abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:29:13 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193747936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:02 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Blijft toch belachelijk dat game devs zich gaan mengen in politiek :r
Ik twijfel soms. Het is toch een medium dat door miljoenen wordt gespeeld, dan kun je dat zeker gebruiken om awareness te creëren. De vraag is of het weghalen van politieauto's het juiste is, maar ik denk zeker dat je games kunt gebruiken om te onderwijzen. Hierbij is het lastige dat je niet belerend bent.

Kijk naar iets als Hellblade, of Fractured Minds. Dat leert je een beetje wat iemand met angsten en depressies voelt. Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193747944
quote:

[..]

Publishers willen laten zien dat ze deugen (wel selectief natuurlijk, tegen China durven ze niks te zeggen) en bij die ontwikkelaars werken veel van die paarsharige lefties.
pi_193748032
quote:

[..]

Het zijn net mensen..
pi_193748193
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
Bully 2 confirmed
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:01:55 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_193748209
quote:

[..]

Ik twijfel soms. Het is toch een medium dat door miljoenen wordt gespeeld, dan kun je dat zeker gebruiken om awareness te creëren. De vraag is of het weghalen van politieauto's het juiste is, maar ik denk zeker dat je games kunt gebruiken om te onderwijzen. Hierbij is het lastige dat je niet belerend bent.

Kijk naar iets als Hellblade, of Fractured Minds. Dat leert je een beetje wat iemand met angsten en depressies voelt. Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
Hellblade O+

Maar bv ook Life is Strange.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_193748217
quote:

[..]

Zelfde als films toch, moet je tegenwoordig ook mee uitkijken.
pi_193748307
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zelfde als films toch, moet je tegenwoordig ook mee uitkijken.
Het ligt eraan hoe het gedaan wordt. Eens wat discussie of educatie is niet erg, het is juist een prima medium daarvoor. Maar als mensen die de game niet spelen al hun mening klaar hebben (hoi TLOU2), dan wordt het een non-discussie.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:18:45 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193748348
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe het gedaan wordt. Eens wat discussie of educatie is niet erg, het is juist een prima medium daarvoor. Maar als mensen die de game niet spelen al hun mening klaar hebben (hoi TLOU2), dan wordt het een non-discussie.
Dat is het hele probleem met de maatschappij tegenwoordig. Men baseert hun zwart-witte mening op basis van 5 seconden op Twitter en zijn dan tot in de eeuwen der eeuwen voor of tegen. Van mening veranderen kan blijkbaar niet meer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_193748362
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met de maatschappij tegenwoordig. Men baseert hun zwart-witte mening op basis van 5 seconden op Twitter en zijn dan tot in de eeuwen der eeuwen voor of tegen. Van mening veranderen kan blijkbaar niet meer.
Klopt. Ik wilde bv die spoilers pas later lezen, heel raar, eerst maar eens zelf spelen :)
En dan lees je daarna die leaks en de reacties en dan wordt het eigenlijk pas duidelijk hoe lachwekkend en oppervlakkig de (online) maatschappij tegenwoordig is.
pi_193748363
quote:

[..]

Want een bedrijf mag bepalen wat de juiste awareness is? Vind ik heel gevaarlijk namelijk.

De voorbeelden die je noemt kan ik wel weer achterstaan overigens, daar zit gewoon een hele wetenschappelijke basis achter. Doel meer op iets als Hong Kong, BLM, ideologische zooi waar je twee kanten hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2020 09:22:07 ]
pi_193748380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want een bedrijf mag bepalen wat de juiste awareness is? Vind ik heel gevaarlijk namelijk.
Niet bepalen, wel ter discussie stellen. Of mag je andermans meningen niet meer lezen, zien of horen? Dat is pas gevaarlijk. Het kan namelijk best zijn dat je kijk eens kan veranderen op dingen, dat is geen schande of zo :D
pi_193748382
In het geval van TLOU2 was het wel iets meer dan 5 sec. op twitter. Het hele verhaal was gelekt.
pi_193748393
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Niet bepalen, wel ter discussie stellen. Of mag je andermans meningen niet meer lezen, zien of horen? Dat is pas gevaarlijk.
Huh, het ging toch om bedrijven? Die hebben geen mening. De medewerkers wel, maar die zijn altijd vrij om dat te uiten buiten hun professionele omgeving (in een normale wereld).
pi_193748395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:22 schreef Aurelius het volgende:
In het geval van TLOU2 was het wel iets meer dan 5 sec. op twitter. Het hele verhaal was gelekt.
Puntsgewijs gelekt, en mensen hadden hun conclusies hoe het een en ander zou worden gebracht al in 5 sec op het internet ondergekotst :')
pi_193748411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Huh, het ging toch om bedrijven? Die hebben geen mening. De medewerkers wel, maar die zijn altijd vrij om dat te uiten buiten hun professionele omgeving (in een normale wereld).
Een bedrijf heeft geen waarden? Oh? Sinds wanneer staan bedrijven nergens meer voor? Die willen ook hun waarden uitdragen naar buiten toe hoor :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:25:15 #141
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193748420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

De voorbeelden die je noemt kan ik wel weer achterstaan overigens, daar zit gewoon een hele wetenschappelijke basis achter. Doel meer op iets als Hong Kong, BLM, ideologische zooi waar je twee kanten hebt.
Je kunt awareness creëren zonder direct een kant te kiezen of iets op te dringen.
pi_193748421
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Puntsgewijs gelekt, en mensen hadden hun conclusies hoe het een en ander zou worden gebracht al in 5 sec op het internet ondergekotst :')
In mijn geval hebben die lekken met 60 euro bespaard. En alles wat ik sindsdien heb gelezen/gehoord hebben mijn keuze om deze game links te laten liggen alleen maar bevestigd. Ook mijn beeld dat de games media, op sommige uitzonderingen na, totaal niet te vertrouwen is.
pi_193748443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

In mijn geval hebben die lekken met 60 euro bespaard. En alles wat ik sindsdien heb gelezen/gehoord hebben mijn keuze om deze game links te laten liggen alleen maar bevestigd. Ook mijn beeld dat de games media, op sommige uitzonderingen na, totaal niet te vertrouwen is.
Dat kan, als je niet van verhalende games houdt dan is dat je goed recht toch? Ik lees juist dat spelers amper problemen met het verhaal en de oh zo gevaarlijke opdringerige standpunten van Naughty Dogs, maar helaas zijn mensen dat niet bereid toe te geven dat ze mis zaten. Want dat is blijkbaar een schande of zo :)
pi_193748490
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:27 schreef Pheno het volgende:
Dat kan, als je niet van verhalende games houdt dan is dat je goed recht toch? Ik lees juist dat spelers amper problemen met het verhaal en de oh zo gevaarlijke opdringerige standpunten van Naughty Dogs, maar helaas zijn mensen dat niet bereid toe te geven dat ze mis zaten. Want dat is blijkbaar een schande of zo :)
Ik hou best van verhalende games. Maar ik hekel ontwikkelaars die edgy proberen te zijn door verwachtingen te ondermijnen. In dit geval wordt er gewoon gepoept op geliefde personages uit deel 1. Natuurlijk staat het de ontwikkelaars vrij om te doen wat ze willen met hun franchise, maar het staat mij vrij om hun product nu links laat liggen zonder voor alt-right homofoob te worden uitgemaakt.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 09:38:29 #145
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_193748541
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 09:39:30 #146
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_193748548
quote:

[..]

Mafia 3 probeerde het :+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Eindredactie Games dinsdag 23 juni 2020 @ 09:41:02 #147
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_193748557
quote:

[..]

https://www.eurogamer.net(...)school-reading-lists
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_193748559
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft geen waarden? Oh? Sinds wanneer staan bedrijven nergens meer voor? Die willen ook hun waarden uitdragen naar buiten toe hoor :P
Waarden != politiek geladen. Dat is heel wat anders. Al is die grens misschien wel dun.

Voorbeeld; ik had volledige begrip voor Blizzard dat ze in hun voorwaarden van een toernooi hadden staan dat ze GEEN politiek beladen statements willen van hun deelnemers. Daar handelde men op, en ik vond dat terecht. Zoals ik het idioot vind voor bedrijven om zo mee te gaan in de BLM hype, etc.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:50:21 #149
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193748632
quote:
See. Het kan dus zeker :)

Game gaat ook direct op mijn watch list.
pi_193748670
Zelf niet gespeeld maar die maker van Detroit zei toch dat je moest spelen in deze blm tijd
You're Fucking Out, I'm Fucking In
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')