Ik twijfel soms. Het is toch een medium dat door miljoenen wordt gespeeld, dan kun je dat zeker gebruiken om awareness te creëren. De vraag is of het weghalen van politieauto's het juiste is, maar ik denk zeker dat je games kunt gebruiken om te onderwijzen. Hierbij is het lastige dat je niet belerend bent.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 01:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Blijft toch belachelijk dat game devs zich gaan mengen in politiek
Publishers willen laten zien dat ze deugen (wel selectief natuurlijk, tegen China durven ze niks te zeggen) en bij die ontwikkelaars werken veel van die paarsharige lefties.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 01:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Het zijn net mensen..quote:Op dinsdag 23 juni 2020 01:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Bully 2 confirmedquote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
Hellbladequote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik twijfel soms. Het is toch een medium dat door miljoenen wordt gespeeld, dan kun je dat zeker gebruiken om awareness te creëren. De vraag is of het weghalen van politieauto's het juiste is, maar ik denk zeker dat je games kunt gebruiken om te onderwijzen. Hierbij is het lastige dat je niet belerend bent.
Kijk naar iets als Hellblade, of Fractured Minds. Dat leert je een beetje wat iemand met angsten en depressies voelt. Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
Zelfde als films toch, moet je tegenwoordig ook mee uitkijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 01:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe het gedaan wordt. Eens wat discussie of educatie is niet erg, het is juist een prima medium daarvoor. Maar als mensen die de game niet spelen al hun mening klaar hebben (hoi TLOU2), dan wordt het een non-discussie.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:02 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zelfde als films toch, moet je tegenwoordig ook mee uitkijken.
Dat is het hele probleem met de maatschappij tegenwoordig. Men baseert hun zwart-witte mening op basis van 5 seconden op Twitter en zijn dan tot in de eeuwen der eeuwen voor of tegen. Van mening veranderen kan blijkbaar niet meer.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe het gedaan wordt. Eens wat discussie of educatie is niet erg, het is juist een prima medium daarvoor. Maar als mensen die de game niet spelen al hun mening klaar hebben (hoi TLOU2), dan wordt het een non-discussie.
Klopt. Ik wilde bv die spoilers pas later lezen, heel raar, eerst maar eens zelf spelenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem met de maatschappij tegenwoordig. Men baseert hun zwart-witte mening op basis van 5 seconden op Twitter en zijn dan tot in de eeuwen der eeuwen voor of tegen. Van mening veranderen kan blijkbaar niet meer.
Want een bedrijf mag bepalen wat de juiste awareness is? Vind ik heel gevaarlijk namelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik twijfel soms. Het is toch een medium dat door miljoenen wordt gespeeld, dan kun je dat zeker gebruiken om awareness te creëren. De vraag is of het weghalen van politieauto's het juiste is, maar ik denk zeker dat je games kunt gebruiken om te onderwijzen. Hierbij is het lastige dat je niet belerend bent.
Kijk naar iets als Hellblade, of Fractured Minds. Dat leert je een beetje wat iemand met angsten en depressies voelt. Zoiets moet ook mogelijk zijn voor thema's als racisme.
Niet bepalen, wel ter discussie stellen. Of mag je andermans meningen niet meer lezen, zien of horen? Dat is pas gevaarlijk. Het kan namelijk best zijn dat je kijk eens kan veranderen op dingen, dat is geen schande of zoquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Want een bedrijf mag bepalen wat de juiste awareness is? Vind ik heel gevaarlijk namelijk.
Huh, het ging toch om bedrijven? Die hebben geen mening. De medewerkers wel, maar die zijn altijd vrij om dat te uiten buiten hun professionele omgeving (in een normale wereld).quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet bepalen, wel ter discussie stellen. Of mag je andermans meningen niet meer lezen, zien of horen? Dat is pas gevaarlijk.
Puntsgewijs gelekt, en mensen hadden hun conclusies hoe het een en ander zou worden gebracht al in 5 sec op het internet ondergekotstquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:22 schreef Aurelius het volgende:
In het geval van TLOU2 was het wel iets meer dan 5 sec. op twitter. Het hele verhaal was gelekt.
Een bedrijf heeft geen waarden? Oh? Sinds wanneer staan bedrijven nergens meer voor? Die willen ook hun waarden uitdragen naar buiten toe hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh, het ging toch om bedrijven? Die hebben geen mening. De medewerkers wel, maar die zijn altijd vrij om dat te uiten buiten hun professionele omgeving (in een normale wereld).
Je kunt awareness creëren zonder direct een kant te kiezen of iets op te dringen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Want een bedrijf mag bepalen wat de juiste awareness is? Vind ik heel gevaarlijk namelijk.
De voorbeelden die je noemt kan ik wel weer achterstaan overigens, daar zit gewoon een hele wetenschappelijke basis achter. Doel meer op iets als Hong Kong, BLM, ideologische zooi waar je twee kanten hebt.
In mijn geval hebben die lekken met 60 euro bespaard. En alles wat ik sindsdien heb gelezen/gehoord hebben mijn keuze om deze game links te laten liggen alleen maar bevestigd. Ook mijn beeld dat de games media, op sommige uitzonderingen na, totaal niet te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Puntsgewijs gelekt, en mensen hadden hun conclusies hoe het een en ander zou worden gebracht al in 5 sec op het internet ondergekotst
Dat kan, als je niet van verhalende games houdt dan is dat je goed recht toch? Ik lees juist dat spelers amper problemen met het verhaal en de oh zo gevaarlijke opdringerige standpunten van Naughty Dogs, maar helaas zijn mensen dat niet bereid toe te geven dat ze mis zaten. Want dat is blijkbaar een schande of zoquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
In mijn geval hebben die lekken met 60 euro bespaard. En alles wat ik sindsdien heb gelezen/gehoord hebben mijn keuze om deze game links te laten liggen alleen maar bevestigd. Ook mijn beeld dat de games media, op sommige uitzonderingen na, totaal niet te vertrouwen is.
Ik hou best van verhalende games. Maar ik hekel ontwikkelaars die edgy proberen te zijn door verwachtingen te ondermijnen. In dit geval wordt er gewoon gepoept op geliefde personages uit deel 1. Natuurlijk staat het de ontwikkelaars vrij om te doen wat ze willen met hun franchise, maar het staat mij vrij om hun product nu links laat liggen zonder voor alt-right homofoob te worden uitgemaakt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:27 schreef Pheno het volgende:
Dat kan, als je niet van verhalende games houdt dan is dat je goed recht toch? Ik lees juist dat spelers amper problemen met het verhaal en de oh zo gevaarlijke opdringerige standpunten van Naughty Dogs, maar helaas zijn mensen dat niet bereid toe te geven dat ze mis zaten. Want dat is blijkbaar een schande of zo
Mafia 3 probeerde hetquote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
https://www.eurogamer.net(...)school-reading-listsquote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Waarden != politiek geladen. Dat is heel wat anders. Al is die grens misschien wel dun.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een bedrijf heeft geen waarden? Oh? Sinds wanneer staan bedrijven nergens meer voor? Die willen ook hun waarden uitdragen naar buiten toe hoor
See. Het kan dus zekerquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
https://www.eurogamer.net(...)school-reading-lists
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |