Worden ze opeens luier?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:02 schreef AgentS het volgende:
[..]
Dit is nadat er een gesprek is geweest he. In de datefase blijf je als het goed is logeren en geef je jouw ritme aan. Vaak veranderen mannen na het samen gaan wonen.
Ik snap hier niets van. Jij verwacht dus volgens mij dat zij hun ritme aanpassen naar jouw ritme? Want ik weet niet wie jij denkt dat je bent dat jij wel even kunt bepalen dat de ander zich volledig aanpast aan jou, maar volgens mij gaat er dan iets niet goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:02 schreef AgentS het volgende:
[..]
Dit is nadat er een gesprek is geweest he. In de datefase blijf je als het goed is logeren en geef je jouw ritme aan. Vaak veranderen mannen na het samen gaan wonen.
Als zij qua netheid zijn blijven hangen in de puberteit dan verwacht ik dat ze hun schoonmaakritme aanpassen naar dat van een volwassene ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap hier niets van. Jij verwacht dus volgens mij dat zij hun ritme aanpassen naar jouw ritme? Want ik weet niet wie jij denkt dat je bent dat jij wel even kunt bepalen dat de ander zich volledig aanpast aan jou, maar volgens mij gaat er dan iets niet goed.
Dat is heel leuk, maar jij verwacht dus dat iemand buigt als een knipmes, en jouw zienswijze en methode overnemen. Niks geen let's meet in the middle, jij bepaalt eenzijdig dat zij zijn blijven hangen in de pubertijd, jij bepaalt eenzijdig dat dat anders moet, en jij bepaalt dat jouw manier dé juiste manier is en zij jouw wijze dus moeten volgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef AgentS het volgende:
[..]
Als zij qua netheid zijn blijven hangen in de puberteit dan verwacht ik dat ze hun schoonmaakritme aanpassen naar dat van een volwassene ja.
Ik weet niet zo goed waar ik over in discussie moet gaan als ze gore vaat laten staan en verwachten dat ik het opruim. Dan zijn er 2 smaken: of ze passen zich aan, of ik ben weg. Overleg heb je over het kopen van een tv/bank of een avondje uit. Niet over basishygiene. Of heb jij elke keer een discussie met je partner of ze aub niet jou wil opzadelen met haar lege flesjes/verpakkingen?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is heel leuk, maar jij verwacht dus dat iemand buigt als een knipmes, en jouw zienswijze en methode overnemen. Niks geen let's meet in the middle, jij bepaalt eenzijdig dat zij zijn blijven hangen in de pubertijd, jij bepaalt eenzijdig dat dat anders moet, en jij bepaalt dat jouw manier dé juiste manier is en zij jouw wijze dus moeten volgen.
Met andere woorden, ze moeten volwassen worden, maar je behandelt ze als een kind?
Ik heb het over mijn exen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Vrouwen worden standaard dikker.
Lekker dat generaliseren
Dat geldt ook wel voor sommige vrouwen, maar ik geloof dat mannen dat net wat luier in zijn. Ik kom uit een vrouwengezin, dus ik heb ik heb een enorme hekel aan rommel.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:33 schreef AgentS het volgende:
Mijn ervaring is juist dat veel mannen hondslui zijn in het huishouden en verwachten dat ik wel even alles doe. Ik kom rond 7 uur thuis en maak dan nog snel schoon, in het weekend uitgebreid. Mijn laatste paar relaties waren daar mede op stukgegaan. Ik wil geen slons.
Mannen ook. Ik ben zelf achterin de 30, maar als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Lekker dat generaliseren
Die "basis hygiene" zal voor iedereen anders zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:06 schreef Duiveltja het volgende:
Als je al niet eens kan houden aan basis hygiene
Dit.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die "basis hygiene" zal voor iedereen anders zijn.
De 1 vind een vies bord op het aanrecht al teveel, de ander heeft dit pas bij 10 of bij schimmel. De vraag is of je hier met de ander een goede middenweg in kan vinden (of dat de ander zich totaal aan jou aanpast).
Ik vind dat je gewoon zodra je afval of rommel maakt je dat opruimt. Ik dwing ze niet met mij een relatie aan te gaan, ik ben altijd erg open over mijn schoonmaakdrang.quote:
Ik vind het ook vreemd dat over dit soort dingen blijkbaar niet gewoon gecommuniceerd kan worden. Dit is toch een vanzelfsprekendheid als je allebei uit andere situaties komt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:08 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik neem aan dat je in een goede relatie gewoon afspraken kan maken over wie doet wat.
Bijvoorbeeld ik doe de afwas elke dag en zij doet de was.
Ik kook, zij maakt schoon. Het is gewoon allemaal te bespreken.
Maar goed communiceren is iets wat weinig relaties blijkbaar kunnen.
Ik vind je wel ietwat dwingerig overkomen, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe je communiceert met je partners. In mijn beleving zijn mannen hier inderdaad wat makkelijker in maar je kunt wel gewoon normaal praten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:23 schreef AgentS het volgende:
[..]
