Alleen maar goed, zo zet je de bevolking nog meer tegen jezelf op. Het borrelt en het broeit onder de mensenquote:
Ik vind dit dan weer een beetje complottheorie-achtig.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is gewoon idioot dat je niet mag demonstreren, als het om corona (+spoedwet) gaat, maar 3 weken geleden kon het allemaal wel, als het om een voorval gaat dat in de VS plaats vind.
Het komt ze allemaal wel heel goed uit om het te verbieden, een oplossing wordt niet aangeboden.
Aannames.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal fair vind ik.
De BLM demonstratie in Den Haag heeft zich én keurig aan 1.5 meter gehouden én ze hadden mondkapjes op.
Bij deze demonstratie zouden ze geen van beiden doen dus dan vind ik het prima dat gemeente DH dat anders behandeld
Dan ga je nu de aanname doen dat ze dan niet zouden doen, terwijl ze dat nergens meedelen. En je ook gewoon kon verwachten dat het in Rotterdam een paar weken terug bijvoorbeeld ook niet zou lukken. Goede intentie of niet, daar werd het uiteindelijk gewoon een klerezooi.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal fair vind ik.
De BLM demonstratie in Den Haag heeft zich én keurig aan 1.5 meter gehouden én ze hadden mondkapjes op.
Bij deze demonstratie zouden ze geen van beiden doen dus dan vind ik het prima dat gemeente DH dat anders behandeld
Wat is hier nou complot aan? Het enige complot is te denken dat zo'n demonstratie de gezondheid van iedereen in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dit dan weer een beetje complottheorie-achtig.
De BLM-demonstraties zijn ook allemaal, behalve de eerste omdat die drukker werd dan verwacht, conform de maatregelen verlopen. Of beeindigd zoals in Rotterdam toen het niet goed bleek te gaan.
Verschil is dat de mensen die naar deze demonstraties kwamen wel van plan waren het veilig te doen, afstand te houden en mondkapjes te dragen,
De demonstratie voor zondag is aangevraagd voor 100 mensen, ze willen er 10.000 en een festival van maken, ze zijn tegen de maatregelen en willen dat alles wordt zoals het was. Garantie voor mensen die geen afstand houden en geen mondkapjes dragen. Hun aanvraag klopt dus al niet meer, de invulling klopt niet en de risico's zijn groter.
Jij denkt oprecht dat het de bedoeling is van de aanwezigen op de demonstratie van aanstaande zondag tegen de coronoa-noodwet, op een als festival-vormgegeven demonstratie, om afstand te houden, mondkapjes te dragen en zich verder aan maatregelen te houden? Oprecht?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan ga je nu de aanname doen dat ze dan niet zouden doen, terwijl ze dat nergens meedelen. En je ook gewoon kon verwachten dat het in Rotterdam een paar weken terug bijvoorbeeld ook niet zou lukken. Goede intentie of niet, daar werd het uiteindelijk gewoon een klerezooi.
In cijfers qua ziekenhuisopnames en sterfte?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik vraag me af wat deze bevinding precies betekent. Als we geen sterke stijging in de cijfers zien, hoe kan het dan dat het aantal coronadeeltjes vertienvoudigt?
Als jij gaat, doe je dan een mondkapje op en houd je 1,5 meter afstand tot anderen?quote:
als je een aanvraag doet voor 100 maar vervolgens zegt dat je 10000 man verwacht lijkt het me niet meer dan logisch dat het niet door kan gaan even los van waarvoor je demonstreertquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat is hier nou complot aan? Het enige complot is te denken dat zo'n demonstratie de gezondheid van iedereen in gevaar brengt.
Ja dat doe ik idd. Want ze stellen nergens dat ze het wel doen en de menigte die er op af zou komen is van de ‘schijt aan 1.5 meter’ club.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan ga je nu de aanname doen dat ze dan niet zouden doen, terwijl ze dat nergens meedelen.
Nee, maar ik dacht ook niet dat bijvoorbeeld die demonstratie in Rotterdam goed zou verlopen en dat bleek op het einde ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij denkt oprecht dat het de bedoeling is van de aanwezigen op de demonstratie van aanstaande zondag tegen de coronoa-noodwet, op een als festival-vormgegeven demonstratie, om afstand te houden, mondkapjes te dragen en zich verder aan maatregelen te houden? Oprecht?
En dus werd hij beeindigd.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, maar ik dacht ook niet dat bijvoorbeeld die demonstratie in Rotterdam goed zou verlopen en dat bleek op het einde ook.
Ik ben benieuwd naar het precieze verhaal hier van. Het lijkt me namelijk sterk dat er enkel een aanvraag is gedaan voor 100 man, niemand dat opgemerkt heeft (aan beide zijde) tot 2 dagen voor de demonstratie.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je een aanvraag doet voor 100 maar vervolgens zegt dat je 10000 man verwacht lijkt het me niet meer dan logisch dat het niet door kan gaan even los van waarvoor je demonstreert
Het gaat hier toch om de groep die onder andere wil dat de anderhalve meter verdwijnt? Dan doe ik graag de aanname dat ze op die demonstratie nou niet netjes op anderhalve meter van elkaar gaan staan jaquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan ga je nu de aanname doen dat ze dan niet zouden doen, terwijl ze dat nergens meedelen. En je ook gewoon kon verwachten dat het in Rotterdam een paar weken terug bijvoorbeeld ook niet zou lukken. Goede intentie of niet, daar werd het uiteindelijk gewoon een klerezooi.
Maar dat durven ze dan weer niet te verbieden want je zal per ongeluk in de 'racist-hoek' terecht komen.
Mondkapjes heb ik niet. Die zijn ook niet verplicht buiten. Wel had ik afstand gehouden, het Malieveld is groot genoeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als jij gaat, doe je dan een mondkapje op en houd je 1,5 meter afstand tot anderen?
An sich ben ik het eens hoor. Ik zit nu geloof ik hier ineens in de pro-deze-demonstratie-hoek.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om de groep die onder andere wil dat de anderhalve meter verdwijnt? Dan doe ik graag de aanname dat ze op die demonstratie nou niet netjes op anderhalve meter van elkaar gaan staan ja.
En iedereen kan de toekomst voorspellen m.b.t. dit nieuwe virus.quote:
Ze zetten een podium met djs die optreden neer.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja dat doe ik idd. Want ze stellen nergens dat ze het wel doen en de menigte die er op af zou komen is van de ‘schijt aan 1.5 meter’ club.
En iedereen in NL is het gewoon met hun eens want hun vriendengroep vind dat ookquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind denk ik het allergrappigst aan types als DeVerzamelaar dat ze al járen roepen dat de mensen () 'het' zat zijn, dat de minister president op moet Rutte, dat de polletiek hun eigen graf graaft, etc, en dat er eigenlijk nooit wat gebeurt.
Ik denk dat als de organisatie een gewone demonstratie had georganiseerd dat 'ie gewoon was doorgegaan. 'De mensen' hebben zelf de stok aangereikt om de boel te verbieden, kan echt niets anders concluderen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:22 schreef OProg het volgende:
[..]
An sich ben ik het eens hoor. Ik zit nu geloof ik hier ineens in de pro-deze-demonstratie-hoek.
Maar ik concludeer vooral dat niemand zijn handjes wil branden aan als het om een politiek correct doel gaat. Want dat 'kunnen we het alsnog handhaven'.
Als dit zo is is het wel een flater. Eerst zeggen dat het kan, en dan is 10.000 ineens teveel voor het Malieveld.quote:Volgens de organisatie was de demonstratie op tijd aangevraagd. De gemeente zou hebben gezegd dat op het Malieveld, ook als de anderhalve meter in acht wordt genomen, plaats is voor 16.000 demonstranten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |