abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193773401

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193773407
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:12 schreef Tjacka het volgende: Wat mag er vanaf 1 julo?
Hoeren neuken Kroegen blijven nog wel dicht @JanCees
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193773411
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:12 schreef mootie het volgende:

[..]

Ze komen toch niet uit een ei. Even opzoeken wat de afstand is in het betreffende land en klaar.
Voor menigeen ligt Benidorm gewoon in Nederland
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:17:06 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193773432
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Voor menigeen ligt Benidorm gewoon in Nederland
Friet van Piet.
pi_193773444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Monty Python had heerlijke sketches kunnen maken over die 1,5 meter en het coronabeleid.
Ik denk dat die door één of andere sneeuwvlokjesgroep weer heel snel worden afgebrand omdat ze niet politiek correct genoeg zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_193773469
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

Hoeren neuken Kroegen blijven nog wel dicht @:jancees
Jaaaa maar ook festivals???
Groot fan van User Wotte
pi_193773485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Jaaaa maar ook festivals???
Als ze zich aan de 1,5 meter houden en gezondheidscheck doen aan de poort. Anders geen vergunning :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193773510
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als ze zich aan de 1,5 meter houden en gezondheidscheck doen aan de poort. Anders geen vergunning :')
Die 'gezondheidscheck' is een wassen neus, dat kun je nu al zeggen. "Heeft u klachten?" "*UCHE*HATSJOE* Nee hoor." scant polsbandje "Goed, loop maar door."
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:23:06 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193773528
quote:

[..]

Zo'n gezondheidscheck stelt toch geen reet voor, zet er een paar studenten a 10 euro per uur neer die dat script met standaardvragen afdraaien en je kan open.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:23:14 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193773531
quote:

[..]

Festivals op 1,5 meter :')

Gewoon bier tanken in de tuin dus met een muziekje erbij.
pi_193773533
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

Hoeren neuken Kroegen blijven nog wel dicht @:jancees
Dus als ik het goed snap:

* iets te knus aanpappen met random meisje op terras of strand --> breek je daarbij de 1,5 meter dan is het een klap in het gezicht van de helden van de zorg en in theorie een boete
* hoer neuken die er al 25 gehad heeft die dag (er is wat in te halen tenslotte) --> no problem, geen gevaar voor volksgezondheid

_O_
pi_193773536
quote:

[..]

Mooi eindelijk ruimte heb sauna ook al geboekt op 2 julo

_O_
Groot fan van User Wotte
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:24:50 #14
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193773550
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:23 schreef belanov het volgende:

[..]

* hoer neuken die er al 25 gehad heeft die dag (er is wat in te halen tenslotte) --> no problem, geen gevaar voor volksgezondheid
Tuurlijk, want de hoeren hebben een protocol dat ze uit de "natte ademzones" van een klant blijven en omgekeerd.

Uitgebreid tongen kun je dus vergeten. Blowjobs ook.
pi_193773558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tuurlijk, want de hoeren hebben een protocol dat ze uit de "natte ademzones" van een klant blijven en omgekeerd.

Uitgebreid tongen kun je dus vergeten. Blowjobs ook.
Toch met condoom
Groot fan van User Wotte
pi_193773563
quote:

[..]

* iets te knus aanpappen met random meisje op terras of strand --> breek je daarbij de 1,5 meter dan is het een klap in het gezicht van de helden van de zorg en in theorie een boete

_O_
Ja. Dit kabinet😂
pi_193773576
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Festivals op 1,5 meter :')

Gewoon bier tanken in de tuin dus met een muziekje erbij.
Voor food truck festivals kan het prima natuurlijk. Muziek is lastiger al ben ik ook wel op locaties geweest waar dat prima kon.
pi_193773592
quote:

[..]

_O_
Fuckbuddy was toch oke? Dus dat random meisje gewoon meer dan een keer plezieren.
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:27:51 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193773598
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:25 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja. Dit kabinet😂
Het is overduidelijk dat ze geen keuze willen/durven maken en dus weer met een half-half oplossing komen aanzetten.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:23 #20
5428 crew  miss_sly
pi_193773606
quote:

[..]

En op stoelen, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:41 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193773610
quote:

[..]

_O_
Wat nou als dat meisje op het strand toevallig sekswerker van beroep is?

Mag je dan niet aanpappen omdat ze niet in functie is?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:41 #22
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193773611
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:04 schreef OProg het volgende:

[..]
Op dit moment 1 IC opname per dag. Wat is nu je volgende standpunt. Al het verkeer verbieden? Want daar gaan mensen van dood en naar de IC?
Het gaat mij is essentie niet om absolute aantallen, wel om de strategische beleidskeuzes. Ik ben bang dat het me niet direct gaat lukken om mijn punt hier in een post goed over te brengen. Daarom verwijs ik je graag door naar deze podcast, waar de verschillen tussen mitigatie (Nederland) en containment (groot deel van de rest van de wereld) helder worden uitgelegd.

Of kijk op de website van Containment Nu als je meer wilt weten over de verschillende keuzes die landen maken.

Nederland kan imo beter een voorbeeld nemen aan een land als Zuid-Korea, dat al maanden een zeer duidelijk beleid van indammen voert (zo ver mogelijk terug naar nul) en daar ook fantastische resultaten mee boekt. Uiteindelijk ook veel beter voor economie, volksgezondheid en maatschappij. Zoals in dit rapport ook wetenschappelijk is onderbouwd.

DavidIkkersheim twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 08:11:10 1. Vandaag publiceren KPMG en VU (@XanderKoolman) rapport: 'De tweede golf dat zijn wij.' Samenvatting:
🔸Indamstrategie levert 123 (!) MRD EUR op en bespaart tot 50.000 COVID-19 doden
🔸versnellen test en bron en contactonderzoek genoeg om indamstategie te laten werken
👇 https://t.co/ky0GgGCF5G reageer retweet
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_193773721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het gaat mij is essentie niet om absolute aantallen, wel om de strategische beleidskeuzes. Ik ben bang dat het me niet direct gaat lukken om mijn punt hier in een post goed over te brengen. Daarom verwijs ik je graag door naar deze podcast, waar de verschillen tussen mitigatie (Nederland) en containment (groot deel van de rest van de wereld) helder worden uitgelegd.

Of kijk op de website van Containment Nu als je meer wilt weten over de verschillende keuzes die landen maken.

Nederland kan imo beter een voorbeeld nemen aan een land als Zuid-Korea, dat al maanden een zeer duidelijk beleid van indammen voert (zo ver mogelijk terug naar nul) en daar ook fantastische resultaten mee boekt. Uiteindelijk ook veel beter voor economie, volksgezondheid en maatschappij. Zoals in dit rapport ook wetenschappelijk is onderbouwd.

DavidIkkersheim twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 08:11:10 1. Vandaag publiceren KPMG en VU (@:XanderKoolman) rapport: 'De tweede golf dat zijn wij.' Samenvatting:
🔸Indamstrategie levert 123 (!) MRD EUR op en bespaart tot 50.000 COVID-19 doden
🔸versnellen test en bron en contactonderzoek genoeg om indamstategie te laten werken
👇 https://t.co/ky0GgGCF5G reageer retweet
Voor indammen ben je toch ook afhankelijk van de rest van de wereld. Of iig van de EU. Verder zie ik dat er vooral gerekend wordt adhv consumptie. Maar zaken dichthouden kost de overheid ook geld. Sowieso geen hoge pet op van KPMG. Die hebben de schijn een beetje tegen. Die kunnen al snel recht breien wat krom is.