Ik vind dat je gewoon zodra je afval of rommel maakt je dat opruimt. Ik dwing ze niet met mij een relatie aan te gaan, ik ben altijd erg open over mijn schoonmaakdrang.
Die van mij ruimt alles achter mijn kont opquote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vind je wel ietwat dwingerig overkomen, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe je communiceert met je partners. In mijn beleving zijn mannen hier inderdaad wat makkelijker in maar je kunt wel gewoon normaal praten.
Precies, als zelfs dat al teveel moeite is...quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:58 schreef SwitchSwatch het volgende:
Vaatwasser, roomba en een keer per week een schoonmaker.
Zwangerschaps-vetjes toch?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Lekker dat generaliseren
Hmm ik werk 32 uur...quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:11 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk een beetje hoe het tegenwoordig hier gaat ja. Maar wat ik dan wel weer zie is dat de (Nederlandse) vrouw hier dan parttime werkt (in ieder geval, vaker wel dan niet), de man fulltime en alsnog wordt verwacht dat de man veel doet in het huishouden enz.
Opzich kan ik mij wel vinden in zo'n traditionele rolpatroon dat als er kinderen zijn dat de vrouw dan gewoon fulltime huismoeder is en zorgt dat alles thuis en met de kinderen in orde is en blijft. Sta ook open voor de moderne manier overigens, dat je 50/50 alles doet ongeveer. Maar zo'n constructie van de vrouw werkt parttime en de man fulltime dat is toch vaker in het voordeel van de vrouw naar mijn idee.
Exact dit dusquote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik werk 32 uur...
ooit ivm schoolgaand kind.
Dat betekende 2 middagen in de week vrij.
Dagen dat ik dus vroeger begon.. met een noodvaart naar huis moest trappen want op tijd bij school zijn. Om aldaar te ontdekken dat ze toch liever naar een vriendinnetje ging of er een hele bups meisjes mee naar huis kwam.
Tegen de tijd je dan thuis bent wacht opeuimen, afwassen en zorgen dat het eten op tijd op tafel staat.
Afgewisseld met of weer dochterlief ophalen bij een vriendinnetje danwel met het stroomlijnen van 3-4 meiden in huis en zorgen dat het niet lijkt of de derde wereldoorlog uitbrak tijdens het enthousiast spelen.
En nee.. dat is zeker geen straf. Maar eh.. een normale werkdag was echt wel een stuk minder vermoeiend hoor
Het is vooral de combinatie ook want je bent uiteindelijk pas 4 uur thuis.
Maar je wederhelft verwacht wel eten op tafel om 6... en een huis dat op het eigen kind na.. leeg en opgeruimd is.
En dan is die bups meiden over de Vloer nog relatief makkelijk want die zet je om half 5 aan het werk dat er opgeruimd moet worden.
Het wordt lastiger als je tegen 4 uur thuis bent... er nog even wat extra verse groente nodig blijkt.
Je 5 uur / half 6 een kind moet ophalen. Wat vaak ook 3 kwartier kost want heen fietsen, terug lopen.
En dat Er dan ook nog iemand graag bij thuiskomst wil eten in een bij voorkeur opgeruimd huis .. want tja.. JIJ had de hele middag vrij
Ik weet het wel hoor.. hele dag werken is echt minder werk.
(Vind het altijd grappig als mannelijke collega’s eens een dagje alleen zijn met de kinderen... en vervolgens de dag erna blij zuchten dat ze gewoon weer alles aan moeder de vrouw kunnen overlaten.. )
En nee.. het is echt geen straf die “vrije” middag.
Maar echt vrij is hij niet hoor
Werkgever verwacht dat je allerlei dingen buiten werktijd plant want je hebt toch die vrije middag...
Waar je anders gewoon vrij voor krijgt.
Krijg je als parttimer ook.. maar je krijgt er wel gratis scheve gezichten bij kado.
Vraag me altijd af hoeveel tijd mensen denken dat je hebt op zo’n vrije middag en of dat beter uit te drukken is in uren.. of weken per vrije middag
En nu. Is ze 12... gaat naar de middelbare school...
Is ze af en toe op mijn vrije middag... nog op school.
Hoef ik niemand te halen of te brengen want dat kan ze zelf en ineens heb ik best wel tijd.
En komt er ook nog eens wat gedaan want ben alleen thuis en heb effectief dus veel meer dan dat ene uurtje waarbij je continu afgeleid bent.
Maar goed.. ondertussen niet meer getrouwd en ik red het prima ip mijn 32 uurs salaris...
Kwestie van keuzes soms.
Ik verkondig mijn mening net zoals zij dat doet. Waarom zou zij wel mogen en ik niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso een heel goed idee ja.![]()
![]()
Rustig maar, het gaat niet om Gruj0, maar om de algemene tendens. Het was 0 persoonlijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:01 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik verkondig mijn mening net zoals zij dat doet. Waarom zou zij wel mogen en ik niet?![]()
Het is ook niet zo alsof ik het topic vol heb lopen spammen met deze mening. Bij mijn weten maar 1x verkondigd en dat bijna 3 maanden terug. Kijk eens naar de datum en tijdstip van die post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |