Een donker iemand zwarte piet noemen is gewoon racistisch, zou niet weten hoe je dat anders wil uitleggen eigenlijk.quote:
Dat ga ik niet lezen verder, maar dat heeft ook helemaal niks met deze specifieke situatie te maken.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Discriminatie op de arbeidsmarkt? Dit zijn de cijfers
https://www.ad.nl/ad-werk(...)de-cijfers~a31e53d0/
Inb4 je zegt net dat je niet zwart bent.
Maar 40% dit kan toch niet man?
Dit is geen antwoord op mijn vraag. En ik zou hem daar niet bloedserieus noemen eigenlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Een donker iemand zwarte piet noemen is gewoon racistisch, zou niet weten hoe je dat anders wil uitleggen eigenlijk.
Ja, misschien als onderdeel van een satirisch sketch in een duidelijk humoristische setting. Maar Johan was bloedserieus.
huhquote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
Ja, misschien als onderdeel van een satirisch sketch in een duidelijk humoristische setting. Maar Johan was bloedserieus.
Lijkt me niet want hij ziet ook dat het Akwasi niet is.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Een donker iemand zwarte piet noemen is gewoon racistisch, zou niet weten hoe je dat anders wil uitleggen eigenlijk.
Als je daaruit opmaakt dat Johan serieus was dan heb je echt geen mensenkennis.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Jandino gaat zelfs verkleed als donker vrouwtje.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:34 schreef Gehrman het volgende:
Die hele selectieve verontwaardiging vind ik ook maar walgelijk. Jandino maakt continu racistische grappen en karikaturen over blanken waar je (terecht) niemand over hoort maar owee als je een grapje maakt over een gekleurd persoon.
Nee joh, Johan was alles behalve serieus.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was allemaal een grapje maar stiekem ook weer niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je daaruit opmaakt dat Johan serieus was dan heb je echt geen mensenkennis.
Het is bizar hoe dit ene grapje misbruikt wordt om een hele hetze op te zetten tegen Johan Derksen en VI. Ze hebben zeker het begin van de uitzending gemist waar Derksen heel serieus over dit onderwerp sprak.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:34 schreef Gehrman het volgende:
Die hele selectieve verontwaardiging vind ik ook maar walgelijk. Jandino maakt continu racistische grappen en karikaturen over blanken waar je (terecht) niemand over hoort maar owee als een blanke een grapje maakt over een gekleurd persoon.
Wat wil je precies weten makker? Die betrokken bepalen in dezen de grens lijkt me, dus de spelers die zich gekwetst voelen en niet meer met VI in conclaaf willenquote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. En ik zou hem daar niet bloedserieus noemen eigenlijk.![]()
Als iedereen zelf die grens bepaald (niet specifiek dit onderwerp per se) dan kun je grapjes maken wel afschaffen. punt was dat het nogal lastig is om deze grens vast te stellen.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten makker? Die betrokken bepalen in dezen de grens lijkt me, dus de spelers die zich gekwetst voelen en niet meer met VI in conclaaf willen.
Onhandig, misschien wat onbeschoft gezien de huidige situatie ja, maar racistisch? Natuurlijk niet. Misschien moet je even opzoeken wat racisme betekent. Zou je het racistisch vinden als iemand jou Sinterklaas noemt?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
De gekwetsten bepalen de grens niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten makker? Die betrokken bepalen in dezen de grens lijkt me, dus de spelers die zich gekwetst voelen en niet meer met VI in conclaaf willen.
Misschien niet eerst een heel serieus verhaal afsteken en dan afsluiten met zo'n 'grapje' ?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:44 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Onhandig, misschien wat onbeschoft gezien de huidige situatie ja, maar racistisch? Natuurlijk niet. Misschien moet je even opzoeken wat racisme betekent. Zou je het racistisch vinden als iemand jou Sinterklaas noemt?
En als je zegt dat hij bloedserieus was heb je al helemaal niet goed opgelet
Volgens mij hebben ze dat van de week gedaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
De gekwetsten bepalen de grens niet.
VI is vaak grappen maken, dus na een serieus verhaaltje weer overgaan tot de 'orde van de dag' (grapjes maken) is niet zo vreemdquote:Op zondag 21 juni 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien niet eerst een heel serieus verhaal afsteken en dan afsluiten met zo'n 'grapje' ?
Ik durf @:GGMM stiekem best een waardeloze FA te noemen in de slowchat. Maar niet als ik net uitgebreide kritiek heb geuit in een feedback topic. Context is alles.
Dus iemand moet of continu serieus zijn of continu grapjes maken? Wat een onzin. Ik kan me zeker niet vinden in alles wat Derksen en Gijp zeggen en de zwarte piet-opmerking was (zeker in deze tijd) niet helemaal gepast maar alles wat ze zeggen wordt wel door een stelletje jankerds continu onder een vergrootglas gelegd. Zij zijn juist twee personen die zich sterk uitspreken tegen racisme en dan krijgen ze zulk geneuzel te horen, kan toch nietquote:Op zondag 21 juni 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien niet eerst een heel serieus verhaal afsteken en dan afsluiten met zo'n 'grapje' ?
Ik durf @:GGMM stiekem best een waardeloze FA te noemen in de slowchat. Maar niet als ik net uitgebreide kritiek heb geuit in een feedback topic. Context is alles.
Klopt maar het is ook niet de eerste keer dat ze er door in opspraak raken.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
VI is vaak grappen maken, dus na een serieus verhaaltje weer overgaan tot de 'orde van de dag' (grapjes maken) is niet zo vreemd
En context is alles, dan moet je Akwasi zijn daden (dreigen met schoppen in gezicht van Piet) ook meenemen in de context van die grap
Als je het over maatschappelijk gevoelige thema's of persoonlijke zaken hebt moet je daar wel heel duidelijk in zijn ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:16 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dus iemand moet of continu serieus zijn of continu grapjes maken?
Mwah, iedereen die op regelmatige basis VI kijkt weet wel hoe het gaat in dat programma en weet ook hoe hij/zij dat moet/kan interpreteren. Kan me wel voorstellen als je alleen af en toe wat fragmenten ziet dat je je afvraagt of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijnquote:Op zondag 21 juni 2020 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het over maatschappelijk gevoelige thema's of persoonlijke zaken hebt moet je daar wel heel duidelijk in zijn ja.
Nouja, niks moet in principe. Maar dan kan het zich natuurlijk wel een keer tegen je keren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |