abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 10:52:04 #51
5428 crew  miss_sly
pi_193813066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan de jongeren egoïstisch vinden maar de risicogroep die er meent op uit te moeten gaan is dat natuurlijk net zo goed
Als social distancing zo ongezond is als Viruswaanzin claimt, met zelfs verandering in DNA tot gevolg, dan geldt dat natuurlijk net zo voor mensen uit de risicogroepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:59:49 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193813121
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als social distancing zo ongezond is als Viruswaanzin claimt, met zelfs verandering in DNA tot gevolg, dan geldt dat natuurlijk net zo voor mensen uit de risicogroepen.
claimen ze dat echt? Wat een gekkies heb je toch :D
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 11:05:20 #53
5428 crew  miss_sly
pi_193813157
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jup :D
Ik zat de hoorzitting te luisteren en dat claimde Engel.
De expert die hij inschakelde nuanceerde dat geloof ik wat naar “op cel-niveau”, dus het zal wel gecompliceerder liggen en dat Engel het niet zo goed snapte :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193813192
Engel wilde toch juist een complete lockdown? 8)7
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:17:05 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193813218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Echt he :')

Wel jammer dat daardoor een serieuze discussie over maatregelen weer snel de prullenbak in kan omdat die complotgekken vaak het hardste schreeuwen.
pi_193813258
Kun je die hoorzitting eigenlijk nog ergens terugluisteren of terugkijken? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

En dan te bedenken dat niemand minder dan onze Maurice de Hond nogal fan was van Engel een paar weken terug. Hij noemde het interview van Engel in Weltschmertz "het beste interview over Corona dat ik in maanden heb gezien". Tja. Een mens kan zich vergissen, hè. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:24:57 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_193813294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:32 schreef Tarado het volgende:
was gisteren op een hotelterras, vrij relaxed maar wel met gepaste afstand tussen de tafels, vroeg aan de ober hoe het met de bezettingsgraad stond in het hotel en dat is minder dan 10%, daar moet dus zwaar geld bij.
Leuk hotel in mijn straat die een jaar geleden open was gegaan is ook alweer failliet. Alhoewel ik er wel vanuit ga dat zo'n hotel alle materialen en geld in een holding heeft staan zodat alleen het personeelsbestand failliet gaat en na de crisis weer opstart maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:27:01 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_193813321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:21 schreef Salina het volgende:
Kun je die hoorzitting eigenlijk nog ergens terugluisteren of terugkijken? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

En dan te bedenken dat niemand minder dan onze Maurice de Hond nogal fan was van Engel een paar weken terug. Hij noemde het interview van Engel in Weltschmertz "het beste interview over Corona dat ik in maanden heb gezien". Tja. Een mens kan zich vergissen, hè. ;)
Maurice de Hond zijn halve carrière is gebaseerd op mensen die zich in hem vergist hebben, dus dat komt wel goed uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:31:56 #59
40566 Ericr
Livewrong
pi_193813361
Interview met Maurice de H in het AD laat weer eens goed zien wat voor pedante lul hij is. Zo vol van zichzelf terwijl, pure tunnelvisie. Alleen zijn blik op de wereld is juist. Durft zich ook wetenschapper te noemen terwijl hij de begrippen causaliteit en correlatie amper lijkt te begrijpen. Of mischien ook wel maar is daarvoor geen plaats in de wereld van Maurice de H.
pi_193813609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nu is het opeens ernstig ziek. Je had het toch echt over uberhaupt ziek worden.

De meeste rond die leeftijd van de 25 worden helemaal niet ziek.

Ik ben blij dat de jeugd zn lolletje kan hebben, dan elke keer al dat gedoe over de hele bevolking projecteren. Genoeg mensen gehoord rond de 80 (ernstig risico) die hetzelfde vinden.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 12:07:03 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193813662
quote:
Republikein Tim Walters, mede-oprichter van de beweging ReOpen Maryland, heeft nu zelf het coronavirus onder de leden. Walters die zich verzet tegen coronamaatregelen in de Amerikaanse staat ging de afgelopen maanden zonder mondkapje naar bijeenkomsten en kerkdiensten.

In maart kreeg de gelovige Walters - die bijbelverzen citeert - last van een 'droog hoestje'. Donderdag bleek hij besmet met het virus. ,,Ik heb gisteren de diagnose Covid-19 gekregen'', schrijft hij op Facebook. ,,Hier zit ik dan, maanden nadat ik geen maskertje droeg. Het is grappig om te zien hoe grillig dit ding is.''

De 53-jarige conservatief heeft naar eigen zeggen suikerziekte en zijn gezondheid is niet al te best. Ondanks zijn besmetting weigert Walters mee te werken aan een contactonderzoek of persoonlijke informatie te delen met de overheidsinstanties. Wel adviseert hij zijn volgers om bij klachten, zoals hij zelf heeft, naar een arts te gaan
AD.nl
pi_193813753
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de jeugd zn lolletje kan hebben, dan elke keer al dat gedoe over de hele bevolking projecteren. Genoeg mensen gehoord rond de 80 (ernstig risico) die hetzelfde vinden.
Hoe kom je erbij dat ze helemaal niet ziek worden? Alleen kinderen onder de 12 lijken minder ziek te worden.
pi_193813947
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ze helemaal niet ziek worden? Alleen kinderen onder de 12 lijken minder ziek te worden.
Ik weet niet waar jij allemaal je info vandaan haalt, maar in de kranten komt enkel die handjevol uitzonderingen. Die enkele jongere die heel erg ziek word kan groot mee uitgepakt worden op de voorpagina.

Mensen die geen symptomen hebben, of nauwelijks wat merken melden zich natuurlijk niet bij de dokter voor een test, helemaal in die leeftijdscategorie niet.

Zwakkeren/ouderen/ongezonde levensstijl, dat is nu wel duidelijk als risicogroep. Het is geen kanker dat iedereen pakt, en het niet uit maakt of je er zo goed voor stond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 27-06-2020 12:47:27 ]
pi_193813976
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij allemaal je info vandaan haalt, maar in de kranten komt enkel die handjevol uitzonderingen. Die enkele jongere die heel erg ziek word kan groot mee uitgepakt worden op de voorpagina.

Mensen die geen symptomen hebben, of nauwelijks wat merken melden zich natuurlijk niet bij de dokter voor een test, helemaal in die leeftijdscategorie niet.
De wetenschappelijke onderzoek en officiële cijfers. Kranten zijn geen goede bron.
pi_193814114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De wetenschappelijke onderzoek en officiële cijfers. Kranten zijn geen goede bron.
ik weet het niet maar ik heb daar nauwelijks wat over gelezen. Kun je naar iets verwijzen waar % staan?
pi_193814115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner stond er in vrijwel alle tabellen dat het vooral 50+'ers zijn die op de IC liggen/echt ziek worden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen jongeren ziek kunnen worden; genoeg nare verhalen te vinden. Het is echter wel een minderheid. Of ik moet hebben gemist dat het jongeren net zo hard raakt.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 13:02:37 #67
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193814129
quote:

[..]

Ze krijgen veel minder klachten, maar dat betekent niet dat ze niet ziek worden. En ziek zijn, ook met nauwelijks klachten, betekent anderen besmetten. Daar houden de jongere generaties onvoldoende rekening mee op dit moment.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193814147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ze krijgen veel minder klachten, maar dat betekent niet dat ze niet ziek worden. En ziek zijn, ook met nauwelijks klachten, betekent anderen besmetten. Daar houden de jongere generaties onvoldoende rekening mee op dit moment.
Ik houd er meer rekening mee dan menig 50+er.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 13:06:36 #69
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193814157
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik houd er meer rekening mee dan menig 50+er.
Goedzo. De positieve uitzonderingen zijn er uiteraard ook.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193814268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Goedzo. De positieve uitzonderingen zijn er uiteraard ook.
Wow, wat ben jij ontzettend negatief. De wereld staat een ramp te wachten volgens jou. De afgelopen maanden heb ik de jongeren geen afstand zien houden onderling en toch nemen de besmettingen al maandenlang af.
Nu zijn er elke dag rond de 100 besmettingen, maar de doden blijven onverminderd laag. Ook gisteren is er nog weer een sterfgeval gemeld van 11 april.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 13:39:34 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_193814415
quote:

[..]

Ik ken wel wat mensen van 20-25 die het gehad hebben. Die stonden niet te lachen.
pi_193814424
quote:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoeveel jongeren echt wel hun best willen doen om ouderen zoveel mogelijk te ontwijken. Helpt dan alleen niet dat er een redelijke groep van die 50+'ers ook gewoon hun leven willen leven. Verbaast me van hoeveel kanten ik hoorde (en zelf nam ik hetzelfde waar) dat er best wel een aantal 50+'ers gewoon doorging met hun leven alsof er niks aan de hand was (dagtripjes met de trein, etc). En nee, dat betekent dus niet dat er geen ouderen zijn die zich thuis opsloten, want die waren er ook. Je zal procentueel gezien nooit zeker weten wat de grootste groep was. Wat wel valt te concluderen is dat het van twee kanten moet komen.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 13:53:36 #73
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193814569
quote:

[..]

Ik zie, en zag afgelopen maanden, toch vooral de ouderen die schijt hadden aan de afstand. In de supermarkt, op straat. Het zijn toch vooral de jongere mensen die opzij stappen om ruimte te maken terwijl ouderen stug door blijven lopen en geen ruimte maken.
pi_193814590
VS gisteren 47.000 nieuwe besmettingen.
pi_193814618
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:55 schreef Za het volgende:
VS gisteren 47.000 nieuwe besmettingen.
Én 600 doden. In april waren dat er nog dagelijks 2200
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')