abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:42:39 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Reguliere televisie is voor mij, op de live uitzendingen van de formule 1 na, al bijna tien jaar dood. Ik kijk ook al jaren alleen nog maar docu's op YouTube; na een bezoek aan Xanten afgelopen weekend zijn het nu weer vooral docu's over het Romeinse rijk. :')
Ahhh een liefhebber, ik kan daar ook uren naar kijken. *O*
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:44:14 #282
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:46 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Ze smachten naar voetbal, dat was al een paar maanden duidelijk.
Juist
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:45:46 #283
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:50 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wanneer precies ben je dan een volwaardige Nederlander?
Als je klompen draagt en elk weekend aan zakhappen en koeklopen doet.
pi_193762349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je klompen draagt en elk weekend aan zakhappen en koeklopen doet.
Ik moest zakhappen en koeklopen googlen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:49:39 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762353
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik moest zakhappen en koeklopen googlen :p
Ik heb het bewust even omgedraait, dat het maar duidelijk is. :')
pi_193762357
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:25 schreef Vliegbaard het volgende:

We weten allebei over welke 2 groepen buitenlanders we het hebben en waarom zij niet integreren.
Welke twee?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:51:13 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762364
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke twee?
Ooohh mag ik het zeggen?
pi_193762370
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:12 schreef FYazz het volgende:

Zonder dollen:
Wat zijn onze collectieve Nederlandse normen en waarden?
Goede vraag yo!
-Rabia Al-Basri
pi_193762380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:05 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Nee want adverteerders luisteren alleen nog maar naar hetgeen wat een extreem linkse minderheid roeptoetert.
Aandacht gaat het om positief of negatief maakt geen KUT uit!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193762386
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind het stukje over voetbal juist niet zo interessant, ook omdat je volgens mij niet eens voetballiefhebber bent. Ik zie je nooit in het voetbalsubforum namelijk. Jij bent Moluks toch? Die zijn niet erg netjes behandeld door Nederland maar ik zie Molukkers gewoon als Nederlanders.
Ik ben altijd maar voor 1 club geweest en dat is Ajax, heb vroeger ook tegen ze gevoetbald. Voetbal was mijn leven, ik sliep zowat met een bal lol. Maar Molukkers zien zichzelf ook als Nederlanders, zonder daarbij hun roots te vergeten. Maar in alle eerlijkheid, de ophef die wordt gemaakt wanneer iemand kiest voor een ander nationaal elftal vind ik te overdreven. Als het mogelijk was dat er een Moluks elftal mee mocht doen met de kwalificaties voor een WK, en ik mocht daarvoor kiezen zou ik me echt niet minder Nederlander voelen. En de reden dat ik voor het Molukse elftal kies betekent ook absoluut niet dat ik me geen Nederlander voel. Maar sinds dat gedoe met Ziyech, wordt er van alles nog wat bij betrokken. Daarvoor heb ik daar nooit wat van gemerkt.
West-Melanesia
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:55:31 #291
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben altijd maar voor 1 club geweest en dat is Ajax, heb vroeger ook tegen ze gevoetbald. Voetbal was mijn leven, ik sliep zowat met een bal lol. Maar Molukkers zien zichzelf ook als Nederlanders, zonder daarbij hun roots te vergeten. Maar in alle eerlijkheid, de ophef die wordt gemaakt wanneer iemand kiest voor een ander nationaal elftal vind ik te overdreven. Als het mogelijk was dat er een Moluks elftal mee mocht doen met de kwalificaties voor een WK, en ik mocht daarvoor kiezen zou ik me echt niet minder Nederlander voelen. En de reden dat ik voor het Molukse elftal kies betekent ook absoluut niet dat ik me geen Nederlander voel. Maar sinds dat gedoe met Ziyech, wordt er van alles nog wat bij betrokken. Daarvoor heb ik daar nooit wat van gemerkt.
Even een vraagje tussendoor...ben jij bekend met voetbalclub Real Lunet?
pi_193762408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:32 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dit onderwerp werd juist door een Marokkaanse Nederlander te berde gebracht in de uitzending waar het over het maatschappelijke probleem 'racisme' ging en niet over voetbal, en dit topic gaat ook over die uitzending. Dan is het niet opeens "onnodig en irrelevant".

Jij hebt het hier over "met je landgenoten spelen". Zijn die spelers dan buitenlanders? Zijn mensen die duizenden kilometers verderop wonen in een land waar je niet geboren bent en nooit hebt gewoond je "landgenoten"?
Dat was n.a.v. Derksen’s uitspraken dat Marokkanen Nederland moeten bedanken. Derksen betrok het “profiteren” en “dankbaar moeten zijn” bij het voetbal.

Die landgenoten zijn de mensen uit jouw cultuur waar je ook binding mee hebt, net zoals je binding hebt met mensen in Nederland. Niks mis mee om met hun een balletje te willen trappen.
West-Melanesia
pi_193762412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Even een vraagje tussendoor...ben jij bekend met voetbalclub Real Lunet?
Nee Real Lunet ken ik niet
West-Melanesia
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:01:23 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee Real Lunet ken ik niet
Ahh ok, had gekund, het was een club die volledig werd gerund door Ambonezen, en ze kwamen uit Vught vlak bij Den Bosch. ik had daar vroeger een paar vrienden maar die ben ik uit het oog verloren, kan zelfs zijn dat die club niet eens meer bestaat
pi_193762441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ahh ok, had gekund, het was een club die volledig werd gerund door Ambonezen, en ze kwamen uit Vught vlak bij Den Bosch. ik had daar vroeger een paar vrienden maar die ben ik uit het oog verloren, kan zelfs zijn dat die club niet eens meer bestaat
Ah ok, de naam zegt het al, “Lunetten” van het kamp Lunetten ;)
West-Melanesia
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:03:12 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ah ok, de naam zegt het al, “Lunetten” van het kamp Lunetten ;)
Juist.
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:26:54 #297
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193762579
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat was n.a.v. Derksen’s uitspraken dat Marokkanen Nederland moeten bedanken. Derksen betrok het “profiteren” en “dankbaar moeten zijn” bij het voetbal.

Die landgenoten zijn de mensen uit jouw cultuur waar je ook binding mee hebt, net zoals je binding hebt met mensen in Nederland. Niks mis mee om met hun een balletje te willen trappen.
Bousatta bracht dit nu toch in en legde het verband met het gespreksonderwerp, namelijk het vermeende 'racisme' van Derksen?

Toen dit een aantal jaar geleden ter sprake kwam ging het inderdaad over voetbal, omdat Ziyech toen koos voor Marokko. Hij vond het (even vrij geciteerd) wat gek en ondankbaar dat je, als je je hele leven in Nederland hebt gewoond, hebt geprofiteerd van alle voorzieningen hier en gewoon onderdeel uitmaakt van deze maatschappij, onder druk van ooms en tantes dan kiest voor Marokko als Nederland je dan een keer nodig heeft.

Ik vind dat niet zo'n absurde opvatting. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is niet zo dat het onbeargumenteerde nonsens zijn.

"Jouw cultuur", zeg je. Welke cultuur is dat dan? Die Marokkaanse cultuur hier staat dus volledig los van de Nederlandse?

Daarnaast: blijven mensen in een land duizenden kilometers verderop altijd je "landgenoten", omdat je voorouders er vandaan komen? Ik zie bijvoorbeeld toch behoorlijk weinig Amerikanen van Europese komaf die ons nog hun 'landgenoten' noemen, zelfs als hun ouders of grootouders vorige eeuw zijn geėmigreerd. Zoals gezegd zie je nog wel de gebruiken en symboliek van vele culturen terugkomen, maar vindt men zichzelf toch in de eerste plaats Amerikaan.
pi_193763472
Hoeveel Nederlanders zullen PVV of FVD stemmen als Veronica Inside daadwerkelijk weggetreiterd wordt van de televisie. Ik ben een linkse stemmer en ik vind dit dus echt niet kunnen. We leven in een vrij land en iedereen heeft recht op zijn mening, ook al is deze kwetsend. Ik wil niet in een politiek correct land wonen waar je straks helemaal niks meer mag zeggen. Als ik in zo'n land wil wonen, dan verhuis ik wel naar China of naar Noord Korea.
pi_193763579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:08 schreef Hathor het volgende:
Dus Dries is nog eens een keer een ordinaire leugenaar ook? Hoe verrassend weer. :') Hij scheen ook maar niet te begrijpen dat jeugdspelers lager op de salaris schaal staan dan spelers die zich al een paar seizoenen bewezen hebben, nee dat moet en zal met racisme te maken hebben. Echt...wie heeft het verzonnen om die zak hooi daar aan tafel te vragen?
Ik moest eigenlijk denken aan Lewis Hamilton ( zwart ) die zich al jaren heeft bewezen in de autosport. Verdient het veelvoudige van Max Verstappen ( wit ) zijn salaris.
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:16:24 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193764293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:37 schreef MakkieR het volgende:
Hoeveel Nederlanders zullen PVV of FVD stemmen als Veronica Inside daadwerkelijk weggetreiterd wordt van de televisie. Ik ben een linkse stemmer en ik vind dit dus echt niet kunnen. We leven in een vrij land en iedereen heeft recht op zijn mening, ook al is deze kwetsend. Ik wil niet in een politiek correct land wonen waar je straks helemaal niks meer mag zeggen. Als ik in zo'n land wil wonen, dan verhuis ik wel naar China of naar Noord Korea.
weinig, wie kan daar een land besturen? Goed dat ze in de kamer zitten trouwens
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:30:12 #301
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193764468
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik moest eigenlijk denken aan Lewis Hamilton ( zwart ) die zich al jaren heeft bewezen in de autosport. Verdient het veelvoudige van Max Verstappen ( wit ) zijn salaris.
Lewis is de bestbetaalde in de autosport en bijna de enige donkerdere. Wat dat betreft kan je het bijna omdraaien.
O-)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')