De westerse landen die ze als voorbeeld noemen zijn of eilanden of klein. Sowieso logisch dat het op IJsland beter te managen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 24-06-2020 20:44:43 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:49:56 #24
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193773850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Voor indammen ben je toch ook afhankelijk van de rest van de wereld. Of iig van de EU. Verder zie ik dat er vooral gerekend wordt adhv consumptie. Maar zaken dichthouden kost de overheid ook geld. Sowieso geen hoge pet op van KPMG. Die hebben de schijn een beetje tegen. Die kunnen al snel recht breien wat krom is.
Ik kan je aanraden om het hele rapport door te lezen, staan imo een hoop goede en logische aanbevelingen in. Ik weet niet zoveel van KPMG en hun bedoelingen, maar weet wel dat de VU-gezondheidseconoom die heeft meegeschreven veel verstand van zaken heeft. Volg hem al maanden op twitter en ben het met vrijwel alles wat hij zegt eens.

Uiteraard ben je voor duurzaam/blijvend indammen afhankelijk van de rest van de wereld, in het bijzonder de meest nabijgelegen landen. Gelukkig spreken de meeste landen zich hier ook gewoon voor uit en nemen ze maatregelen om het aantal besmettingen zo ver mogelijk terug te dringen (massaal testen, extreem goed BCO uitvoeren). Nederland doet alles een beetje half, tot noch toe althans. Ik begrijp niet zo goed dat Nederland niet gewoon de lijn van Duitsland heeft gevolgd en in veel eerder stadium werk had gemaakt van het testen van [iedereen en het uitvoeren van een effectief bron- en contactonderzoek. Onze regering heeft de bestrijding de afgelopen maanden substantieel anders aangepakt. Daarom zie je ook zulke grote verschillen in aantal slachtoffers. In Nederland is de verspreiding veel wijder geweest dan in veel andere landen. Voor een deel op het conto te schrijven van de 'intelligente lockdown', maar vooral omdat het opschalen van testen en het in werking stellen van BCO zo térgend traag ging.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_193773946
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:49 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden om het hele rapport door te lezen, staan imo een hoop goede en logische aanbevelingen in. Ik weet niet zoveel van KPMG en hun bedoelingen, maar weet wel dat de VU-gezondheidseconoom die heeft meegeschreven veel verstand van zaken heeft. Volg hem al maanden op twitter en ben het met vrijwel alles wat hij zegt eens.

[ afbeelding ]

Uiteraard ben je voor duurzaam/blijvend indammen afhankelijk van de rest van de wereld, in het bijzonder de meest nabijgelegen landen. Gelukkig spreken de meeste landen zich hier ook gewoon voor uit en nemen ze maatregelen om het aantal besmettingen zo ver mogelijk terug te dringen (massaal testen, extreem goed BCO uitvoeren). Nederland doet alles een beetje half, tot noch toe althans. Ik begrijp niet zo goed dat Nederland niet gewoon de lijn van Duitsland heeft gevolgd en in veel eerder stadium werk had gemaakt van het testen van [iedereen en het uitvoeren van een effectief bron- en contactonderzoek. Onze regering heeft de bestrijding de afgelopen maanden substantieel anders aangepakt. Daarom zie je ook zulke grote verschillen in aantal slachtoffers. In Nederland is de verspreiding veel wijder geweest dan in veel andere landen. Voor een deel op het conto te schrijven van de 'intelligente lockdown', maar vooral omdat het opschalen van testen en het in werking stellen van BCO zo térgend traag ging.
Dat van dat men niet meteen is gaan testen snap ik ook niet. Zal wel zuinigheid zijn. Of het heel veel uitmaakt? Kwaad was al feb al geschied. Vrijwel alle besmettingen vonden plaats voor of vlak na de intelligente lockdown. In feb zelf had men het verschil kunnen maken.

Verschillen in de landen kunnen overigens ook goed andere oorzaken hebben. Sociologische. Of demografische zoals in Italie. Niet per se enkel de aanpak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')