Ja dat komt allemaal wel goedquote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:58 schreef Soldier2000 het volgende:
Amazon boven de 2700 dollar, met deze trend staat hij volgende week boven de 2800
Sowieso nauwelijks geraakt door corona:quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat komt allemaal wel goed
https://finance.yahoo.com/quote/AMZN?p=AMZN&.tsrc=fin-srch
Dat is precies de reden waarom die aandeel stijgt, net als Shopify.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Sowieso nauwelijks geraakt door corona:
[ afbeelding ]
Mooi aandeel voor een tweede golf
Kunnen we niet Ahold veel groter maken in de webwinkels. Bol.com is dik eindbaas. Misschien Coolblue gebruiken als fusiepartner o.i.d.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Sowieso nauwelijks geraakt door corona:
[ afbeelding ]
Mooi aandeel voor een tweede golf
Zullen ze wel de hoofdprijs voor moeten betalen aan de Van der Vormpjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:59 schreef ludovico het volgende:
Kunnen we niet Ahold veel groter maken in de webwinkels. Bol.com is dik eindbaas. Misschien Coolblue gebruiken als fusiepartner o.i.d.
Zal best, maar dat Amazon moet natuurlijk niet de grote speler worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Zullen ze wel de hoofdprijs voor moeten betalen aan de Van der Vormpjes.
Amazon is niet zo waardevol voor het pakjesverschuiven, maar voor de logistieke kennis en AWS. Dat heeft Bol en ook Coolblue niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zal best, maar dat Amazon moet natuurlijk niet de grote speler worden.
AWS?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Amazon is niet zo waardevol voor het pakjesverschuiven, maar voor de logistieke kennis en AWS. Dat heeft Bol en ook Coolblue niet.
Amazon Web Services. "De cloud".quote:
Owwwwwwwwwwwwquote:
Gratis brokers, i.e. bux zero oid. Stuk goedkoper maar niet geschikt voor grotere bedragen, ETF's, opties of whatever. Ook stuk minder aanbod.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:05 schreef Quotidien het volgende:
Is het gangbaar om met kleine bedragen in aandelen te handelen? Als je bijv met 100,- een aandeel koopt ben je dus al 4% kwijt aan transactiekosten (aankoop en verkoop). Dan kun je dus al nooit op volume traden omdat je marge daar te beperkt is.
Net een paar aandeeltjes gekocht en die zijn gelijk met 5% omhoog geschoten. Met crypto kun je dan zo verkopen en in je zak steken
Zit nu bij etoroquote:Op maandag 29 juni 2020 20:08 schreef leeell het volgende:
[..]
Gratis brokers, i.e. bux zero oid. Stuk goedkoper maar niet geschikt voor grotere bedragen, ETF's, opties of whatever. Ook stuk minder aanbod.
Maar prima om mee te beginnen. Zelf daghandel ik er een beetje op en heb ik voor de serieuze zaken een andere broker.
Je geeft zelf het antwoord al. Het is niet logisch om met zulke kleine bedragen in aandelen te handelen. Zelfs al heb je een zeer goedkope broker. Ik zou met minimaal enkele duizenden euro's beleggen.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:05 schreef Quotidien het volgende:
Is het gangbaar om met kleine bedragen in aandelen te handelen? Als je bijv met 100,- een aandeel koopt ben je dus al 4% kwijt aan transactiekosten (aankoop en verkoop). Dan kun je dus al nooit op volume traden omdat je marge daar te beperkt is.
70% gepakt, was rond de 150% maar de daling werd me te veel.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:45 schreef Raw85 het volgende:
Ja, gewoon om eens te volgen hoe zo’n situatie verloopt. Stijgt en daalt per sec haha. Klein bedrag trouwens hoor.
Dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:25 schreef Arkai het volgende:
Goud stijgt ook gigantisch. Wat extra bizar is dat het voornamelijk institutionele vraag is die de prijs opdrijft. Zouden de hoge inflatieverwachtingen dan toch niet volledig uit de lucht gegrepen zijn?
Je hebt ze keihard nodig maar nog steeds gaan ze keihard failliet. Toch vreemd. Bouwen we zoveel minder dan 20 jaar terug?quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ze zeggen toch altijd dat het slechte nieuws al verwerkt is in de koers?
BAM komt met winstwaarschuwing. Wordt geraakt door coronacrisis en problemen bij BAM International. Verlies van 130- tot 150 miljoen (verlies voor belastingen).
Je wist dat deze waarschuwing ging komen maar toch zakt de koers 13 procent. We gaan nog harde klappen krijgen aankomend half jaar.
Ja in Nederland bouwen er niet meer he , we hebben hier last van stikstof en PFASquote:Op donderdag 2 juli 2020 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ze zeggen toch altijd dat het slechte nieuws al verwerkt is in de koers?
BAM komt met winstwaarschuwing. Wordt geraakt door coronacrisis en problemen bij BAM International. Verlies van 130- tot 150 miljoen (verlies voor belastingen).
Je wist dat deze waarschuwing ging komen maar toch zakt de koers 13 procent. We gaan nog harde klappen krijgen aankomend half jaar.
alleen de inflatie die merk je niet, pas over een jaar als de grondstoffen die fors duurder worden , leiden tot hogere prijzen, dan gaat ook de rente flink omhoogquote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:25 schreef Arkai het volgende:
Goud stijgt ook gigantisch. Wat extra bizar is dat het voornamelijk institutionele vraag is die de prijs opdrijft. Zouden de hoge inflatieverwachtingen dan toch niet volledig uit de lucht gegrepen zijn?
Hier zit ik ff niet op te wachten, doe maar ff inflatie zonder rente.quote:
Hoeveel aandelen heb je in PostNL en waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 18:11 schreef ludovico het volgende:
PostNL
Nog ff 150% en ik ben weer blij. 4.5 ofzo lijkt me mooie koers.
Dat klopt. Er wordt zelfs gesproken over een potentiële stijging van de CPI-inflatie van 5-10% binnen 1 tot 3 jaar. In principe is dat het mikpunt van de centrale banken sinds lange tijd maar is het ze tot zover niet gelukt.quote:Op donderdag 2 juli 2020 16:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alleen de inflatie die merk je niet, pas over een jaar als de grondstoffen die fors duurder worden , leiden tot hogere prijzen, dan gaat ook de rente flink omhoog
https://finance.yahoo.com/quote/FSM/quote:Op donderdag 2 juli 2020 18:34 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dat klopt. Er wordt zelfs gesproken over een potentiële stijging van de CPI-inflatie van 5-10% binnen 1 tot 3 jaar. In principe is dat het mikpunt van de centrale banken sinds lange tijd maar is het ze tot zover niet gelukt.
De rente zal inderdaad omhoog gaan maar als je daar nu van wil profiteren moet je of inflation linked bonds gaan kopen op jezelf diep in de schulden steken tegen lage rente en hier inflatiegevoelige assets mee kopen (= gratis geld als de inflatie stijgt). Goud is dan natuurlijk een vreemde eend in de bijt omdat we vaak in de veronderstelling zijn dat dit een waardevaste commodity is maar in werkelijkheid een enorm volatiele klasse is om in te beleggen. Waarom centrale banken massaal goud opkopen kan ik dan ook niet helemaal plaatsen.
voorbeeld van een silver stockquote:
En ook over stagflatie. Er zal best wel wat opwaartse druk op de cpi komen, maar ik vraag me af of zulke percentages kunnen landen in een economie waar structureel minder te besteden is.quote:Op donderdag 2 juli 2020 18:34 schreef Arkai het volgende:
Er wordt zelfs gesproken over een potentiële stijging van de CPI-inflatie van 5-10% binnen 1 tot 3 jaar.
Ik denk dat dat juist het horrorscenario voor cb's wordt. Ja, dat is feitelijk hun enige mandaat, maar ze hebben zich nu diep ingegraven in, feitelijk, het backstoppen van van alles en nog wat dat uiteindelijk alleen maar mogelijk is of blijft bij een constante lage rente.quote:In principe is dat het mikpunt van de centrale banken sinds lange tijd maar is het ze tot zover niet gelukt.
En wat denk je van het pensioen schandaal??quote:Op donderdag 2 juli 2020 18:44 schreef nostra het volgende:
[..]
En ook over stagflatie. Er zal best wel wat opwaartse druk op de cpi komen, maar ik vraag me af of zulke percentages kunnen landen in een economie waar structureel minder te besteden is.
[..]
Ik denk dat dat juist het horrorscenario voor cb's wordt. Ja, dat is feitelijk hun enige mandaat, maar ze hebben zich nu diep ingegraven in, feitelijk, het backstoppen van van alles en nog wat dat uiteindelijk alleen maar mogelijk is of blijft bij een constante lage rente.
Neuh, daarom maak ik me ook niet zo druk wat het DC potje dat in rendementslurpende fondsen-van-fondsen belegt uiteindelijk oplevert, maar regel ik zelf wel wat.quote:Op donderdag 2 juli 2020 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
En weet jij wat je gaat krijgen , als je ooit pensioen krijgt ??
weet jiij wat je er via de werkgever maandelijks in stoptquote:Op donderdag 2 juli 2020 19:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, daarom maak ik me ook niet zo druk wat het DC potje dat in rendementslurpende fondsen-van-fondsen belegt uiteindelijk oplevert, maar regel ik zelf wel wat.
Ja, dat zijn bizarre premies, maar nee, die ken ik niet, want ik zal niet snel bij het ABP of PFZW aangesloten zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2020 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
weet jiij wat je er via de werkgever maandelijks in stopt
met een 50.000 euro bruto ?/
nog ffquote:Op donderdag 2 juli 2020 19:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat zijn bizarre premies, maar nee, die ken ik niet, want ik zal niet snel bij het ABP of PFZW aangesloten zijn.Nu zit jij overigens aan de goede kant met jouw leeftijd, dus ik zie geen reden tot klagen.
Ehhh op dit moment +- 1/3e van mijn totale portefeuille waarde.quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:33 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoeveel aandelen heb je in PostNL en waarom?
Ik wilde UPC nog kopen, maar op de TSX op DeGiro lijk je alleen op closingprijs te kunnen handelen, dat schiet niet echt op.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:22 schreef One_conundrum het volgende:
jongons, ik heb al vaak gezegd uranium, maar nu lijkt het toch wel echt te gaan gebeuren.
Keb al wat.... Hoeveel keer over de kop denk je dan? Cameco heb ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:22 schreef One_conundrum het volgende:
jongons, ik heb al vaak gezegd uranium, maar nu lijkt het toch wel echt te gaan gebeuren.
Hier wat recent theses
https://www.theassay.com/(...)w-918382730424885248
https://twitter.com/quakes99/status/1278880889561178112
Risky.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef nostra het volgende:
Wat stukjes Arrow Global opgepakt. Kopen non-performing loans op van financials (kapitaalintensief) en servicen die portefeuilles voor derden (kapitaalarm), prima combo op zich. Hebben paar jaar terug nog Vesting en Focum in NL van HAL gekocht.
Hard afgestraft door corona, maar nmm op de middellange termijn juist een prima opportunity, die npl's komen straks (12-18 maand) echt tegen ramsjprijzen op de markt met IFRS9/Basel-IV, terwijl ook de koopkant opdroogt en zij door een combo van fund management en eigen kapitaal in ieder geval 1 miljard aan onbenut capital commitment hebben staan. Op korte termijn zal asset management / servicing business juist een vlucht nemen - ze betalen ook hun furloughed werknemers 100 procent door om straks meteen te kunnen schakelen.
Wel tikkeltje agressief gefinancierd met 4x ebitda, dus niet iedereen moet meteen in forbearance mode schieten, maar debt maturet pas in 2024 en rechtbanken zijn inmiddels weer open, dus dat hele proces moet weer gaan lopen.
Voor een termijn van een jaar of twee.
Klopt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |