest ook verhalen van mensen die positief testten en vervolgens in één en al ellende terecht kwamen. Staat alleen nooit bij wat de situatie was, waarom ze moesten testen. Een drugstest krijg je inderdaad niet zomaar en als je een paaltje raakt is er niks aan de hand. Zouden die mensen dan met 200 tegen 5 auto's zijn geknald ofzo? Want dan snap ik echt wel waarom ze in de problemen terecht zijn gekomen. Zou de verzekering niet bellen, slapende honden idd.... Je rijdt keurig (of in elk geval zorg je dat je geen schade en/of boetes krijgt ;) ), zou zelf bang zijn dat ze vervolgens bij elke kleine kras moeilijk gaan doen.

Maar goed, het idee is gewoon niet zo fijn, dat het potentieel een probleem kan zijn. Ik troost me maar met de gedachte dat die paar keer dat ik iets te doen heb gehad met agenten op de weg er geen enkele reden was om een drugstest te doen (standaard alcoholcontroles, standaard douanevragen e.d.).

Er is trouwens wel een zero tolerance beleid op combinatiegebruik, dus geen alcohol drinken, ook niet dat ene biertje. In dit geval maakt het dan weer niet uit dat het medicatie is en geen recreatief drugsgebruik (voor zover ik weet en begrijp, maar correct me if I'm wrong). Nou weet ik niet hoe groot de kans is dat ze hier op testen (heel klein lijkt me), maar dit vind ik dan echt zo'n situatie die makkelijk te vermijden is.

Volgens mij moet je officieel idd een medicijnpapoort hebben als je naar het buitenland gaat, maar om even te tanken in DL is dat niet te doen, dus ik houd het bij mijn medicijndoosje en heb me voorgenomen om, zodra er enige twijfel of vragen zijn bij de politie, gewoon te vertellen dat ik medicatie gebruik en daar niet ontwijken of vaag om te doen. Geen idee of dat helpt, maar in elk geval maak je jezelf dan niet extra verdacht.
pi_201568385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef Polenbatser het volgende:

[..]
Laat het dan hier ook weten ajb. :Y Vind het ook onduidelijk allemaal. Ik heb standaard een doosje van de medicatie in m'n tas zitten, met daarop de sticker van de apotheek en persoonsgegevens. Ik neem nooit meer mee dan nodig (zit ook veel in de auto en kom ook af en toe in DL) en kreeg te horen dat als je het doosje laat zien het eigenlijk altijd wel in orde is. Maar ja, je leest ook verhalen van mensen die positief testten en vervolgens in één en al ellende terecht kwamen. Staat alleen nooit bij wat de situatie was, waarom ze moesten testen. Een drugstest krijg je inderdaad niet zomaar en als je een paaltje raakt is er niks aan de hand. Zouden die mensen dan met 200 tegen 5 auto's zijn geknald ofzo? Want dan snap ik echt wel waarom ze in de problemen terecht zijn gekomen. Zou de verzekering niet bellen, slapende honden idd.... Je rijdt keurig (of in elk geval zorg je dat je geen schade en/of boetes krijgt ;) ), zou zelf bang zijn dat ze vervolgens bij elke kleine kras moeilijk gaan doen.

Maar goed, het idee is gewoon niet zo fijn, dat het potentieel een probleem kan zijn. Ik troost me maar met de gedachte dat die paar keer dat ik iets te doen heb gehad met agenten op de weg er geen enkele reden was om een drugstest te doen (standaard alcoholcontroles, standaard douanevragen e.d.).

Er is trouwens wel een zero tolerance beleid op combinatiegebruik, dus geen alcohol drinken, ook niet dat ene biertje. In dit geval maakt het dan weer niet uit dat het medicatie is en geen recreatief drugsgebruik (voor zover ik weet en begrijp, maar correct me if I'm wrong). Nou weet ik niet hoe groot de kans is dat ze hier op testen (heel klein lijkt me), maar dit vind ik dan echt zo'n situatie die makkelijk te vermijden is.

Volgens mij moet je officieel idd een medicijnpapoort hebben als je naar het buitenland gaat, maar om even te tanken in DL is dat niet te doen, dus ik houd het bij mijn medicijndoosje en heb me voorgenomen om, zodra er enige twijfel of vragen zijn bij de politie, gewoon te vertellen dat ik medicatie gebruik en daar niet ontwijken of vaag om te doen. Geen idee of dat helpt, maar in elk geval maak je jezelf dan niet extra verdacht.
Uiteraard laat ik het dan weten :Y

Wat betreft het combinatiegebruik, dat is bij mij echt niet van toepassing :) Als ik moet rijden drink ik niet en als ik moet drinken (die ene hele keer per jaar) dan rij ik niet :) Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;) Ooh, en drugs gebruik ik niet :)

Voor zover ik weet moet je een medicijnenpaspoort mee de grens over als je de medicijnen zelf meeneemt, en dat doe ik buiten de vakantie om toch niet :s)
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')