abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:53:11 #1
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193756490

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193756515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.
Kennelijk niet. Want ik zie al weken groepsvorming op straat en de cijfers zijn nog steeds prima.
En de politie ziet dat ook want die staan erbij en kijken er naar. Ik vind dat onwenselijk. Schrap dan die verplichting
zie email 27 oktober
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:58:44 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193756555
nevermind

[ Bericht 98% gewijzigd door ondeugend op 23-06-2020 18:59:26 (ik praat poep) ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:58:51 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193756557
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kennelijk niet. Want ik zie al weken groepsvorming op straat en de cijfers zijn nog steeds prima.
En de politie ziet dat ook want die staan erbij en kijken er naar. Ik vind dat onwenselijk. Schrap dan die verplichting
Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees is 2-4 weken een betere gok.

Maar het lijkt mee te vallen inderdaad. Ik vraag me af of dat niet ook een beetje komt doordat mensen met symptomen gelukkig erg voorzichtig zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 23-06-2020 19:04:25 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193756590
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees 2-4 weken een betere gok.

Maar het lijkt mee te vallen inderdaad. Ik vraag me af of dat niet ook een beetje komt doordat mensen met symptomen gelukkig erg voorzichtig zijn.
Het wordt steeds langer, de Dampiek kunnen we dus deze week nog verwachten?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:03:25 #6
5428 crew  miss_sly
pi_193756600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch helemaal niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:03:40 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193756604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Volgensmij wordt dat al sinds het begin genoemd maar wellicht lees ik andere bladen :D
pi_193756609
quote:

[..]

Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees 2-4 weken een betere gok.

Dat laatste zou wel eens één van de effectiefste regels kunnen zijn. Volgens mij hield het gros van NL hier voor de coronacrisis geen enkele rekening mee, waar ze in delen van Azië al jaren mondkapjes dragen om bijv griep of verkoudheid niet verder te verspreiden.
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:05:32 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193756627
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat laatste zou wel eens één van de effectiefste regels kunnen zijn. Volgens mij hield het gros van NL hier voor de coronacrisis geen enkele rekening mee, waar ze in delen van Azië al jaren mondkapjes dragen om bijv griep of verkoudheid niet verder te verspreiden.
Inderdaad ik heb er nog nooit over nagedacht om een griepprik te halen bijvoorbeeld maar zelfs daar begin ik iets anders over te denken in het kader van dat het ook mijn omgeving helpt.
pi_193756658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.
Heel veel succes met handhaven. Door de nieuwe versoepelingen zal er nog meer te handhaven vallen want geen hond gaat hier zich aan houden. En de cijfers gaan alleen maar dalen en dalen. Zo doofde de beloofde anderhalvemetermaatschappij natte droom als een nachtkaars.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 23-06-2020 19:44:32 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:13:29 #11
5428 crew  miss_sly
pi_193756739
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Heel veel succes met handhaven. Door de nieuwe versoepelingen zal er nog meer te handhaven vallen want geen hond gaat hier zich aan houden. En de cijfers gaan alleen maar dalen en dalen. l.
Er zijn echt veel mensen die zich er nog wel aan houden. De wereld is echt wat meer gevarieerd dan jij hem schetst. Ik zie en hoor het om me heen, en ook hier op Fok zie je in andere topics dan deze echt ook nog veel mensen die wel afstand willen houden nog. En daar is niets mis mee.

En als de cijfers alleen maar blijven dalen, is dat heel erg mooi en fijn.
pi_193756806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn echt veel mensen die zich er nog wel aan houden. De wereld is echt wat meer gevarieerd dan jij hem schetst. Ik zie en hoor het om me heen, en ook hier op Fok zie je in andere topics dan deze echt ook nog veel mensen die wel afstand willen houden nog. En daar is niets mis mee.

En als de cijfers alleen maar blijven dalen, is dat heel erg mooi en fijn.
Ieder zijn goed recht natuurlijk :) ik zie het echter anders in de praktijk, vooral jonge mensen die zich er niet aan houden. Je hebt er niet bewust schijt aan, nee het gaat gewoon vanzelf, want het gaat tegen de natuur in. De angst is nu wel weg en daarmee de noodzaak van veel mensen om 1.5 meter afstand te houden ook.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:20:20 #13
5428 crew  miss_sly
pi_193756843
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ieder zijn goed recht natuurlijk :) ik zie het echter anders in de praktijk, vooral jonge mensen die zich er niet aan houden. Je hebt er niet bewust schijt aan, nee het gaat gewoon vanzelf, want het gaat tegen de natuur in. De angst is nu wel weg en daarmee de noodzaak van veel mensen om 1.5 meter afstand te houden ook.
Zou het kunnen dat je derhalve vooral je eigen bubbel ziet, daarmee inkleurt dat geen hond zich er meer aan houdt, maar dat dat in andere groepen in de samenleving heel anders kan zijn?
pi_193756854
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die zich er wel netjes aan houden dat onbewust hiervoor ook al deden, dan wel niet zo strikt, en zich vrijwel niet in situaties begaven waar men dichter op elkaar zit. Die mensen zul je dan ook nooit horen over dat ze het vervelend vinden.
I'll give you something to do
pi_193756872
https://eenvandaag.avrotr(...)-weer-volledig-open/

Mooi stuk vond ik dit over de psychologische effecten van deze geschetste anderhalvemetermaatschappij. Goed voorbeeld over jonge kinderen/pubers en ik ben blij dat er nu ook wat meer tegengeluid komt en er ook andere effecten aan het licht komen dan alleen corona en IC's en een reproductiegetal waar we op moeten letten.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 19:25:31 #16
5428 crew  miss_sly
pi_193756935
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-weer-volledig-open/

Mooi stuk vond ik dit over de psychologische effecten van deze geschetste anderhalvemetermaatschappij. Goed voorbeeld over jonge kinderen/pubers en ik ben blij dat er nu ook wat meer tegengeluid komt en er ook andere effecten aan het licht komen dan alleen corona en IC's en een reproductiegetal waar we op moeten letten.
Dramatisch slecht geschreven stuk, maar dat terzijde.
De boodschap van die kinderarts kan ik zeker wel volgen. Voor middelbare scholieren lijkt het me inderdaad fijn en belangrijk dat ze weer gewoon naar school kunnen. Om verschillende redenen.
pi_193756959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat je derhalve vooral je eigen bubbel ziet, daarmee inkleurt dat geen hond zich er meer aan houdt, maar dat dat in andere groepen in de samenleving heel anders kan zijn?
Ik ontken niet dat ik een beetje in een bubbel zit ja. Ik ga niet veel om met "oudere" mensen. Ik ben begin 20 en ik ga dus ook om met begin 20'ers. Die houden geen 1.5 meter afstand wanneer ik met hun afspreek en vinden het allemaal onzin. Ook collegas vinden dit nu om maar een voorbeeld te noemen. Bij mij in de stad springt niemand meer krampachtig opzij, gewoon een gezonde afstand zoals altijd. De bordjes en looplijnen wekken de schijn dat er nog sprake is van een 1.5 meter maatschappij.
pi_193756995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die zich er wel netjes aan houden dat onbewust hiervoor ook al deden, dan wel niet zo strikt, en zich vrijwel niet in situaties begaven waar men dichter op elkaar zit. Die mensen zul je dan ook nooit horen over dat ze het vervelend vinden.
Klopt, er word gedaan alsof we bij iedereen constant in hun nek aan het hijgen waren of elkaar knuffels gaven bij wijze van spreken voor corona. Terwijl iedereen wel een gepaste gezonde afstand bewaarde, (uitzonderingen daar gelaten).
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:33:11 #19
491523 Golf8
Op #ANONIEM
pi_193757054
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt, er word gedaan alsof we bij iedereen constant in hun nek aan het hijgen waren of elkaar knuffels gaven bij wijze van spreken voor corona. Terwijl iedereen wel een gepaste gezonde afstand bewaarde, (uitzonderingen daar gelaten).
Gewoon nooit meer après ski en nooit meer carnaval
Graag op #ANONIEM
pi_193757148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:33 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Gewoon nooit meer après ski en nooit meer carnaval
Welnee. Zelfs als het vaccin er niet komt dan hebben dan ook grote vooruitgang geboekt bij behandeling van zwaar getroffenen
pi_193757157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch helemaal niet?
Wat zegt hij dan?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:42:27 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193757174
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kom jaarlijks nog iets van een maand of twee in Nederland en ik kane niet aan de indruk onttrekken dat kroegen, cafés en clubs (een groot gedeelte van het nachtleven) toch behoorlijk hutjemutje is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:45:29 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193757215
Vandaag even op kantoor geweeat en blijkbaar lag de oom van een collega (hem voor het eerst sinds begin maart gezien) 29 dagen in het ziekenhuis. 63 jaar, diabeet met hartklachten maar inmiddels weer wel en gezond thuis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193757350
quote:

[..]

Als je 2 tot 4 weken rekent voor de overdracht zitten we pas op om en nabij 1 juni nu hè kwa cijfers. En dat was de tijd van de grote opening. Ik weet dat we de 2 weken aanhouden maar als ik kijk naar de geaccumuleerde data die ik her en der lees is 2-4 weken een betere gok.

4 weken maar, ik denk eerder 3 maanden. ;)
pi_193758332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Speelt denk ik ook wel mee. Niet alsof we voor Corona allemaal bij elkaar op schoot zaten op de meeste plekken.

In mijn omgeving ken ik ook voornamelijk mensen die niet meer echt stil staan bij die 1,5 meter. Alleen mijn schoonvader en diens vrouw doen nog wat voorzichtiger.

Mààr er is wel wat voor te zeggen dat het best mee kan spelen dat we allemaal zien wat we in ons zelf ook zien. Er zijn overduidelijk ook mensen die die 1,5 meter nog wel proberen na te leven. En dat moet ook gewoon gerespecteerd worden. Waar mogelijk doe ik echt wel wat stappen opzij als er iemand anders langs wil; je weet immers nooit hoe die andere persoon er in staat. Die momenten kom ik alleen weinig tegen zoals gezegd; maar dat is slechts mijn omgeving. Anderen zien weer andere dingen.
pi_193758426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn 'bubbel' redelijk divers is. Maar ik merk hetzelfde hoor. Van jong tot oud, de angst is er af bij mensen. En dat leidt tot losser gedrag.
zie email 27 oktober
pi_193759189
De tweede golf komt straks met de Duitse toeristen mee die allemaal naar het strand willen.
Wedden?
pi_193759230
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:40 schreef quirina het volgende:
De tweede golf komt straks met de Duitse toeristen mee die allemaal naar het strand willen.
Wedden?
nee denk het niet. Er is maar een heel klein gebied in DLD met veel besmettingen, en Duitsers zijn wel bereid om zich te laten testen.
pi_193759421
quote:
Wedden?
Lijkt me stug.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193759503
Ik lees eigenlijk vooral dat het aantal besmettingen wereldwijd enorm toenemen maar hoe zit dat eigenlijk met ziekenhuisopnames en doden? Daar lees ik eigenlijk nog maar weinig over.

Of ik lees de verkeerde artikelen, dat kan ook..
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 22:09:34 #31
5428 crew  miss_sly
pi_193759722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik lees eigenlijk vooral dat het aantal besmettingen wereldwijd enorm toenemen maar hoe zit dat eigenlijk met ziekenhuisopnames en doden? Daar lees ik eigenlijk nog maar weinig over.

Of ik lees de verkeerde artikelen, dat kan ook..
De VS bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/amp(...)tionale-feestdag.amp
pi_193759776
quote:
Kijk eens aan ^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_193759975
quote:
Wedden?
Dit is gratis geld.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193761569
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193761595
AnnemarieGelder twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 10:54:40 Minister de Jonge probeert stiekem de vrije artsenkeuze af te schaffen. ‘Het lijkt er op dat hij deze spoedwet er even door wilde drukken, nu het gepeupel toch te druk was met corona en het niet in de gaten zou hebben.’ https://t.co/SkeCXHNRU8 via @telegraaf reageer retweet
pi_193761842
quote:
Wedden?
Dat denk ik niet. Op het strand (in de buitenlucht) is de kans op een besmetting erg klein. En zoals een user ook al noemde, er is slechts een opleving in een kleine regio in Duitsland.
pi_193761848
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:42 schreef LLOD het volgende:
[ afbeelding ]
^O^ hopelijk hapt iemand, interessant debat kan dat worden. Maurice staat wel degelijk open voor kritiek. Dit laat hij ook heel vaak merken in zijn uiteenzettingen.
pi_193761883
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:42 schreef LLOD het volgende:
[ afbeelding ]
Wilt
Gruwel ;(
pi_193762121
Ik zat net een filmpje treurig filmpje te kijken.

Het is wel van Maart maar ik krijg het niet op de site, er staat dat je dit op ''je'' site kan plaatsen,
maar dat werkt niet.

<iframe src="https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/524648/?no_cache=1" width="560" height="315" frameborder="0" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Dan kan ik alleen de link geven.
Een arts ik tranen ;(

Heftig!

https://eenvandaag.avrotr(...)is-echt-oorlogswerk/

De Nederlandse Karin werkt in een klein ziekenhuis in Italië. De werkomstandigheden zijn voor het zorgpersoneel daar erg zwaar. Ze maakt zich zorgen over de situatie in Nederland. "Ik vraag me af: hebben zij het wel in de gaten?"

Karin Bröring is een Nederlandse anesthesist. Momenteel werkt ze in een ziekenhuis in Italië. De periode sinds de coronacrisis is uitgebroken noemt ze 'surreëel'. "Het is een absurde tijd, het lijkt net of het niet echt gebeurt. Dan denk je: 'Morgen is het over'. Dat is natuurlijk niet zo."

Patiënten naar huis om ruimte te maken
"Het gaat zo snel. In 10 dagen hebben we zeventig patiënten opgenomen. Gisteren hadden we acht patiënten die aankwamen, eergisteren tien. En daar zitten ook jonge mensen tussen", vertelt Karin. In het ziekenhuis waar zij werkt is al sprake van ruimtetekorten. "Gisteren moesten we verplicht op zoek naar patiënten die we naar huis konden sturen, of een andere plek waar ze geïsoleerd opgenomen konden worden. Omdat er andere patiënten opgenomen moesten worden."

De werkomstandigheden voor het medisch personeel zijn zwaar. "Gisteren was een van de moeilijkste dagen, toen waren we met z'n tweeën en moesten we 35 patiënten verzorgen, waaronder een aantal waar het niet goed mee gaat."

en daar kan je het filmpje zien,

Als je wil natuurlijk.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193762140
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Wilt
Gruwel ;(
Dat filmpje is pas gruwel :'(
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193762226

Vanaf 10 min een mooi column opglezen

[ Bericht 0% gewijzigd door LLOD op 24-06-2020 00:37:17 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:34:50 #42
14505 OProg
A Life in Music
pi_193762262
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

^O^ hopelijk hapt iemand, interessant debat kan dat worden. Maurice staat wel degelijk open voor kritiek. Dit laat hij ook heel vaak merken in zijn uiteenzettingen.
Ik moet zeggen dat voor mij het boeiende aan de bevindingen van Maurice niet eens zijn waar besmettingen niet gebeuren. Ik maak me vooral druk over waar ze wel gebeuren. Daarom is het ook prima. wat iemand als Jaap Goudsmit ook aangaf - wereldberoemd onderzoeker naar aids en griep - dat het goed is dat er iemand als hij de druk er op zet om scherp te blijven.

https://www.ad.nl/binnenl(...)isse-lucht~a4d64934/

Ik kan me niet helemaal vinden in hoe De Hond zijn bewijslast aan het onderbouwen is maar ik moet wel zeggen dat dit iets is dat een belangrijk is om te onderzoeken hoe die verspreiding nu precies loopt.

Dat was trouwens ook goed aan het interview dat ik las met Jaap Goudsmit en de latere onderbouwing er van. Hij zei het eigenlijk niet zo relevant te vinden dat kinderen weinig rol hebben in de verspreiding omdat hij vooral wil weten wie en hoe wel een rol hebben. En ook waarom mensen wel of niet dood gaan aan een virus, omdat je dan op dat punt verder kan gaan onderzoeken en levens kan redden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193762361
In Duitsland spreken experts nu uit dat uitbraken in slachthuizen grotendeels komen door goede weer- c.q. temperatuuromstandigheden en verspreiding aerosolen. Vanaf 03:08 :

https://www.zdf.de/nachrichten/heute-sendungen

Goed nieuws, hopelijk wordt dit ook de narrative in NL.
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:22:52 #44
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193762560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:20 schreef Ansachteraf het volgende:
Ik zat net een filmpje treurig filmpje te kijken.

Het is wel van Maart maar ik krijg het niet op de site, er staat dat je dit op ''je'' site kan plaatsen,
maar dat werkt niet.

<iframe data-src="https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/524648/?no_cache=1" style="visibility:hidden;" width="560" height="315" frameborder="0" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Dan kan ik alleen de link geven.
Een arts ik tranen ;(

Heftig!

https://eenvandaag.avrotr(...)is-echt-oorlogswerk/

De Nederlandse Karin werkt in een klein ziekenhuis in Italië. De werkomstandigheden zijn voor het zorgpersoneel daar erg zwaar. Ze maakt zich zorgen over de situatie in Nederland. "Ik vraag me af: hebben zij het wel in de gaten?"

Karin Bröring is een Nederlandse anesthesist. Momenteel werkt ze in een ziekenhuis in Italië. De periode sinds de coronacrisis is uitgebroken noemt ze 'surreëel'. "Het is een absurde tijd, het lijkt net of het niet echt gebeurt. Dan denk je: 'Morgen is het over'. Dat is natuurlijk niet zo."

Patiënten naar huis om ruimte te maken
"Het gaat zo snel. In 10 dagen hebben we zeventig patiënten opgenomen. Gisteren hadden we acht patiënten die aankwamen, eergisteren tien. En daar zitten ook jonge mensen tussen", vertelt Karin. In het ziekenhuis waar zij werkt is al sprake van ruimtetekorten. "Gisteren moesten we verplicht op zoek naar patiënten die we naar huis konden sturen, of een andere plek waar ze geïsoleerd opgenomen konden worden. Omdat er andere patiënten opgenomen moesten worden."

De werkomstandigheden voor het medisch personeel zijn zwaar. "Gisteren was een van de moeilijkste dagen, toen waren we met z'n tweeën en moesten we 35 patiënten verzorgen, waaronder een aantal waar het niet goed mee gaat."

en daar kan je het filmpje zien,

Als je wil natuurlijk.
Waarom zou je dit weer willen oprakelen? Echt.. wat is je doel?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193762578
Vandaag in Duitsland geweest (Essen) heb het idee dat men daar wel al een stuk makkelijker denkt en doet als hier.

De terrassen zaten behoorlijk vol en op veel plekken zaten de mensen veel dichter op hun buren dan de anderhalve meter, tafels stonden ook behoorlijk dicht op elkaar (als je niet op paste botste je met het schuiven tegen de stoel of tafel van je buren :') ).
In het overdekte gedeeltes waren overal looprichtingen aangebracht met stickers (waar niemand zich aan hield) en waren mondkapjes verplicht (hield wel iedereen zich aan). Winkels waren druk. Geen restricties aan bezoekersaantallen of zichtbare beveiliging.

Buiten waren geen looplijnen aangebracht dus krioelde iedereen als vanouds door elkaar en droeg eigenlijk niemand een mondkapje. Het was ook zeer druk voor een dinsdagmiddag.

Heb dan toch het idee dat wij hier veel braver zijn en onze regels effectiever zijn bijvoorbeeld met afstand houden.
blablablabla
pi_193762584
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:26 schreef Elan het volgende:
Vandaag in Duitsland geweest (Essen) heb het idee dat men daar wel al een stuk makkelijker denkt en doet als hier.

De terrassen zaten behoorlijk vol en op veel plekken zaten de mensen veel dichter op hun buren dan de anderhalve meter, tafels stonden ook behoorlijk dicht op elkaar (als je niet op paste botste je met het schuiven tegen de stoel of tafel van je buren :') ).
In het overdekte gedeeltes waren overal looprichtingen aangebracht met stickers (waar niemand zich aan hield) en waren mondkapjes verplicht (hield wel iedereen zich aan). Winkels waren druk. Geen restricties aan bezoekersaantallen of zichtbare beveiliging.

Buiten geen looplijnendus krioelde iedereen als vanouds door elkaar en droeg eigenlijk niemand een mondkapje. Het was ook zeer druk voor een dinsdagmiddag.

Heb dan toch het idee dat wij hier veel braver zijn en onze regels effectiever zijn bijvoorbeeld met afstand houden.
En op welk punt wijkt dat beeld af van het Nederlandse?
zie email 27 oktober
pi_193762609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En op welk punt wijkt dat beeld af van het Nederlandse?
Met name qua drukte in de horeca, hele grote terrassen en restaurants die ook behoorlijk vol zaten.

En winkels waar hier maar X aantal bezoekers binnen mogen, dat kennen zij niet. Al moet je dan wel weer een mondkapje op. Afstand houden leek ze ook allemaal niet zo te boeien, al is dat in NL ook steeds vaker teveel gevraagd.
blablablabla
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:35:18 #48
445514 DonDruiper
pi_193762631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:32 schreef Elan het volgende:

[..]

al is dat in NL ook steeds vaker teveel gevraagd.
Dat gaat onbewust. Ik zie niemand meer echt afstand houden. Mensen zijn niet meer angstig (en terecht)

Laten we weer enigszins normaal doen en het normale leven weer oppakken.

Het 'nieuwe normaal' is namelijk niet normaal maar behoorlijk onnatuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193762660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat gaat onbewust. Ik zie niemand meer echt afstand houden. Mensen zijn niet meer angstig (en terecht)

Laten we weer enigszins normaal doen en het normale leven weer oppakken.

Het 'nieuwe normaal' is namelijk niet normaal maar behoorlijk onnatuurlijk.
Maar juist die anderhalve meter van alle beperkingen lijkt het blijvertje.

Ook met de versoepelingen die morgen worden afgekondigd zal dat blijven gelden.
blablablabla
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:41:43 #50
445514 DonDruiper
pi_193762662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar juist die anderhalve meter van alle beperkingen lijkt het blijvertje.

Ook met de versoepelingen die morgen worden afgekondigd zal dat blijven gelden.
In theorie ja.

In de praktijk zie ik het niet gebeuren.

Laat die 1,5 in de buitenlucht maar los. Binnen prima.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')