abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193749551
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

Op woensdag 1 juli maken we met iedereen die mee wil doen ragout.

Ragout
Niet uit blik maar natuurlijk zelfgemaakt. En niet de ragu Bolognese maar het prutje dat je met kerst in een zo'n bladerdeegbakje doet. Die bakjes zijn trouwens optioneel bij deze opdracht. Je mag ze wel kant en klaar kopen.

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.
Spoilers!
pi_193755326
Deze wil ik mee doen :-). Ga denk ik voor de klassieke belgische videe (kip, champignons, kalfsgehakt balletjes). Wil ook nog verse truffel bestellen, misschien dus wel met extra touch van wat verse truffel.
pi_193777874
Ik ga (vegan) champignon ragout maken.
pi_193778352
Alweer kroketten!! :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 juni 2020 @ 08:36:50 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193778403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:31 schreef potjecreme het volgende:
Alweer kroketten!! :P
Dat was mijn gedachte ook :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193870606
Ik twijfel nog even over wat ik ga maken...plan was een tuna casserole, maar geen zin in vis. Dus het wordt champignon/kipragout.
pi_193871644
Ik heb enorm veel zin in de ragout. Het wordt iets met witte wijn, aspergebouillon, asperges, champignons en gekookt ei. Geen idee of het een succes wordt. Vast wel.
Spoilers!
pi_193871862
Ik heb een weightwatchers recept genomen, eierragout met witte rijst. Ik gebruik alleen veel meer champignons en roomboter ipv dieet margarine. En of ik er rijst bij doe (zeker geen witte) weet ik niet, kan ook pasta worden.
Salade erbij en smullen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193872943
Boodschappen gedaan, alles in huis *O*

Behalve bakjes -O- En ik had zin in ragout in bakjes. Misschien dat ik de 200 meter nog op en neer loop straks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193873359
Ik ben al begonnen:


De ingrediënten, voor het eerst in mijn leven Maggi gekocht :D


Jackfruit, ui en kruiden


Nog even pruttelen
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:04:40 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193877120
Ik verplaats de ragout naar morgen. Ik voel me niet fit.
Spoilers!
pi_193877130
Ziet er lekker uit. Ben erg benieuwd naar degenen die ook een vegavariant hebben gedaan :9
pi_193877147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:05 schreef Meridiaan het volgende:
Ziet er lekker uit. Ben erg benieuwd naar degenen die ook een vegavariant hebben gedaan :9
Deze met jackfruit was in ieder geval lekker ^O^ natuurlijk proef je verschil maar niet vervelend
pi_193877438
Ik ging voor klassiek: kip en champignons.
Vreugde om de roux die satijnzacht is O+

Kerrie en worcestersaus geven het een lekker pitje. Geen foto’s van het proces, alleen het resultaat. Goed huwelijk.



[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 01-07-2020 18:44:27 (Ik kan niet spellen) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193877615
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging voor klassiek: kip en champignons.
Vreugde om de roux die satijnzacht is O+

Kerrie en worcestersaus geven het een lekker pitje. Geen foto’s van het proces, alleen het resulataat. Goed huwelijk.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :9
pi_193878144
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij aten (vegan) champignonragout in een bladerdeegbakje met erwtjes.
pi_193878513
Oeps, vergeten procesfoto's te maken
Hier resultaat
pi_193878581
Hier werd het champignonragout. Er hoorde (bedacht ik me net) volgens dit recept nog stukjes ei door, maar zeker niet gemist. Ik wilde het als maaltijd eten, rijst lust ik natuurlijk wel maar ben er niet weg van, dus spaghetti erbij/onder. Salade gemaakt en heerlijk gegeten



We have far more in common than that which devides us..
pi_193879158
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging voor klassiek: kip en champignons.
Vreugde om de roux die satijnzacht is O+

Kerrie en worcestersaus geven het een lekker pitje. Geen foto’s van het proces, alleen het resultaat. Goed huwelijk.

[ afbeelding ]
Is het recept makkelijk te delen?
pi_193880786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is het recept makkelijk te delen?
Je moet er een beetje gevoel voor hebben qua kruiden en specerijen denk ik
https://brendakookt.nl/2012/04/23/homemade-ragout-kipchampignon/
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193880814
Heerlijk die ragouts :9
pi_193880983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je moet er een beetje gevoel voor hebben qua kruiden en specerijen denk ik
https://brendakookt.nl/2012/04/23/homemade-ragout-kipchampignon/
Thanks!
pi_193894973
Hier ben ik ook nog *O*

Ragout met asperges, champignons, en witte wijn met kookvocht waar zes keer eerder asperges in hebben gekookt :9

Spoilers!
pi_193895738
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ben ik ook nog *O*

Ragout met asperges, champignons, en witte wijn met kookvocht waar zes keer eerder asperges in hebben gekookt :9

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~
We have far more in common than that which devides us..
pi_193895764
Ik vind het zo jammer dat ik vorige week vergeten was om de laatste asperges te kopen
pi_193896468
Oh bah! Gemist! Anders had ik bitterballen gemaakt :-P

Alleen dan niet in 1 dagje haha
pi_193897320
Ragout, fantastisch O+
Echt gemist. Maar heb binnenkort een picknick en dan ga ik zeker ragout maken.

Alle foto's zijn goed :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193897641
Geweldig al die ragouts. Staat nog steeds op mijn kookbucketlijstje om zelf te maken.
Heb altijd gewoon een blikje maar dat is zo ontzettend zout -O- Wel lekker af en toe op toast als ik geen zin heb om te koken :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193897711
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Geweldig al die ragouts. Staat nog steeds op mijn kookbucketlijstje om zelf te maken.
Heb altijd gewoon een blikje maar dat is zo ontzettend zout -O- Wel lekker af en toe op toast als ik geen zin heb om te koken :@
Smakeloos zout. Ik had een tijd geleden zo’n blikje gekregen van iemand die geen champignons lust. Opgewarmd, hap genomen en toen een shitload aan kruiden erin. Vroeger at ik ze wel maar de laatste jaren maak ik het liever zelf, weinig werk en zoveel lekkerder
We have far more in common than that which devides us..
pi_193898698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Smakeloos zout. Ik had een tijd geleden zo’n blikje gekregen van iemand die geen champignons lust. Opgewarmd, hap genomen en toen een shitload aan kruiden erin. Vroeger at ik ze wel maar de laatste jaren maak ik het liever zelf, weinig werk en zoveel lekkerder
Ik zie er geloof ik vooral tegenop om een roux te maken, die mislukte laatst ook jammerlijk :')

Wil graag kalfsragout maken, heb nog 3 potten biologische kalfsfond staan, zou ik dat kunnen gebruiken ipv bouillon?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193901337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik zie er geloof ik vooral tegenop om een roux te maken, die mislukte laatst ook jammerlijk :')

Wil graag kalfsragout maken, heb nog 3 potten biologische kalfsfond staan, zou ik dat kunnen gebruiken ipv bouillon?
Volgens mij wel. Ik zou de stukjes er uit zeven voordat je de roux maakt (om goed te kunnen zien of je nog klontjes weg moet roeren) en ik zou niet alle 3 de potten tegelijk te gebruiken, dan krijg je een soort gebonden soep, of je moet voor een weeshuis ragout willen maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193905701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Ik zou de stukjes er uit zeven voordat je de roux maakt (om goed te kunnen zien of je nog klontjes weg moet roeren) en ik zou niet alle 3 de potten tegelijk te gebruiken, dan krijg je een soort gebonden soep, of je moet voor een weeshuis ragout willen maken.
Tnx, ik ga gewoon binnenkort eens proberen als ik zin heb om in de keuken te staan.
En nee, niet voor een weeshuis maar wil wel wat porties invriezen voor het gemak zoals ik vaak wel dus zo'n blikje in huis heb :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:00:00 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193905968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Tnx, ik ga gewoon binnenkort eens proberen als ik zin heb om in de keuken te staan.
En nee, niet voor een weeshuis maar wil wel wat porties invriezen voor het gemak zoals ik vaak wel dus zo'n blikje in huis heb :)
Niet in een keer al het vocht er bij doen helpt. Constant roeren met een garde ook. En de sleutel is om je vocht op kamertemperatuur te hebben.
Spoilers!
pi_193906145
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ben ik ook nog *O*

Ragout met asperges, champignons, en witte wijn met kookvocht waar zes keer eerder asperges in hebben gekookt :9

[ afbeelding ]
Hoe heb je dat asperge kookvocht gemaakt? Komt dat nu voor de zesde keer uit de vriezer?
pi_193906406
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:11 schreef Tegan het volgende:

[..]

Hoe heb je dat asperge kookvocht gemaakt? Komt dat nu voor de zesde keer uit de vriezer?
Ik heb dat ook een paar jaar gedaan. Iedere keer het kookvocht weer invriezen. En bij de volgende keer wel iets water erbij. Gruwelijk lekker
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:35:59 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193907447
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:11 schreef Tegan het volgende:

[..]

Hoe heb je dat asperge kookvocht gemaakt? Komt dat nu voor de zesde keer uit de vriezer?
Asperges koken, het vocht bewaren en de volgende keren weer asperges koken in hetzelfde vocht. Ik bewaar het gewoon in de koelkast.
Spoilers!
pi_193911321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet in een keer al het vocht er bij doen helpt. Constant roeren met een garde ook. En de sleutel is om je vocht op kamertemperatuur te hebben.
Ja dat constant blijven roeren had ik gisteren idd ook gelezen. Tnx voor de temperatuurtip ^O^

Was net te moe na het halve winkelcentrum te hebben rondgesjouwd met de Teckel in haar tasje om haar weer er terug in te doen om even de Turk voor kalfspoulet binnen te gaan helaas :D

Misschien morgen als het een beetje redelijk weer is.

Ben helemaal enthousiast door al die foto’s hier O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')