kom op... jij was het die riep dat het afgelopen 5 dagen niks was opgenomen, toen iemand wist te zeggen dat dit nog kon komen, toen wilde je daar niks van weten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar mag je pas in november iets van zeggen.
Inderdaad, de IC loopt ook nog steeds leeg, gaat sneller dan ik dacht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op... jij was het die riep dat het afgelopen 5 dagen niks was opgenomen, toen iemand wist te zeggen dat dit nog kon komen, toen wilde je daar niks van weten.
En blijkbaar was je daar behoorlijk van op je pik getrapt, zodat je nu deze opmerking maakt.
Nu zie je dat er voor die dagen inderdaad nog opnames worden gemeld.
Dus kun je zo sarcastisch op reageren, maar je zat toen gewoon mis.
Verder zijn het natuurlijk prima cijfers, enkele opnames per dag, dat kan de zorg wel aan lijkt me.
Gaat wel die kant op ja. Laten we het er op houden dat we echt positief kunnen zijn. Het lijkt vrij stabiel laag te zijn qua nummers. 0 zullen we echt niet gaan aantikken, maar dat is ook helemaal niet nodig; en ook niet te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:13 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dan is het toch gewoon uitgedoofd?
Haha nee man, dit was een geintje ik vergat alleen dequote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op... jij was het die riep dat het afgelopen 5 dagen niks was opgenomen, toen iemand wist te zeggen dat dit nog kon komen, toen wilde je daar niks van weten.
En blijkbaar was je daar behoorlijk van op je pik getrapt, zodat je nu deze opmerking maakt.
Nu zie je dat er voor die dagen inderdaad nog opnames worden gemeld.
Dus kun je zo sarcastisch op reageren, maar je zat toen gewoon mis.
Verder zijn het natuurlijk prima cijfers, enkele opnames per dag, dat kan de zorg wel aan lijkt me.
Mooi.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha nee man, dit was een geintje ik vergat alleen deals PI. Kan gebeuren. Natuurlijk kan het nog komen. Het kan nu ook nog in maart. Maar ik blijf erbij dat vijf dagen nul nog niet veel vaker voor was gekomen, dat er nu nog altijd nullen staan zegt wel genoeg. Dat bedoelde ik ermee.
En eens met het laatste natuurlijk.
Doe nog maar even niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer bijvoorbeeld braziliaanse toeristen weer gewoon naar NL kunnen. Of indiers. Gaat steeds harder in beide landen.
Ik verwacht dit weekend een rapportage van 0 doden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mooi.
Ben het wel met je eens dat het vervelend is dat het nog voor zolang terug gemeld kan worden.
Heb zo'n zin in een dag waar er 0 gemeld worden, maar omdat de tijd waarover nog "na meldingen" binnen kunnen komen steeds langer wordt, kan dit misschien nog lang duren.
Op basis van wat? Je grote duim?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik verwacht dit weekend een rapportage van 0 doden.
De kans is natuurlijk steeds groter dat we een keer 0 doden krijgen, bovendien word in weekend vaak later gerapporteerd.quote:
Klopt, maar toch verwacht ik het nog niet. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk steeds groter dat we een keer 0 doden krijgen, bovendien word in weekend vaak later gerapporteerd.
En wat minder goed nieuws..quote:Op dit moment liggen in Nederland 57 coronapatiënten op de intensive cares (ic's). Dat zijn er tien minder dan gisteren. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) meldt ook dat 592 andere patiënten op de ic's liggen, een stijging van 24.
"De COVID-bezetting in de ziekenhuizen is nu echt laag", zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Op de helft van de IC's zijn nu geen COVID-19-patiënten meer opgenomen."
quote:Europol: Aantal meldingen online kindermisbruik verdubbeld tijdens lockdown
Het aantal meldingen over online kindermisbruik is in Nederland in de afgelopen drie maanden verdubbeld ten opzichte van een jaar eerder, blijkt vrijdag uit een rapport van Europol. In heel Europa was tijdens lockdowns een piek te zien in seksueel misbruik en seksuele uitbuiting van kinderen op het internet
Volgens Stichting Nice zijn het er 80, en het wordt nog aangevuld.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op dit moment liggen in Nederland 57 coronapatiënten op de intensive cares (ic's). Dat zijn er tien minder dan gisteren.
Die twee verschillen vrijwel altijd ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Volgens Stichting Nice zijn het er 80, en het wordt nog aangevuld.
Wat klopt er nu?
Ik geloof dat Nice alle mensen met Corona meeneemt en lcps alleen de mensen die met coronamaatregelen moeten worden verpleegd omdat dat voor hun van belang is.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die twee verschillen vrijwel altijd ja.
Sinds het uitbreken van de coronacrisis in maart hebben banken in Nederland in aanvulling op het steunpakket van de overheid inmiddels ruim 111.000 ondernemers en bijna 24.000 consumenten financieel meer lucht gegeven.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:26 schreef kol7680 het volgende:
Walgelijk kabinet hebben we toch:
Woeste horeca trekt stekker uit overleg met kabinet
Koninklijke Horeca Nederland schort per direct alle gesprekken met het kabinet op. De belangenvereniging wil de 1,5 meterbeperkingen op terrassen van tafel hebben, maar vindt dat het kabinet geen oor heeft voor alle voorstellen.
