abonnement Unibet Coolblue
pi_193717720
Hi, iemand die zich hierin herkent?
Last van borstbeen, vooral bij niezen/hoesten of bij bukken of strekken. Lijkt alsof kraakbeen pijn doet ouzo. Heb het al tijdje en huisarts zegt dat ie niet weet.
  Spellchecker zaterdag 20 juni 2020 @ 23:11:11 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193718007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:54 schreef halo4312 het volgende:
Hi, iemand die zich hierin herkent?
Last van borstbeen, vooral bij niezen/hoesten of bij bukken of strekken. Lijkt alsof kraakbeen pijn doet ouzo. Heb het al tijdje en huisarts zegt dat ie niet weet.
Vraag om een doorverwijzing.
  Spellchecker zaterdag 20 juni 2020 @ 23:34:53 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193718409
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:54 schreef halo4312 het volgende:
Hi, iemand die zich hierin herkent?
Last van borstbeen, vooral bij niezen/hoesten of bij bukken of strekken. Lijkt alsof kraakbeen pijn doet ouzo. Heb het al tijdje en huisarts zegt dat ie niet weet.
Proost ...
pi_193718650
Schijnt verschrikkelijke pijn te doen. Enige wat ik er van weet.
pi_193718800
Ja ik ken het. Heb er vooral last van als ik stress heb. Door de stress zit m’n ademhaling hoger.

Ik oefen dan door op mijn ademhaling te letten en aan buikademing te doen. Vooral ‘s avonds voor het slapen gaan doe ik in bed aan buikademhaling.
pi_193728274
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 23:55 schreef Meridiaan het volgende:
Schijnt verschrikkelijke pijn te doen. Enige wat ik er van weet.
Ligt eraan welke vorm je hebt, sommige mensen hebben mild, anderen erger.
pi_193728299
Zou heel goed syndroom van Tietze kunnen zijn inderdaad en dat is niet fijn.

Maar is die diagnose officieel gesteld door je huisarts? Als je huisarts zegt 'ja ik weet het niet' dan zou die clown je door moeten verwijzen :+. Hij denkt ik heb uitgesloten dat het wat ernstigs is dus gaat wel weer over. Nee, zo werkt het niet. Jij hebt klachten, hij wordt voor dat consult betaalt, dus hij regelt maar mooi een doorverwijzing.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2020 19:51:01 ]
  zondag 21 juni 2020 @ 20:03:13 #8
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_193728432
Ik ben zelf gediagnosieerd met de syndroom van Tietze en ik merk wel dat het in vlagen komt. In de periodes dat ik erg last van heb, heb ik zelf niet het idee dat ik stress heb. Als ik er dan achteraf terug kijk dan heb ik wel zo iets van hmm ja misschien was ik toch wel gestresst.

Geen idee hoelang ik het nu heb. 3/4 jaar volgens mij. In het begin maakte ik me er zo druk over dat het alleen maar zorgde voor meer pijn. Als je het eenmaal leert los te laten gaat het beter
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  zondag 21 juni 2020 @ 20:04:43 #9
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_193728445
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 23:55 schreef Meridiaan het volgende:
Schijnt verschrikkelijke pijn te doen. Enige wat ik er van weet.
in het begin duurde het minstens 45 min voordat ik s ochtends na het creperen van de pijn uit mijn bed kon rollen om aan mijn dag te beginnen
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:04:20 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_193749365
Mijn moeder heeft dit bijna haar halve leven gehad, bij haar werd het veroorzaakt door Bechterew. Maar goed, dit zijn inderdaad ziektes die niet zomaar vastgesteld kunnen worden door een huisarts. Inderdaad, vragen om een doorverwijzing,
disclaimer
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:33:05 #11
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_193768328
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Zou heel goed syndroom van Tietze kunnen zijn inderdaad en dat is niet fijn.

Maar is die diagnose officieel gesteld door je huisarts? Als je huisarts zegt 'ja ik weet het niet' dan zou die clown je door moeten verwijzen :+. Hij denkt ik heb uitgesloten dat het wat ernstigs is dus gaat wel weer over. Nee, zo werkt het niet. Jij hebt klachten, hij wordt voor dat consult betaalt, dus hij regelt maar mooi een doorverwijzing.
Pardon? Een huisarts zijn/haar taak is juist ook bepalen of een doorverwijzing nodig is. Als hij uitsluit dat het iets ernstigs is, dan is het juist beter dat je niet doorverwijst. Anders gaat iedereen z'n zorgverzekering flink omhoog he ;) of worden wachtlijsten nog langer, etc.
De huisarts wordt betaald om zijn/haar werk te doen, en dat is inschatten of verwijzing nodig is. Blijkbaar niet nodig hè.

Zelfde geldt voor de andere mensen die vinden dat een doorverwijzing zou moeten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:54 schreef halo4312 het volgende:
Hi, iemand die zich hierin herkent?
Last van borstbeen, vooral bij niezen/hoesten of bij bukken of strekken. Lijkt alsof kraakbeen pijn doet ouzo. Heb het al tijdje en huisarts zegt dat ie niet weet.
Om eens verandering te brengen in de standaard reacties: Ja, herken ik. Regelmatig wat pijnklachten bij mijn borstbeen bij bepaalde bewegingen of houdingen of wat dan ook. Nooit wat mee gedaan, boeit me geen reet of er een diagnose aan gekoppeld zou kunnen worden. Ik doe gewoon alles wat ik kan doen en probeer me nooit te focussen op klachten.

Als jij je hele verhaal hebt verteld aan de huisarts en de huisarts zag geen reden voor verwijzing, accepteren dat je deze klachten hebt, er van uit gaan dat ze binnenkort afzakken c.q. verdwijnen, en je niet laten beperken door wat je hebt. Succes
WFPB!
pi_193955020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:33 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Pardon? Een huisarts zijn/haar taak is juist ook bepalen of een doorverwijzing nodig is. Als hij uitsluit dat het iets ernstigs is, dan is het juist beter dat je niet doorverwijst. Anders gaat iedereen z'n zorgverzekering flink omhoog he ;) of worden wachtlijsten nog langer, etc.
De huisarts wordt betaald om zijn/haar werk te doen, en dat is inschatten of verwijzing nodig is. Blijkbaar niet nodig hè.

Zelfde geldt voor de andere mensen die vinden dat een doorverwijzing zou moeten.
[..]

Om eens verandering te brengen in de standaard reacties: Ja, herken ik. Regelmatig wat pijnklachten bij mijn borstbeen bij bepaalde bewegingen of houdingen of wat dan ook. Nooit wat mee gedaan, boeit me geen reet of er een diagnose aan gekoppeld zou kunnen worden. Ik doe gewoon alles wat ik kan doen en probeer me nooit te focussen op klachten.

Als jij je hele verhaal hebt verteld aan de huisarts en de huisarts zag geen reden voor verwijzing, accepteren dat je deze klachten hebt, er van uit gaan dat ze binnenkort afzakken c.q. verdwijnen, en je niet laten beperken door wat je hebt. Succes
Huisartsen :') Dat volk weet van alles net te weinig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')