abonnement Unibet Coolblue
pi_193734539
Oorspronkelijke OP uit deel 1
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoi, durven jullie nog naar de sportsgool??? Ik bedoel je mag elkaar geeneens meer contant geld overhandigen maar ondertussen baad ik wel in het zweet van derden in de gym en delen we met 100+ man dezelfde equipment. Ik maak me hier vanzelfsprekend ernstig zorgen over en heb deze zorgen gedeeld met de sportschool eigenaar maar hij zei iets in de trant van "het zal wel goed zijn, lol"


[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2020 10:45:59 ]
pi_193734693
Sportsgolen _O_
pi_193734711
Met dit prachtige weer in zo'n zweethok gaan zitten.
Buiten sporten _O_
  maandag 22 juni 2020 @ 11:07:21 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193734790
Straks naar de sportschool. Maar tijdstip waarop ik ga is het sowieso altijd helemaal leeg 8-)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193736497
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:59 schreef Leonos het volgende:
Met dit prachtige weer in zo'n zweethok gaan zitten.
Buiten sporten _O_
Dit. Dit weekend nog een rondje hardgelopen door een bos in de buurt. Heerlijk. Hertjes, koeien, allerlei volgens, eenden en schapen tegengekomen. Heerlijk in de buitenlucht. En dan zie je mensen binnen op een loopband staan. Ik snap dat in de winter of als het regent (hoewel ik dan ook lekker buiten loop) maar nu echt totaal niet.
pi_193737378
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit. Dit weekend nog een rondje hardgelopen door een bos in de buurt. Heerlijk. Hertjes, koeien, allerlei volgens, eenden en schapen tegengekomen. Heerlijk in de buitenlucht. En dan zie je mensen binnen op een loopband staan. Ik snap dat in de winter of als het regent (hoewel ik dan ook lekker buiten loop) maar nu echt totaal niet.
De meesten gaan naar de sportschool voor de krachttraining. Dat kan niet zomaar vervangen worden door buitentraining.
pi_193737635
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De meesten gaan naar de sportschool voor de krachttraining. Dat kan niet zomaar vervangen worden door buitentraining.
Voor dat deel gedeeltelijk mee eens. Hoewel je ook buiten best wel wat aan krachttraining kan doen, maar dat is inderdaad beperkt en vraagt om iets meer kennis en ervaring. Maar hoe komt het dan toch dat ik mensen daar ook (door het raam terwijl ik er langs hardloop of op de racefiets zit) toch mensen op loopbanden en fietstrainers zie zitten?
pi_193737668
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Voor dat deel gedeeltelijk mee eens. Hoewel je ook buiten best wel wat aan krachttraining kan doen, maar dat is inderdaad beperkt en vraagt om iets meer kennis en ervaring. Maar hoe komt het dan toch dat ik mensen daar ook (door het raam terwijl ik er langs hardloop of op de racefiets zit) toch mensen op loopbanden en fietstrainers zie zitten?
Dat zijn toch denk ik voornamelijk mensen die na een krachttraining even nog een cooling down doen. Zullen niet heel veel mensen zijn die alleen voor een cardio sessie naar de gym komen. Ook al zullen er wel wat mensen zijn.
pi_193737702
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:12 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat zijn toch denk ik voornamelijk mensen die na een krachttraining even nog een cooling down doen. Zullen niet heel veel mensen zijn die alleen voor een cardio sessie naar de gym komen. Ook al zullen er wel wat mensen zijn.
Ook dat kan je prima buiten doen. Ik heb niets tegen sportscholen hoor. Ben er zelf ook jaren geweest. Maar als ik dan mensen met de auto aan zag komen en vervolgens daar binnen op een fiets zag zitten moest ik toch een beetje lachen.
pi_193737716
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Voor dat deel gedeeltelijk mee eens. Hoewel je ook buiten best wel wat aan krachttraining kan doen, maar dat is inderdaad beperkt en vraagt om iets meer kennis en ervaring. Maar hoe komt het dan toch dat ik mensen daar ook (door het raam terwijl ik er langs hardloop of op de racefiets zit) toch mensen op loopbanden en fietstrainers zie zitten?
Als warming up denk ik?
pi_193737817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als warming up denk ik?
Maar waarom doe je dat dan niet op de fiets van huis naar de sportschool ipv dat je de auto pakt?
pi_193737949
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar waarom doe je dat dan niet op de fiets van huis naar de sportschool ipv dat je de auto pakt?
Mensen pakken in het algemeen voor relatief korte afstanden de auto terwijl het soms maar een verwaarloosbaar stukje sneller is in vergelijking met de fiets. Alleen blijkbaar is het toch een behoorlijke drempel om de auto te laten staan en op de fiets te gaan.

Verder kan de sportschool een soort tussenstop zijn voor mensen en dan douchen ze op de sportschool/op locatie/thuis. Zo ben ik weleens vanaf een klant naar de sportschool (want dat lag op de sowieso af te leggen route) gereden terwijl ik daar normaal op de fiets heen ga.

Gelukkig heb ik die dag geen cardio gedaan en heeft niemand me uitgelachen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2020 15:35:10 ]
  maandag 22 juni 2020 @ 16:33:26 #13
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193738692
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ook dat kan je prima buiten doen. Ik heb niets tegen sportscholen hoor. Ben er zelf ook jaren geweest. Maar als ik dan mensen met de auto aan zag komen en vervolgens daar binnen op een fiets zag zitten moest ik toch een beetje lachen.
Veel mensen willen TV kijken tijdens het hardlopen, en dan kan vaak wel in de sportschool. Sommige vinden het handig dat ze meerdere dingen vrij snel achter elkaar kunnen doen in de sportschool. Hardlopen, fietsen, krachttraining etc. En sommige zijn wat onzekerder, en voelen zich in de sportschool op de band en achter een scherm prettiger dan het lopen buiten.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:36:01 #14
236264 crew  capricia
pi_193738735
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar waarom doe je dat dan niet op de fiets van huis naar de sportschool ipv dat je de auto pakt?
Omdat ik niet van huis kom, of niet naar huis ga, voor/na het sporten.
Definitely not CIA
pi_193746819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar waarom doe je dat dan niet op de fiets van huis naar de sportschool ipv dat je de auto pakt?
Omdat het regent? Omdat het koud is? Omdat ze geen goede fiets hebben? Inderdaad omdat cardio zelf geen reet aan is en veel gyms een tv erin hebben zitten? Omdat ze sociaal willen doen? Kan je zelf toch ook wel bedenken?
pi_193748275
Hier is ook duidelijk hoe we de komende tijd kunnen sporten. Reserveren en dan 1 uur per reservering maar wel gewoon 7 dagen per week. Beetje jammer want 1 uur is wat aan de krappe kant, maar het is beter dan niks :) Nu nog gewoon douchen daar en ik kan weer voor het werk gaan sporten.
pi_193748413
@trein2000 @Lonaa @capricia @ iemandanders

Kan iemand even dit nieuwe deel koppelen aan het eerste deeltje van het sportscholen-topic?
Is nu niet gekoppeld schijnbaar.

COR / sportschool

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:32 schreef Salina het volgende:
Wij hebben recent een mail ontvangen met de situatie per 1 juli.

Over reserveren:

Vanaf 1 juli kun je komen sporten nadat je een les hebt gereserveerd via een mail met een link die je voor de eerste keer dinsdagavond 23 juni zult ontvangen. Elk mailtje met link kun je 2 keer gebruiken om een activiteit te reserveren bij Medifit. Na afloop van een gereserveerde activiteit krijg je een nieuw mailtje met link. Er kunnen per persoon maximaal 4 activiteiten in de toekomst gereserveerd staan. De reserveringen kunnen maximaal 21 dagen vooruit gepland worden. Wanneer je 2 groepslessen achter elkaar doet geldt dit als 2 activiteiten.

Toch wel anders dan Basic-Fit dus. Daar kun je dus schijnbaar 1 activiteit per keer reserveren; bij ons dus 4. En tot 21 dagen in de toekomst.
Daar ben ik dus geen voorstander van. Dan gaan mensen toch ver van tevoren reserveren op tijdstippen die hun het beste uitkomen. Of dat handig is, moet nog maar worden bezien.

Hoe dan ook: zin in! Nog 10 dagen! *O*

Ik blijf wel de groepslessen doen, lekker de hele zomer buiten, maar eens in de zaal is het wel weer knallen geblazen met de dumbells en de bench press. :Y)
Vanavond hebben ze vergadering op de SC, en daarna gaat de mail uit met de eerste inschrijfmogelijkheden als het goed is. Benieuwd! *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193748606
Done.

Ik sport weer 2/3/4 keer per week. Buiten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193763669
En bedankt weer @Lonaa

Gisteravond twee groepslessen gevolgd; nog net volgehouden ondanks de 27 graden.

Gisteravond zag ik eindelijk de mail waarin we ons voor het eerst konden inschrijven voor het sporten (ook binnen) per 1 juli.
Meteen ingeschreven voor woensdag 1 juli en vrijdag 3 juli voor de zaal (fitness/krachttraining). :Y)

Maar gisteravond laat begreep ik dus vandaag officieel bekend wordt gemaakt dat nu eigenlijk veel maatregelen komen te vervallen (max 100 man binnen komt te vervallen).
Dus eigenlijk kun je je afvragen of dat reserveren nu nog wel zin heeft en nodig is (geweest). _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 juni 2020 @ 15:11:36 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193768788
Sportcity heeft nu iig wel de app vernieuwd. Nog geen details over volgende week. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193768815
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:59 schreef Leonos het volgende:
Met dit prachtige weer in zo'n zweethok gaan zitten.
Buiten sporten _O_
Vaak juist heerlijk koel. Prima plek om te komen.
pi_193768819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit. Dit weekend nog een rondje hardgelopen door een bos in de buurt. Heerlijk. Hertjes, koeien, allerlei volgens, eenden en schapen tegengekomen. Heerlijk in de buitenlucht. En dan zie je mensen binnen op een loopband staan. Ik snap dat in de winter of als het regent (hoewel ik dan ook lekker buiten loop) maar nu echt totaal niet.
Ik vind beide ontspannend. Belangrijkste is dat men beweegt toch?
pi_193769080
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:59 schreef Leonos het volgende:
Met dit prachtige weer in zo'n zweethok gaan zitten.
Buiten sporten _O_
Zet je even alles buiten voor krachtsport? Ik niet, dus binnen sporten _O_
pi_193771622
Nou, als het volgende week weer of nog steeds 30 graden is, sport ik toch echt wel weer liever binnen hoor. En dat gaat ook gebeuren dus. Woensdagmiddag 1 juli al. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193773621
Oke alle contactsporten mogen dus wel weer maar in de sportschool binnen moet je nog steeds afstand houden en tig keer schoonmaken? Beetje krom?
pi_193773710
Definitief weer open dus?
pi_193773812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:29 schreef Modus het volgende:
Oke alle contactsporten mogen dus wel weer maar in de sportschool binnen moet je nog steeds afstand houden en tig keer schoonmaken? Beetje krom?
Who cares. Blij dat dit verplicht is. Anders waren sportscholen helemaal brandhaarden geweest en binnen mum van tijd weer gesloten.
pi_193774583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:29 schreef Modus het volgende:
Oke alle contactsporten mogen dus wel weer maar in de sportschool binnen moet je nog steeds afstand houden en tig keer schoonmaken? Beetje krom?
Na afloop van de contactsport moet er ook direct weer 1,5 meter afstand aangehouden worden. En je kan moeilijk een voetbalveld gaan schoonmaken. Maar na afloop van een groepsles de gewichten en matjes even reinigen kan wel. Dus heel logisch dat dat dan ook moet. En dat hoort overigens ook heel normaal te zijn dat je je spullen netjes schoon achter laat.
pi_193774772
Tuurlijk. Maar wat ik bedoel is dat bij sportschooltrainen mensen van zijn leven nooit zo dicht bij elkaar gaan lopen hijgen als bij een judo, boksen e.d. Dus waarom dat wel toestaan, en moet de sportschool alsnog allerlei 1,5m geneuzel gaan doen.

Ook zonder die regel komen mensen nog steeds niet zo dicht bij elkaar in de buurt als bij genoemde sporten.
pi_193774901
Nou... ik geef groepsles in een sportschool en de fietsen worden soms wel dicht tegen elkaar gezet hoor. En met 44 mensen Bodyattack doen (waarbij je van voor naar achter en van links naar rechts gaan in hoog tempo) op 120 m2 geeft toch wel wat “lichamelijk contact”.

De gedacht is nu geworden: waar het letterlijk kan gelden nog steeds de regels van afstand houden om zo maximaal mogelijk zo veel mogelijk afstand te bewaren.

Maar ik ben het met je eens: als ik met jou een potje judo ga doen (geen idee hoe lang dat duurt maar zeg 5 minuten) en ik ben besmet, dan raak jij dat naar alle waarschijnlijkheid ook wel. Zodra onze wedstrijd afgelopen is moeten we direct weer 1,5 meter aanhouden en dat is dan voor ons niet meer relevant. Daar voorkomen wij samen niet meer mee dat jij dan niet besmet raakt.
pi_193775814
ff zo proberen
als ziekenhuisopnames en ic opnames nog steeds minimaal zijn, dan alles opengooien toch
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193776466
Ik ben heel blij dat ze weer open gaan! Maar grappig genoeg heeft de sluiting er bij mij wel voor gezorgd dat je buiten fitness ook meer kan sporten, zoals bv. meer fietsen en ben dit jaar begonnen met hardlopen. Ben van plan om naast de fitness door te gaan met hardlopen. :)

Ik ben ook blij dat bij mijn fitness de kleedkamer en het zwembad ook gewoon open zijn.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193776895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ff zo proberen
als ziekenhuisopnames en ic opnames nog steeds minimaal zijn, dan alles opengooien toch
Dat is het principe van gefaseerd afschalen ja: bepaalde dingen versoepelen en dan na 2-4 weken kijken wat het effect is. En als je met “opengooien” doelt op geen 1,5 meter afstand meer houden: nee dat kan pas als er vaccin / medicijn is. Het virus is er nu gewoon nog en is nu in een sluimerstand. Als we weer gezellig carnaval gaan vieren zoals we dat dit jaar gedaan hebben en er zit 1 besmet persoon tussen dan begint alle ellende weer gewoon van voor af aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door JanGroen op 25-06-2020 00:31:58 ]
pi_193779700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:11 schreef Questular het volgende:
Hier is ook duidelijk hoe we de komende tijd kunnen sporten. Reserveren en dan 1 uur per reservering maar wel gewoon 7 dagen per week. Beetje jammer want 1 uur is wat aan de krappe kant, maar het is beter dan niks :) Nu nog gewoon douchen daar en ik kan weer voor het werk gaan sporten.
Inderdaad, douches open, sauna open en het is weer normaal :D
Love is in the air!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 13:17:29 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193781950
Uur sporten en als je gesport hebt mag je pas weer je volgende training reserveren. . Kleedkamers blijven nog dicht en na het uur wordt de hele club schoongemaakt....
We gaan het zien..
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193782004
Hier gaan ze volgens mij blokken van 1,5u doen, en na elk blok een half uur schoonmaken. Kleedkamers ook nog dicht.
pi_193782409
Pas geleden mn abonnement opgezegd, maar dat was ook toevallig net dat de 2 jaar verstreken waren. Intussen waren we hier al overstag om een home gym te maken in het souterrain. Lekker koel en genoeg ruimte. Barbell al aanwezig, dumbbells in bestelling, nu nog een rack en een bankje en dan kunnen we straks alles hier doen.

Helaas wel een hoop vertraging, levertijd en preordertijd is al opgelopen tot enkele maanden :X
Had een beetje hoop dat vervroegde opening de vraag naar fitnessapparatuur weer wat zou doen afnemen, maar vooralsnog lijkt dit niet het geval.

Wel fijn dat ik straks gewoon weer in de gym kan kickboksen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 25 juni 2020 @ 16:20:44 #38
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_193784923
Aanstaande zaterdag reserveren w/
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_193784935
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:59 schreef Leonos het volgende:
Met dit prachtige weer in zo'n zweethok gaan zitten.
Buiten sporten _O_
Sporten en krachthonk vergelijken :')
Love is in the air!
pi_193784961
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:17 schreef borisz het volgende:
Uur sporten en als je gesport hebt mag je pas weer je volgende training reserveren. . Kleedkamers blijven nog dicht en na het uur wordt de hele club schoongemaakt....
We gaan het zien..
Bizar, gelukkig doen ze hier iets milder. Uur reserveren, zoveel - en zovaak je wilt, waarbij douche en sauna gewoon open zijn.

Elk uur de club schoonmaken :') Belachelijk man. Echt overdreven.
Love is in the air!
pi_193784986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:21 schreef Modus het volgende:
Hier gaan ze volgens mij blokken van 1,5u doen, en na elk blok een half uur schoonmaken. Kleedkamers ook nog dicht.
Echt overdreven....
Love is in the air!
pi_193785267
Man man man al die voorwaarden laat maar geen zin in..blijf nog wel beetje buiten hardlopen
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 25 juni 2020 @ 16:40:36 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193785341
1,5 uur waarvan 5 kwartier wachten tot het tjappie in het squatrek klaar is met zijn curls.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193785358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:40 schreef -XOR- het volgende:
1,5 uur waarvan 5 kwartier wachten tot het tjappie in het squatrek klaar is met zijn curls.
Ja iedereen wil bankdrukken etc..schiet niet op dit
Ik zwaai naar dieren.
pi_193785618
Zo blij dat ik 3 maanden terug een homegym heb aangeschaft.

Hier moet je straks reserveren en mag je maximaal maar een uurtje.
pi_193786534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:57 schreef Kudashov het volgende:
Zo blij dat ik 3 maanden terug een homegym heb aangeschaft.

Hier moet je straks reserveren en mag je maximaal maar een uurtje.
Je moet reserveren en mag straks maximaal een uurtje in je eigen homegym? :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193787557
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:10 schreef Salina het volgende:

[..]

Je moet reserveren en mag straks maximaal een uurtje in je eigen homegym? :P
In de commerciële gym
pi_193805274
Werkelijk waar onbegrijpelijk dat sportscholen geen extra ventilatiemaatregelen hoeven te treffen.

In het protocol van de branchevereniging staat nota bene dat de rol van ventilatie / airco’s bij de verspreiding van het virus niet bekend is.

Vandaag is besloten dat de huidige normen voor ventilatie en airco zoals deze genoemd zijn in het bouwbesluit voldoende zijn. Ineens is er geen extra ventilatie meer nodig.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:44:27 #49
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_193813453
Door de nieuwe regels van het RIVM gaan we de tijden om te kunnen reserveren verlengen, waardoor je langer dan 60 minuten kan trainen. Dit zie je terug in ons reserveringsysteem Gymtime in onze app. 😊
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_193834267
Hier helemaal geen reserveringen of tijdbeperkingen meer. Gewoon trainen. Alleen kleedkamers/wc nog dicht vermoed ik.
pi_193834336
De gyms waar ik werk moet je reserveren, 1 en 2 uur, maar godzijdank hoeft dat bij de gym waar ik zelf train niet, heerlijk. Zin in, heb het zo gemist. Kleedkamers en toiletten gewoon open.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193839246
Geen reserveringen of tijdbeperkingen meer? Reserveren voor langer dan een uur? Ben wel jaloers, hoor.

Bij ons voorlopig nog niets veranderd sinds het recente nieuws van afgelopen week dat de 100-man regel niet meer van toepassing is per 1 juli. Nog steeds gewoon reserveren voor een tijdslot (1 uur).

Wellicht heeft het er mee te maken dat het maar een kleine sportzaal is (waarborgen 1,5 meter). Of men had gewoon geen zin om alles meteen weer aan te passen nadat ze net alles verplaatst en verzegeld hebben, looproutes gemaakt, alles in orde gemaakt voor de grote heropening. Kan ook natuurlijk. ;)

Ik zal deze week wel eens vragen of er nu toch nog wat gaat veranderen m.b.t. reserveren en de tijdsduur. Zou mooi zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193840803
Erg vreemd: in het protocol staat dat er gereserveerd moet worden zodat de toestroom geregeld is (maximum aantal bezoekers tegelijk).

Verder mogen de douches en kleedkamers open, mits ook daar de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Heb je dus een kleine kleedruimte met maar 1 douche, dan kun je er dus inderdaad verstandig aan doen om deze gesloten te houden.
pi_193840861
Hele grote sportschool en was al nooit heel druk, behalve in de spits 's avonds. Ik train in de ochtend dus verwacht geen problemen. We gaan het zien.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193840864
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 08:35 schreef JanGroen het volgende:
Erg vreemd: in het protocol staat dat er gereserveerd moet worden zodat de toestroom geregeld is (maximum aantal bezoekers tegelijk).

Verder mogen de douches en kleedkamers open, mits ook daar de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Heb je dus een kleine kleedruimte met maar 1 douche, dan kun je er dus inderdaad verstandig aan doen om deze gesloten te houden.
Maar was dat protocol niet opgesteld vóórdat de regering met versoepelingen aan kwam zetten? Eerst zou het per 1 juli toch geopend mogen worden met max 100 man, toch? En dat hebben ze nu laten varen. Of hebben ze daarna een nieuw protocol gemaakt (sinds afgelopen week)?

Bij mij kun je voorlopig nog niet douchen, naar de sauna en naar het toilet boven. Wel mag je je spullen in de locker boven leggen. Beneden is het toilet voor als het echt moet wel geopend.

Zoals ik in het instructiefilmpje zag, zeggen ze niets over omkleden. Dat is dan weer een voordeel. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193841551
Binnen moet 1,5 meter afstand per persoon aangehouden kunnen worden, met een maximum van 50% van de normale bezetting.

Ik heb donderdag gebeld naar het RIVM voor de “aanvullende maatregelen” die Rutte noemde en zo ook benoemd zijn op de website van de Rijksoverheid. Van het RIVM werd ik doorgestuurd naar de GGD en daarna naar de gemeente. Niemand weet de extra maatregelen.
pi_193842222
Douches en sauna nog dicht hier op de sportschool. Kansloos.
Love is in the air!
pi_193842266
Is die 50% bezetting inmiddels niet achterhaald voor de fitness? Voor zover ik weet gaat het alleen nog om die 1.5 meter. Ik draai mijn groepslessen wel met minder mensen ivm zaalgrootte.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193842277
Als ik nog langer dan een maand geen douche en sauna heb zeg ik mijn abonnement ook op. Kansloos. Passen met 1.5 meter beat 3 mensen in zon sauna.
Love is in the air!
pi_193842720
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:18 schreef josja het volgende:
Is die 50% bezetting inmiddels niet achterhaald voor de fitness? Voor zover ik weet gaat het alleen nog om die 1.5 meter. Ik draai mijn groepslessen wel met minder mensen ivm zaalgrootte.
Hoop dat het niet achterhaald is. Sportscholen zijn potentiële brandhaarden. Hoe minder mensen hoe beter. Anders vrees ik dat ze snel weer op slot moeten.
pi_193842814
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoop dat het niet achterhaald is. Sportscholen zijn potentiële brandhaarden. Hoe minder mensen hoe beter. Anders vrees ik dat ze snel weer op slot moeten.
Ik weet het niet, kan zelf niks terugvinden over maximaal aantal mensen. Maak me er verder ook niet druk om, afstand houden, extra schoonmaakrondes, komt vast wel goed. Gok er ook een beetje op dat een flink aantal mensen het toch nog niet aandurft. Zag ik al bij de buitenlessen die ik gaf. Ik heb er zin in in ieder geval, eindelijk weer fatsoenlijk trainen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193842867
Maar dat is toch eigenlijk hartstikke gek, dat er nog zoveel onduidelijkheid is?

Als je hierboven leest dat in bepaalde sportscholen het reserveren dus niet meer hoeft, en dat men langer dan een uur kan sporten. Dat zou dan toch impliceren dat er geen maximum aantal bezoekers meer van toepassing is (in die sportscholen althans). Of gaan ze er dan maar klakkeloos vanuit dat vanwege de grootte van de sportschool er altijd wel 1,5 meter afstand gewaarborgd kan worden?
Ik vind het best vreemd allemaal.

Ik snap dat het lastig was om wat duidelijkheid te verschaffen vanwege de plotseling aangepaste spelregels vanuit de overheid (t.o.v. de eerdere eisen per 1 juli), maar zoveel onduidelijkheid in deze branche lijkt me niet echt een goede zaak.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193842949
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:04 schreef josja het volgende:

[..]

Ik weet het niet, kan zelf niks terugvinden over maximaal aantal mensen. Maak me er verder ook niet druk om, afstand houden, extra schoonmaakrondes, komt vast wel goed. Gok er ook een beetje op dat een flink aantal mensen het toch nog niet aandurft. Zag ik al bij de buitenlessen die ik gaf. Ik heb er zin in in ieder geval, eindelijk weer fatsoenlijk trainen.
Vrees een beetje dat al die maatregelen een wassen neus zullen blijken. Vele sportscholen lijken nu al niets te gaan doen aan het verbeteren van de ventilatie. Ik moet het nog maar zien of ze actief gaan schoonmaken en ingrijpen wanneer het te druk is/mensen zich niet aan de 1.5 meter houden. Dat zie ik het luie personeel bij mijn sportschool niet zo snel doen.
pi_193842973
Eens, echt heel eenduidig is het allemaal niet nee. Wel logisch dat je in een enorme gym niet per se hoeft te reserveren en in een kleintje wel. Ik bedoel ik kon al minstens 10 meter afstand houden van iedereen als ik zou willen, zeker in de ochtend.Ga er zelf vanuit dat het nog wel wat meer vorm krijgt. Men moet toch ergens beginnen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193843017
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrees een beetje dat al die maatregelen een wassen neus zullen blijken. Vele sportscholen lijken nu al niets te gaan doen aan het verbeteren van de ventilatie. Ik moet het nog maar zien of ze actief gaan schoonmaken en ingrijpen wanneer het te druk is/mensen zich niet aan de 1.5 meter houden. Dat zie ik het luie personeel bij mijn sportschool niet zo snel doen.
Hehe ik gok maar zo dat er nu wel wat extra op het luie personeel wordt gelet ;) Eventuele boetes na een lange sluit zit geen eigenaar op te wachten natuurlijk.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:19:45 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193843038
In België mogen 1 juli de onbemande sportscholen ook weer open.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193843234
Ik vind het ook erg vreemd. Mijn sportschool is niet overdreven groot,en vergeleken met bijvoorbeeld een Basic Fit zelfs klein. Toch is er geen reserveringssysteem, geen maximumduur, douches/toiletten zijn open. Ik wil graag weer sporten, maar ik kijk het nog wel een paar weken aan, blijf wel buiten hardlopen nog...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_193845403
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Luke83 het volgende:
Ik vind het ook erg vreemd. Mijn sportschool is niet overdreven groot,en vergeleken met bijvoorbeeld een Basic Fit zelfs klein. Toch is er geen reserveringssysteem, geen maximumduur, douches/toiletten zijn open. Ik wil graag weer sporten, maar ik kijk het nog wel een paar weken aan, blijf wel buiten hardlopen nog...
Top, zo hoort het. Basic fit!!
Love is in the air!
pi_193846413
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees dat de sportscholen niet lang open zullen blijven.

De rol van ventilatie (of eigenlijk gebrek daaraan) en het aircogebruik zijn bij de verspreiding van het virus nog onbekend. Dat staat zo letterlijk in het protocol voor de binnensport branche.

De sportscholen zijn bijna 4 maanden dicht geweest omdat de ventilatie een groot probleem was. En ineens kunnen de sportscholen per 1 juli open en speelt heel het ventilatieverhaal geen enkele rol meer. Het RIVM stelt letterlijk dat de al aanwezige ventilatie (bouwbesluit) voldoende is (terwijl het RIVM altijd heeft gehandeld met "better save than sorry").

Het RIVM baseert zich hierbij op onderzoeken, waarbij zij stellen dat het niet uitgesloten is dat het virus ook op andere manieren overgedragen kan zijn dan via ventilatiesystemen. Dus: ze zeggen niet dat het virus niet verspreid kan worden via de ventilatie, maar ze zeggen dat uit de onderzoeken niet is gebleken dat andere manieren van besmetting uitgesloten zijn. Een hele vreemde wending in het gedachtepatroon.

Maar goed: ik geef dus groepsles en Basic-Fit heeft naar de airco's laten kijken. Letterlijk naar laten kijken. Of ze goed onderhouden zijn en goed functioneren is helemaal niet beoordeeld. Ze denken dat er met 20 minuten ventileren (zonder ramen) tussen de lessen in genoeg frisse lucht in een zaal is om daar met 20 personen te sporten. Ik vrees dat het niet lang goed kan gaan. De zalen worden al snel bedompt en klam en benauwd met groepslessen. De airco's trekken het in normale tijden al niet. Zeker niet in de zomer.
pi_193846494
Hier is het ook alleen de fitnesszaal zonder reserveren, omstandigheden/aanpassingen beoordeeld en goedgekeurd door de gemeente. Meen dat alle groepslessen voorlopig nog wel alleen buiten gehouden worden.
pi_193847089
Het protocol schrijft inderdaad dat wanneer “goed ventileren” (wat is goed?) niet mogelijk is om dan buiten of binnen op 70% van de intensiteit te trainen.

Op 70% zou voor mij al geen optie zijn, want dan moet ik halverwege de warming-up al stoppen qua hartslag.
pi_193847364
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:58 schreef JanGroen het volgende:
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees dat de sportscholen niet lang open zullen blijven.

De rol van ventilatie (of eigenlijk gebrek daaraan) en het aircogebruik zijn bij de verspreiding van het virus nog onbekend. Dat staat zo letterlijk in het protocol voor de binnensport branche.

De sportscholen zijn bijna 4 maanden dicht geweest omdat de ventilatie een groot probleem was. En ineens kunnen de sportscholen per 1 juli open en speelt heel het ventilatieverhaal geen enkele rol meer. Het RIVM stelt letterlijk dat de al aanwezige ventilatie (bouwbesluit) voldoende is (terwijl het RIVM altijd heeft gehandeld met "better save than sorry").

Het RIVM baseert zich hierbij op onderzoeken, waarbij zij stellen dat het niet uitgesloten is dat het virus ook op andere manieren overgedragen kan zijn dan via ventilatiesystemen. Dus: ze zeggen niet dat het virus niet verspreid kan worden via de ventilatie, maar ze zeggen dat uit de onderzoeken niet is gebleken dat andere manieren van besmetting uitgesloten zijn. Een hele vreemde wending in het gedachtepatroon.

Maar goed: ik geef dus groepsles en Basic-Fit heeft naar de airco's laten kijken. Letterlijk naar laten kijken. Of ze goed onderhouden zijn en goed functioneren is helemaal niet beoordeeld. Ze denken dat er met 20 minuten ventileren (zonder ramen) tussen de lessen in genoeg frisse lucht in een zaal is om daar met 20 personen te sporten. Ik vrees dat het niet lang goed kan gaan. De zalen worden al snel bedompt en klam en benauwd met groepslessen. De airco's trekken het in normale tijden al niet. Zeker niet in de zomer.
Ik blijf voorlopig nog wel even thuis sporten.
pi_193847401
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:58 schreef JanGroen het volgende:
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees dat de sportscholen niet lang open zullen blijven.

De rol van ventilatie (of eigenlijk gebrek daaraan) en het aircogebruik zijn bij de verspreiding van het virus nog onbekend. Dat staat zo letterlijk in het protocol voor de binnensport branche.

De sportscholen zijn bijna 4 maanden dicht geweest omdat de ventilatie een groot probleem was. En ineens kunnen de sportscholen per 1 juli open en speelt heel het ventilatieverhaal geen enkele rol meer. Het RIVM stelt letterlijk dat de al aanwezige ventilatie (bouwbesluit) voldoende is (terwijl het RIVM altijd heeft gehandeld met "better save than sorry").

Het RIVM baseert zich hierbij op onderzoeken, waarbij zij stellen dat het niet uitgesloten is dat het virus ook op andere manieren overgedragen kan zijn dan via ventilatiesystemen. Dus: ze zeggen niet dat het virus niet verspreid kan worden via de ventilatie, maar ze zeggen dat uit de onderzoeken niet is gebleken dat andere manieren van besmetting uitgesloten zijn. Een hele vreemde wending in het gedachtepatroon.

Maar goed: ik geef dus groepsles en Basic-Fit heeft naar de airco's laten kijken. Letterlijk naar laten kijken. Of ze goed onderhouden zijn en goed functioneren is helemaal niet beoordeeld. Ze denken dat er met 20 minuten ventileren (zonder ramen) tussen de lessen in genoeg frisse lucht in een zaal is om daar met 20 personen te sporten. Ik vrees dat het niet lang goed kan gaan. De zalen worden al snel bedompt en klam en benauwd met groepslessen. De airco's trekken het in normale tijden al niet. Zeker niet in de zomer.
Wel vervelend als alle sportscholen dan straks de dupe worden van de globogyms die hun zaken niet op orde hebben en laks zijn met dingen als ventilatie. -O- Bij ons is er echt geďnvesteerd in de ventilatie (we komen in een soort windtunnel te staan _O- ) en bovendien kan de sportschool aan één kant helemaal open (soort loods).
pi_193850229
Het grote struikelblok bij de heropening is in mijn ogen dat de sportscholen zelf verantwoordelijk worden gesteld voor (en controleren op) de ventilatie.

De sportschoolbranche is al geen vetpot (allemaal vissen ze in dezelfde vijver). Ventilatie- en aircosystemen zijn een enorme kostenpost in zowel aanschaf als onderhoud. De sportscholen hebben bijna 4 maanden geen euro binnen gekregen en nu moeten ze “kritisch” zijn op zichzelf of alles wel in orde en veilig is. Dat lijkt me niet geloofwaardig. De slager keurt hier zijn eigen vlees.

Als er dan ook nog letterlijk in het protocol / de RIVM-maatregelen staat dat de normale ventilatie al genoeg is dan kan iedereen aanvoelen dat er geen enkele sportschool is die dicht blijft.

Het “airco-onderhoud” bij onze Basic-Fit vestiging gaat niet verder dan dat het personeel het stoffilter van de airco’s wekelijks schoon maakt met de stofzuiger.

Nog iets leuks: het regelkastje waarop je de apparatuur kan instellen hangt open en bloot aan de muur. Iedereen kan er bij. Lekker als een lid eigenhandig daar aan gaat zitten rommelen en de ventilatie verandert in recirculatie. Woe moet daar op controleren binnen decibel? Niemand weet hoe het werkt.

Ik geef al 15 jaar groepsles in de sportschool en ik wil niks liever dan het lesgeven weer oppakken. Niet alleen voor het zelf fit blijven (al heb ik de spullen en apparatuur ook allemaal thuis), maar ook voor het gezellige en sociale met de leden die ik al 15 jaar 2-3 x per week in m’n les heb. Maar het moet wel verantwoord zijn. En ik heb heel erg het idee en gevoel dat dat nu (nog) niet zo is. 1,5 meter afstand aanhouden is prima. En via zweet kun je niet ziek worden. Maar als je met 20 personen bijna een uur in een zaaltje zit te hijgen met hoge hartslagen dan heb ik geen vertrouwen in de luchtkwaliteit (aerosolen) van die ruimte. We weten allemaal dat je al besmettelijk kunt zijn zonder dat je klachten hebt. Voor iemand met 39* koorts ben ik niet bang, want die komt echt niet naar een sportschool. Die ligt plat in bed. Juist de fase voor de ziekteverschijnselen is gevaarlijk.

[ Bericht 26% gewijzigd door JanGroen op 29-06-2020 21:30:40 ]
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 00:05:29 #75
236264 crew  capricia
pi_193852969
Ik heb vrijdagochtend geboekt bij basic fit.
Zal wel rustig zijn. Wil toch echt wel weer wat gaan doen hoor.

Mss handschoentjes aanschaffen? Of is dat ook onzin?
Definitely not CIA
pi_193854237
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 00:05 schreef capricia het volgende:
Ik heb vrijdagochtend geboekt bij basic fit.
Zal wel rustig zijn. Wil toch echt wel weer wat gaan doen hoor.

Mss handschoentjes aanschaffen? Of is dat ook onzin?
Als jou dat een veilig gevoel geeft dan trek je toch een paar handschoentjes aan? Geen idee of het helpt maar misschien voel jij je er beter door. Ik ga morgenochtend trainen, ben heel benieuwd.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 07:07:01 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193854265
En om de sceptiek sport ik lekker buiten in kleine groepjes. Ook alweer twee maanden of zo(?). Goede ventilatie 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193854691
Handschoenen helpen alleen als je ze juist gebruikt en niet af en toe even aan je wang gaat krabbelen of in je oog gaat wrijven. En natuurlijk op de juiste manier weer uitdoet: met de ene handschoen pak je de andere bij de pols en trek je deze uit (binnenstebuiten). Vervolgens pak je met deze binnenstebuiten gekeerde handschoen de andere bij het randje vast en trek je deze ook uit. Anders is het schijnveiligheid.
pi_193854694
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 00:05 schreef capricia het volgende:
Ik heb vrijdagochtend geboekt bij basic fit.
Zal wel rustig zijn. Wil toch echt wel weer wat gaan doen hoor.

Mss handschoentjes aanschaffen? Of is dat ook onzin?
Gewoon gaan en je niet druk maken. Doe je ook niet tijdens het griep seizoen.
Love is in the air!
pi_193854925
Je kunt best handschoentjes gebruiken, denk ik. Van die sporthandschoentjes dan toch, neem ik aan? Maar of het echt werkt...wat JanGroen al zegt, zorg wel dat je ze op de juiste manier aan- en uitdoet, anders heeft het glad geen zin.
En waarvoor gebruik je handschoentjes? Omdat je bang bent dat er virusdeeltjes op de apparaten of dumbells achterblijven? Moet er bij jullie niet schoongemaakt worden dan?

Bij ons krijgt iedereen bij binnenkomst een fles ontsmettingsmiddel mee (alcohol 80%), en daarmee moeten wij zelf alles schoonmaken. Moest voor de lockdown ook al, en nu bij het buiten trainen ook. Geen probleem mee; als het zo veiliger kan worden en als ik zo kan blijven sporten, doe ik dat.

Maar als er virusdeeltjes achterblijven op de dumbells, barbell, apparaten e.d. komen die - als je niet schoonmaakt tenminste - toch op je handschoentjes terecht? En wat doe je dan met die handschoentjes?

Misschien denk ik te veel na. Of juist weer te weinig. :P
Ik ga gewoon zonder. Nooit handschoentjes gebruikt trouwens. Morgenmiddag 17:00 is het zo ver. Ik maak me niet zo druk en ben klaar om weer te knallen. Mijn borstspieren zijn al bijna naar binnen verdwenen, zoveel zijn ze geslonken. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 30-06-2020 10:13:53 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193855037
Ik denk dat het nuttiger is om bepaalde dingen vooraf zelf nog even schoon te maken (moet eigenlijk al gedaan zijn door de vorige gebruiker, maar is denk ik sportschool afhankelijk in hoeverre dat gebeurt) dan handschoenen te gaan dragen.
pi_193855110
https://pittsburgh.cbsloc(...)fitness-coronavirus/

Blijkt maar weer dat sportscholen een uitbraak risico vormen.
pi_193855132
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:36 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Gewoon gaan en je niet druk maken. Doe je ook niet tijdens het griep seizoen.
Covid 19 is 4 - 12 keer dodelijker dan een griep en 1 op de 10 lijkt blijvende gezondheidsschade over te houden aan een infectie. Slechte vergelijking.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:35:41 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193855154
eerste fitness sessie geboekt, mag het morgen 75 minuten gaan proberen, kleedkamers en douches zijn open, loopt nog geen storm zo te zien want ik had op iedere schematijd vanaf 7uur kunnen boeken
pi_193855227
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:35 schreef Tarado het volgende:
eerste fitness sessie geboekt, mag het morgen 75 minuten gaan proberen, kleedkamers en douches zijn open, loopt nog geen storm zo te zien want ik had op iedere schematijd vanaf 7uur kunnen boeken
Ja viel mij ook al op bij de reserveringen tot nu toe. Ik ga vrijdag naar de gym waar ik werk, er hadden er net 3 gereserveerd.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193856274
Ik ben toch overtuigd en heb me per 3 juli ingeschreven bij een nieuwe sportschool, meteen voor zaterdag, zondag en maandag sessies ingepland!
pi_193856384
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Covid 19 is 4 - 12 keer dodelijker dan een griep en 1 op de 10 lijkt blijvende gezondheidsschade over te houden aan een infectie. Slechte vergelijking.
Voor leeftijdsgroep boven de 80 ja. Die komen niet in de sportschool
Love is in the air!
pi_193856459
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor leeftijdsgroep boven de 80 ja. Die komen niet in de sportschool
Ten eerste, de gezondheidsrisico's geldt voor elke leeftijdsgroep. Ten tweede zijn er genoeg 70+ in mijn sportschool.
pi_193856582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:11 schreef Salina het volgende:
Maar als er virusdeeltjes achterblijven op de dumbells, barbell, apparaten e.d. komen die - als je niet schoonmaakt tenminste - toch op je handschoentjes terecht? En wat doe je dan met die handschoentjes?
Uhh, daar zijn de latex handschoenen toch juist voor bedoeld? Dat je handen schoon blijven en de eventuele virusdeeltjes op de handschoenen blijven zitten? Na afloop op de juiste manier uitdoen en weggooien en je handen volgens de richtlijnen wassen.

Mocht je stoffen sporthandschoenen gebruiken dan heeft dat geen enkel nut: als je bezweet bent zijn je handen vochtig en kunnen eventuele virusdeeltjes door de stof heen alsnog op je handen zelf komen. Vervolgens trek je de handschoenen uit en heb je alsnog vieze handen. Schijnveiligheid dus. Mocht je ze wel willen gebruiken na afloop gewoon in de wasmachine op minimaal 60 graden.
pi_193856743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ten eerste, de gezondheidsrisico's geldt voor elke leeftijdsgroep. Ten tweede zijn er genoeg 70+ in mijn sportschool.
Helemaal met je eens. Een familielid van mij (60 jaar en geen gezondheidsproblemen) heeft het virus ook opgelopen via zijn werk. De eindstand is nu dat hij 3 maanden na de besmetting nog geen 100 meter kan lopen en maximaal 3 x 3 uur per week kan werken. De laatste longfoto's van afgelopen week laten zien dat zijn longen vol zitten met littekenweefsel en de vraag is of dat nog gaat veranderen. Fijn vooruitzicht voor de rest van je leven. Van vitale man naar kasplantje die 's morgens geholpen moet worden met wassen en aankleden.
pi_193856855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:35 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Een familielid van mij (60 jaar en geen gezondheidsproblemen) heeft het virus ook opgelopen via zijn werk. De eindstand is nu dat hij 3 maanden na de besmetting nog geen 100 meter kan lopen en maximaal 3 x 3 uur per week kan werken. De laatste longfoto's van afgelopen week laten zien dat zijn longen vol zitten met littekenweefsel en de vraag is of dat nog gaat veranderen. Fijn vooruitzicht voor de rest van je leven. Van vitale man naar kasplantje die 's morgens geholpen moet worden met wassen en aankleden.
Heftig verhaal. Is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:47:02 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193856909
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ten eerste, de gezondheidsrisico's geldt voor elke leeftijdsgroep. Ten tweede zijn er genoeg 70+ in mijn sportschool.
op mijn sportschool is er een tijdslot voor de risicogroep
pi_193857324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heftig verhaal. Is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis?
Nee, hij mocht nog net thuis blijven van de huisarts gezien zijn koorts (4 weken lang tegen de 40 graden). Meerdere keren per dag belde de huisarts op met een vragenlijst (koorts, hartslag, ademfrequentie, enz.) om alles in de gaten te houden. Afgelopen week (met de uitslag van de laatste longfoto's) zei de longarts hem eerlijk dat hij achteraf gezien naar het ziekenhuis had gemoeten, omdat zijn longen dan ondersteund hadden kunnen worden met minder schade tot gevolg. Maar ja dat is achteraf praten met de kennis die er nu (wel) is. Mijn kennis werd ziek in de beginperiode en toen was alles een groot vraagteken.
pi_193857508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor leeftijdsgroep boven de 80 ja. Die komen niet in de sportschool
Mwoah, ik heb er wel een paar in mijn les ;) Ik gok er een beetje op dat die voorlopig niet naar binnen durven, zeker niet als ze al wat krakkemikkig, en wellicht nog bang zijn.

Denk dat er best een risico is, maar dat moet iedereen zelf inschatten, of je dat wel of niet aanvaardbaar vindt. Ik ga in ieder geval weer, trainen en werken, en heb er zin in ook. Benieuwd hoe het gaat met kortere lessen, speciale vakken waar men niet uit mag en looproutes enzo.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_193857704
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:24 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Uhh, daar zijn de latex handschoenen toch juist voor bedoeld? Dat je handen schoon blijven en de eventuele virusdeeltjes op de handschoenen blijven zitten? Na afloop op de juiste manier uitdoen en weggooien en je handen volgens de richtlijnen wassen.

Mocht je stoffen sporthandschoenen gebruiken dan heeft dat geen enkel nut: als je bezweet bent zijn je handen vochtig en kunnen eventuele virusdeeltjes door de stof heen alsnog op je handen zelf komen. Vervolgens trek je de handschoenen uit en heb je alsnog vieze handen. Schijnveiligheid dus. Mocht je ze wel willen gebruiken na afloop gewoon in de wasmachine op minimaal 60 graden.
Ik bedoelde die sporthandschoentjes inderdaad.

Tja, je kunt ook met die latex handschoentjes sporten. Ik heb ze een paar keer gebruikt in het begin van de coronacrisis, daarna niet meer. Het viel me op dat ze redelijk snel scheurden. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:44:27 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193857813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:35 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik bedoelde die sporthandschoentjes inderdaad.

Tja, je kunt ook met die latex handschoentjes sporten. Ik heb ze een paar keer gebruikt in het begin van de coronacrisis, daarna niet meer. Het viel me op dat ze redelijk snel scheurden. ;)
beter gewoon je handen regelmatig wassen/desinfecteren
pi_193858332
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:35 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik bedoelde die sporthandschoentjes inderdaad.

Tja, je kunt ook met die latex handschoentjes sporten. Ik heb ze een paar keer gebruikt in het begin van de coronacrisis, daarna niet meer. Het viel me op dat ze redelijk snel scheurden. ;)
Als je een goede kwaliteit koopt niet hoor. Een tandarts of chirurg heeft ook geen last van scheurende latex handschoentjes. En nogmaals: sporthandschoentjes beschermen je niet. Die laten virusdeeltjes gewoon door. Een sok is ook geen condoom.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 13:30:06 #98
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193858341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:17 schreef borisz het volgende:
Uur sporten en als je gesport hebt mag je pas weer je volgende training reserveren. . Kleedkamers blijven nog dicht en na het uur wordt de hele club schoongemaakt....
We gaan het zien..
Wijziging:
Kleedkamers en lockers zijn open. Douches zijn op dit moment nog gesloten.

Sportcity heeft de boel al aangepast :+. Zijn vast een hoop opmerkingen over binnengekomen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:32:08 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193858363
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:29 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Als je een goede kwaliteit koopt niet hoor. Een tandarts of chirurg heeft ook geen last van scheurende latex handschoentjes. En nogmaals: sporthandschoentjes beschermen je niet. Die laten virusdeeltjes gewoon door. Een sok is ook geen condoom.
is gewoon zinloos maar als jij je er veilig(er) bij voelt het niet laten
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:33:13 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193858377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:30 schreef borisz het volgende:

[..]

Edit:
Kleedkamers en lockers zijn open. Douches zijn op dit moment nog gesloten.

Sportcity heeft de boel al aangepast :+. Zijn vast een hoop opmerkingen over binnengekomen.
mijn sportschool heeft het ook gisteren pas aangepast, kleedkamers en douches wel open
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')