Koninklijke Horeca Nederland wil harde toezeggingen van het kabinet om de branche de coronacrisis te laten overleven. Maar de belangenvereniging vindt dat de wil in Den Haag ontbreekt.
KHN-Voorzitter Robèr Willemsen verwijt het kabinet een ‘tunnelvisie’. ,,Ik merk dat men te weinig oog heeft voor de realiteit van de dag’’, zegt Willemsen. ,,Het draagvlak voor sommige maatregelen van het kabinet is zowel bij consumenten als bij ondernemers de afgelopen weken enorm afgenomen. Daar kun je als kabinet niet voor weglopen, vandaar ook dat alle 1,5 meterrestricties voor buiten per direct moeten verdwijnen.’’
Overheidsinfuus
Volgens Willemsen heeft de branche de afgelopen weken verschillende voorstellen gedaan. Maar van ‘goed overleg’ is geen sprake. ,,We hebben tijdens het laatste gesprek met minister Grapperhaus opnieuw aangegeven dat horecaondernemers het liefst niet aan het overheidsinfuus willen en zelf willen overleven’’, zegt Willemsen.
Als echte versoepelingen uitblijven en horeca-ondernemers geen perspectief hebben, moet het ministerie van Economische Zaken met een financiële regeling komen, vindt de branche. Willemsen: ,,Daar wordt vervolgens niets mee gedaan. Hiermee geeft het kabinet er geen blijk van de pijn van ondernemers écht serieus te nemen.’’
De mogelijke versoepelingen vanaf 1 juli zijn ‘een stap in de goede richting’ maar geen oplossing voor de lange termijn, vindt Horeca Nederland. Cafés en restaurants voelen zich gedwongen de deuren te sluiten, omdat ze vanwege de beperkingen niet rendabel zijn, maar ook uit angst voor hoge boetes door gasten die de regels niet naleven.
Buitenlucht
KHN ziet voldoende reden om de 1,5 metermaatregel op terrassen op te heffen. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat het besmettingsrisico in de buitenlucht beperkt is. Bovendien blijkt uit onderzoek van GGD Zuid-Limburg dat heropening van de horeca niet geleid heeft tot een forse toename van besmettingen.
,,Er zijn echt manieren om op een zeer verantwoorde wijze, ook binnen én met inachtneming van de volksgezondheid, verdere versoepelingen door te voeren’’, vindt Willemsen. ,,Bijvoorbeeld door te kijken naar een maximum aantal personen per vierkante meter en de mogelijkheid om meer dan twee mensen binnen anderhalve meter bij elkaar aan tafel te kunnen laten zitten.’’
Daar heb je hooibaal weer met zijn voorspellende pro corona beleid posts. Gast, er is in de buitenlucht helemaal geen besmettingsgevaar. Sodemieter op met die 1,5 meter geneuzel samenleving buiten voor de horeca. Helemaal gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
Sinds wanneer werken er virusdeskundigen in de horeca?
Ik snap wel dat ze het willen, maar ik neem aan dat zelfs de gemiddelde ober nog wel snapt dat Grapperhaus en de Jonge zich niet laten leiden door sentiment, maar door wetenschap.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:01 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Daar heb je hooibaal weer met zijn voorspellende pro corona beleid posts. Gast, er is in de buitenlucht helemaal geen besmettingsgevaar. Sodemieter op met die 1,5 meter geneuzel samenleving buiten voor de horeca. Helemaal gelijk hebben ze.
quote:Maurice de hond:
Grote uitbraken overal ter wereld lijken gestart en versterkt te worden door "superspread- event". Atalante-Bergamo was daar het ultieme voorbeeld van
Goed verhaal wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:30 schreef Ven1972 het volgende:
WHO: 'Coronavirus verspreidt zich steeds sneller'
Het coronavirus verspreidt zich steeds sneller, zegt Tedros Adhanom Ghebreyesus. De hoogste baas van gezondheidsorganisatie WHO meldt dat gisteren in totaal 150.000 nieuwe besmettingen zijn gemeld. Dat is een nieuw dagrecord. Bijna de helft van alle nieuwe gevallen waren gemeld in Noord- en Zuid-Amerika. Ook komen er veel meldingen uit Zuidoost-Azië en het Midden-Oosten.
Volgens de laatste cijfers van de prestigieuze Johns Hopkins University zijn wereldwijd 8.520.761 besmettingen bekend. De meeste besmettingen zijn vastgesteld in de Verenigde Staten (454.625), gevolgd door Brazilië (978.142), Rusland (568.292), India (380.532) en het Verenigd Koninkrijk (301.935). Wereldwijd zijn tot dusver bekend 454.625 personen overleden aan COVID-19.
Bron: nu.nl
Goed blijven oppassen met zijn allen! Dit is een zeer ernstige waarschuwing!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |