Kennelijk niet. Want ik zie al weken groepsvorming op straat en de cijfers zijn nog steeds prima.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.
Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees is 2-4 weken een betere gok.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Want ik zie al weken groepsvorming op straat en de cijfers zijn nog steeds prima.
En de politie ziet dat ook want die staan erbij en kijken er naar. Ik vind dat onwenselijk. Schrap dan die verplichting
Het wordt steeds langer, de Dampiek kunnen we dus deze week nog verwachten?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees 2-4 weken een betere gok.
Maar het lijkt mee te vallen inderdaad. Ik vraag me af of dat niet ook een beetje komt doordat mensen met symptomen gelukkig erg voorzichtig zijn.
Dat zegt hij toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het wordt steeds langer, de Dampiek kunnen we dus deze week nog verwachten?
Volgensmij wordt dat al sinds het begin genoemd maar wellicht lees ik andere bladenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het wordt steeds langer, de Dampiek kunnen we dus deze week nog verwachten?
Dat laatste zou wel eens één van de effectiefste regels kunnen zijn. Volgens mij hield het gros van NL hier voor de coronacrisis geen enkele rekening mee, waar ze in delen van Azië al jaren mondkapjes dragen om bijv griep of verkoudheid niet verder te verspreiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees 2-4 weken een betere gok.
Maar het lijkt mee te vallen inderdaad. Ik vraag me af of dat niet ook een beetje komt doordat mensen met symptomen gelukkig erg voorzichtig zijn.
Inderdaad ik heb er nog nooit over nagedacht om een griepprik te halen bijvoorbeeld maar zelfs daar begin ik iets anders over te denken in het kader van dat het ook mijn omgeving helpt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat laatste zou wel eens één van de effectiefste regels kunnen zijn. Volgens mij hield het gros van NL hier voor de coronacrisis geen enkele rekening mee, waar ze in delen van Azië al jaren mondkapjes dragen om bijv griep of verkoudheid niet verder te verspreiden.
Heel veel succes met handhaven. Door de nieuwe versoepelingen zal er nog meer te handhaven vallen want geen hond gaat hier zich aan houden. En de cijfers gaan alleen maar dalen en dalen. Zo doofde de beloofde anderhalvemetermaatschappij natte droom als een nachtkaars.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.
Er zijn echt veel mensen die zich er nog wel aan houden. De wereld is echt wat meer gevarieerd dan jij hem schetst. Ik zie en hoor het om me heen, en ook hier op Fok zie je in andere topics dan deze echt ook nog veel mensen die wel afstand willen houden nog. En daar is niets mis mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel veel succes met handhaven. Door de nieuwe versoepelingen zal er nog meer te handhaven vallen want geen hond gaat hier zich aan houden. En de cijfers gaan alleen maar dalen en dalen. l.
Ieder zijn goed recht natuurlijkquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn echt veel mensen die zich er nog wel aan houden. De wereld is echt wat meer gevarieerd dan jij hem schetst. Ik zie en hoor het om me heen, en ook hier op Fok zie je in andere topics dan deze echt ook nog veel mensen die wel afstand willen houden nog. En daar is niets mis mee.
En als de cijfers alleen maar blijven dalen, is dat heel erg mooi en fijn.
Zou het kunnen dat je derhalve vooral je eigen bubbel ziet, daarmee inkleurt dat geen hond zich er meer aan houdt, maar dat dat in andere groepen in de samenleving heel anders kan zijn?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ieder zijn goed recht natuurlijkik zie het echter anders in de praktijk, vooral jonge mensen die zich er niet aan houden. Je hebt er niet bewust schijt aan, nee het gaat gewoon vanzelf, want het gaat tegen de natuur in. De angst is nu wel weg en daarmee de noodzaak van veel mensen om 1.5 meter afstand te houden ook.
Ik denk dat mensen die zich er wel netjes aan houden dat onbewust hiervoor ook al deden, dan wel niet zo strikt, en zich vrijwel niet in situaties begaven waar men dichter op elkaar zit. Die mensen zul je dan ook nooit horen over dat ze het vervelend vinden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ieder zijn goed recht natuurlijkik zie het echter anders in de praktijk, vooral jonge mensen die zich er niet aan houden. Je hebt er niet bewust schijt aan, nee het gaat gewoon vanzelf, want het gaat tegen de natuur in. De angst is nu wel weg en daarmee de noodzaak van veel mensen om 1.5 meter afstand te houden ook.
Dramatisch slecht geschreven stuk, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-weer-volledig-open/
Mooi stuk vond ik dit over de psychologische effecten van deze geschetste anderhalvemetermaatschappij. Goed voorbeeld over jonge kinderen/pubers en ik ben blij dat er nu ook wat meer tegengeluid komt en er ook andere effecten aan het licht komen dan alleen corona en IC's en een reproductiegetal waar we op moeten letten.
Ik ontken niet dat ik een beetje in een bubbel zit ja. Ik ga niet veel om met "oudere" mensen. Ik ben begin 20 en ik ga dus ook om met begin 20'ers. Die houden geen 1.5 meter afstand wanneer ik met hun afspreek en vinden het allemaal onzin. Ook collegas vinden dit nu om maar een voorbeeld te noemen. Bij mij in de stad springt niemand meer krampachtig opzij, gewoon een gezonde afstand zoals altijd. De bordjes en looplijnen wekken de schijn dat er nog sprake is van een 1.5 meter maatschappij.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je derhalve vooral je eigen bubbel ziet, daarmee inkleurt dat geen hond zich er meer aan houdt, maar dat dat in andere groepen in de samenleving heel anders kan zijn?
Klopt, er word gedaan alsof we bij iedereen constant in hun nek aan het hijgen waren of elkaar knuffels gaven bij wijze van spreken voor corona. Terwijl iedereen wel een gepaste gezonde afstand bewaarde, (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die zich er wel netjes aan houden dat onbewust hiervoor ook al deden, dan wel niet zo strikt, en zich vrijwel niet in situaties begaven waar men dichter op elkaar zit. Die mensen zul je dan ook nooit horen over dat ze het vervelend vinden.
Gewoon nooit meer après ski en nooit meer carnavalquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, er word gedaan alsof we bij iedereen constant in hun nek aan het hijgen waren of elkaar knuffels gaven bij wijze van spreken voor corona. Terwijl iedereen wel een gepaste gezonde afstand bewaarde, (uitzonderingen daar gelaten).
Welnee. Zelfs als het vaccin er niet komt dan hebben dan ook grote vooruitgang geboekt bij behandeling van zwaar getroffenenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:33 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Gewoon nooit meer après ski en nooit meer carnaval
Kom jaarlijks nog iets van een maand of twee in Nederland en ik kane niet aan de indruk onttrekken dat kroegen, cafés en clubs (een groot gedeelte van het nachtleven) toch behoorlijk hutjemutje is.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, er word gedaan alsof we bij iedereen constant in hun nek aan het hijgen waren of elkaar knuffels gaven bij wijze van spreken voor corona. Terwijl iedereen wel een gepaste gezonde afstand bewaarde, (uitzonderingen daar gelaten).
4 weken maar, ik denk eerder 3 maanden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees is 2-4 weken een betere gok.
Speelt denk ik ook wel mee. Niet alsof we voor Corona allemaal bij elkaar op schoot zaten op de meeste plekken.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die zich er wel netjes aan houden dat onbewust hiervoor ook al deden, dan wel niet zo strikt, en zich vrijwel niet in situaties begaven waar men dichter op elkaar zit. Die mensen zul je dan ook nooit horen over dat ze het vervelend vinden.
Ik denk dat mijn 'bubbel' redelijk divers is. Maar ik merk hetzelfde hoor. Van jong tot oud, de angst is er af bij mensen. En dat leidt tot losser gedrag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je derhalve vooral je eigen bubbel ziet, daarmee inkleurt dat geen hond zich er meer aan houdt, maar dat dat in andere groepen in de samenleving heel anders kan zijn?
nee denk het niet. Er is maar een heel klein gebied in DLD met veel besmettingen, en Duitsers zijn wel bereid om zich te laten testen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:40 schreef quirina het volgende:
De tweede golf komt straks met de Duitse toeristen mee die allemaal naar het strand willen.
Wedden?
Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:40 schreef quirina het volgende:
De tweede golf komt straks met de Duitse toeristen mee die allemaal naar het strand willen.
Wedden?
De VS bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik lees eigenlijk vooral dat het aantal besmettingen wereldwijd enorm toenemen maar hoe zit dat eigenlijk met ziekenhuisopnames en doden? Daar lees ik eigenlijk nog maar weinig over.
Of ik lees de verkeerde artikelen, dat kan ook..
Kijk eens aanquote:Op dinsdag 23 juni 2020 22:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De VS bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/amp(...)tionale-feestdag.amp
Dit is gratis geld.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:40 schreef quirina het volgende:
Wedden?
twitter:AnnemarieGelder twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 10:54:40Minister de Jonge probeert stiekem de vrije artsenkeuze af te schaffen. ‘Het lijkt er op dat hij deze spoedwet er even door wilde drukken, nu het gepeupel toch te druk was met corona en het niet in de gaten zou hebben.’ https://t.co/SkeCXHNRU8 via @telegraaf reageer retweet
Dat denk ik niet. Op het strand (in de buitenlucht) is de kans op een besmetting erg klein. En zoals een user ook al noemde, er is slechts een opleving in een kleine regio in Duitsland.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:40 schreef quirina het volgende:
Wedden?
quote:
Dat filmpje is pas gruwelquote:
Ik moet zeggen dat voor mij het boeiende aan de bevindingen van Maurice niet eens zijn waar besmettingen niet gebeuren. Ik maak me vooral druk over waar ze wel gebeuren. Daarom is het ook prima. wat iemand als Jaap Goudsmit ook aangaf - wereldberoemd onderzoeker naar aids en griep - dat het goed is dat er iemand als hij de druk er op zet om scherp te blijven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]hopelijk hapt iemand, interessant debat kan dat worden. Maurice staat wel degelijk open voor kritiek. Dit laat hij ook heel vaak merken in zijn uiteenzettingen.
Waarom zou je dit weer willen oprakelen? Echt.. wat is je doel?quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:20 schreef Ansachteraf het volgende:
Ik zat net een filmpje treurig filmpje te kijken.
Het is wel van Maart maar ik krijg het niet op de site, er staat dat je dit op ''je'' site kan plaatsen,
maar dat werkt niet.
<iframe data-src="https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/524648/?no_cache=1" style="visibility:hidden;" width="560" height="315" frameborder="0" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Dan kan ik alleen de link geven.
Een arts ik tranen![]()
Heftig!
https://eenvandaag.avrotr(...)is-echt-oorlogswerk/
De Nederlandse Karin werkt in een klein ziekenhuis in Italië. De werkomstandigheden zijn voor het zorgpersoneel daar erg zwaar. Ze maakt zich zorgen over de situatie in Nederland. "Ik vraag me af: hebben zij het wel in de gaten?"
Karin Bröring is een Nederlandse anesthesist. Momenteel werkt ze in een ziekenhuis in Italië. De periode sinds de coronacrisis is uitgebroken noemt ze 'surreëel'. "Het is een absurde tijd, het lijkt net of het niet echt gebeurt. Dan denk je: 'Morgen is het over'. Dat is natuurlijk niet zo."
Patiënten naar huis om ruimte te maken
"Het gaat zo snel. In 10 dagen hebben we zeventig patiënten opgenomen. Gisteren hadden we acht patiënten die aankwamen, eergisteren tien. En daar zitten ook jonge mensen tussen", vertelt Karin. In het ziekenhuis waar zij werkt is al sprake van ruimtetekorten. "Gisteren moesten we verplicht op zoek naar patiënten die we naar huis konden sturen, of een andere plek waar ze geïsoleerd opgenomen konden worden. Omdat er andere patiënten opgenomen moesten worden."
De werkomstandigheden voor het medisch personeel zijn zwaar. "Gisteren was een van de moeilijkste dagen, toen waren we met z'n tweeën en moesten we 35 patiënten verzorgen, waaronder een aantal waar het niet goed mee gaat."
en daar kan je het filmpje zien,
Als je wil natuurlijk.
En op welk punt wijkt dat beeld af van het Nederlandse?quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:26 schreef Elan het volgende:
Vandaag in Duitsland geweest (Essen) heb het idee dat men daar wel al een stuk makkelijker denkt en doet als hier.
De terrassen zaten behoorlijk vol en op veel plekken zaten de mensen veel dichter op hun buren dan de anderhalve meter, tafels stonden ook behoorlijk dicht op elkaar (als je niet op paste botste je met het schuiven tegen de stoel of tafel van je buren).
In het overdekte gedeeltes waren overal looprichtingen aangebracht met stickers (waar niemand zich aan hield) en waren mondkapjes verplicht (hield wel iedereen zich aan). Winkels waren druk. Geen restricties aan bezoekersaantallen of zichtbare beveiliging.
Buiten geen looplijnendus krioelde iedereen als vanouds door elkaar en droeg eigenlijk niemand een mondkapje. Het was ook zeer druk voor een dinsdagmiddag.
Heb dan toch het idee dat wij hier veel braver zijn en onze regels effectiever zijn bijvoorbeeld met afstand houden.
Met name qua drukte in de horeca, hele grote terrassen en restaurants die ook behoorlijk vol zaten.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En op welk punt wijkt dat beeld af van het Nederlandse?
Dat gaat onbewust. Ik zie niemand meer echt afstand houden. Mensen zijn niet meer angstig (en terecht)quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:32 schreef Elan het volgende:
[..]
al is dat in NL ook steeds vaker teveel gevraagd.
Maar juist die anderhalve meter van alle beperkingen lijkt het blijvertje.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat gaat onbewust. Ik zie niemand meer echt afstand houden. Mensen zijn niet meer angstig (en terecht)
Laten we weer enigszins normaal doen en het normale leven weer oppakken.
Het 'nieuwe normaal' is namelijk niet normaal maar behoorlijk onnatuurlijk.
In theorie ja.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar juist die anderhalve meter van alle beperkingen lijkt het blijvertje.
Ook met de versoepelingen die morgen worden afgekondigd zal dat blijven gelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |