Ahhh een liefhebber, ik kan daar ook uren naar kijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Reguliere televisie is voor mij, op de live uitzendingen van de formule 1 na, al bijna tien jaar dood. Ik kijk ook al jaren alleen nog maar docu's op YouTube; na een bezoek aan Xanten afgelopen weekend zijn het nu weer vooral docu's over het Romeinse rijk.
Juistquote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:46 schreef Tmarus het volgende:
[..]
Ze smachten naar voetbal, dat was al een paar maanden duidelijk.
Als je klompen draagt en elk weekend aan zakhappen en koeklopen doet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:50 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wanneer precies ben je dan een volwaardige Nederlander?
Ik moest zakhappen en koeklopen googlen :pquote:Op woensdag 24 juni 2020 00:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je klompen draagt en elk weekend aan zakhappen en koeklopen doet.
Ik heb het bewust even omgedraait, dat het maar duidelijk is.quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik moest zakhappen en koeklopen googlen :p
Welke twee?quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:25 schreef Vliegbaard het volgende:
We weten allebei over welke 2 groepen buitenlanders we het hebben en waarom zij niet integreren.
Ooohh mag ik het zeggen?quote:
Goede vraag yo!quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:12 schreef FYazz het volgende:
Zonder dollen:
Wat zijn onze collectieve Nederlandse normen en waarden?
Aandacht gaat het om positief of negatief maakt geen KUT uit!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:05 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee want adverteerders luisteren alleen nog maar naar hetgeen wat een extreem linkse minderheid roeptoetert.
Ik ben altijd maar voor 1 club geweest en dat is Ajax, heb vroeger ook tegen ze gevoetbald. Voetbal was mijn leven, ik sliep zowat met een bal lol. Maar Molukkers zien zichzelf ook als Nederlanders, zonder daarbij hun roots te vergeten. Maar in alle eerlijkheid, de ophef die wordt gemaakt wanneer iemand kiest voor een ander nationaal elftal vind ik te overdreven. Als het mogelijk was dat er een Moluks elftal mee mocht doen met de kwalificaties voor een WK, en ik mocht daarvoor kiezen zou ik me echt niet minder Nederlander voelen. En de reden dat ik voor het Molukse elftal kies betekent ook absoluut niet dat ik me geen Nederlander voel. Maar sinds dat gedoe met Ziyech, wordt er van alles nog wat bij betrokken. Daarvoor heb ik daar nooit wat van gemerkt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het stukje over voetbal juist niet zo interessant, ook omdat je volgens mij niet eens voetballiefhebber bent. Ik zie je nooit in het voetbalsubforum namelijk. Jij bent Moluks toch? Die zijn niet erg netjes behandeld door Nederland maar ik zie Molukkers gewoon als Nederlanders.
Even een vraagje tussendoor...ben jij bekend met voetbalclub Real Lunet?quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik ben altijd maar voor 1 club geweest en dat is Ajax, heb vroeger ook tegen ze gevoetbald. Voetbal was mijn leven, ik sliep zowat met een bal lol. Maar Molukkers zien zichzelf ook als Nederlanders, zonder daarbij hun roots te vergeten. Maar in alle eerlijkheid, de ophef die wordt gemaakt wanneer iemand kiest voor een ander nationaal elftal vind ik te overdreven. Als het mogelijk was dat er een Moluks elftal mee mocht doen met de kwalificaties voor een WK, en ik mocht daarvoor kiezen zou ik me echt niet minder Nederlander voelen. En de reden dat ik voor het Molukse elftal kies betekent ook absoluut niet dat ik me geen Nederlander voel. Maar sinds dat gedoe met Ziyech, wordt er van alles nog wat bij betrokken. Daarvoor heb ik daar nooit wat van gemerkt.
Dat was n.a.v. Derksen’s uitspraken dat Marokkanen Nederland moeten bedanken. Derksen betrok het “profiteren” en “dankbaar moeten zijn” bij het voetbal.quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit onderwerp werd juist door een Marokkaanse Nederlander te berde gebracht in de uitzending waar het over het maatschappelijke probleem 'racisme' ging en niet over voetbal, en dit topic gaat ook over die uitzending. Dan is het niet opeens "onnodig en irrelevant".
Jij hebt het hier over "met je landgenoten spelen". Zijn die spelers dan buitenlanders? Zijn mensen die duizenden kilometers verderop wonen in een land waar je niet geboren bent en nooit hebt gewoond je "landgenoten"?
Nee Real Lunet ken ik nietquote:Op woensdag 24 juni 2020 00:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor...ben jij bekend met voetbalclub Real Lunet?
Ahh ok, had gekund, het was een club die volledig werd gerund door Ambonezen, en ze kwamen uit Vught vlak bij Den Bosch. ik had daar vroeger een paar vrienden maar die ben ik uit het oog verloren, kan zelfs zijn dat die club niet eens meer bestaatquote:
Ah ok, de naam zegt het al, “Lunetten” van het kamp Lunettenquote:Op woensdag 24 juni 2020 01:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ok, had gekund, het was een club die volledig werd gerund door Ambonezen, en ze kwamen uit Vught vlak bij Den Bosch. ik had daar vroeger een paar vrienden maar die ben ik uit het oog verloren, kan zelfs zijn dat die club niet eens meer bestaat
Juist.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:02 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ah ok, de naam zegt het al, “Lunetten” van het kamp Lunetten
Bousatta bracht dit nu toch in en legde het verband met het gespreksonderwerp, namelijk het vermeende 'racisme' van Derksen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 00:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat was n.a.v. Derksen’s uitspraken dat Marokkanen Nederland moeten bedanken. Derksen betrok het “profiteren” en “dankbaar moeten zijn” bij het voetbal.
Die landgenoten zijn de mensen uit jouw cultuur waar je ook binding mee hebt, net zoals je binding hebt met mensen in Nederland. Niks mis mee om met hun een balletje te willen trappen.
Ik moest eigenlijk denken aan Lewis Hamilton ( zwart ) die zich al jaren heeft bewezen in de autosport. Verdient het veelvoudige van Max Verstappen ( wit ) zijn salaris.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:08 schreef Hathor het volgende:
Dus Dries is nog eens een keer een ordinaire leugenaar ook? Hoe verrassend weer.Hij scheen ook maar niet te begrijpen dat jeugdspelers lager op de salaris schaal staan dan spelers die zich al een paar seizoenen bewezen hebben, nee dat moet en zal met racisme te maken hebben. Echt...wie heeft het verzonnen om die zak hooi daar aan tafel te vragen?
weinig, wie kan daar een land besturen? Goed dat ze in de kamer zitten trouwensquote:Op woensdag 24 juni 2020 07:37 schreef MakkieR het volgende:
Hoeveel Nederlanders zullen PVV of FVD stemmen als Veronica Inside daadwerkelijk weggetreiterd wordt van de televisie. Ik ben een linkse stemmer en ik vind dit dus echt niet kunnen. We leven in een vrij land en iedereen heeft recht op zijn mening, ook al is deze kwetsend. Ik wil niet in een politiek correct land wonen waar je straks helemaal niks meer mag zeggen. Als ik in zo'n land wil wonen, dan verhuis ik wel naar China of naar Noord Korea.
Lewis is de bestbetaalde in de autosport en bijna de enige donkerdere. Wat dat betreft kan je het bijna omdraaien.quote:Op woensdag 24 juni 2020 07:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk denken aan Lewis Hamilton ( zwart ) die zich al jaren heeft bewezen in de autosport. Verdient het veelvoudige van Max Verstappen ( wit ) zijn salaris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |